Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz TDA1514A w ciekawej obudowie

karollo19 05 Sie 2005 18:53 28474 54
  • Witajcie!

    WSTĘP

    Chcę wam przedstawić mój pierwszy wzmacniacz, którego złożyłem kilka dni temu (czas składania ok. 7 m-cy) :-D.
    Dzięki niemu miałem nauczyć się budowy i rozwiązywania problemów w takiego typu konstrukcjach. Zacząłem od 50W, a efekt końcowy, aż mnie zadziwił.

    ZASILANIE

    Wzmacniacz jest zasilany transformatorem TS 90/11. Daje on następujące wartości napięcia i prądu 2x19V-2.2A i 2x18.5V-2x0.15A. Filtrowanie 1x10000µF/50V na gałąź i po jednym bezpieczniku 3,15A. Mostek 8A/100V. Napięcie wyjściowe ok. +/- 28V. Przedwzmacniacz zasilany jest z drugiego wtórnego uzwojenia. Na wyjściu z mostka ok. 25V. Musiałem zmniejszyć do 15V, bo stabilizatory strasznie się grzały. Filtrowanie 1000µF i bezpiecznik 250mA

    WZMACNIACZ I PRZEDWZMACNIACZ

    Zastosowałem kit Jabla J-83 jako wzmacniacz. Wzmacniacz jest wykonany na układzie TDA1514A (Tak, tak wiem, już niestety przeszedł do historii). Kupiłem go około miesiąc przed wycofaniem go z produkcji. Mimo wielu negatywnych opinii o tej kostce postanowiłem złożyć na nim wzmaka. Wtedy jeszcze TDA7294 nie był tak powszechny, a na pewno bym o niego się pokusił. Wybuchanie tej kostki (TDA1514A) jest spowodowane napięciem powyżej 30V i zbyt dużym pośpiechu konstruktora. Ja z tą kostką wyrabiałem cuda. Raz tylko plus i masa podłączony innym razem głośniki nie podłączone i wiele innych sytuacji. Przedwzmacniacz to procesor dźwięku na LM1036. W podstawowej wersji. Bez żadnych kluczy. Na początku balans miał być nieużywany, ale po zastanowieniu potencjometr od balansu znalazł się z tyłu obudowy. Żeby nikt się nie bawił. Nie wiem czemu, ale u mnie nie działa kontur. Gdy go włączę to dzieje się tak jakbym przekręcił gałkę na maksa, a gdy wyłączę to jest normalnie. Ale nie używam go i też gra dobrze ;-)

    OBUDOWA

    Obudowę wykonałem z materiału, który pewnie każdy ma w domu, a mianowicie z paneli podłogowych. Panele są dość wytrzymałe na ciężar, więc postanowiłem je wykorzystać, bo po co mają się walać w garażu. Jedną wadą jest to, że nie produkują czarnych paneli, albo bardzo ciemnych. A może produkują, a ja nic o tym nie wiem. Bym zrobił czarną obudowę i pasowałaby do mebli i kolumn które zacznę za jakiś czas robić.

    Wymiary zewnętrzne:
    Wysokość: 10 cm
    Szerokość: 30 cm
    Głębokość: 21 cm
    Objętość: 6,3 dm^3

    Wymiary wewnętrzne:
    Wysokość: 8,4 cm
    Szerokość: 28,4 cm
    Głębokość: 19,4 cm
    Objętość: 4,63 dm^3

    Na początku budowy obudowa wydawała mi się trochę za duża, a teraz jest trochę za mała:-). Wszystko jest pościskane. Jest słaby obieg powietrza. Kolejne będą jednak większe.;-) Jak wogóle będą.





    Panele pociąłem wyrzynarką do drewna. Ściąłem każdy bok panela pod kątem ok. 45 stopni.
    Zrobiłem to po to, aby każda ścianka dobrze do siebie przylegała i były w miarę ładne kanty (Kanty to raczej ładne nie wyszły, bo ścianki nie dochodzą do siebie dokładnie, ale da się z tym żyć). Otwory robiłem tym, co pod rękę wpadło. Większe wycinałem dłutem, mniejsze wiertarką.

