Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki samochód dla młodej pary do 20 tys zł

lolek2417 01 Oct 2017 19:54 9672 94
  • #61
    paszczakq
    Level 26  
    nie ma problemu z gazowaniem . nie takie rzeczy się gazuje .
  • #63
    Ireneo
    Level 41  
    Kantylena wrote:
    Golf iv 2,0 za 20 tys? to chyba jakiś pozłacany Średnia wartość tych aut to 7-8 tys a nie 20...

    W poście do 20 tyś.W zależności od regionu moja okolica chce nawet ponad 10 tys do opłat.Ale bogata wersja.Jak masz za 7 z tym silnikiem i bogato wyposażone to kręć biznes na Warmii.
  • #64
    MARCIN.SLASK
    Home appliances specialist
    Zobacz sobie Subaru (Legacy IV / Forester II / Outback III), silnik 2.5 PB bez turbo. W tej kwocie kupisz 7-10 latka.
  • #65
    Kantylena
    Level 19  
    Ireneo wrote:
    W poście do 20 tyś.W zależności od regionu moja okolica chce nawet ponad 10 tys do opłat.Ale bogata wersja.Jak masz za 7 z tym silnikiem i bogato wyposażone to kręć biznes na Warmii.


    Wartość rynkowa tego auta to 8-9 tys max, autor szuka na trasy, golf iv jest kiepsko wygłuszony i ciasny, a do tego szansa że nie będzie się sypać taki 20 letni kompakt jest niewielka.
    Poza tym w tym budżecie sa lepsze auta, wygodniejsze, lepiej wygłuszone, skoro można mieć Audi A4 z 2004 z 1,8T to po co komu stary golf iv?

    za 20 tys to można szukać Golfa IV 1,8 turbo GTI 25 jahre albo 2,8 Vr6 4x4 w skórach a nie zwykłe 2,0 115 koni.
  • #66
    Wojciech.
    Level 34  
    E8600 wrote:
    To nie chodzi ile zrobi bo wiadomo, że diesel zrobi więcej tylko w dieslu po 300tys. trzeba będzie serwisować cały osprzęt silnika; turbina, wtryski, DPF itd.

    No dobra tylko że on w Polsce nie zrobi te 300tys km. Jak będzie rocznie robił 10-15tys km to wcześniej te auto się rozsypie ale od starości.
  • #67
    Ireneo
    Level 41  
    Kantylena wrote:


    Wartość rynkowa tego auta to 8-9 tys max.

    Dziwne bo na otomoto są i po prawie 15 tyś.Proponuję rozeznac sie w temacie a nie mądrkować.
  • #68
    gsekulski
    Level 16  
    No nie do konca, ze kazdy swoje chwali. Pracuje zawodowo jako kierowca. Jezdzilem ogromna iloscia aut poza tym brat sciaga auta. Poprzednie auto a3 97r. 1.8T. Ponad pol miliona przebiegu i na LPG przy sprzedazy kompresja po 13 BAR na cylindrze. Kolejnego jakiego szukalem rowniez z 1.8T. Trafilo mi sie w dobrym stanie A4 i szczerze duzo jezdzi i nie mam problemow. Pol roku go szukalem. I kolejny raz bym go kupil. W firmie mielismy renowki jak i w domu i elektryka wxiagle siada i nie sa tak wytrwale. Niestety cena mowi swoje. Jest w domu juz 3 focus, brat sie w nich miluje. I w każdym jakies problemy z silnikiem, wciagle cos. Wymieniana glowica bo niestety do LPG nie sa stworzone. Sasiad ma BMW 5 2004r i jezdzi i chwali poprzednie mial z 97 rok, fakt robil udzczelke glowicy ale sprzedal siostrze bo z 10 lat maja w rodzinie. Jesli chodzi o A4 B6 stanowczo polecam bo nie mam z nim problemu i nawet nie mysle go sprzedac. Renowki czy fordy nie wytrzymaja nigdy tyle. Kokejny brat ma opla Astre II i jezdzi ok 6 lat nim i nie ma problemow. Ojce kupili fiata punto 2000r nowego z salonu. 8 lat go mielismy, 155tys zrobil i nie bylo problemow mechanicznych ale rdzewieje bardzo i sredni jest do gazu. Dobry jest seat toledo II 1.8. Mechanicznie nie sa awaryjne tylko, ze jakies pierdolki siadają typu cos stuka cos w kariserji cos tam. Jesli ktos szuka busa do ciężkiej pracy to Mercedes Sorinter. Fakt rdzewieja ale konstrukcja i silnik sa pancerne.
  • #71
    tzok
    Moderator of Cars
    Ireneo wrote:
    Zimoodporny ale bez garażu i stojący po kilka dni.Więc tylko benz.Oprócz kosztów które mogą dopaść wlasciciela diesel.
    Na przestrzeni 8 lat diesel nie odpalił mi 1 raz z powodu mrozu i to tankowany na stacji TESCO. Więc problemy diesli zimą między bajki można włożyć. Nawet jak się leje paliwo niewiadomego pochodzenia wystarczy wlać 50ml ulepszacza i można jeździć w największe mrozy.

