Witam.
Mam problem z samochodem Opel Corsa C 1.2 silnik Z12XE, 75KM, PB+LPG. 2004 rok. (Przebieg 252 tyś. km - przypuszczam, że większy).
W samochodzie od kilku tygodni ubywa płynu chłodniczego, aktualnie gdzieś około 0,5-0,7L/350km.
Co dotychczas sprawdziłem:
*Brak wycieków, na zimnym i gorącym silniku sprawdzałem wszystkie węże, opaski, ściskałem je itp. (Samochód po kilka godzin dziennie stoi na kostce, żadna plama nie pojawia się.
*Brak płynu w oleju, brak oleju w płynie.
*Rano po odpaleniu kopci lekko na biało.
*Węże nie "puchną", lekko twarde na gorącym silniku.
*Brak bąbelków w zbiorniku płynu chłodniczego.
Aktualnie czekam na tester CO2 uszczelki pod głowicą.
Zastanawia mnie czy płyn może w tym samochodzie uciekać poprzez zawór EGR?
Zewnętrznych wycieków z korpusu brak.
Zastanawia mnie to dlatego gdyż u mnie ten zawór jest dziwny, nie ma górnej elektrycznej części, nie ma wtyczki, jest tylko sam korpus, nie mam pewności czy ktoś już coś przy tym nie kombinował. Błędów w sterowniku brak.
Załączam zdjęcie zaworu, proszę o jakieś rady.
Wie ktoś może czy występowały w Corsie z tego rocznika takie "wybrakowane" zawory?

Mam problem z samochodem Opel Corsa C 1.2 silnik Z12XE, 75KM, PB+LPG. 2004 rok. (Przebieg 252 tyś. km - przypuszczam, że większy).
W samochodzie od kilku tygodni ubywa płynu chłodniczego, aktualnie gdzieś około 0,5-0,7L/350km.
Co dotychczas sprawdziłem:
*Brak wycieków, na zimnym i gorącym silniku sprawdzałem wszystkie węże, opaski, ściskałem je itp. (Samochód po kilka godzin dziennie stoi na kostce, żadna plama nie pojawia się.
*Brak płynu w oleju, brak oleju w płynie.
*Rano po odpaleniu kopci lekko na biało.
*Węże nie "puchną", lekko twarde na gorącym silniku.
*Brak bąbelków w zbiorniku płynu chłodniczego.
Aktualnie czekam na tester CO2 uszczelki pod głowicą.
Zastanawia mnie czy płyn może w tym samochodzie uciekać poprzez zawór EGR?
Zewnętrznych wycieków z korpusu brak.
Zastanawia mnie to dlatego gdyż u mnie ten zawór jest dziwny, nie ma górnej elektrycznej części, nie ma wtyczki, jest tylko sam korpus, nie mam pewności czy ktoś już coś przy tym nie kombinował. Błędów w sterowniku brak.
Załączam zdjęcie zaworu, proszę o jakieś rady.
Wie ktoś może czy występowały w Corsie z tego rocznika takie "wybrakowane" zawory?
