Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LiftMaster LM60 - uszkodzona logika ?

Mstasik 28 Wrz 2017 23:24 1200 23
  • #1 28 Wrz 2017 23:24
    Mstasik
    Poziom 18  

    Witajcie,
    Mam kłopot z bramą garażową gdzie zamontowany jest około 10 letni automat LiftMaster LM60. Kiedyś popularny napęd, jednak dziś nawet nie ma w Polsce przedstawiciela amerykańskiego producenta - firmy Chamberlein (skończyła się umowa i firma z Nawojowej nie wspiera tego producenta), zaproponowano mii wymianę automatu na zupełnie inny produkt. Ale do rzeczy.
    Rozprogramował się najprawdopodobniej po jakiejś burzy automat, tzn. brama po uruchomieniu pilotem, lub przyciskiem ściennym, jedzie w górę, aż do momentu gdy wózek zatrzyma się przy automacie (wyżej nie może) i sygnalizuje błąd (10x mignięcie światła). Automat zamykać bramy nie chce wcale, dopiero po kilkukrotnym przyciśnięciu pilota lub przycisku ściennego trzymając go można zamknąć bramę. Myślałem, że to kwestia ustawienia siły, ale nie. Po odpięciu automatu z łańcucha silnik pracuje bez oporu przez dłuższy czas i sygnalizuje ten sam błąd. Ponowne programowanie (zgodnie z instrukcją producenta) stanu otwarcia bramy, lub zmiany siły kończy się 10-cio krotnym mignięciem światła. I tak w kółko.
    Zdjąłem więc elektronikę w nadziei, że znajdę na niej jakiś ślad przepięcia elektrycznego, lub uszkodzony element - niestety nic takiego nie widać.
    Może któryś z kolegów spotkał się z podobnym zachowaniem automatu i naprowadzi mnie na rozwiązanie problemu ?

    0 23
  • Relpol
  • #2 29 Wrz 2017 05:53
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Pd koniec instrukcji (w akapicie "Problemy" punkt 15) jest procedura ręcznego ustawiania punktów krańcowych - próbowałeś?
    Jeśli nic nie da - w silniku chyba jest impulsator (jeśli nie - niech koledzy poprawią) - prawdopodobnie na czujniku Halla - możliwe że albo się mechanicznie uszkodził albo padł element Halla (podobno się starzeją a i przepięcie może zrobiło swoje) - jeśli da się chociaż w przybliżeniu odczytać jego rodzaj - wymień.
    Jeśli będzie się szykowała poważniejsza naprawa - będziesz musiał szukać elektronika.
    Zapytaj też kol. tapczan0 wystepującego np tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2459802.html - miał rozkminiony i rozrysowany schemat ML500 to może i o LM60 dużo wie...

    0
  • #3 29 Wrz 2017 21:00
    PROXIMA sj

    Specjalista - Sterowniki Radiowe

    Witam,
    Kolega tapczan0 zaczął występować pod własną banderą i teraz nazywa się PROXIMILIAN.
    Ale do rzeczy,
    PCB L60 jest dość podobne do PCB ML500. Wydaje się że zaznaczone złącze przeznaczone jest do magnetycznych czujników położenia - kontaktronów. Wtyczka znajduje się na PCB. Wypnij gniazdo i sprawdź gniazdo omomierzem.
    Do gniazda powinny dochodzić dwa, podwójne przewody zakończone czujnikami kontaktronowymi. Jedna z par rozpoznaje otwarcie, a druga zamkniecie bramy.
    Zamknij bramę i sprawdź rezystancję obu par - jedna para powinna być zwarta, otwórz bramę druga para powinna być zwarta . Gdy brama znajduje się w pozycji pośredniej obie pary powinne być rozwarte. Oznacza to poprawne ich funkcjonowanie i to one nie wywołują błąd.
    pozdrawiam
    PROXIMILIAN

    0
  • #5 03 Paź 2017 19:05
    Mstasik
    Poziom 18  

    Witajcie,
    dziękuję za wszystkie podpowiedzi, jednak logika LM60 nie jest oparta na kontaktronach. Programuje się ją przy pierwszym uruchomieniu podając wyłącznie stan otwarcia bramy. Elektronika zapamiętuje pozycje wózka (zapewne ilość obrotów silnika) i powinna potwierdzić poprawność ustawień poprzez samoczynne zamknięcie i ponowne otwarcie. Brama garażowa pracuje bez fotokomórek, jednak w tym momencie zachowuje się tak, jak gdyby bariera była naruszona. Brama rusza w dół i po 3 cm cofa się do oporu zgłaszając 10x błyskiem błąd.
    Próba ustawienia manualnego stanu otwarcia bramy - oczywiście zgodnie z instrukcją - nie dała rezultatu. Czy może być uszkodzony np eeprom na elektronice ?