    lolek2417 wrote:
    czy np. to audi 1.8t nadaje się do zagazowania ?
    1.8T - tak, ale musi być "kumaty" gazownik, 1.8TFSI - nie za bardzo (tzn. da się ale to będzie kosztować i przy Twoich przebiegach nie warto).

    lolek2417 wrote:
    Tylko słyszałem kiedyś żeby omijać silniki 2.0 , że te 1.9 były najlepsze.
    Problem dotyczył w głównej mierze 2.0 TDI-PD i wczesnych wersji 2.0TDI-CR. 1.9 TDI na pompie to muzeum, a wśród PD masz już np. BXE - niby problem z panewkami, mój ojciec ma Skodę z takim silnikiem, ponad 200 tys. km na liczniku, kupiona od handlarza i jakoś jeździ.

    E8600 wrote:
    Ale w cenie 20 tys. nie znajdzie auta w dieslu z przebiegiem mniejszym niż 300tys.
    Znajdzie... Corsę, Punto, Clio i tym podobne.

    Za cokolwiek z grupy VAG mocno przepłacisz i jest na to popyt, więc łatwo trafić na "minę", z drugiej strony jak Ci nie spasuje (choć po Micrze to chyba cokolwiek innego Ci spasuje) to stosunkowo łatwo to popchnąć dalej.
  • #73
    Kantylena
    Level 19  
    To zależy czego oczekujesz od auta, ja bym poszedł w 1,8T - na trasie fajny silnik - 6 biegów, turbodoładowanie więc i elastyczność fajna, nie wiem też czy gazownicy jednak lepiej nie mają obcykanego 1,8 t niż takie 2,0 Hondy.
    Ale obydwa auta na dobrym poziomie, nie mają jakiś wyraźnych kiepskich punktów, trwałe, niezawodne.
    Może po prostu szukaj w swoich stronach Hondy Accordy i A4 1,8T, porównasz stan i wtedy wybierzesz.
    Bo jak miałbyś kupić zajechane A4 poskładane z 20 części z umierającym turbo no to nie ma to sensu.
  • #74
    andrzej lukaszewicz
    Level 39  
    Za 20 tys kupujesz zdrowa nie zajechana sonate IV z silnikiem 2,0, 2,4, 3,3 ( do wyboru)
    Za 18 tys można kupic 2008- 2009 rok z motoerm 2,0 lub 2,4 165KM(+ew. 2,5 tys na gaz jak chcesz). Auto nie rdzewieje, wymieniasz elementy eksploatacyjne i "zaspawasz" maskę na 15 tys km.
    Dobre audi z 1,8T jest równie trudno kupic jak z TDI 1,9, więc nie piszcie, że 15-letni samochód będzi tani w eksploatacji. Za normalny stan A4 1,8T trzeba zapłacić ok 25 tys za 2003-4 rok. Te za 17 to kombinowane i zajechane ulepy a ogólnie sa to ujeżdżane auta przez młodych "szybkich i wściekłych", czyli dla mnie osobiście takie auto odpada. Dochodzi jeszcze efekt owczego pędu i "parcie ludu" na moim zdaniem przereklamowany wóz jakim jest A4. Wolę kupić coś 5 lat młodszego, nie zmęczonego, i stawiając warunki jako kupiec , a nie : "kupuj pan , bo już 5-u ludzi jedzie lub czeka na to cudo"
  • #75
    milejow
    Level 43  
    Meganka grandtour, za 20 koła możesz znaleźć model III albo końcówkę II i powinno zostać na gaz, auta z reguły bardzo dobrze wyposażone a silniki 1.6-2.0 idealne do gazu. Moim zdaniem model kombi to najładniejsza Megana ze wszystkich, nie licząc CC. Plus to brak popytu i łatwiej znaleźć zdrowy/dobry egzemplarz, minus to trudność w pozbyciu się go później. Jak nie cięty/spawany to nie zna pojęcia ,,rdza,,
  • #78
    E8600
    Level 39  
    Niech kolega przejrzy ten temat co prawda budżet inny. Co do skody to jeśli będzie pewny przebieg to można się zastanowić. Ludzie, którzy mieli diesle chwalą je do czasu gdy nie zmienią samochodu na coś nowszego z LPG. Cześć chyba się obawia LPG uważając , że to większe niebezpieczeństwo w trakcie wypadku. Większość silników diesla nie lubią wysokich obrotów. Jeszcze diesel z wadliwą turbiną potrafią się rozbiegać.

