Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf xf 105 - przywrócenie adblue do stanu pierwotnego

29 Wrz 2017 22:47 3177 15
  • Poziom 19  
    Witam. Prezes zakupił dzisiaj Dafa xf 105, rok 2008. Auto niby sprawne, ale okazało się że ma odcięte adblue. Podłączając komputer wszystko się ładnie łączy, ale temp. adblue pokazuje -18 stopni. Wygląda na to że jest założony opornik, ale druga sprawa po wyjęciu bezpiecznika adblue silnik (DMCI) nie widzi żadnych problemów. Zapala się tylko układ wydechowy ostrzeżenie, jednocześnie system eas nie zapisuje żadnych błędów. Może ktoś się orientuje gdzie szukać wlutowanego opornika i dlaczego dmci nie widzi problemów z adblue. Dodam że czujniki nox są wymontowane z auta.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 28  
    Są różne metody oszukiwania systemu DMCI. Najpierw poszukaj, znajdź czy w samochodzie znajduje się emulator.
  • Poziom 19  
    samochód nie posiada emulator , naj prawdopodobnie jest założony opornik temp. adblue bo pokazuje -18 tylko gdzie to szukać. A co zrobione z dmci nie wiadomo.
  • Poziom 19  
    kisiol napisał:
    najprawdopodobnie jest założony opornik temp. adblue bo pokazuje -18


    Temperatura -18 to temperatura w zbiorniku, czy w module adblue?
  • Poziom 28  
    Na pewno chodzi o zbiornik najlepiej sprawdzić rezystancje czujnika na złączu zbiornika.
  • Poziom 19  
    Tak dokładnie chodzi o zbiornik. Które piny mogą być od czujnika temp. Jak przywrócić dmci do stanu początkowego, żeby widziało adblue. Zwykłe programowanie rozwiąże problem.
  • Poziom 38  
    Trzeba wszystko zamontować, bo piszesz, że nie ma sondy nox, i diagnostyka.
  • Poziom 19  
    Ok ale diagnostyka nawet bez sond wychodzi ok zero błędów w adblue i w dmci
  • Poziom 28  
    To z pewnością jest gdzieś ukryty emulator i być może w związku z tym zostało przeprogramowane dmci.
  • Poziom 19  
    Emulatora nie ma na to 100% auto przeszukane dokładnie. Po drugie jak by był emulator to nie była by możliwa diagnostyka. Zawsze jak jest emulator to jest wyjety bezpiecznik.
  • Poziom 19  
    Mogę Ci podać na których pinach modułu adblue sprawdzić opór przy poszukiwaniach opornika, ale coś mi się wydaję, że ktoś coś więcej pogrzebał... samo usunięcie opornika na niewiele się zda. Jeśli masz odłączone czujniki Nox i sterownik nie widzi błędu, przy jednoczesnym braku emulatora, to pewnie ktoś poszedł o krok dalej i wyprogramował układ adblue.
  • Poziom 19  
    Jeśli możesz to podaj te piny. Wyprogramowac z dmci ok ale jak wyprogramowac z esa. A tak faktem błędów brak.
  • Poziom 19  
    Sprawdź opór pomiędzy pinem 18 a 19 modułu adblue. W tabeli masz podane jakie powinny być wartości w zależności od temperatury.

    Daf xf 105 - przywrócenie adblue do stanu pierwotnegoDaf xf 105 - przywrócenie adblue do stanu pierwotnego
  • Poziom 10  
    hmm a jakbyś podał numer vin ?

    wydaje mi się, że Twój model auta nie miał nox-ów fabrycznie bo też takie Dafy widziałem.

    Na 99% opornik jest wpięty na przewodzie wychodzącym ze zbiornika adblue. Jest to kostka czteropinowa.

    Dwa piny odpowiadają za poziom AdBlue a kolejne dwa za temperaturę. Nie wydaje mi się żeby ktoś w aucie z 2008 roku robił tak wielkie zabiegi związane z modyfikacją programu w module.
  • Poziom 31  
    Późno ale napisze. Jest pewien program w którym obrobisz (usuniesz tablice błędów adblue) z zawartości pamięci flash,i pewnie w tym przypadku było tak zrobione.