    Złącze o którym mówisz "PROXIMA sj" jest przyłączone dwiema kostkami do elektroniki przy silniku (zapewne zliczającej ilości obrotów)

    0
  • #6 03 Paź 2017 19:39
    PROXIMA sj

    Specjalista - Sterowniki Radiowe

    Witaj,
    Rozkręć silnik - przekładnię i zbadaj czujnik - czujniki. Znajdź może magnes, może czujnik opto itp. Ewentualnie zrób zdjęcie.
    Drugim tropem może być uszkodzony zasilacz. Odszukaj największy kondensator elektrolityczny i zmierz napięcie zmienne i napięcie stałe. Poprawnie zmierzona wartość napięcia zmiennego powinna być mniejsza niż 10% wartości napięcia stałego.
    pozdrawiam
    PROXIMILIAN

    0
  • Relpol
  • #7 04 Paź 2017 09:47
    Mstasik
    Poziom 18  

    Dziękuję,
    dziś wieczorem zdejmę osłony i sprawdzę ten czujnik optyczny.
    jak na razie kilka fotek dla rozjaśnienia sytuacji.

    Zdjęcie elektroniki z opisem tegoż złącza:
    LiftMaster LM60 - uszkodzona logika ?

    Silnik z czujnikiem:
    LiftMaster LM60 - uszkodzona logika ?


    Elektronika czujnika (2 tranzystory)
    LiftMaster LM60 - uszkodzona logika ?

    LiftMaster LM60 - uszkodzona logika ?

    0
  • #8 04 Paź 2017 13:54
    PROXIMA sj

    Specjalista - Sterowniki Radiowe

    Odkręć czujnik i zrób zdjęcie od spodu czujnika, proszę.
    pozdrawiam
    PROXIMILIAN

    0
  • #9 04 Paź 2017 21:52
    Mstasik
    Poziom 18  

    Fotki czujnika położenia wewnątrz,
    Nie widzę tu też żadnych śladów uszkodzenia.
    Czujniki optyczne dwa działające na dwuch zależnych od siebie kołach zębatych czytające ilość obrotów. Może odłączyć czujnik od ekektroniki i sprawdzić jak wtedy zachowa się automat - czy w ogóle będzie jakakolwiek zmiana jego zachowania ?

    Czy jest jakaś możliwość żeby zrobić reset ustawień ?

    0
  • #10 04 Paź 2017 22:44
    PROXIMA sj

    Specjalista - Sterowniki Radiowe

    Witam,
    Dziękuję za zdjęcia,,
    mamy więc do czynienia z enkoderem optycznym wykorzystującym dwa transoptory szczelinowe.
    Nie wiem na jakim poziome elektroniki jesteś i jaką aparaturą pomiarową dysponujesz, ale powiem Tobie co ja bym zrobił z wykorzystaniem najbardziej podstawowych przyrządów .

    Do odłączonej od płyty głównej płyłki ENCODERA doprowadziłbym napięcie +5V i masę.
    Między masę i wyjście RPM (Revolutions Per Minute - obroty na minutę), dołączyłbym woltomierz prądu stałego ustawionym na zakres większy niż 5VDC.
    Zasłonięcie szczeliny jednego lub drugiego transoptora szczelinowego powinno wywołać zmianę napięcia obserwowanego na Voltomierzu.
    Między masę i wyjście PASPO, dołączyłbym woltomierz prądu stałego ustawionym na zakres większy niż 5VDC.
    Zasłonięcie szczeliny jednego lub drugiego transoptora szczelinowego powinno wywołać zmianę napięcia obserwowanego na Voltomierzu.