    Ważną rzeczą w tego typu urządzeniach jest chłodzenie. Układ przy dużych mocach potrafi się nieźle nagrzać, a jak dobrze wiadomo panele zatrzymują ciepło. Wykonując obudowę z tego materiału założyłem, że nie będę wyciskać ze wzmacniacza maksymalnej mocy. Zastosowałem jednak wiatrak, ponieważ trafo i radiator trochę się grzały. Gdyby dłużej się pograło to wszystko w środku by się zagotowało (Ale mi się rymneło)

    Na przednim panelu włącznik i wyłącznik wzmacniacza (Za mocno świeci, co widać na niektórych zdjęciach, dlatego zrobiłem do niego wyłącznik). Za szybką z pleksiglasu znajduje się wskaźnik wysterowania (a'la kit Jabla) i odbiornik podczerwieni na układzie TSOP1736 (sterowanie kompem). Najtrudniejszą rzeczą było wykonanie gałek do potencjometrów. Kolega wytoczył mi na tokarce większą, a mniejsze zrobiłem sam. Dwie małe gałki służą to regulacji tonów (górna do wysokich, dolna do niskich). Duża gałka to chyba wiadomo.
    Z tyłu zrobiłem wylot powietrza z obudowy. Po bokach też są. Zakryłem je czarną siatką. Wejścia i wyjścia są najróżniejszego typu.
    Wielu pewnie interesują te gniazda COM. Już wyjaśniam. Pionowe służy do podłączenia Portu podczerwieni do telefonu. Poziome do podłączenia kabla z komputera, który służy do prowadzenia sygnału do podczerwieni na przednim panelu i do tej od telefonu.

    Pod obudową zrobiłem podświetlenie z 3 diód czerwonych i 2 UV. Czyli wzmacniacz służy nie tylko do muzyki, ale również do sprawdzania czy pieniądze nie są fałszywe ;-) :-D ;-)
    Dobrze, że jeszcze nie wpadłem na pomysł, żeby na bocznej ściance zamontować otwieracza do piwa (oczywiście bezalkoholowego ;-)).

    WRAŻENIA

    No cóż jak coś, co przeszło do historii to gra dość dobrze. Choć przyznam, że test był wykonywany na zniszczonej kolumnie Altusa 140 i kolumnach 40W od PHILIPSa, ale gra fajnie. Za około pół roku przeprowadzę jakieś konkretniejsze testy, bo zrobię pożądne podłogówki na STX-ach oczywiście. Przydźwięk bardzo mały. Być może od komputera, bo stoi obok niego. A może i nie ;-)

    Co sądzicie o moim wzmacniaczu? Podoba wam się? Bo dla mnie bardzo. Jestem otwarty na wszelką krytykę, ale bez przesady (Obraźliwe wypowiedzi możecie zachować sobie).

    KOSZTY

    Dwa kity Jabela Wzmacniacz 2x50W - 100 zł
    Radiator - 15 zł
    Transformator - 70 zł
    Podzespoły do przedwzmacniacza - 35 zł
    Zasilacz (kondy, mostki, i inne) - 35 zł
    Elementy do wskaźnika wysterowania - 25 zł
    Gniazda, wtyczki, przewody - 20 zł
    Inne - ok. 20 zł
    RAZEM ok. 329,99zł (Proszę się nie dziwić bo u mnie w mieście wszystko jest drogie. Połowy elementów to w ogóle nie mieli. Sklep internetowy wychodzi taniej, ale trzeba płacić za przesyłkę)


    PODZIĘKOWANIA

    Dziękuje wszystkim tym, których posty na forum i kontakt przez e-mail pomogły mi rozwiązać (często banalne) problemy. W szczególności Wojtek.zse, Impedancja, diyManiek, janek11389, _PREDATOR_ i wielu wielu innych;-)


