Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Konfiguracja sieci w domu

25 Wrz 2017 12:18 522 2
  • Poziom 6  
    Koledzy, w sprawach sieciowych jestem Januszem, więc proszę o poradę.
    Moja sieć dotychczas wyglądała tak: Modem (Huawei 8240H od dostawcy internetu) połączony kablem ze Switchem TP-LINK umieszczone na parterze domu, gdzie nie jest potrzebne WiFi. Od switcha idą przewody LAN, bezpośrednio do komputerów, jeden z kabli idzie na piętro gdzie postawiona była sieć WIFi za pomocą AP TL-WAG500G. Niestety nie mogę połączyć się z konfiguracją AP'ka (192.168.1.254), twardy reset nie pomógł, a w dodatku utraciłem zabezpieczenie sieci. Podejrzewam, że switch może robić tu problem przydzielając IP - nie wiem, nie znam się.
    Coś da się z tym zrobić?

Konfiguracja sieci w domu

Ponieważ AP jest stary i ograniczał mocno prędkość internetu (na wejściu 150) może czas go wymienić. W takim wypadku zakupić router czy AP?

Dotychczasowa konfiguracja jest właściwa? Przypomnę: MODEM -> Switch -> AP
    Może lepiej zamiast switcha podłączyć router WiFi, który ma wbudowane też gniazda LAN (4 mi wystarczą), a na piętrze tylko wzmacniacz RE do WiFi?
    Jakie podłączenie sprawi mniej konfliktów. Miałem problem np. z drukowaniem po sieci WiFi (mimo widocznej drukarki w sieci). Z wifi łączyć się będzie do 10 urządzeń (tablety, telefony, laptopy).
  • Specjalista Sieci, Internet
    Żadnych wzmacniaczy, tylko punkt WIFI podłaczony _kablem_ (lub adaptery powerline) do głównego routera.

WIFI - WR1043 lub może jakiś dual band ?

Dodano po 1 [minuty]:

> 192.168.1.254
    Jak komputer ma 10.x.x.x IP to nie podłączysz..
    Ustaw w komputerze ip ręcznie na 192.168.1.33 i wtedy spróbuj ponownie.
    Ale generalnie to lepiej wymień tego 500g na coś sensownego przy internecie 150mbs.
  • Poziom 43  
    DAWlD napisał:
    W takim wypadku zakupić router czy AP?