    Jeżeli możesz, przeprowadź ten eksperyment i napisz o wynikach.
    pozdrawiam
    PRXIMILIAN

    0
  • #11 05 Paź 2017 18:54
    Mstasik
    Poziom 18  

    PRXIMILIAN Mistrzu :P
    Jeśli miało coś to doświadczenie udowodnić to chyba właśnie zapaliła mi się w głowie żarówka ( jak w zaczarowanym ołówku). Wyniki eksperymentu są mizerne, bo:
    - ani napięcia nie są nawet przybliżone do tych co podałeś
    - ani nawet nie ma reakcji na przysłonięcie obu transoptorów.
    Ale do rzeczy.
    Napięcie zasilające 5V DC zapożyczyłem z ARDUINO (tam miałem pewne 5V DC)
    po pierwszym doświadczeniu wpiąłem moduł do zasilacza komputerowego na 5V DC żeby mieć pewność że "andrucik" nie podał zbyt słabego prądu na moduł, ale efekt jest ten sam:
    - Zasilanie = 5VDC,
    - GND - RPM = 0VDC
    - GND - PASSPOIN - 0.18VDC (po przysłonięciu U2 spada do 0VDC)
    Reakcji nas zasłonięcie U1 nie widzę na żadnym złączu, chyba że to prąd na poziomie uV. Wynika z tego, że chyba moduł jest uszkodzony.

    Ale - jeszcze jedna sugestia, o której nie napisałem od razu, za co z góry przepraszam, bo wydawała mi się zupełnie nie istotna. Do złącza R-W po przeciwnej stronie zworki (czerwony i biały zacisk) wpięty jest przycisk otwarcia ręcznego bramy, oraz zewnętrzna radiolinia zasilana z innego zupełnie zasilacza 230V AC. gdy naciśniemy pilot wgrany do tej radiolinii, zwiera ona przekaźnik i łączy naszą parę styków R-W otwierając bramę. Okazuje się że radio reaguje na niezaprogramowane piloty np samochodowe. Zapewne wynika to z jakości tego odbiornika, ale tym torem także mogło np. przejść zbyt wysokie napięcie na elektronikę. Teraz radio jest sprawne i działa prawidłowo.

    0
  • #12 05 Paź 2017 21:16
    PROXIMA sj

    Specjalista - Sterowniki Radiowe

    Mstasik napisał:
    Reakcji nas zasłonięcie U1 nie widzę na żadnym złączu, chyba że to prąd na poziomie uV. Wynika z tego, że chyba moduł jest uszkodzony.

    Transoptory szczelinowe mogą mieć wyjścia open kolektor. A nazwa PASSPOIN sugeruje raczej wejście na którym musi być jakiś sygnał być może wymagamy do pracy encodera.
    Dołacz encoder do oryginalnego gniazda i przysłaniając transoptory szczelinowe - sprawdź napięcie na wyjściu RPA.

    Nie do końca zrozumiałem co chciałeś powiedzieć w ostatnim zdaniu - wszystko działa bo brama się otwiera czy jest jeszcze inny problem.
    pozdrawiam.?
    PROXIMILIAN

    0
  • #13 05 Paź 2017 23:05
    Mstasik
    Poziom 18  

    Zmierzyłem napięcie na całym złączu na płycie sterującej bez podpiętego modułu. Każdy pin na wyjściu ma 5VDC.
    - Zasilanie = 5VDC,
    - GND - RPM = 5VDC
    - GND - PASSPOIN - 5VDC

    Czyli jeśli dobrze rozumiem transoptory optyczne działają podobnie do kontaktronów tylko na innej zasadzie. Tu zliczają ilość obrotów do pozycjonowania bramy.

    Zasilanie (transformator i kondensator elektrolityczny przy złączu zasilającym 24V) OK.

    Ostatnie zdanie poprzedniego postu ?
    Chodzi o to że do tego napędu dopięty jest dodatkowy odbiornik nie pochodzący od firmy Chamberlein. Problem z dokupieniem pilotów do bramy został rozwiązany poprzez zastosowanie innego odbiornika i wpięcie do tego samego złącza w LM60 co przycisk naścienny. Dodatkowy odbiornik jest zamontowany obok napędu LM60 i zasilany z sieci napięciem 230V. Chodziło mi o to, że to on jest sprawny ale poprzez to złącze mógł w jakiś sposób uszkodzić LM60.