    Oto kilka fotek:

    Życzę miłego oglądania
    Pozdrawiam
    Karol karollo19(malpa)o2.pl


    Fajne!
  • #3 05 Sie 2005 20:15
    djspeed
    Poziom 17  

    pomysl dobry ale jakos mnie sie to nie podoba. Raz ze ten tadek nie gra zachwycająco to jeszcze ta obudowa. Gdybs troche sie postaral i dał fronta z alu galki z alu no i góre to juz by to bylo prawie moim ideałem obudowy :D no ale jak na pierwsza konstrukcje to i tak jest bardo dobrze. Pozdrawiam i zycze sukcesów.

  • #5 05 Sie 2005 21:32
    karollo19
    Poziom 15  

    A może od razu całą obudowę z diamentów, albo złota? Wiecie co śmieszycie mnie
    Składając go miałem zamiar coś się nauczyć i zrobić jakiś lepszy wzmacniacz. Kostka TDA1514A była dość popularna wtedy gdy zacząłem budować.
    Większość osób nie lubi jej ponieważ wybucha. A czemu? Bo nie umieją podłączyć normalnego napięcia. No bo jak w nocie pisze, że 30V max to ktoś pomyśli co ja będę taki jak wszyscy i wali 31V. A może wytrzyma i moc będzie 51W.
    Jeżeli wam się nie podoba to nie oglądajcie. Ciekawe jakie wy wzmacniacze robiliście na początku? 2x10000000000W, a może więcej?

    Ta drewniana obudowa to może być, ale psują jej wygląd narożniki. I gniazda nie wiadomo gdzie pochowane.

    Jak macie zamiar tak dalej pisać to nie piszcie. Poproszę Moderatora o usunięcie postu i jak zrobię wzmacniacz w obudowie z muszli klozetowej to może wtedy pokaże i może wtedy wam się spodoba.

    Krzycho i djspeed - napiszcie co wam się nie podoba konkretnie w tej obudowie. Ja też mogę napisać, że się nie podoba, ale trzeba napisać czemu.

    Pozdrwiam

  • #6 05 Sie 2005 21:52
    tomaszo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Podoba - nie podoba - to rzecz gustu. Jeden lubi to, a drugi jak mu nogi smierdza.

    Dla mnie to naprawde starannie wykonana konstrukcja, w pelni przemyslana wg konkretnego projektu. Liczy sie posiadanie gustu i konkretnej wizji.


    Rymnelo sie ladnie - po czestochowsku :) co mi schlebia heheh - ale mam wlasnie takie male zastrzezonko - takie urzadzenia powinny termicznie byc w pelni przemyslane, nie mowie juz o zywotnosci ale o niezawodnosci. Nie moze sie przegrzac, chocbys w saunie uzywal i wyciskal ile sie da...

  • #7 05 Sie 2005 22:18
    HIHOT
    Poziom 12  

    Obudowa dość estetycznie wykonana, tylko ten włącznik mnie dobił :D faktycznie troche za jasno świeci, ale jak na pierwszy raz i mam nadzieję, że nie ostatni konstrukcja OK. Z chęcią czekam na następne w dziale DoItYourself.

    Pzdr. Piotr (HIHOT)

  • #8 05 Sie 2005 22:38
    krzycho123
    Poziom 31  

    karollo19 sam napisałeś że jesteś otwarty na krytykę również. Nie podoba mi się cały front. Za duży jest otwór w którym jest wskaźnik wysterowanie. Za duży jest włącznik z ledem w stosunku do wielkości całej obudowy i ostatecznie gałki są tak rozmieszczone że trudno sie połapać (lepiej wyglądało by to gdyby były w linii poziomej) . Reszta obudowy mi się podoba :) Jak już napisałem elektronika jest na dobrym poziomie , popracowałbym tylko nad ułożeniem kabli (opaski) . Ale jak już ktoś tu napisał że wygląd to rzecz względna więc nie przejmuj się moją opinią . Najważniejsze że Tobie się podoba . Pozdro

