Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi a6 c5 - Przeróbka alternatora pod Aku typu AGM start stop

lazar 30 Sep 2017 17:30 1632 11
  • #1
    lazar
    Level 12  
    Witam czy jest możliwość w tym samochodzie dobrania tak regulatora napięcia na alternatorze 120A aby można było wsadzić aku głębokiego rozładowania bo mają większy prad rozruchowy i dłuższą żywotność?
    Może ktoś już tak robił i mógłby podać symbol regulatora który ma dfm analogowy jeszcze a napięcie regulowane tak że agm będzie zadowolony.
  • #2
    Jarzabek666
    Level 37  
    A czy nie prościej przekodować??
  • #3
    lazar
    Level 12  
    dzięki za odpowiedź , nie jestem farura w tym temacie i nie wiem co masz na myśli mówiąc przekodować?
    jestem za każdym rozwiązaniem, które umożliwiło by mi używanie AGM'a (W technologii AGM pomiędzy płytami ołowianymi są umieszczone maty z włókna szklanego nasycone elektrolitem, co zwiększa efektywność pracy akumulatora).
    Ja mam samochód stary z 1998 r .
    wiem że w nowych są stosowane te aku i wtedy trza wprowadzać coś prawdopodobnie pojemność i wydolność prądową aby był właściwie ładowany przez alternator i takie tam.
    mi chodzi w zasadzie tylko o to aby był właściwym napięciem z aku ładowany, bo podobno jest wymagane wyższe a i ładowanie zwykłym prostownikiem bez kontroli zmiany temperatury elektrolitu, prawdopodobnie wywoła rozprężenie bloku i doprowadzi do opuchlizny akumulatora lub nawet jego wybuchu czego sie boi szczególnie moja żona :)
  • #4
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Przeróbka bez sensu, powstałą w umyśle jednego z kierowców ałdi.

    I po co ci AGM skoro nic konkretnego nie dają w zamian a są 2x droższe.
    Jaki masz silnik i akumulator teraz?
  • #7
    lazar
    Level 12  
    mój obecny kwasowo ołowiowy aku ma juz 10 lat był w samochodzie jak go kupilem ostatniej zimy pokazał ze nie daje rady odpalić po -18 stopniowej nocy, przymierzam się do zmiany na nowy, ale przyszedł mi ten pomysł z tym agm bo pomyslałem, że fajnie by było miec aku do końca zycia już i nie zatruwac środowiska odpadami i wogóle tak jakoś chcialem zbadać temat czy to możliwe wogóle żeby w takim starym samochodzie uzywać AGM
  • Helpful post
    #8
    Bieda z nędzą
    Level 35  
    Jarzabek666 wrote:
    A czy nie prościej przekodować??

    To też jest ciekawe- co w tym rumplu sprzed co najlepiej 15 lat chcesz przekodować w tej kwestii? Klemy IBS tam nie ma, nie ma też żadnego układu inteligentnego ładowania akumulatora.
  • #9
    lazar
    Level 12  
    tak zgadza się nie ma , zwykłe klemy proste jak drut. silnik 2.8 l w układzie V6. aku to jakis ford 80 Ah 640A
  • Helpful post
    #10
    Bieda z nędzą
    Level 35  
    Zadanie masz trudne, bo układ ładowania tam jest sztywny, regulator stara się utrzymać napięcie około 14V i tyle, a jaki prąd popłynie w układzie B+ to już go to nie za bardzo interesuje. Zatem wypadało by zrobić jakiś układ kontroli prądu, ale tu też jest kłopot bo jak? Mierzyć spadek napięcia na przewodzie łączącym alternator z akumulatorem? Układ może się różnie zachowywać nawet wtedy, kiedy włączysz ogrzewanie tylnej szyby i nadmuch na ostatnią pozycję.
    Pomysł polegający na pomiarze jaki prąd popłynie w obwodzie wirnika i jak to się przełoży na napięcie wyjściowe alternatora jest całkiem ok, ale jak wspomniałem- układ musiał by mieć kompensację na odbiorniki powodujące znaczy pobór prądu.
  • #11
    lazar
    Level 12  
    czyli nie istnieje jakieś gotowe rozwiązanie w tek kwesti? podejrzewam również że wymiana alternatora na taki z auta fabrycznie wyposarzonego już w AGM nie dala by nic w tej kwesti bo tam jeszcze w to wszystko jest wpiety chyba komputer pokładowy samochodu?
  • #12
    Bieda z nędzą
    Level 35  
    No są, bo np. w Fordach czy nawet w starych Mazdach alternator sterowany jest z modułu sterującego silnikiem, a ten dopiero rozkazuje alternatorowi co ma czynić. BMW znów mają magistralę LIN która steruje alternatorem.