Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wirus uniemożliwiający format - Potrzebuje pomocy w sformatowaniu systemu

paproch13579 24 Wrz 2017 02:38 564 9
  • #1 24 Wrz 2017 02:38
    paproch13579
    Poziom 4  

    Witam. Mam następujący problem: otóż coś na komputerze bardzo mi dokucza. Nie mogę uruchomić większości aplikacji bo wyskakuje mi błąd jak na zdjęciu poniżej:

    Wirus uniemożliwiający format - Potrzebuje pomocy w sformatowaniu systemu.

    Stwierdziłem więc że pewnie jakiś wirus wkradł mi się na komputer więc walne formata bo już dawno miałem to zrobić. A więc wchodzę w panel sterowania / system i zabezpieczenia/ kopia zapasowa/przywracanie klikam w "odzyskaj ustawienia systemu na tym komputerze" a tu bach, zero reakcji. No po prostu nic się nie dzieje. Żadnej kopii zapasowej niestety nie mam. Mój system to Windows 7 64 bitowy który pobrałem z DreamSparka (projekt dla uczniów z darmowymi systemami) i nie posiadam żadnej płytki z systemem. Jedyne co posiadam to klucz systemu :/

    Pilnie proszę o pomoc

    0 9
  • #2 24 Wrz 2017 02:48
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    paproch13579 napisał:
    więc walne formata bo już dawno miałem to zrobić. A więc wchodzę w panel sterowania / system i zabezpieczenia/ kopia zapasowa/przywracanie klikam w "odzyskaj ustawienia systemu na tym komputerze"

    To nie jest formatowanie partycji, a jedynie odzyskanie systemu - wirus prawdopodobnie i tak zostanie.
    paproch13579 napisał:
    klikam w "odzyskaj ustawienia systemu na tym komputerze" a tu bach, zero reakcji. No po prostu nic się nie dzieje.

    Ale możesz tam cokolwiek wybrać, są punkty przywracania systemu?
    paproch13579 napisał:
    Żadnej kopii zapasowej niestety nie mam. Mój system to Windows 7 64 bitowy który pobrałem z DreamSparka (projekt dla uczniów z darmowymi systemami) i nie posiadam żadnej płytki z systemem. Jedyne co posiadam to klucz systemu :/

    https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows7

    0
  • #4 24 Wrz 2017 12:22
    paproch13579
    Poziom 4  

    Kocurek nie nie mam żadnych punktów przywracania :/ a na stronce ktora wyslales juz bylem i za kazdym razem wywala mi error : The product key you entered is invalid or not supported by this site. Please contact Microsoft Support for assistance. A kod jest prościutko przepisywany ze strony dreamsparka.

    Kolobos daje załączniki mam nadzieje że wszystko zrobiłem dobrze, a i tak dodam że przy działaniu tego programu też wywaliło mi błąd tym razem z nazwa frst'a

    0
  • #5 24 Wrz 2017 12:52
    krzychupar
    Poziom 40  

    Odinstaluj:
    Norton Internet Security
    McAfee Security Scan Plus
    Advanced Calendar 2.0.0.1000176 (HKLM\...\{D9BAB2C9-5236-48c3-AF02-67E799F09BBD}) (Version: 2.0.0.1000176 - MEIXIAN XIE) <==== UWAGA
    Online.io Application (HKLM-x32\...\{0FFD93B4-A5F7-42EC-8571-226873D98D66}) (Version: 2.2.0 - Microleaves) Hidden <==== UWAGA
    Traffic Exchange (HKLM-x32\...\{E7B046D6-CF45-4063-9BB8-DE124614885C}) (Version: 2.2.0 - Microleaves) Hidden <==== UWAGA

