Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1,7 CDTI Z17DTL - Samochód gaśnie przy dużej prędości

29 Wrz 2017 15:09 1539 21
  • Poziom 11  
    Witam.
    Mam problem z Oplem Astrą 1,7 CDTI z silnikiem Z17DTL. Po dłuższej jeździe przy dużej prędkości, lub podczas wyprzedzania pod górę samochód gaśnie. Raz zgasł gdy zatrzymałem się na bramkach przy autostradzie, ale wcześniej jechał długi odcinek koło 140 km/h. Zapala się wtedy żółta kontrolka auta z kluczykiem i dopóki nie zniknie auto nie odpali. Kluczyk kręci normalnie, ale brak jest zapłonu.
    Byłem w warsztacie, ale komputer nie wykazuje żadnych błędów choć sprawa powtórzyła się już 4 razy i nie wiedzą co robić. Ponadto u nich wszystko działa O.K., bo musieliby przejechać ze 100 km i dopiero wejść na wysokie obroty i w takich warunkach pociągnąć jeszcze kilka kilometrów.
    Sugerują, że to może być pompa paliwa, ale koszt regeneracji to ponoć 1500 zł co przy wartości mojego auta traci sens. Ponadto wcale nie ma pewności, że wymiana pompy cokolwiek zmieni.
    Ma ktoś jakieś pomysły co może być przyczyną.
  • Poziom 39  
    Walczę z 1.3CDTi tylko on nie gaśnie, a po zmianie sprzęgła przerywa, i dostaje odcięcie paliwa jakby przy 2500 obrotów. Wyczyściłem MAP sensor, wymieniłem czujnik położenia wału i wróciłem z powrotem bo było jeszcze gorzej. Może u Ciebie to samo? tzn czujnik położenia wału? jak zgaśnie to co się dzieje z obrotomierzem? opada wskazówka? czy pokazuje obroty silnika (wiadomo mimo zgaszenia, silnik hamuje w tym czasie)? Może tędy droga?
  • Poziom 11  
    Co do obrotów nie zwróciłem uwagi. Raczej spadają do zera, bo silnik nie pracuje. Z nowości, to dzisiaj zgasł już bez dużego obciążenia na skrzyżowaniu, po zaledwie paru kilometrach jazdy i po którejś próbie odpalił mimo świecącej się ikonki "samochodu z kluczem". Ta zgasła w wyniku zapłonu i potem już jeździł bez problemu. Dodam, że w warsztacie poradzili bym dodał jakiś środek do paliwa, który ma za zadanie przeczyszczenie pompy wtryskowej paliwa. Ale przejechałem z tym środkiem może z 10 km więc chyba jeszcze nie powinien mieć żadnego wpływu na działanie.
  • Poziom 14  
    Jeśli wyświetlono kluczyk to był jakiś błąd i pomimo restartu jest zapisane w pamięci na 100%. Idź do innego mechanika.
  • Poziom 11  
    Pewnie, że pójdę, tylko po niedzieli, chociaż u tego mechanika auto naprawiam od lat i zawsze dawali radę. Inna sprawa, że astra przez 11 lat prawie się nie psuła. Za to od roku niestety co rusz coś się dzieje.
  • Moderator Samochody
    felis2 napisał:
    Raczej spadają do zera, bo silnik nie pracuje.
    Nie pracuje ale się kręci dopóki samochód jedzie a Ty nie wciśniesz sprzęgła/wrzucisz na luz. Jeśli silnik gaśnie w czasie jazdy to na początek są dwie opcje - czujniki obrotów/fazy i czujnik ciśnienia paliwa.
  • Poziom 12  
    Dochodzi jeszcze możliwość zapowietrzania się układu paliwowego, przy większym zapotrzebowaniu na moc/paliwo silnik słabnie/przerywa/gaśnie. Załóż tymczasowo przeźroczysty wężyk od filtra paliwa do pompy wtryskowej i obserwuj czy pojawiają się pęcherzyki powietrza.
  • Poziom 26  
    Witam w tym modelu często pada czujnik obrotów wału (prędkości obrotowej silnika ) dzieje się to przeważnie na ciepłym silniku - po chwili postoju (lekkim schłodzeniu) auto przeważnie odpala i jedzie dalej do ponownego wystąpienia tej usterki ...
  • Poziom 16  
    Może turbina Ci przeładowywuje?
  • Poziom 28  
    VENDETTI napisał:
    Może turbina Ci przeładowywuje?
    Tak.i dlatego gaśnie. Dobre.
    Stawiam na zawór SCV. Częsta usterka.
  • Poziom 14  
    Czujnik położenia wału gdy pada to najpierw przechodzi w tryb awaryjny, ale gdy jest dużo błędów lub poważny błąd silnik może się wyłączyć lub nie odpalić. Sprawdź kod błędu na podstawie mijania kontrolki (gaz chamulec).
  • Poziom 11  
    Panowie, dziękuję za podpowiedzi. Podsunę je mechanikowi, tylko póki co ma terminy zajęte.
    Tak jak napisałem w poprzednich postach. Sytuacja powtórzyła się już bez przeciążenia silnika, w trakcie gdy stałem na światłach. O dziwo samochód odpalił mimo świecącej się kontrolki w wyniku czego zgasła więc zupełnie odwrotnie niż na początku. Obroty, ich falowanie itp, raczej nie mają nic wspólnego z problemem. Jak samochód jeździ to bez zarzutu. Jak gaśnie w trakcje jazdy to obroty muszą być, bo raz sam odpalił tocząc się na biegu (bez kluczyka). Jak gaśnie gdy stoi, to oczywiście obrotów brak. Pięknie kręci rozrusznik i nie odpala (za wyjątkiem tego ostatniego razu przy jakiejś 4 próbie). Błąd wystąpił już 6 razy więc też się dziwię, że niby komputer nic nie pokazał. Poczekamy co powie inny mechanik. Dam znać co z tego wyszło.
    Dodano po 5 [minuty]:
    wik12 napisał:
    Czujnik położenia wału gdy pada to najpierw przechodzi w tryb awaryjny,
    Problem wystąpił od razu, bez wcześniejszego trybu awaryjnego, więc pewnie to nie czujnik wału. Pierwszy raz zgasł po długiej i szybkiej jeździe na autostradzie. Stanął na bramkach. Kręcił nie odpalał, wtedy zauważyłem, że problemem jest kontrolka "z kluczykiem". Potem ze dwa razy miał tak jakby się zadławił. Podczas jazdy na sekundę przygasł. Ot takie lekkie szarpnięcie i jechał bez problemu jakby na chwilę brakło paliwa.. Potem to co opisałem. Przygasał na dłużej, bez obciążenia itd.
  • Poziom 14  
    Sterownik pompy na 90% Miałem przypadek że jeden z przewodów do tego sterownika skorodował, i też gasł i nie odpalił. Nie wykluczam samego sterownika - pada w nim kondensator żadziej któryś z tranzystorów kluczujących. Fakt ten przewód to była najtrudniejsza usterka do zdiagnozowania, zajęła mi ponad miesiąc znalezienie przyczyny (od magika do magika).
  • Poziom 28  
    wik12 napisał:
    Sterownik pompy na 90%
    Jaki sterownik. Co ty pleciesz. To jest układ CR.
  • Poziom 26  
    Cytat:
    Czujnik położenia wału gdy pada to najpierw przechodzi w tryb awaryjny
    , a to ciekawe bo ten silnik nie pracuje bez czujnika obrotów wału , przewaznie na początku gaśnie bez rejestracji błędu ... Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    felis2 napisał:
    Zapala się wtedy żółta kontrolka auta z kluczykiem
    felis2 napisał:
    komputer nie wykazuje żadnych błędów
    wykluczone chyba że czytane były żelazkiem.
  • Poziom 11  
    andrzej20001 napisał:
    wykluczone chyba że czytane były żelazkiem.

