Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kaeser BS51 trudność z nabijaniem ciśnienia.

sparkson 25 Sep 2017 21:52 2748 42
  • #1
    sparkson
    Level 3  
    Kompresor BS51, gdy zbiornik powietrza zostanie opróżniony do zera, aby ponownie nabić ciśnienie trzeba zdławić kompresor na wyjściu zaworem, po czym ten działa już normalnie. Co może być przyczyną?
  • #3
    sparkson
    Level 3  
    Jestes w stanie powiedziec mi gdzie mniej wiecej sie one znajduja?
  • #5
    sparkson
    Level 3  
    Czy mozesz powiedziec mi ktory to jest element na schemacie lub na zdjeciu? Poniewaz ja nic takiego nie widze.
    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • #7
    sparkson
    Level 3  
    Wystarczy kilka sekund
  • #8
    sparkson
    Level 3  
    Coś więcej w temacie?
  • #9
    sparkson
    Level 3  
    Czy ktoś może mi powiedzieć za co w praktyce odpowiada ten element? Na schemacie jest to chyba nr 5

    Kaeser BS51 trudność z nabijaniem ciśnienia.
  • #10
    jdubowski
    Tube devices specialist
    sparkson wrote:
    Czy ktoś może mi powiedzieć za co w praktyce odpowiada ten element? Na schemacie jest to chyba nr 5


    Za uniemożliwienie zczerpania powietrza do zera. Zamyka się gdy ciśnienie spadnie poniżej 4,5 bar.

    Korekta:
    To co pokazujesz na obrazku to czujnik ciśnienia, natomiast sam zawór jest gdzieś zapewne w okolicy - między odolejaczem a chłodnicą powietrza.
  • #11
    sparkson
    Level 3  
    Dziekuje za odpowiedz. A czy masz moze jakies sugestie co może byc przyczyną problemu opisanego w tym temacie?
  • #13
    sparkson
    Level 3  
    Nie, spada do 0,5 bara
  • #14
    jdubowski
    Tube devices specialist
    sparkson wrote:
    Nie, spada do 0,5 bara


    No to albo czujnik z twojego zdjęcia źle działa albo zawór się nie zamyka z powodu uszkodzenia zaworu lub sterownika. Chyba że 0,5bara jest po weekendzie - to znaczy że masz gdzieś nieszczelność na odolejaczu, w połączeniach itp.
    Ponadto przeczytaj całą instrukcję, moze znajdziesz odpowiedź.
  • #15
    sparkson
    Level 3  
    Niestety zedecydowanie szybciej. Powiedz mi jeszcze czy tego zaworu o którym wspominasz szukac przy tym czujniku ze zdjęcia, czy gdzieś indziej?
  • Helpful post
    #16
    jdubowski
    Tube devices specialist
    sparkson wrote:
    Powiedz mi jeszcze czy tego zaworu o którym wspominasz szukac przy tym czujniku ze zdjęcia, czy gdzieś indziej?


    Według schematu to szukać między odolejaczem a chłodnica powietrza, na rurze.
  • #17
    sparkson
    Level 3  
    To jedyna rzecz na tej rurze to właśnie ten czujnik z napisem JUMO
  • #19
    sparkson
    Level 3  
    Mam jeszcze pytanie dotyczące zaworu sterującego (nr 11 na schemacie). Jaka jest zasada jego działania?
  • #21
    sparkson
    Level 3  
    Poniżej dwa filmy z dzisiejszych prób, i tego jak kompresor się zachowuje (moim zdaniem z winy presostatu). Na filmie tego nie ma, ale miałem problem z załączeniem sie silnika. Po włączeniu napięcia tylko zielona kontrolka się paliła i nic się nie działo. Okazało się że konieczne jest lekkie uderzenie w presostat aby silnik zaczął pracować....









    Czy to co się tu dzieje może być z winy presostatu?
  • #22
    sparkson
    Level 3  
    Czy na podstawie załączonych schematów jest ktoś w stanie stwierdzić co steruje zaworem kontrolnym Y1 (control valve)?

    Edit:
    Ok, wydaje mi się że steruje nim presostat (B1). Więc zastanawia mnie do czego służy K2T (off-load time relay)- czy chodzi o to że od czasu gdy przestaje pracowac śruba odlicza czas do ponownego załączenia, mimo braku spadku ciśnienia?
    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    sparkson
    Level 3  
    sciagacz.izolacji wrote:
    Zawór ten jest ulokowany na górze zbiornika separatora. Do demontażu, kontroli i regulacji jest napięty wstępnie sprężyną...


    Dzieki za całe info, pokrywa sie z tym co powoli wydedukowałem...

    Czy ten zawór (5) jest rozbieralny? Wygooglałem że sa jakieś zestawy naprawcze dla "check pressure control valve", i jak mniemam to właśnie jest ten zawór, co za tym idzie powinien on być rozbieralny.
  • #25
    User removed account
    User removed account  
  • #26
    sparkson
    Level 3  
    Film z załączenia kompresora z całkowicie otwartym zaworem (jestem w trakcie przerabiania instalacji i kompresor jeszcze nie jest podłączony do zbiornika).





    Na wszelki wypadek załączam film z zamkniętym zaworem wyjściowym:





    i tutaj zamiast tego ciągłego nabijania od 8 do 10 barów powinno się utrzymywać ciśnienie ok 10 barów, ale jakiś elektrozawór je spuszcza. Tak mi się wydaje...
  • #27
    sparkson
    Level 3  
    Rozebrałem zawór zaznaczony na schemacie nr 4.

    Pierwsze co stwierdziłem że brakuje elementu uszczelniającego pomiędzy stalowym tłokiem a mosiężnym korpusem.

    Niestety jego resztki znalazłem w chłodnicy.....

    Musze teraz sprawdzić czy występuje zestaw naprawczy do tego zaworu, ponieważ nowy to koszt 2500zł netto.... lub ew pomyśleć co można tam dorobić. Niestety nie mam niczego na wzór, poza kilkunastoma odłamkami widocznymi na zdjęciu.
    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • #28
    User removed account
    User removed account  
  • #29
    sparkson
    Level 3  
    Art.B wrote:
    Moim zdaniem w tym zaworze nie ma żadnego elastycznego uszczelnienia. Obawiam się, że znalezione odłamki pochodzą z innego miejsca.


    Nie zgodzę się z tobą, już tłumacze dlaczego.

    1. Nie bardzo jest możliwość aby odłamki przyleciały z innego miejsca, ponieważ przed pokazanym na zdjęciu zaworem jest tylko separator. A pomiędzy zaworem a chłodnicą nic nie ma.
    2. Na 3 zdjęciu widzisz jaśniejszy pierścień w środku korpusu, ma on mniejszą średnicę niż stalowy tłok z 2 zdjęcia. Co sugeruje że zawsze dotykał tego pierścień o mniejszej średnicy.
    3. W odłamkach znalazłem fragment który wygląda na przylgnię rysunek poglądowy: https://cl.ly/1k1T0l2d3j15 i analogicznie wydaje mi się że na korpusie są ślady po tych dwóch wypustkach (zdj. 3.)
    4. Wydaje mi się brakuje tam czegoś i to dość grubego, ponieważ ten srebrny tłok wystaje na tyle z korpusu gdy wszystko jeszcze złożone, że aż oring na nim zamontowany wychodzi na wierzch, a nie sądzę żeby mogło tak być.
    5. Gdyby nie było tam uszczelniacza to ten zawór nie spełniałby żadnej funkcji.
  • #30
    User removed account
    User removed account