    Otwórz notatnik systemowy i wklej:
    CloseProcess:
    ShellIconOverlayIdentifiers: [00asw] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} => -> Brak pliku
    ShellIconOverlayIdentifiers: [GDriveSharedOverlay] -> {81539FE6-33C7-4CE7-90C7-1C7B8F2F2D43} => -> Brak pliku
    ContextMenuHandlers1: [KuaiZipShlExt] -> {6ADF19E3-77A3-4395-ADB4-9FD7D351EB3E} => -> Brak pliku
    ContextMenuHandlers2: [KuaiZipShlExt] -> {6ADF19E3-77A3-4395-ADB4-9FD7D351EB3E} => -> Brak pliku
    ContextMenuHandlers4: [KuaiZipShlExt] -> {6ADF19E3-77A3-4395-ADB4-9FD7D351EB3E} => -> Brak pliku
    ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} => -> Brak pliku
    ContextMenuHandlers6: [BUContextMenu] -> {F7CAA2A1-67A2-44BB-B20F-202FD8EB1DAB} => D:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\22.10.1.10\buShell.dll [2017-08-24] (Symantec Corporation)
    ContextMenuHandlers6: [Symantec.Norton.Antivirus.IEContextMenu] -> {FAD61B3D-699D-49B2-BE16-7F82CB4C59CA} => D:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\22.10.1.10\NavShExt.dll [2017-08-24] (Symantec Corporation)
    Task: {2EFA6116-40B6-40A2-9FBF-E40CD0537DA1} - System32\Tasks\Traffic Exchange Updater => D:\Program Files (x86)\Microleaves\Traffic Exchange\Traffic Exchange Updater.exe <==== UWAGA
    Task: {3452C8FC-7776-4E5D-8D41-E809CB62F2CF} - System32\Tasks\Online Application Updater => D:\Program Files (x86)\Microleaves\Online.io Application\Online Application Updater.exe <==== UWAGA
    Task: {D520C83C-0C77-4584-B27C-93ABA7BCB6E3} - System32\Tasks\{E0F636C8-E51C-4737-BD88-12DE0A8D6C92} => D:\Windows\system32\pcalua.exe -a "D:\Program Files (x86)\Nox\bin\Nox_unload.exe"
    Task: {D68C9547-7B84-43EF-9C88-73234BFB587D} - System32\Tasks\Norton Internet Security\Norton Internet Security Error Processor => D:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\22.10.1.10\SymErr.exe [2017-08-24] (Symantec Corporation)
    Task: D:\Windows\Tasks\Online Application Updater.job => D:\Program Files (x86)\Microleaves\Online.io Application\Online Application Updater.exe <==== UWAGA
    Task: D:\Windows\Tasks\Traffic Exchange Updater.job => D:\Program Files (x86)\Microleaves\Traffic Exchange\Traffic Exchange Updater.exe <==== UWAGA
    WMI_ActiveScriptEventConsumer_ASEC: <==== UWAGA
    ShortcutWithArgument: D:\Users\JJ\Desktop\Google Chrome.lnk -> D:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe (Google Inc.) -> %SNP%




