Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Aprilia sr50 - Problem układu chłodzenia aprilia sr50

Kaliserwap50 29 Sep 2017 19:55 3498 3
  • #1
    Kaliserwap50
    Level 1  
    Witam. Mam problem z moja Aprilia sr 50. Mianowicie kupiłem zestaw do zwiększenia pojemności na 70. W komp lecie mam do tego większy gaźnik. Jest to aprilia chłodzona wodą. Po przejechaniu 100km zaczęły s problemy z temperaturą. A w sumie to już wcześniej pojawiały się problemy ze się zapowietrza układ chodzenia w dolnej części silnika. Wycieków nie ma. Pompa wody jest nowa chłodnica okej. Generalnie sprawa jest niby prosta acz jednak już próbowałem na wszystkie sposoby to uszczelniac cylinder z głowicą, głowice na dole wszystkie połączenia wodne i żadnego efektu nie ma. Od razu po zapaleniu odpowierzeniu układu po chwili wskazówka temp wzrasta na max aż do momentu dokręcania odpowiednika na termostacie i tak w kolo. Proszę o pomoc kogoś kto bawi się taką aprilią i może coś doradzić w tym temacie bo sam juz nie mam zielo
  • #2
    Staszek49
    Level 35  
    Mam nadzieję, że układ chłodzenia masz zalany chłodziwem a nie wodą. Pompa cieczy jest nowa a termostat jest sprawny. Czy ubywa płyn. Może niewłaściwie poskręcałeś silnik po zmianie cylindra na większy tj. na "oko", czy z użyciem klucza dynamometrycznego. Czy chłodnica i rurki drożne, czy szczelne masz zamknięcie zbiorniczka płynu (zaworek w nakrętce sprawny).
    Jeśli Twój pojazd jest wyposażony w wiatraczek chłodnicy, to sprawdź, czy się włącza, Może czujnik temp. niesprawny.
    Ważne jest odpowietrzenie układu. Na próbę zdemontuj termostat.
  • #3
    paweld69
    Level 28  
    Nie zamieniłeś węży na pompie?
  • #4
    rafik54321
    Level 29  
    A tak na marginesie - termostat masz sprawny?

    Nie wiem dokładnie jak jest w RS, ale może po prostu ci termostat się nie otwiera i dlatego masz lipę, a wykręcając odpowietrznik może "mechanicznie" go otwierasz.

    Pytanie czy notorycznie ci się zapowietrza układ. Jeśli tak, to skądś się te powietrze bierze. Może się brać albo spod zwalonej uszczelki głowicy, albo ewentualnie z jakiejś nieszczelności.