Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volkswagen Passat b6 2005. 2.0 tdi. DSG 140 km. Szarpanie auta podczas jazdy

Ariel1234 29 Wrz 2017 20:49 963 5
  • #1 29 Wrz 2017 20:49
    Ariel1234
    Poziom 2  

    Witam 

    Od poczatku:

    Posiadam auto Passat b6 2005, 2.0 tdi, DSG, 140 KM.

    Auto szarpie podczas uruchamiania auta, podczas zmiany biegów  ( głównie z 2/3 i z 3/4 ) gdy jadę na biegu nr 2 nie dodając gazu autem mocno szarpie, tak samo dzieje się na 4 biegu. Również podczas długo godzinnej jazdy w korku, auto szarpie bardzo mocno.

    Ewidentnie jest to szarpanie o względzie mechanicznym stukocie i dźwięku. 

    Po diagnozie 3. Mechaników, odpowiedź była jasna : wymiana koła dwumas owego.  

    Uczyniłem to zaraz po diagnozie. Wyjeżdżam z warsztatu, samochód szarpie. Dalszej przyczyny brak. 

    Udałem się do mechanika od automatycznych skrzyń biegów.  Diagnoza : brak adaptacji nowego koła dwumasowego.  

    Pojechałem do specjalisty od skrzyn biegów  ( gościu ma warsztat za Ostróda i jest niesamowity,  ciężko z terminami ale warto ) podejrzewał mechatronike. Podczas czekania na termin auto przestało szarpać. Pojechałem i mechanik również sprawdził pod kątem jazdy jak i komputera i nie stwierdził nieprawidłowości.

    3 dni temu auto znów szarpie. Pojechałem do Volkswagena ( w Elblągu ) jak sami się przyznali,  ich mechanicy nie za bardzo znaja się na rzeczy

    Wiec mimo wladowanej kasy auto dalej szarpie i działa nieprawidlowo 

    Przyznaje, że nie mam zaufania do mechanika, który wymienił mi dwumas

    Proszę o Pomoc

    Czy ktoś miał taki przypadek i wie jak z tego wyjść? 

    Z góry Dzięki :)

    0 5
  • #2 29 Wrz 2017 21:36
    rafik39
    Poziom 14  

    Żadnych błędów nie pokazuje po podłączeniu pod Vaga ? Ja kiedyś miałem podobny objaw ale w innym aucie ale też automat. Bym do wymiany tzw. modulator podciśnienia.

    0
  • #3 30 Wrz 2017 09:17
    Ariel1234
    Poziom 2  

    Mechanik po przeglądzie komputera nie wykrył żadnych błędów na skrzyni biegów.
    Czy Twój błąd był widoczny na komputerze?

    0
  • #4 26 Cze 2018 17:55
    Pawel.Kusnierz
    Poziom 2  

    Rozwiązał sie problem z szarpaniem? W czym był ten problem?

    0
  • #5 29 Wrz 2018 11:23
    staaasiu
    Poziom 2  

    Też jestem ciekaw czy sie rozwiazal bo mam ten sam problem. Tzn chyba sie zaczyna

    0
  • #6 18 Lis 2018 20:15
    chickenik77
    Poziom 10  

    U mnie w Superb II, 2.0 TDI 170KM CR - podobna sytuacja. Skrzynia 6-biegowa.
    Olej w skrzyni wymieniany co 60kkm,
    Teraz przy 240kkm mechanik wymienił mi komplet dwumas bo już od dawna hałasowało na zimnym, jakby ktoś pokrywkę aluminiową na beton rzucił. Jak pewnego dnia zaczęło się szarpanie to zrobiłem jeszcze trasę 700km i odstawiłem do warsztatu.
    Autem jeżdżę bardzo delikatnie, głownie trasy, tempomat w zakresie prędkości 100-135km/h, sporadycznie szybciej. Zero ruszania z piskiem opon, czy ogień ze skrzyżowania. Bardzo mało jeżdżę po mieście.
    Po wymianie dwumas jeździłem kilka dni, wszystko ciszej, ale miałem wrażenie lekkich drgań w pojeździe. Dzisiaj zaczęły się problemy z szarpaniem i dopiero w miarę na (manualnie) 4 biegu dojechałem do warsztatu. Jeśli zostawię na D to praktycznie Od D2 szarpie na wszystkich biegach.
    Mechanik podejrzewa, że to skrzynia w co nie wierzę. Raczej myślę, że jakiś błąd przy wymianie dwumas. Tylko jaki? Trzeba robić jakąś adaptację - wyżej wyczytałem? Zły olej wlał do skrzyni?
    Można coś zdiagnozować bez zdejmowania skrzyni?

    0
  Szukaj w 5mln produktów