    ShortcutWithArgument: D:\Users\JJ\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Internet Explorer.lnk -> D:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe (Microsoft Corporation) -> %SNP%
    ShortcutWithArgument: D:\Users\JJ\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Launch Internet Explorer Browser.lnk -> D:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe (Microsoft Corporation) -> %SNP%
    ShortcutWithArgument: D:\Users\JJ\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar\Internet Explorer.lnk -> D:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe (Microsoft Corporation) -> %SNP%
    ShortcutWithArgument: D:\Users\JJ\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\ImplicitAppShortcuts\76f9e4d33b60b312\Popcorn-Time.lnk -> C:\Popcorn-Time\Popcorn-Time.exe (The NWJS Community) -> --user-data-dir="D:\Users\JJ\AppData\Local\Popcorn-Time\User Data" --profile-directory=Default --app-id=hecfofbbdfadifpemejbbdcjmfmboohj
    HKU\S-1-5-21-3275869138-1090325688-95683041-1000\Software\Classes\regfile: regedit.exe "%1" <==== UWAGA
    HKU\S-1-5-21-3275869138-1090325688-95683041-1000\...\MountPoints2: {238d7d5a-7854-11e6-9cd0-806e6f6e6963} - F:\Setup.exe
    HKU\S-1-5-21-3275869138-1090325688-95683041-1000\...\MountPoints2: {c42b3558-7858-11e6-bc85-806e6f6e6963} - F:\autorun.exe
    HKU\S-1-5-18\...\Run: [] => [X]
    Startup: D:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\McAfee Security Scan Plus.lnk [2017-09-05]
    ShortcutTarget: McAfee Security Scan Plus.lnk -> D:\Program Files\McAfee Security Scan\3.11.599\SSScheduler.exe (McAfee, Inc.)
    Hosts: 0.0.0.1 mssplus.mcafee.com
    SearchScopes: HKLM-x32 -> DefaultScope {ielnksrch} URL =
    SearchScopes: HKLM-x32 -> ielnksrch URL = hxxps://%66%65%65%64.%73%6F%6E%69%63-%73%65%6...qLVh2rYIWgsozCTNz835nCxedM2HWWEnX-5w,,&q={searchTerms}
    BHO: Norton Identity Safety -> {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} -> D:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\22.10.1.10\coIEPlg.dll [2017-08-24] (Symantec Corporation)
    BHO-x32: Norton Vulnerability Protection -> {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} -> D:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\21.7.0.11\IPS\IPSBHO.DLL => Brak pliku
    Toolbar: HKLM - Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - D:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_64.dll [2016-09-12] (Google Inc.)
    Toolbar: HKLM - Norton Toolbar - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - D:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\22.10.1.10\coIEPlg.dll [2017-08-24] (Symantec Corporation)
    Toolbar: HKLM-x32 - Norton Toolbar - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - D:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine32\22.10.1.10\coIEPlg.dll [2017-08-24] (Symantec Corporation)
    Toolbar: HKLM-x32 - Bing Bar - {8dcb7100-df86-4384-8842-8fa844297b3f} - D:\Program Files (x86)\Microsoft\BingBar\7.1.362.0\BingExt.dll [2012-02-13] (Microsoft Corporation.)
    Toolbar: HKLM-x32 - Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - D:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll [2016-09-12] (Google Inc.)
    FF HKLM\...\Firefox\Extensions: [{C1A2A613-35F1-4FCF-B27F-2840527B6556}] - D:\ProgramData\Norton\{0C55C096-0F1D-4F28-AAA2-85EF591126E7}\NIS_22.5.4.24\coFFAddon
    FF Extension: (Norton Security Toolbar) - D:\ProgramData\Norton\{0C55C096-0F1D-4F28-AAA2-85EF591126E7}\NIS_22.5.4.24\coFFAddon [2017-07-20]
    FF HKLM-x32\...\Firefox\Extensions: [{C1A2A613-35F1-4FCF-B27F-2840527B6556}] - D:\ProgramData\Norton\{0C55C096-0F1D-4F28-AAA2-85EF591126E7}\NIS_22.5.4.24\coFFAddon
    CHR HomePage: Default -> hxxps://%66%65%65%64.%68%65%6C%70%65%72%62%61...PKrxwg2C31nHaDiCSpylrNRedsOt9CFFbKDf6gfMSeQ,,,,
    CHR HKLM\...\Chrome\Extension: [cjabmdjcfcfdmffimndhafhblfmpjdpe] - D:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\22.10.1.10\Exts\Chrome.crx <nie znaleziono>
    CHR HKLM\...\Chrome\Extension: [iikflkcanblccfahdhdonehdalibjnif] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [cjabmdjcfcfdmffimndhafhblfmpjdpe] - D:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\22.10.1.10\Exts\Chrome.crx <nie znaleziono>
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [iikflkcanblccfahdhdonehdalibjnif] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
    S3 McComponentHostService; D:\Program Files\McAfee Security Scan\3.11.599\McCHSvc.exe [404368 2017-08-21] (McAfee, Inc.)
    S3 BdSandboxSrv; D:\Program Files (x86)\Baidu Security\Baidu Antivirus\5.4.3.148966.0\BdSandboxSrv64.exe [X]
    S3 OverwolfUpdater; "D:\Program Files (x86)\Overwolf\OverwolfUpdater.exe" /RunningFrom SCM [X]
    S3 TunngleService; D:\Program Files (x86)\Tunngle\TnglCtrl.exe [X]
    S3 BdSandbox; \??\D:\Windows\System32\drivers\BdSandbox.sys [X]
    S3 gdrv; \??\D:\Windows\gdrv.sys [X]
    S3 NAVENG; \??\D:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\NortonData\22.5.4.24\Definitions\SDSDefs\20160917.001\ENG64.SYS [X]
    S3 NAVEX15; \??\D:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\NortonData\22.5.4.24\Definitions\SDSDefs\20160917.001\EX64.SYS [X]
    2017-09-07 16:45 - 2017-09-07 16:45 - 000000000 ____D D:\Windows\System32\Tasks\Norton Internet Security
    2017-09-07 16:40 - 2017-09-07 16:40 - 000003236 _____ D:\Windows\System32\Tasks\Norton WSC Integration
    2017-09-05 11:55 - 2017-09-05 11:55 - 000000000 ____D D:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\McAfee Security Scan Plus
    2017-09-05 11:55 - 2017-09-05 11:55 - 000000000 ____D D:\ProgramData\McAfee Security Scan
    2017-09-05 11:55 - 2017-07-05 09:56 - 000001964 _____ D:\Users\Public\Desktop\McAfee Security Scan Plus.lnk
    2017-09-05 11:55 - 2016-12-27 22:43 - 000000000 ____D D:\Program Files\McAfee Security Scan
    EmptyTemp:

    Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok FRST w tym samym folderze.
    Uruchom FRST i kliknij w Fix/Napraw.

    0
  • #6 24 Wrz 2017 13:58
    paproch13579
    Poziom 4  

    Nie mogę odinstalować nortona ani mcaffe przez panel, po prostu nic sie z nimi nie dzieje. Nie mówiąc już o usuwaniu całego foldera przez shift+del. Wyskakuje wiadomość że program jest otwarty w jakimś dziwnym folderze 3.11.599.

    Tak przy okazji pobrałem już windowsa spakowanego w iso ale nie wiem do końca co i jak z tym zrobić. W sensie jak sformatować ten komputer tak zeby nic na nim nie zostało a potem jakoś ten system zainstalować. Prosiłbym o pomoc i najprostsze wyjście z tego wszystkiego

    Dodano po 11 [minuty]:

    Poniżej daje fixlogi które wyszły po fixie

    0
  • #7 24 Wrz 2017 14:09
    paproch13579
    Poziom 4  

    Dodam że z każdą aplikacją którą pobiorę dzieje sie to samo. Nie moge jej uruchomić po pobraniu bo wyskakuje mi jej błąd

    0
  • #8 24 Wrz 2017 15:38
    Kolobos
    Spec od komputerów

    Blad wspomniany na poczatku wskazuje na brak .Net lub jednej z wersji bibliotek Microsoft Visual C++.

    Sprawdz czy masz zainstalowane wszystkie z Windows Update.


    Co do ISO to mozesz utworzyc bootowalny pendrive przy pomocy Rufus'a, uruchomic z niego komputer, podczas instalacji systemu mozesz usunac wszystkie partycje (razem z danymi) z dysku i utworzyc nowe.

    0
  • #9 24 Wrz 2017 15:42
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    paproch13579 napisał:
    pobrałem już windowsa spakowanego w iso

    Skąd? - jesteś pewien tego obrazu (czy nie ma tam wirusów lub innych niespodzianek)?
    paproch13579 napisał:
    na stronce ktora wyslales juz bylem i za kazdym razem wywala mi error : The product key you entered is invalid or not supported by this site. Please contact Microsoft Support for assistance. A kod jest prościutko przepisywany ze strony dreamsparka.

    Tylko pytanie, na kogo zbiorczo jest licencja (klucz produktu).
    Zresztą masz info, by się z MS skontaktować w tej sprawie.

    0
  • #10 24 Wrz 2017 17:29
    paproch13579
    Poziom 4  

    sformatowałem dyski i zainstalowałem system od nowa. Zamykam temat

    0