  • #9 05 Sie 2005 23:48
    ALTON
    Poziom 38  

    karollo19
    W pierwszej chwili wzmacniacz mi się nie spodobał ale jak się przyjrzałem to jest w gruncie rzeczy bardzo ładny :).Wskaźnik wysterowania mogłeś zrobić na wychyłowych vu meterech podświetlanych żarówką... to byłby efekt

  • #10 06 Sie 2005 01:49
    impedancja
    Poziom 13  

    krzycho123 napisał:
    miało nie być ostro a więc nie będzie :) Dla mnie wygląda to na tandete , elektronika naprawde na poziomie ale opakowanie to raczej odpad. Zobacz sobie co jeden z kolegów wyczarował z drewna https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic337240.html .


    Jeżeli żeczywiście sądzisz że tamta obudowa jest ładniejsza czy estetyczniejsz to bądz łaskaw naświetlić mi te szczegóły które ci się tak spodobały w mailu na adres zmierzch(malpa)wp.pl

    A tobie karollo19 gratuluje bo jak na pierwszą obudowe wyszło naprawde świetnie, przy drugiej pamietaj jednak o tym że taki układ jak wzmacniacz dobrze jest odizolować elektromagnetycznie od otoczenia do czego świetnie nadaje sie metalowa obudowa ale metal to już drugi krok w konstruowaniu obudów. Bo szczerze mówiąc zastanawiam się co słyszysz w głośnikach gdy dzwoni telefon lerzący na wzmacniaczu:D

    Co do elektroniki to nie mam żadnych zastrzeżeń, widać że wszystko było bardzo starannie przemyślane, no i dosyć zgrabnie to wszystko upakowałeś w tak niewielkiej obudowie.

    Ogólnie wielki plus za pomysłowość !

    Recenzję zakończe słowami kabaretu MuMio "Dla mnie BOMBA!"

  • #11 06 Sie 2005 02:09
    djspeed
    Poziom 17  

    gałki mi sie ni e podobają, włącznik i wskaznik wysterowania. Napisalem w poprzednim poscie co bym zmenil aby bylo dla mnie pierwsza klasa

  • #12 06 Sie 2005 07:38
    Marcin_126
    Poziom 16  

    Według mine te tedeki nie są takie złe.
    I wcale nie wybuchają.
    Używałem ich we zmaku z trafem gdzie za mostkiem było ok 32V (tak jakoś wyszło) i działał bez problemu.
    Padły dopiero po daniu odwrotnie + z - no ale... :)
    W twojej konstrukcji to rzeczywiście tka jak piszą koledzy ułożenie gałek trochę psuje.
    Wycięcie na wyświetlacz według mnie wcale nie jest za duże.

  • #13 06 Sie 2005 09:15
    zibisound
    Poziom 22  

    Witam.Jak na pierwszą konstrukcję to jest w porządku a na pewno następne będą lepsze.Zrobiłem dużo konstrukcj w swojej praktyce elektronika i jak wiadomo,każda następna jest lepsza.Jedno zastrzeżenie:Przewody nigdy nie powinny być w pobliżu radiatora,bo grozi to zwarciem i najlepiej jest poprowadzić je obok i związać plastikową opaską.Pozdrawiam i życzę kolejnych konstrukcji-Zygmunt.PS.Podstawa,czyli chassis powinna być z blachy i płyta tylna i przednia też.Ja zamawiam u mechanika dwie płytyczołową i przednią z blachy aluminiowej i płytę poziomą z zawiniętymi brzegami na 10 mm pod kątem 90st.Te płyty przykręcam wkrętami <3szt> i jest kompletne proste chassis<ta nazwa to z francuskiego>Ta podstawa musi być z blachy stalowej ze względu na ekranowanie i zakłocenia.