    Na piątek jestem umówiony u innego mechanika. Ma ponownie podpiąć auto do komputera. Dam znać czy wyszły błędy.
  • Poziom 14  
    mod22 napisał:
    wik12 napisał:
    Sterownik pompy na 90%
    Jaki sterownik. Co ty pleciesz. To jest układ CR.

    Cr-v sterownik silnika chyba że teraz inaczej się to nazywa.
  • Poziom 11  
    Po wizycie u innego mechanika jak najbardziej wyszedł na komputerze błąd "zbyt duża prędkość obrotowa silnika" czy coś w tym rodzaju. Uznał, że trzeba zacząć od wymiany czujnika położenia wału. Raczej nie podejrzewa pompy paliwa co najwyżej jakiś czujnik od pompy lub ogólnie komputer. Potrzebna część zamówiona na poniedziałek, zobaczymy czy diagnoza była trafna.
  • Poziom 14  
    MikeC napisał:
    Cytat:
    Czujnik położenia wału gdy pada to najpierw przechodzi w tryb awaryjny
    , a to ciekawe bo ten silnik nie pracuje bez czujnika obrotów wału , przewaznie na początku gaśnie bez rejestracji błędu ... Pozdrawiam

    Bez czujnika napewno nie, ale ten czujnik ma pewną charakterystykę (którą można sprawdzić oscyloskopem) i gdy zawilgotnieje, dostanie do cewki olej, lub zwarcie na jednym zwoje to zaczyna wariować. Najpierw wyrzuca pojedyncze braki impulsu (komputer też je rejestruje i można odczytać ilość), gdy jest więcej to wyskakuje chek i wchodzi w tryb awaryjny.
  • Poziom 11  
    Tak jak pisałem, drugi mechanik wymienił czujnik położenia wału. Wygląda na to,że problem został rozwiązany. W mieście nie gaśnie, na dłuższej trasie również. Nie miałem okazji zrobienia testów na autostradzie, ale biorąc pod uwagę, że w innych warunkach problemy ustąpiły to chyba i tutaj da radę.