Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

KME Diego G3 - adapter obd - Korekty OBD

emiilo 28 Sep 2017 17:36 1815 9
  • #1
    emiilo
    Level 9  
    Witam, posiadam Audi A6 1.8t z instalacją gazową KME Diego G3 z parownikiem KME silver oraz wtryskami Migic Jet obecnie , planuje przejść na Hana. Autokalibracje, zbieranie map mam już za sobą , jednak zostały tylko korekty. Po sprawdzeniu vagiem okazuje się że korekty wynoszą mniej więcej -20% a w instrukcji instalacji wspomniane jest coś o adapterze obd który pomoże ustawić to prawie automatycznie, zasadę jego działania już znam, montaż też lecz interesuje mnie jego budowa i zastanawia mnie czy nie da się poprostu podłączyć do tego sterownika zwykły interfejs na obd, lub lekko go zmodyfikować. Jest to wykonalne czy zostaje mi tylko kupno tego adaptera ?
  • Helpful post
    #2
    psooya
    Level 38  
    Ale kombinujesz, wystarczy ustawić to na drodze na czasy wtrysku a nie na mapy i ich zbieranie. Pozbierać to można sobie grzyby w lesie. Diego niestety nie należy to przyjaznych w strojeniu i to wiedza oraz sprzęt się przydaje. Ja stosuję AFR i wpierw ustawiam WOT w OL by mieć górne nachylenie a potem rzeźbię środek na porównywanie czasów wtrysku na PB z LPG lub korekty OBD i tyle. Diego ma swoje klimaty i problemy i trzeba się pochylić.
  • #3
    emiilo
    Level 9  
    Używasz sondy szerokopasmowej czy sugerujesz się zwykłą ? Kombinuje bo to moja pierwsza przygoda z autem w LPG i chciałbym się przy okazji czegoś nauczyć.
  • #4
    psooya
    Level 38  
    Tak AFR mam szerokopasmowy. Żaden automat nie ustawi za ciebie auta. Weź kierowcę daj czas przełączania cylindra i wszystkie zwłoki na 0 s i przełączaj miedzy pb a lpg i porównuj czasy wtrysku pb na pb i pb na lpg - ma być taki sam wtedy ecu pb mysli, że jedzie na pb.
  • #5
    emiilo
    Level 9  
    Dzięki zrobiłem mniej więcej jak mówiłeś tylko zamiast kierowcy użyłem narzędzia "rejestrator" i wyrównałem czasy korekty oscylują krótkoterminowe -7 do 7 a długoterminowe 0-0.8 i wywaliłem listwę magic Jet zastąpiłem ją pojedyńczymi Hana Green i jak tak patrzę na czasy myślę czy by nie zmniejszyć ciśnienia obecnie mam 1.1 bar a chciałbym zejść do 0.9-1.0, jest sens ? A co do szerokopasmowej sondy lambda czy jest możliwość podłączenia jej i pozostawienie na stałe podłączając ją również do ECU silnika ?
  • #6
    psooya
    Level 38  
    No to bardzo dobry wynik. Ja bym nie ruszał ciśnienia jeśli wszystko działa poprawnie.
    Dobry wybór padł na pojedyncze wtryski.
    Jak np kupisz sobie LC-1 czy coś takiego lub od AC zestaw AFR to on potrafi symulować sondę wąskopasmową na podstawie odczytu AFR i możesz sobie taki set wstawić na stałe pod maskę zamiast sondy waskopasmowej. Możesz też wspawać dodatkowy gwint obok sondy oryginalnej i mieć odczyt AFRa na zegarze jak np LC-1 lub STAG AFR też da radę.
  • #7
    emiilo
    Level 9  
    Zmieniłem ciśnienie na 0.9 i wyniki mniej więcej jak wyżej mam nadzieję że uciesze się przy następnym tankowaniu. A co do sondy to możliwe że będę wymieniał katalizator na tzw downpipe i tam będę miał wariant na jedną lub dwie sondy. A co do wtryskiwaczy to przy listwie węże między w wtryskami a kolektorem były różnej długości, teraz są bardzo krótkie i równe. Dziękuję za pomoc ;)
  • #9
    emiilo
    Level 9  
    Przy silniku z turbo też dół będzie słabszy ? Jeszcze pytanie jakie ustawić ciśnienie przełączania? Obecnie mam 0.8 .