  • #14 06 Sie 2005 09:48
    karollo19
    Poziom 15  

    Z tymi gałkami to tak wyszło ponieważ zrobiłem za małą obudowę. Radiator jest na całą głębokość obudowy i gałki w poziomie by się nie zmieściły.
    Miałem zrobić radiatorrównolegle do tylnej, ale koledzy z elektrody odradzili i miałbym mało miejsca na wyjścia.
    Wycięcie na wskaźnik nie jest za duże ani za małe. Panel i plexi mają 0,6 cm grubości i diody są oddalone od przodu. Gdyby była mniejsza nie było by widać całego wskaźnika z boku.
    Co do wyłącznika to diodę niebieską zamieniłem na UV i teraz świeci ciemniej. Na zdjęciach wygląda jakby jaśniej świeciłą (Wina telefonu)
    Zakłuceń nie ma. No chyba, że te od telefonu. Ale z drugiej strony dobrze jak głos wyłączony to słychać, że ktoś dzwoni i można kogoś złapać :-D. Miałem robić z blachy, ale panele lepiej mi pasowały kolejne będą pewnie z blachy. Ja z obrubki blachy cienki jestem, ale czas się nauczyć.
    Konstrukcja buła przemyślana kilka razy bo budowałe ją ok 7m-cy.
    A TDA gra o wiele lepiej od wieży Philipsa.

    Dziękuję za pozytywne opinie. I także za negatywne. W końcu każdy ma inny gust. A pierwsze konstrukcje nie są do końca doskanałe

  • #15 06 Sie 2005 11:59
    mariuszporęba
    Poziom 19  

    TDA działa bez problemowo, bo wg mnie to guw... układ już dwa wysadziłem przy zasilaniu +/-27,5V. A słyszałem też że "ten typ tak ma":)
    Gratuluje wykonania choć te gałki zaraz mi się kojarzą z Flintstonami:)

  • #16 06 Sie 2005 12:09
    karollo19
    Poziom 15  

    A czemu z Flinstonami? przecież nie są z kamienia :-)

    ==> Do ALTON-a
    "Wskaźnik wysterowania mogłeś zrobić na wychyłowych vu meterech podświetlanych żarówką... to byłby efekt"
    Zastanawiałem się nad tym, ale chciałem zrobić wskaźnik stereo. Ale może i masz rację. Jeden analogowy wskaźnik, białe podświetlanie (żarówka), drewniana obudowa. Tylko trzeba będzie zmienić ten wyłącznik. Jaki proponujecie?
    Wymiana przedniego panelu by się przydała, bo nie dokładnie jest wycięty i nie wszędzie dostają do siebie kanty.
    Czy ten VU meter trzeba podłączyć na Wejście czy Wyjście? Oczywiście sygnały trzeba zsumwać przez rezystory 47k. Tutaj schemat: http://www.elektroda.net/audio/wskaznikmocymcz.html . Pytanko do tego schematu. Gdzie podłączyć + a gdzie -?
    I jeszcze gdzie to można kupić (w Internecie oczywiście).

    Z góry dzięki

    Jeszcze dziś wytnę nowy panel przedni z paneli :-)

    ==> Do krzycho123
    Jak wytnę nowy panel to zrobie tak jak piszesz gałki w jednej linii. Tylko trzeba będzie uciąć radiator;-) Bo VU meter jest chyba węższy niż 8,5 cm. Będzie więcej miejsca na gałki. Takie ułożenie było wymuszone radiatorem.

    ==> Do Tomaszo

    Kwestii chłodzenia to trochę nie przemyślałem myślałem, że radiator wystarczy. Wpakowałem wiatraczek na tył, ale to i tak nie rozwiązywało problemu. Trafo grzeje się lepiej niż TDA. Dlatego zrobiłem otwory w podstawie obudowy. Załączam zdjęcie

  • #17 06 Sie 2005 12:15
    mariuszporęba
    Poziom 19  

    Z pewnością trafiłeś na dobrą serię:)
    Lepsze były by gałki aluminiowe i jak
    Alton proponuje wskaźniki wychyowe, do drewna pasują idealnie!!