  • #80
    Wojciech.
    Level 34  
    E8600 wrote:
    Ludzie, którzy mieli diesle chwalą je do czasu gdy nie zmienią samochodu na coś nowszego z LPG. Cześć chyba się obawia LPG uważając , że to większe niebezpieczeństwo w trakcie wypadku.

    Jeździłem na LPG potem przesiadłem się na diesla. Wniosek? Lepszy komfort i frajda z jazdy. Ale opinia może niemiarodajna bo różnica w mocy była ogromna.
    E8600 wrote:
    Większość silników diesla nie lubią wysokich obrotów. Jeszcze diesel z wadliwą turbiną potrafią się rozbiegać.


    Ale przecież silniki diesla są silnikami wolnoobrotowymi. Mi rzadko się zdarza, przekroczyć 3 tys obrotów. Nie ma takiej potrzeby bo już od 1.8 tys ma mocne przyspieszenie.
  • #81
    tzok
    Moderator of Cars
    Jeździłem Octavią IIFL 1.8TFSI i 1.9TDI-PD, bez wahania mój głos dostaje 1.9TDI, pod względem elastyczności w ogóle nie ma o czym mówić.
  • #82
    Kantylena
    Level 19  
    2,0 tdi PD + skrzynia DSG najgorszy wybór jaki tylko jest możliwy w tym temacie...
    Jak ma być coś kompaktowego to lepiej Fiat Bravo 1,9 jtd

    2,0 tdi - pękające głowice - koszt 2500 zł, sypiące się wtryskiwacze ok 600 zł regeneracja za sztukę, DPF kolejne koszty, reszta jak zwykle turbina, koło dwumasowe itd.. Do tego skrzynia DSG, która siada przy 100 tys przebiegu - sypie się mechatronika, naprawa - ok 2 tys zł.
    Ja odradzam- jak 2,0 tdi to tylko manual i po roku 2008 na wtrysku common rail, czyli bardziej czasy Golfa VI a nie Golfa V.

    W tej Octavii był 2,0 common rail ale to roczniki 2008 i młodsze, tutaj najprawdopodobniej chodzi o silnik 2,0 tdi BKD czyli kupa.
    Musi mieć kod silnika na literę "C" czyli np CEGA to jest 170 konny, CLCA 110 koni, CFHC itd..

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1313689.html
  • #83
    lolek2417
    Level 15  
    tzok wrote:
    Jeździłem Octavią IIFL 1.8TFSI i 1.9TDI-PD, bez wahania mój głos dostaje 1.9TDI, pod względem elastyczności w ogóle nie ma o czym mówić.


    tylko tutaj mowa o silniku 2.0 i o skrzyni automatycznej ..
    z tego co wyczytałem tam wystepuje skrzynia dsg ( podobno droga w naprawie )
    gdzie w ogole mozna odczytac kod silnika ?
    Ja tez jestem dosyc sceptycznie nastawiony do tej octavii , z ciekawości pojadę zobacze.
  • #84
    E8600
    Level 39  
    Nie rozumie przejmowania się elastycznością silnika przy skrzyni automatycznej wiec niema tu wielkiej różnicy czy to benzyna czy ropa. :) Automat w skodzie nie wypowiem się bo się nie znam. Dobra automaty miały stare mercedesy i amerykańce bo oni to robią od bardzo dawna (skrzynia wytrzymywała więcej niż silnik). Co do samego automatu to kwestia przyzwyczajenia jedyną wadą w dieslu jest brak możliwości zduszenia silnika w przypadku rozbiegania - taki szczegół.
  • #85
    tzok
    Moderator of Cars
    W Skodzie jest DSG, czyli dwusprzęgłowa zautomatyzowana skrzynia mechaniczna. Genialne rozwiązanie... puki się nie zepsuje. No i jak już wcześniej pisałem - wystrzegaj się silników 2.0 TDI-PD.
  • #87
    Kantylena
    Level 19  
    Kod silnika - w książce serwisowej, na pierwszych stronach jest naklejka tego typu:
    Jaki samochód dla młodej pary do 20 tys zł

    lub nalepka w bagażniku pod podłogą.

    Tam będzie albo 2,0 tdi BKD bez dpfa ale kiepski silnik albo z dpfem 2,0 tdi BMM - ja bym unikał
  • #88
    andrzej lukaszewicz
    Level 39  
    Jest kilka dobrych diesli z tamtych lat i nie są to niemieckie, wiec po co przepłacać i pchać się w kłopoty.
  • #90
    andrzej lukaszewicz
    Level 39  
    TDI skończyło sie na 1,9. Inne naprawde dobre to HDI, JTD, "stare"D5.
    Moje typy podałem na PW. W życiu nie pchałbym się na przereklamowane ciasne A4, zwłaszcza w Polsce z chorym "etosem" tej marki. Można kupic lepsze wygodniejsze tańsze i młodsze auto- jeszcze jakieś argumenty? Więc po co przepłacać? Dla znaczka i dla sąsiadów?