Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Passat - Problem z akumulatorem

kepistol 27 Wrz 2017 08:07 3084 82
  • #1 27 Wrz 2017 08:07
    kepistol
    Poziom 5  

    Posiadam akumulator Exide Premium 77Ah, EA 770. Kupiony 28.11.2016 roku. Od dnia zakupu nie był nigdy wyciągany z samochodu, doładowywany itp. Dzisiaj zrobiłem test akumulatora i ładowania i wyszło coś takiego jak na zdjęciu... Proszę o radę co może być przyczyną takiego stanu akumulatora.

    Vw Passat - Problem z akumulatorem

    0 29
  • Katalog Megger
  • #2 27 Wrz 2017 09:16
    Vytautas_YT
    Poziom 27  

    kepistol napisał:
    Kupiony 28.11.2016 roku.

    Więc powinien kolega mieć jeszcze jakąś gwarancję na niego.

    0
  • #3 27 Wrz 2017 10:01
    kepistol
    Poziom 5  

    Mam gwarancję na niego jednak chciałbym najpierw dowiedzieć się z czego taki spadek może wynikać... gwarancję producent może zakwestionować z różnych przyczyn...

    1
  • Pomocny post
    #4 27 Wrz 2017 13:13
    Wlodek22
    Poziom 27  

    Taki wynik może wynikać z błędów pomiaru. Inny wynik będzie tego samego akumulatora sprawdzonego w 5 min po zgaszeniu silnika, a inny gdy akumulator postoi w spokoju 24h.
    Z jakiego powodu robiłeś ten test Jakie objawy cie do tego skłoniły? Czy poprzedniej zimy były jakieś syt awaryjne, jak niemożliwość odpalenia samochodu po mroźnej nocy? Czy obudowa cała, czy były wycieki elektrolitu?

    ps: gwarancje ci uwzględnią w przypadku przerwania obwodu, tzn gdy nastąpi rozerwanie punktów zgrzewu mostków, lub nieszczelności obudowy na zgrzewie górnej pokrywy. W każdym innym przypadku stwierdzą niewłaściwe użytkowanie.

    1
  • #5 27 Wrz 2017 14:21
    kepistol
    Poziom 5  

    Test jest zrobiony przy okazji w warsztacie - żadnych objawów problemu z akumulatorem do tej pory nie było. Od listopada 2016 jak go kupiłem nic się niepokojącego z akumulatorem nie działo. Zastanawia mnie co się mogło stać, że jest w tak kiepskim stanie... zapewne przy pierwszym mrozie będzie problem z odpaleniem.... kupowałem go w stacjonarnym sklepie, data produkcji to 2 połowa 2016 roku i akumulator jest z najwyższej półki w wersji premium.

    0
  • Katalog Megger
  • Pomocny post
    #6 27 Wrz 2017 14:25
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Wzięli go z najwyższej półki . Masz start-stop w aucie ?

    0
  • #7 27 Wrz 2017 14:37
    kepistol
    Poziom 5  

    andrzej20001 napisał:
    Wzięli go z najwyższej półki . Masz start-stop w aucie ?


    W ofercie Exide - Premium jest to najwyższa półka. To jest Passat z 2000 roku. Samochód stał od 9 rano nie ruszany i teraz został zrobiony ponownie test akumulatora... wygląda tak:

    Vw Passat - Problem z akumulatorem

    0
  • #8 27 Wrz 2017 15:00
    Bieda z nędzą
    Poziom 31  

    Jeżeli akumulator w momencie rozruchu miał napięcie 10,68V to ja nie wiem co można od niego chcieć. Tym różnym cudeńkom mierzącym sprawność akumulatora się nie ufa.

    0
  • #11 27 Wrz 2017 15:49
    Wlodek22
    Poziom 27  

    Nie zepsuł, a właśnie psuje.
    Akumulator jest mocno rozładowany i w takim stanie szelke testy są nic nie warte. Naładuj akumulator dobrym prostownikiem, najlepiej takim od dziadka, ojca, (żadne ceteki) i dopiero po dobie od naładowania zrób test.

    0
  • #14 27 Wrz 2017 20:14
    Vytautas_YT
    Poziom 27  

    A ja ciekawy jestem jaki wynik wykręcił by ten miernik na takim samym aku tylko nowym z półki ;) Jeżeli nic się niepokojącego nie dzieje to ja bym się bardzo tymi pomiarami nie sugerował. Ja mam u siebie w Seacie z silnikiem Diesla akumulator firmy Varta, nie pamiętam dokładnych parametrów więc nie chcę wprowadzać w błąd, ale do czego zmierzam, kupiłem go w Listopadzie 2011 roku. Przynajmniej 2 razy do roku odpinam go od instalacji samochodu i ładuję prostownikiem, nigdy nie robiłem mu żadnych pomiarów sprawności itd. Ostatnio stałem jakieś 4h na parkingu czekając na pasażera, włączone radio, ładowarka do telefonu i nawiew. Niestety był problem z odpaleniem ale niedługo miałem go ładować i pewnie przy okazji uzupełnię mu poziom elektrolitu i podejrzewam że jeszcze posłuży.