    0
  • #14 06 Paź 2017 04:51
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Tak na oko 2 uwagi -

    1. Jak się zdaje tu są 2 zupełnie osobne transoptory - zasłaniane dwiema różnymi tarczami - jeden tą z wąskimi otworkami, drugi zasłaniany tarczą z zewnętrzną zębatką i z 6 otworami. Po co? Nie mam pojęcia - tak na zdrowy rozum wystarczyłaby jedna - może jedna tarcza jest do szacowania prędkości silnika a druga użyta do znajdowania położeń krańcowych...

    2. Sądząc po połączeniach na płytce - oba transoptory mają zupełnie niezależne wyjścia (jeden RPM, drugi - PASSPOINT) i oba są typu otwarty kolektor a kluczują do masy. Jeśli mam rację - sprawdzić je można jeszcze w jeden sposób - podciągnąć je do plusa zasilania opornikami powiedzmy 4,7 kOhm i wtedy zasłaniać i mierzyć napięcie między wyjściami i masą (sądząc po tym, że na wejściach czujników do płyty są napięcia 5V - na płycie są właśnie takie oporniki podciągające). Przy przysłanianiu szczeliny napięcie powinno zmieniać się skokowo 5V - 0V

    0
  • #15 06 Paź 2017 07:31
    Zbigniew 400
    Poziom 35  

    A nie wystarczy podpiąć płytkę do sterowania i sprawdzić zailanie, jeźeli jest ok to wtedy zasłaniać transoptory i sprawdzać napięcia.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Jest to prawdziwy enkoder.
    Obrazowo moźna powiedziec źe drobna tarcza liczy jednostki a grubsza dziesiątki/ jeźeli jest system dziesiątkowy a moźe byc inny/.
    Jeźeli impulsy nie przychodzą do sterowania to wyłącza on
    zasilanie.
    Sprawďź działanie napędu/ w połowie otwarcia/ z włączonym enkoderem i bez niego.

    0
  • #16 06 Paź 2017 22:51
    Mstasik
    Poziom 18  

    Witajcie,
    Zgodnie z sugestią podpiąłem płytke do automatu i sprawdziłem napięcia na wyjściu gdy zasłaniałem transoptory, napięcie z 5VDC faktycznie spada do zera, raz na wyjściu RPM, wtedy PASSPOIN = 5VDC, gdy zasłonię drugi transoptor jest odwrotnie.
    Gdzie szukać w takim razie uszkodzenia dalej ?
    Jeśli automat nie dostaje lub nie rozpoznaje impulsów z tego modułu, albo ich nie zapisuje to może jednak pamięć. Gdzieś czytałem, że to lubi umrzeć i to praktycznie bez powodu.

    0
  • #17 16 Paź 2017 00:34
    Mstasik
    Poziom 18  

    Witajcie,
    Przegrzebałem trochę internet i sprawdziłem zachowanie się bramy.
    Po użyciu przycisku pilota jedzie maksymalnie w góre i miga światłem 10x ( jak już opisywałem) ale zauważyłem, że żółta dioda miga później 4x. Gdy brama jest w sanie czuwania co jakiś czas ta sama dioda miga 2x. Przedtem tego nie widziałem, bo założone osłony zasłaniają diodę, gdy zmontowałem automat "na pajęczynę" zwróciła ona moją uwage.
    Poszperałem w instrukcji. 1 błąd podczas naciśnięcia pilota, gdy brama jedzie w góre miga swiatłem i potem 4x diodą - to naruszenie bariery fotokomórek (których tam fizycznie nie ma). 2 błąd sygnalizowany podczas spoczynku, czyli 2x mignięcie diody led - oznacza źle podpięte fotokomórki.
    Teraz zupełnie zgłupiałem, bo nigdy tam fotokomórek nie było.
    Wygląda na to, że centrala rozpoznaje że są zainstalowane fotokomórki (liftmaster ma system 2 przewodowy bez styku przekaźnika NC dla fotokomórek w automacie). Dlatego nie jestem w stanie zamknąć bramy pilotem, ale trzymając przycisk ścienny (podłączony przewodowo) gdy brama jest w maksymalnym polożeniu otwarcia - mogę ją zamknąć od wewnątrz.
    Czy znacie jakiś sposób na reset ustawień tego automatu ?
    Skoro do elektroniki wpinam tylko 2 przewody od każdej fotokomórki to znaczy że w przypadku naruszenia bariery świetlnej powstaje na tym złączu jakaś róznica w stosunku do stanu normalnego. Może da się go oszukać stosując rezystor odpowiedniej wielkości ?
    Na złączu SZARY - BIAŁY (zaciski do fotokomórek) jest napięcie 6,3V.
    Zastosowanie zworki nie daje rezultatu, brama nadal nie daje się zamknąć.

