Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vivaro 1,6 cdti 2015r - uszkodzony alternator błąd ładowania i Start Stop

krzychu001 26 Wrz 2017 14:54 1026 10
  • #1 26 Wrz 2017 14:54
    krzychu001
    Poziom 15  

    Witam Vivaro 2015r 1,6 w aucie rozleciało się łożysko w alternatorze w mak ,alternator założony nowy o tych samych numerach,pozostają dwa błędy których nie da się wykasować błąd ładowania alternator,błąd systemu start stop.Ładowanie jest 14,2 V,gdzie szukać przyczyny ,wygląda jak by alternator nie był sterowany w blokach obciążenie alternatora 99% aku nowy.Gdzie jest moduł upc w tym aucie .Pozdrawiam!!!

    0 10
  • #2 26 Wrz 2017 20:25
    ptr92
    Poziom 17  

    Nie założyłeś przypadkiem chińskiego alternatora? Czasami nieoryginalne regulatory napięcia, które mają wyjście COM bądź LIN, nie chcą współpracować ze sterownikiem, pomimo że napięcia ładowania jest ok.
    Wyjmij regulator ze starego alternatora i włóż do nowego alternatora.
    A jak masz oscyloskop, to sprawdź jaki masz sygnał na odpiętej kostce regulatora napięcia.

    0
  • #3 26 Wrz 2017 20:37
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    krzychu001 napisał:
    alternator założony nowy o tych samych numerach,


    Jakoś w to wątpię .

    0
  • #4 26 Wrz 2017 20:57
    krzychu001
    Poziom 15  

    Alternator jest założony oryginał nówka sztuka,auta za dużo jeżdżą żeby chińskie zakładać,regulator też podmieniany i ten sam objaw jest.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    krzychu001 napisał:
    alternator założony nowy o tych samych numerach,


    Jakoś w to wątpię .


    Nie trzeba w to wątpić jest naprawdę ori.

    0
  • #5 26 Wrz 2017 22:09
    kakibara
    Poziom 28  

    Czesc sprawdz napiecie przy alternatorze pozniej przy aku i przy skrzynce z bezpiecznikami.
    Jezeli bedzie gdzies duzy spadek nalezy sprawdzic kabel plus do tego przy montazu /demontazu warto jeszcze raz rzucic okiem na mase - koszt zerowy.
    Z mojego przykladu, uwazam - chociaz nie znam tej wersji vivaro z systemem start stop masz wlasnie prawdopodobnie system zarzadzania energia - nalezy zaprogramowac wymiane aku - bo alternatorem steruje system inteligentnego ladowania.
    U mnie jak padlo aku co prawda w innej marce kilka bledow brak radia itp - serwis zaprogramowany nowy aku i zero problemow.

    0
  • #6 30 Wrz 2017 22:15
    krzychu001
    Poziom 15  

    Witam błędy są. DTC920F81 Połączenie UPC-Alternator.
    DTC 926768 Obwód modułu sterowania układem Start Stop,ten drugi błąd wynika raczej z tego pierwszego,wyłączony Start/Stop z powodu awarii ładowania.Jak jest sterowany w tym aucie alternator .Pozdrawiam!!!

    0
  • #8 02 Paź 2017 08:14
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Zobacz czy stary miał też 2 piny we wtyczce.

    0
  • #9 02 Paź 2017 10:47
    krzychu001
    Poziom 15  

    Są dwa piny w starym i nowym,wtyczka ma jeden kabelek.

    0
  • #10 02 Paź 2017 13:35
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Ugnity przewód alternator -upc widocznie.

    0
  • #11 02 Paź 2017 14:47
    krzychu001
    Poziom 15  

    Nie mam oscyloskopu ale na tym kabelku po zapłonie jest ok 9-10v.

    0