  • #18 06 Sie 2005 12:18
    karollo19
    Poziom 15  

    A gdzie można kupić w necie jakieś aluminiowe gałki? Bo szukałem i nie zanlazłem.

  • #19 06 Sie 2005 12:39
    mariuszporęba
    Poziom 19  

    Może na giełdach elektronicznych lub ze złomu elektronicznego??

    Dodano po 17 [minuty]:

    do czego służą dwa złącza z tyłu (DB9)??

  • #20 06 Sie 2005 12:56
    impedancja
    Poziom 13  

    Nie daj sie podpuszczać, te wskaźniki świtnie wyglądają, jednak z gałkami żeczywiście przydało by sie coś pokombinować lecz chodzi mi tu raczej o rozmieszczenie a nie materiał, a aluminiowe gałki totalnie się nie spasują z tą obudową. Wszystko można by wymienić na kewlar bo jest łądniejszy i mocny ale po co i za jaką cene ?! Ludzie nie dajmy sie zwariować są diodowe, to po co wstawiać wychyłowe, jak te sie świetnie prezentują !

    A o złączach (DB9) (mariuszporęba) była mowa we wstępie :D

  • #21 06 Sie 2005 14:11
    zilw
    Poziom 17  

    Jak dla mnie to fajnie , jedynie jak tak sam zauwarzyles mogla by byc czarna , i ten wskaznik wysterowania mogl bys troszke innaczej ustawic .
    Pozdrawaim

    Dodano po 1 [minuty]:

    a co do gałek to identyczne ustawianie mam w wierzy z PHILIPSA

  • #22 06 Sie 2005 15:43
    krzycho123
    Poziom 31  

    ja bym osbiście diody tego twojego wskaźnika wyprowadził równo z przodem , ładnie odwiercić na długość tej linijki ledów a potem małym iglakiem wypiłować , troszke czasu to zajmie ale efekt lepszy niż teraz . Bo w tej chwili na przodzie masz lej po bombie atomowej :D . VU meter byłby fajny :) , należałoby go podłączyć do wyjścia . Ponieważ VU meter to nic innego jak troche inaczej wyskalowany amperomierz . Gałki alu można kupić na giełdzie albo w sklepie elektronicznym , w moim mieście mają takie ładne z polerowanego alu. W necie też się pewnie cos znajdzie.

    * do Tomaszo*

    " Nie moze się przegrzac, chocbys w saunie uzywal i wyciskal ile się da..."
    W saunie ?? To raczej obojętnie jaki wzmacniacz wyp.... by w kosmos , bo powstało by zwarcie , no chyba że mówimy o sprzętach hermetycznych :D

  • #23 06 Sie 2005 18:36
    djspeed
    Poziom 17  

    mi sie te tda nie podobaja nie ze wzgledu ze wybuchają ale ze wzgledu na brzmienie. sam zrobilem chyba ze uklady na tym i lipa.

  • #24 06 Sie 2005 18:54
    krzycho123
    Poziom 31  

    djspeed masz troche w tym racji , o wiele lepiej brzmią LMy nie wspominając już o nieporównywalnych tranzystorach oczywiście dobrej jakości. Ale TDA są bardzo proste w aplikacji więc każdy budowniczy o nicj zaczyna :) i bardzo dobrze . Lepiej że usmarzy się kostka za 10zł niż komplet tranzystorów za 100zł.:D Pozdrawiam

  • #25 06 Sie 2005 19:07
    djspeed
    Poziom 17  

    nie no jasne ze lepiej ale na pierwsza konstrukcje ja i tak bym polecil lm3886. Z tego co ostatnoi sie dowiadywalem tego tda juz przestali produkowac a ceny w niektorych sklepach sa smieszne po prostu - olsztun inter chip kiedys patrzalem to 60zł/szt

  • #26 06 Sie 2005 19:18
    karollo19
    Poziom 15  

    No to teraz mi namieszaliście. Co osoba to inna zmiana.