    0
  • #18 16 Paź 2017 16:32
    Polon_us
    Poziom 41  

    Wszelkie kody błędu prowadzą do fotokomórek.
    Czy dla celów testowych, kolega mógłby uaktywnić blokadę użycia pilotów do tego systemu?
    Piszę o tym dlatego, że instrukcja instalacji fotokomórek mówi, że ta funkcja musi być wyłączona, aby te fotokomórki działały.
    Także zakładam, że jeżeli włączy się tę opcję (dla celów testowych) to być może układ zachowa sie normalnie.
    Co jednoznacznie wskaże układ fotokomórek jako "winowajcę".
    Po uaktywnieniu tej funkcji drzwi garażu powinny otwierać się tylko przy użyciu przycisku naściennego i klawiatury bezprzewodowej, o ile jest zainstalowana.
    Przed testem wykasować wszelkie błędy sygnalizowane przez układ tj. odłączyć cały układ od zasilania na kilkanaście sekund.

    Funkcję blokady można włączyć/wyłączyć klawiszem na przycisku naściennym.
    Należy go przytrzymać minimum 2-3 sekundy.
    Jeżeli funkcja została uaktywniona jakieś światełko powinno mrugać na tym przycisku na czas, kiedy ta funkcja jest aktywna.

    0
  • #19 17 Paź 2017 22:29
    Mstasik
    Poziom 18  

    Polon_us dziękuję za zainteresowanie tematem.
    Każda nowa sugestia jest dla mnie bezcenna, a wiedza kolegów może doprowadzić do rozwiązania problemu.
    Jak już pisałem do automatu zapięty jest przycisk ręcznego zamykania i dodatkowa radiolinia wpięta w to samo miejsce (zaciski 1 i 2). Nie jest to oryginalny przycisk Chamberleina czyli tzw. konsola przewodowa czy bezprzewodowa ale zwykły nadtynkowy przycisk dzwonkowy.
    Zgodnie z sugestią kolegi przytrzymując go przez 3 sek. chciałem wyłączyć system fotokomórki ale nie zadziałało to zupełnie. Brama jak poprzednio zaczęła się zamykać aż doczasu puszczenia przycisku. Później od razu wróciła do stanu całkowitego otwarcia sygnalizując ten sam błąd. Pilot także działał - nie wyłączyłem w ten sposób oryginalnego radia w automacie.
    Chciałem zweryfikować swoją teorię o rezystorze na zaciskach fotokomórki (biały - szary zaciski 3 i 4). ale zupełnie nie wiem jakiej wartości zastosować rezystory. W analogii do systemów alarmowych amerykańskiej firmy NAPCO użyłem rezystancji 2k2. Niestety bez efektu. Zwiększając rezystancję zmiany nie zauważyłem, jednak jest różnica przy zastosowaniu rezystora wartości 1k. Automat działa tak samo, ale nie miga dioda LED 4x po ruchu bramy. Sygnalizacja swiatłem jest nadal 10x miganie, ale LED miga jak w stanie spoczynku automatu tylko 2x. Zmniejszając rezystancję do 0,5k lub 0,3k sygnalizacja diodą LED jest jak bez rezystora czyli 4x po ruchu i komunikacji światłem i 2x w stanie spoczynku.

    Dla rozjaśnienia tematu w załączeniu fotka złącz automatu (znaleziona w necie) bo moja nie posiada oznaczeń przy złączach - poza tym jest identyczna.