    0
  • #15 27 Wrz 2017 20:31
    Bieda z nędzą
    Poziom 31  

    Vytautas_YT napisał:
    A ja ciekawy jestem jaki wynik wykręcił by ten miernik na takim samym aku tylko nowym z półki ;)

    Różny. Panowie, poprawny pomiar kondycji akumulatora to tylko areometr i miernik i ucho.
    Ja wiem, że w dobie akumulatorów ze zgrzanym monowieczkiem areometr się nie nada, ale zawsze nim zobaczyłeś:
    -gęstość elektrolitu
    -czy we wszystkich celach jest taka sama?
    -czy nie jest brunatny (spłynięcie masy czynnej z płyt)
    -czy nie pływają farfocle, przypominające fusy herbaty (pokruszone separatory)
    Miernik:
    -jakie jest napięcie po 10 następujących po sobie próbach rozruchu?
    Ucho:
    - czy z którejś celi podczas próby rozruchu albo cyklu ładowania nie syczy?

    0
  • #16 27 Wrz 2017 20:38
    Wlodek22
    Poziom 27  

    Nie trzeba tego wszystkiego wiedzieć i sprawdzać.
    Ładujesz akumulator, czekasz dobę, podpisz tester i wszystko wiesz. Nie ma lepszego parametru kondycji akumulatora jak rezystancja wewnętrzna.

    0
  • #17 27 Wrz 2017 20:47
    Bieda z nędzą
    Poziom 31  

    Nic sie nie dowiesz.

    0
  • #18 27 Wrz 2017 20:51
    Adamcyn
    Poziom 34  

    Wlodek22 napisał:
    Ładujesz akumulator, czekasz dobę, podpisz tester i wszystko wiesz.

    Masz jakiś określony na myśli?
    Wlodek22 napisał:
    Nie ma lepszego parametru kondycji akumulatora jak rezystancja wewnętrzna.

    W przypadku Autora tester po upływie jednej doby pokazał dwa zupełnie różne wyniki.

    0
  • #19 27 Wrz 2017 20:58
    Wlodek22
    Poziom 27  

    Mając tester, jeszcze trzeba wiedzieć jak się nim posługiwać.
    Ci akurat jak widać, nie wiedzieli.
    Jest ich wiele, chodzi o takie które mierzą rezystancję impulsami o wysokiej częstotliwości, a nie oporowo.
    U chińczyka taki można taki już od 30$ kupić, naszym alledro go chcą drugie tyle.
    Np taki
    http://s.aliexpress.com/eMn6FJbe

    0
  • #21 27 Wrz 2017 21:24
    Bieda z nędzą
    Poziom 31  

    Wlodek22 napisał:
    Mając tester, jeszcze trzeba wiedzieć jak się nim posługiwać.

    Ja mam, Bosch BAT 131. Leży i kurzy się. Już wolę stary polski PAS-16, przynajmniej porządnie obciąży akumulator.
    Adamcyn napisał:

    Wyjaśnisz proszę bliżej tę metodę?

    To jakaś metoda konduktacyjna, jakoś impulsowo sprawdza akumulator, czy też stara się go naładować na opak i jak on się przed tym broni. Nie wiem już, dla mnie to bajki o żelaznym wilku.

    0
  • #22 27 Wrz 2017 21:26
    Wlodek22
    Poziom 27  

    Nie
    Musi być
    Mogę jedynie przypuszczać jak to działa.
    A przypuszczam, że jest tam generator impulsów o określonym napięciu. Tester przepuszcza paczkę takich impulsów przez akumulator i mierzy jaki przy tym pojawił się prąd. Dalej szacowanie, korekty, współczynniki i wynik.
    Więcej będę wiedział jak dojdzie oscylosko.

    0
  • #23 27 Wrz 2017 22:03
    Adamcyn
    Poziom 34  

    Wlodek22 napisał:
    A przypuszczam, że jest tam generator impulsów o określonym napięciu. Tester przepuszcza paczkę takich impulsów przez akumulator i mierzy jaki przy tym pojawił się prąd. Dalej szacowanie, korekty, współczynniki i wynik.
    Więcej będę wiedział jak dojdzie oscylosko.

    Marketingowo bez zarzutu.
    Jak się to jednak ma do realnych warunków obciążenia akumulatora?

    Vw Passat - Problem z akumulatorem

    0
  • #24 27 Wrz 2017 22:22
    Wlodek22
    Poziom 27  

    Adamcyn napisał:

    Jak się to jednak ma do realnych warunków obciążenia akumulatora?

    Wybacz, ale nie rozumiem pytania. Kwestionujesz jego zdolność do oszacowania RW, czy w ogóle potrzebę szacowania RW?

