Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bardzo początkujący Bascom AVR

zicherek2 23 Wrz 2017 20:00 882 13
  • #1 23 Wrz 2017 20:00
    zicherek2
    Poziom 11  

Witam, jestem bardzo początkujący. Poczytałem kilka kursów Bascom ale tak do końca nie rozumiem jak zrobić jedno polecenie. Nie operuję jeazcze fachowym nazewnictwem i może dlatego nie znalazłem rozwiązania swojego problemu bo nie wiem "czego szukać".

Chcę zrobić takie coś:
    Ma się zrobić PortD.0 = 0
    Potem po upływie 2 min ma być PortD.0 = 1 jednak jeśli w międzyczasie przycisk PinB.0 = 0 to też PortD.0 = 1

Zrobiłem takie coś (urywek kodu):
    PortD.0 =0
    If PinB.0 =0 then PortD.0 =1
    Else wait 2 then PortD.0 = 1
    End if

Jednak to nie przechodzi i pokazuje błędy..

0 13
  • #2 23 Wrz 2017 20:22
    tronics
    Poziom 36  

Bascom to jedna operacja w linii.

Kod: basic4gl
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
    podejrzewam, że tu jest problem. Dodatkowo bity (np. PORTD.0) powinno się ustawiać przez SET i czyścić przez RESET.
    Przy okazji ten program nie będzie działał zgodnie z założeniami gdyż wejdzie w pustą pętlę do "delaya" na 2 sekundy i w międzyczasie nie będzie reagować na pierwszy warunek.
    Poza tym jako początkujący powinien kolega bardzo ściśle pracować z helpem bascoma, w szczególności przejrzeć:
    https://avrhelp.mcselec.com/index.html?if_then_else_end_if.htm

0
  • #4 23 Wrz 2017 22:47
    miro340
    Poziom 12