Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Impulsowy wykrywacz metali-ciągły pisk

heniu_psujek 23 Wrz 2017 11:57 1413 15
  • #1 23 Wrz 2017 11:57
    heniu_psujek
    Poziom 3  

Witam, na początku prosze o zrozumienie, jestem dośc początkujący w temacie elektroniki. Zmontowałem układ wykrywacza metali jak w załączniku, jednak nie działa. Z głośnika cały czas słychać jednostajny pisk, kręcenie potencjometrami nic nie daje, jedynie P1 zmienia troche barwe tego pisku. Problem jest nawet przy odłączonej cewce wykrywacza. Ktoś może budował taki sam wykrywacz i miał podobny problem?

EDIT: Może to przez to że podłączyłem głośnik 8ohm zamiast 16-32ohm jak jest na schemacie?

0 15
  • #2 23 Wrz 2017 12:13
    yokoon
    Poziom 28  

Czy próbowałeś zbliżyć przedmiot metalowy podczas piszczenia?
    Może ten wykrywacz działa odwrotnie.

1
  • #3 23 Wrz 2017 12:32
    heniu_psujek
    Poziom 3  

Próbowałem, zbliżałem scyzoryk, nawet duży metalowy garnek. Wykrywacz cały czas piszczy tak samo, z cewką, bez cewki, z dala od metalu i z czymś metalowym blisko cewki.

0
  • #4 23 Wrz 2017 12:46
    yokoon
    Poziom 28  

Czy uruchamiałeś zgodnie z opisem ?

0
  • #5 23 Wrz 2017 12:51
    Freddy
    Poziom 43  

Sprawdź dokładnie płytkę drukowaną, czy nie ma żadnych zwarć, oraz czy została prawidłowo zmontowana.
    Zamieść wyraźne zdjęcie obu stron płytki.

0
  • #6 23 Wrz 2017 14:30
    heniu_psujek
    Poziom 3  

Uruchamiałem tak jak jest napisane w pdf-e, z tym że od razu po podłączeniu do zasilania słyszałem pisk, a nie pojedyncze stuknięcia. Zwarcia sprawdzałem jeszcze przed napisaniem tematu, nie znalazłem żadnych. W czasie lutowania skleiłem niektóre ścieżki, ale od razu poprawiłem i w tych miejscach też nie ma zwarcia. Wklejam zdjęcia płytki z obu stron