    0
  • #25 27 Wrz 2017 23:18
    Bieda z nędzą
    Poziom 31  

    Kwestionuję, i co? Bo Rw będzie zależała od stopnia naładowania. A stopień naładowania to co? Napiecie SEM na biegunach. A uwierz mi, widziałem takie akumulatory, które na klemach miały 12,9V i były guzik warte.
    W czym problem? A no w tym, że te testery tworzą teoretycy. Żadni praktycy. Bo ja stan akumulatora sprawdzam w inny sposób; i głowe za to daję.

    0
  • #26 28 Wrz 2017 07:26
    ociz
    Moderator Samochody

    Oddawałem na reklamację akumulator z pękniętym mostkiem między celami. Taki testerek pokazywał że jest 100% sprawny...

    0
  • #27 28 Wrz 2017 07:41
    andrzej20001
    Poziom 43  

    A jak mierzy poziom naładowania np.vw swoim IBS-em? Parametry pojemności naładowania w % w sterowniku 61 ktoś cos wie?

    0
  • #28 28 Wrz 2017 08:07
    ALIBABA I
    Poziom 22  

    Bieda z nędzą napisał:
    Kwestionuję, i co? Bo Rw będzie zależała od stopnia naładowania. A stopień naładowania to co? Napiecie SEM na biegunach. A uwierz mi, widziałem takie akumulatory, które na klemach miały 12,9V i były guzik warte.
    W czym problem? A no w tym, że te testery tworzą teoretycy. Żadni praktycy. Bo ja stan akumulatora sprawdzam w inny sposób; i głowe za to daję.
    Witajcie kol. Zgadzam sie z kol Bieda . testów nie robiłem. ford transit minus 20 dwa obroty wału, za każdym razem odpalał ale wystarczyło że w gorące lato radio pograło no 10 15 min i aku padło, zrobiłem podmiankę z innego auta i wszystko było ok. skończyło się na wymianie aku.

    A może kol, kepistol zrób po pełnym naładowaniu zostaw go na postojówkach na np. 20 min
    i spróbuj odpalić
    ociz napisał:
    Oddawałem na reklamację akumulator z pękniętym mostkiem między celami. Taki testerek pokazywał że jest 100% sprawny...
    dokładnie niema to jak pradziadkowy tester mała zwarka na drucie oporowym jakiś amperomierz po drodze ciut zaiskrzenia, może tu się rozmarzyłem...

    0
  • #29 28 Wrz 2017 08:12
    robokop
    Moderator Samochody

    Te nowoczesne testery nadają się - ekhm - nie wiem do czego. Sprawdzałem kiedyś "ciepły" akumulator - mający pojemności tyle co płaska bateria - jeśli auto nie odpaliło do pierwszego obrotu to nie było sensu próbować dalej, tylko od razu kable rozciągać. W/g testera ten akumulator był bardzo dobry. Nie ma to jak potężny rezystor z woltomierzem - jeśli po podłączeniu napięcie utrzymuje się przez dłuższą chwile, a nie leci od razu w dół, akumulator będzie się nadawał. Oczywiście akumulator musi być "odstały" - czyli z unormowanym napięciem spoczynkowym.

    0
  • #30 28 Wrz 2017 10:45
    Wlodek22
    Poziom 27  

    Bieda z nędzą napisał:
    Kwestionuję, i co? Bo Rw będzie zależała od stopnia naładowania. A stopień naładowania to co? Napiecie SEM na biegunach. A uwierz mi, widziałem takie akumulatory, które na klemach miały 12,9V i były guzik warte.
    W czym problem? A no w tym, że te testery tworzą teoretycy. Żadni praktycy. Bo ja stan akumulatora sprawdzam w inny sposób; i głowe za to daję.

    RW zależy od stopnia naładowania, ale nie tylko. Ona głownie zależy od stanu płyt akumulatora. A zadaniem wykonującego test, jest wykonać go rzetelnie, tzn tak by tester mógł właściwie ocenić stan naładowania akumulatora. Jak widać, nie każdy testujący o tym wie i podchodzi do testu jak kiedyś (widelec 100A między oczy). W tym wątku przytoczono trzy takie przypadki.
    Testerem z grzałką oporową owszem można łatwo i szybko oddzielić chorych od martwych, ale ocenić stopień zasiarczenia , czy degradacji masy czynnej płyt już nie jest tak łatwo. Trzeba wyliczyć z danych nalepki nominalną RW, następnie z dodatkowym woltomierzem aktualną pod obciążeniem i dopiero wtedy oceniać stopień zużycia. Ktoś to robi? Wątpię. Test jest na oko, nie spadło na czerwone pole ew trochę zaczęło rosnąć, znaczy jeszcze dobry. Mi chodzi o bardziej precyzyjne pomiary, bo jak odsiarczam jakiś akumulator, to chcę wiedzieć ile umownego zdrowia mu po tym przybyło.

    0