    0
  • #20 17 Paź 2017 23:40
    PROXIMA sj

    Specjalista - Sterowniki Radiowe

    Zmierz proszę napięcie na zaciskach biały - szary zaciski 3 i 4.
    Moja sugestia, jeżeli jest tam napięcie stałe (12-24V, a fotokomórka jest rzeczywiście dwuprzewodowa - magistralna,
    tzn nadajnik i odbiornik są dwu-zaciskowe i połączone równoleglegle, to informacja o stanie wiązki (wiązka przerwana - ciągła) może być przesyłana krótkimi zwarciami magistrali.
    Oczywiście nie wiem czy tak działa LIFTMASTER,
    ale tak dwuprzewodowo działa fotokomórka Hormanna.
    Zobacz przebiegi na magistralnej fotokomórce Hormanna z timingiem na kursorach.
    LiftMaster LM60 - uszkodzona logika ?
    LiftMaster LM60 - uszkodzona logika ?
    LiftMaster LM60 - uszkodzona logika ?
    LiftMaster LM60 - uszkodzona logika ?
    pzdrawiam
    PROXIMILIAN

    0
  • #21 18 Paź 2017 09:18
    Polon_us
    Poziom 41  

    Mstasik napisał:
    Nie jest to oryginalny przycisk Chamberleina czyli tzw. konsola przewodowa czy bezprzewodowa ale zwykły nadtynkowy przycisk dzwonkowy.

    Swoją sugestię opierałem na instrukcji owego otwieracza.
    Oryginalny przycisk naścienny ma dodatkowe klawisze - blokada i włączanie oświetlenia.
    Kolega miał użyć przycisk "Lock".
    Proszę zobaczyć załączony poniżej fragment instrukcji tego układu.

    Czy w kablu do owego przycisku dzwonkowego nie ma jakiś nieużywanych przewodów?

    0
  • #22 18 Paź 2017 22:46
    Mstasik
    Poziom 18  

    Polon_us
    Do przycisku przyłączone są tylko 2 przewody wpięte w zaciski Biały i Czerwony (1 - 2) w przycisku nie ma nic więcej, zwykła mechaniczna zworka żeby podać do automatu impuls zwarcia.

    Zmierzyłem napięcie na zaciskach Biały - Szary (3 - 4) to 3,3VDC w stanie spoczynku, gdy silnik pracuje (podany impuls pilotem lub przyciskiem) napięcie jest bez zmian. Podczas sygnalizacji błędu także 3,3VDC.

    Z automatu nie można "wyciągnąć" zasilania np na dotatkowy odbiornik np "proxima" 12- 24VDC akceptujący inne piloty, dlatego jest założony osobny z zasilaniem 230VAC i styk przekaźnika wpięty w 1 i 2.

    0
  • #23 19 Paź 2017 14:43
    Polon_us
    Poziom 41  

    Mstasik napisał:
    Do przycisku przyłączone są tylko 2 przewody wpięte w zaciski Biały i Czerwony (1 - 2) w przycisku nie ma nic więcej, zwykła mechaniczna zworka żeby podać do automatu impuls zwarcia.

    Miałem nadzieję, że ten bieżący przycisk był zainstalowany w wyniku jakieś naprawy.
    Stąd moje pytanie.

    Osobiście niestety nie mam więcej pomysłów jak na tę chwilę.

    Dodano po 7 [godziny] 27 [minuty]:

    O ile rady podane przez innych kolegów nie przyniosą efektu, to miałbym pewną ideę.
    Bazuje ona na
    Mstasik napisał:
    lub przycisku ściennego trzymając go można zamknąć bramę.

    Jesli tak, to nie widzę przeszkód, aby zainstalować drugą radiolinię - najprostszą + przekaźnik czasowy.
    Ta druga radiolinia służyłaby do zamykania bramy wyłącznie, a pierwsza do otwierania.
    Sygnał z drugiego układu inicjowałby przekaźnik czasowy,
    którego styk podłączony byłby równolegle do istniejących połączeń w przycisku naściennym.
    Przekaźnik miałby nastawiony czas konieczny do zamknięcia bramy.
    O ile pilot obecnej radiolinii ma dwa przyciski, to może byłaby możliwość "nauczenia" pilota tj. jego drugi przycisk do współpracy z drugą radiolinią.

    Jest to oczywiście obejście problemu, "ale z braku laku" można to rozważyć.
    Sądzę, że z ekonomicznego punktu widzenia będzie to zasadne w porównaniu do ceny nowego otwieracza bramy.

    0
  • #24 29 Paź 2018 00:42
    Mstasik
    Poziom 18  

    Niestety temat jest nadal aktualny, a pomysłów na jego rozwiązanie brak. Może ktoś się spotkał z takim zachowaniem automatu liftmaster. Najchetniej zresetowałbym go do ustawień fabrycznych tylko nigdzie nie znalazłem jak to zrobić.

    0
  Szukaj w 5mln produktów