    == title="Wzmacniacz TDA1514A w ciekawej obudowie">:arrow: Do mariuszporęba

    Zastosowanie złącz DB9 - "Pionowe służy do podłączenia Portu podczerwieni do telefonu. Poziome do podłączenia kabla z komputera, który służy do prowadzenia sygnału do podczerwieni na przednim panelu i do tej od telefonu."

    == title="Wzmacniacz TDA1514A w ciekawej obudowie">:arrow: Do impedancja

    Ty też jesteś za ustawieniem gałek poziomo?
    Za bardzo wskaźników nie chse mi się wymieniać. Jak w opisie napisałem, że jest tam również podczerień do sterowania komputerem (Przydatna przy oglądaniu filmów). Po wymianie nie miałbym gdzie jej umiejscowić.

    == title="Wzmacniacz TDA1514A w ciekawej obudowie">:arrow: Do zilw

    No czarne by pasowało do moich kolumn (STX seria SS) które na razie robię (Dziś złożyłem budy) i mam zamiar okleić czarną okleiną.

    == title="Wzmacniacz TDA1514A w ciekawej obudowie">:arrow: Do krzycho123

    Tak jak piszesz to ja miałem od początku zrobić. 2 równoległe paseczki wycięte w panelu przednim. Ale w panelu jest ciężko tak zrobić. Odpryskuje się okleina. Chyba, że drobnym pilniczkiem. To robota nie dla mnie. Ja po 10 min piłowania rzuciłbym tym w kąt.
    A czy VU meter można zrobić na wejście? Jakiś wzmacniacz operacyjny. Bo mój wskaźnik jest na wejście i jak robię głośniej to tak samo się wychyla
    A jak myślicie czy dwa by pasował? czy może byłby za duży ścisk?

  • #28 06 Sie 2005 21:20
    djspeed
    Poziom 17  

    no 69 fajnie fajnie a w szczytnie pamietam kupowalem miesiac pozniej za 11chyba L;D ale dla siebie wzmaka na tym ukladzie bym nie zrobil to juz bym wolał 7294 choc tez badziew dopiero w mostku pokazuje cos bo pojedyncze to cienizna.

  • #29 06 Sie 2005 21:55
    karollo19
    Poziom 15  

    Witam!

    Znalazłem na Elektrodzie schemat z Unitry, który umożliwia podłaczenie go na wejście.
    Co o nim sądzicie? Czy ta dioda LED oznacza przesterowanie? Autor pisał, że jest on sprawdzony i działa do tej pory.
    Można takie coś zrobić?
    Spróbuję zrobić to urządzonko. Przybasuje do obudowy, a jak będzie ładniej wyglądać to wstawię. Ile może kosztować sam ustrój.

    A co do gałek to pozostaną drewniane i koniec!! Jak namyślę się na VU meter to może zmienię położenie.

    :arrow: djspeed: Napisałem we wstępie, że TDA przeszedł do historii. Dowiedziałem się o tym jak miałem zamiar uruchamiać tego wzmaka. Taka była nerwówka, żeby nic nie sknocić i nie spalić końcówki, że nie wiem co. Ale działa dobrze i nie pogniewałbym się jakby pochodził z kilkanaście latek :-)

    Pozdrawiam

  • #30 08 Sie 2005 09:59
    mariuszporęba
    Poziom 19  

    [quote="karollo19"]No to teraz mi namieszaliście. Co osoba to inna zmiana.

    == title="Wzmacniacz TDA1514A w ciekawej obudowie">:arrow: Do mariuszporęba

    Zastosowanie złącz DB9 - "Pionowe służy do podłączenia Portu podczerwieni do telefonu. Poziome do podłączenia kabla z komputera, który służy do prowadzenia sygnału do podczerwieni na przednim panelu i do tej od telefonu."

    OK ale po co jest to złącze we wzmacniaczu??

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo