Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus c 360 - Smarowanie klawiatury

C355 27 Wrz 2017 17:22 1146 7
  • #1 27 Wrz 2017 17:22
    C355
    Poziom 2  

    Witam...proszę o pomoc bo już nie wiem co robić...silnik przeszedł remont kapitalny...Nowe tuleje tłoki pierścienie (Prima Łódź) głowice pełna regeneracja w zakładzie w Zwoleniu...pompa olejowa Nowa...wał nie szlifowany i nie zmieniane panewki...filtr Ursus oryginał nowy olej...ciśnienie na zimnym 4 a na rozgrzanym 1.5...nie ma smarowania na 3 klawiaturze...na 1,2 i 4 jest...wyjmowalem szklanki czyscilem w nafcie i dmuchalem,laski popychaczy nowe,klawiatura Nowa ale też rozkrecilem i sprawdziłem wszystko ok...A smarowania nie ma..pomocy😖

    0 7
  • #2 27 Wrz 2017 19:50
    zdzisek11
    Poziom 13  

    Wymontuj klawiaturę,wymontuj czujnik ciśnienia oleju.W miejsce czujnika podłącz węża z powietrzem i przedmuchaj układ smarowania,może jest gdzieś zatkany.

    0
  • #3 27 Wrz 2017 21:46
    beta5
    Poziom 14  

    Olej z kanału olejowego jest tłoczony poprzez szklanki popychaczy i laski popychaczy do śrub regulacyjnych /tych od ustawiania luzu zaworowego/ otworem w śrubie jest podawany do dwóch otworów wywierconych w poprzek śruby w połowie wysokości i powinien być tam rowek /przewężenie / następnie poprzez otwór w dźwigni zaworowej i otwór w tulejce smaruje ośkę wspornika ,jeśli więc olej dociera na koniec laski popychacza a nie płynie dalej to nie ma przepływu przez śrubę lub dźwignię zaworową jeżeli zaś nie wypływa z laski popychacza to jest uszkodzona szklanka /najczęściej/lub laska popychacza zatkana . Niekiedy zdarza się tak że otwory poprzeczne w śrubie regulacyjnej przy prawidłowym ustawieniu zaworów są poza punktem gdzie olej może swobodnie przepływać dalej /są po prostu w gwincie dźwigni zaworowej / często się zdarza w nowej klawiaturze.

    0
  • #4 28 Wrz 2017 09:36
    C355
    Poziom 2  

    Ale olej nie pokazuje się już w laskach popychaczy...A wszystko było oczyszczone i dmuchane...czy możliwe żeby był uszkodzony jakiś kanał olejowy? Przed remontem było smarowanie a teraz na jednym nie ma...

    0
  • #5 28 Wrz 2017 20:23
    beta5
    Poziom 14  

    Kolego jeśli jest smarowanie na czwartym cylindrze to kanał olejowy musi być drożny, stawiam na szklanki a raczej na zaworki w środku szklanek ,najprościej to zamień szklanki z innego cylindra i zobacz jaki będzie efekt

    0
  • #6 29 Wrz 2017 10:41
    Harley883
    Poziom 14  

    Wymieniałeś szklanki na nowe ? porównaj ze starymi jest różnica , wagowo i wykonaniem kanałów .

    0
  • #7 29 Wrz 2017 14:07
    C355
    Poziom 2  

    Tak zrobię...A jeśli to nie pomoże?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Szklanki są stare oryginalne jeszcze te z jednym kanalikiem...bo teraz są te nowe z dwoma...Ale są drożne bo przepychalem powietrzem

    0
  • #8 29 Wrz 2017 14:37
    sewo.k
    Poziom 25  

    Odkręć pokrywki nad wałkiem rozrządu, powyciągaj szklanki i zakręć silnikiem nie zapalając aż olej poleci w otworach po szklankach. Pewnie na tej jednej nie będzie i tam szukaj przyczyny. Nie ma już nic więcej a kanał idący wzdłuż silnika musi być drożny bo inaczej i czwórka była by bez oleju.

    0