Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

KME Diego G3 - adapter obd - Korekty OBD

emiilo 28 Sep 2017 17:36 2211 9
  • #1
    emiilo
    Level 9  
    Witam, posiadam Audi A6 1.8t z instalacją gazową KME Diego G3 z parownikiem KME silver oraz wtryskami Migic Jet obecnie , planuje przejść na Hana. Autokalibracje, zbieranie map mam już za sobą , jednak zostały tylko korekty. Po sprawdzeniu vagiem okazuje się że korekty wynoszą mniej więcej -20% a w instrukcji instalacji wspomniane jest coś o adapterze obd który pomoże ustawić to prawie automatycznie, zasadę jego działania już znam, montaż też lecz interesuje mnie jego budowa i zastanawia mnie czy nie da się poprostu podłączyć do tego sterownika zwykły interfejs na obd, lub lekko go zmodyfikować. Jest to wykonalne czy zostaje mi tylko kupno tego adaptera ?
  • Helpful post
    #2
    psooya
    Level 38  
    Ale kombinujesz, wystarczy ustawić to na drodze na czasy wtrysku a nie na mapy i ich zbieranie. Pozbierać to można sobie grzyby w lesie. Diego niestety nie należy to przyjaznych w strojeniu i to wiedza oraz sprzęt się przydaje. Ja stosuję AFR i wpierw ustawiam WOT w OL by mieć górne nachylenie a potem rzeźbię środek na porównywanie czasów wtrysku na PB z LPG lub korekty OBD i tyle. Diego ma swoje klimaty i problemy i trzeba się pochylić.
  • #3
    emiilo
    Level 9  
    Używasz sondy szerokopasmowej czy sugerujesz się zwykłą ? Kombinuje bo to moja pierwsza przygoda z autem w LPG i chciałbym się przy okazji czegoś nauczyć.
  • #4
    psooya
    Level 38  
    Tak AFR mam szerokopasmowy. Żaden automat nie ustawi za ciebie auta. Weź kierowcę daj czas przełączania cylindra i wszystkie zwłoki na 0 s i przełączaj miedzy pb a lpg i porównuj czasy wtrysku pb na pb i pb na lpg - ma być taki sam wtedy ecu pb mysli, że jedzie na pb.
  • #5
    emiilo
    Level 9  
    Dzięki zrobiłem mniej więcej jak mówiłeś tylko zamiast kierowcy użyłem narzędzia "rejestrator" i wyrównałem czasy korekty oscylują krótkoterminowe -7 do 7 a długoterminowe 0-0.8 i wywaliłem listwę magic Jet zastąpiłem ją pojedyńczymi Hana Green i jak tak patrzę na czasy myślę czy by nie zmniejszyć ciśnienia obecnie mam 1.1 bar a chciałbym zejść do 0.9-1.0, jest sens ? A co do szerokopasmowej sondy lambda czy jest możliwość podłączenia jej i pozostawienie na stałe podłączając ją również do ECU silnika ?
  • #6
    psooya
    Level 38  
    No to bardzo dobry wynik. Ja bym nie ruszał ciśnienia jeśli wszystko działa poprawnie.
    Dobry wybór padł na pojedyncze wtryski.
    Jak np kupisz sobie LC-1 czy coś takiego lub od AC zestaw AFR to on potrafi symulować sondę wąskopasmową na podstawie odczytu AFR i możesz sobie taki set wstawić na stałe pod maskę zamiast sondy waskopasmowej. Możesz też wspawać dodatkowy gwint obok sondy oryginalnej i mieć odczyt AFRa na zegarze jak np LC-1 lub STAG AFR też da radę.
  • #7
    emiilo
    Level 9  
    Zmieniłem ciśnienie na 0.9 i wyniki mniej więcej jak wyżej mam nadzieję że uciesze się przy następnym tankowaniu. A co do sondy to możliwe że będę wymieniał katalizator na tzw downpipe i tam będę miał wariant na jedną lub dwie sondy. A co do wtryskiwaczy to przy listwie węże między w wtryskami a kolektorem były różnej długości, teraz są bardzo krótkie i równe. Dziękuję za pomoc ;)
  • #9
    emiilo
    Level 9  
    Przy silniku z turbo też dół będzie słabszy ? Jeszcze pytanie jakie ustawić ciśnienie przełączania? Obecnie mam 0.8 .