Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Matiz - Spadające napięcie ładowania akumulatora

01 Paź 2017 13:03 1536 40
  • Poziom 9  
    Witam,
    Mam problem z samochodem Daewoo Matiz Auto nie jest jeżdżone na co dzień, ale rok temu został wymieniony akumulator na nowy Auto ma problemy z odpalaniem po tygodniowym postoju nawet w jesienne poranki Zrobiłem pomiary miernikiem i przedstawiają się następująco:
    - pobór prądu na postoju 40mA (wskazanie 0,04 przy pokrętle na mierniku ustawionym na 10)
    - napięcie ładowania bez obciążenia (chodzi tylko silnik) 14,1V
    - napięcie ładowania przy włączonych światłach i dmuchawie 13,8V
    - napięcie ładowania przy włączonych światłach, dmuchawie i ogrzewaniu tylnej szyby 12,9V
    - napięcie akumulatora 12,5V po przejechaniu 20km
    Jak uważacie, regulator napięcia jest do wymiany?
  • IGE-XAO
  • Poziom 9  
    Jest radio, ale nie ma panela (tylko kontrolka miga)
    Akumulator Perion 35Ah 300A

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tak po przejażdżce odpala bez problemu Napięcie akumulatora po pół godzinie spadło do 12,2V
  • IGE-XAO
  • Poziom 28  
    Wszystko masz sprawne, tylko bilans energetyczny mocno ujemny. W tydzień postoju tracisz ok 7Ah, to 20% pojemności nowego akumulatora. Naładuj go prostownikiem i przemyśl opcję montażu wyłącznika masy.
  • Poziom 9  
    No właśnie jeszcze nie Chyba będę się musiał uzbroić w cierpliwość
  • Poziom 43  
    @Wlodek22
    Wlodek22 napisał:
    przemyśl opcję montarzu wyłącznika masy.
    To jest zbędne .Jeśli jest taki spadek trzeba zrobić próbę obciążeniową .Akumulator jest na Gwarancji jeśli to wina Akumulatora wymienić na nowy. Nigdy się nie spotkałem żeby zakładać jakiś wyłącznik .Akumulator ma trzymać prąd nawet przy największych mrozach. Miałem kiedyś Matiza i nigdy nie miałem problemów z Akumulatorem.
  • Poziom 28  
    PITERRR napisał:
    To jest zbędne .Jeśli jest taki spadek trzeba zrobić próbę obciążeniową .Akumulator jest na Gwarancji jeśli to wina Akumulatora wymienić na nowy. Nigdy się nie spotkałem żeby zakładać jakiś wyłącznik .Akumulator ma trzymać prąd nawet przy największych mrozach. Miałem kiedyś Matiza i nigdy nie miałem problemów z Akumulatorem.

    Wiesz w jakich przypadkach uznają wady podpadające pod gwarancję?
    Rozładowanie, nie jest takim przypadkiem.
  • Poziom 43  
    @Wlodek22 Gwarancji nie obejmują lub powodują jej utratę:

    a. uszkodzenia akumulatora spowodowane niesprawną instalacją elektryczną w pojeździe, tj.
    - spływ mas czynnych lub zasiarczenie spowodowane napięciem ładowania poniżej 13,9 V (niedoładowanie),
    - spływ mas spowodowany napięciem ładowania powyżej 14,5 V – dla instalacji 12 V (przeładowanie).
    - głębokie rozładowanie akumulatora poniżej napięcia 8 V, natomiast dla akumulatorów AGM i Marine&MultiFit max rozładowanie to 12,3 V;
    b. akumulatory, których powodem niesprawności jest tylko stan niedoładowania/rozładowania wynikający z niewłaściwej eksploatacji;
  • Poziom 43  
  • Poziom 38  
    PITERRR napisał:
    Wlodek22 napisał:
    przemyśl opcję montarzu wyłącznika masy.
    To jest zbędne

    Po pierwsze - 40 mA to trochę duży prąd brany z aku w czasie postoju. U mnie przy odłączonej instalacji gazowej, prąd pobierany z aku na postoju w megance i corolli to ok. 20 mA, a z instalacją gazową 80 mA.
    Po drugie - przy tych napięciach ładowania, które podał autor tematu oraz przy niecodziennej jeździe i to na krótkich odcinkach, akumulator jest tylko częściowo naładowany i w tych warunkach wskazane jest okresowe jego ładowanie do pełna prostownikiem.
    Po trzecie - jeżeli w czasie postoju nie jest wymagane włączenie alarmu lub odłączanie akumulatora nie jest kłopotliwe (rozkodowywanie się czegoś poza radiem), to w tej sytuacji odłączanie akumulatora ma sens. Ja corollą teraz mało jeżdżę, a nie mam prądu w garażu, więc, żeby za często nie wyjmować akumulatora i tachać go do mieszkania na doładowanie, odłączam akumulator.
    Można też inaczej. Widziałem gościa, który w toyocie parkującej pod chmurką ma wyłożony i podłączony do akumulatora panel słoneczny troszkę większy od formatu A4. Jak go zahaczyłem o to, jak się to sprawuje, to stwierdził, że bardzo dobrze - nie musi okresowo doładowywać akumulatora.
  • Poziom 28  
    PITERRR napisał:
    @Wlodek22 Gwarancji nie obejmują lub powodują jej utratę:

    a. uszkodzenia akumulatora spowodowane niesprawną instalacją elektryczną w pojeździe, tj.
    - spływ mas czynnych lub zasiarczenie spowodowane napięciem ładowania poniżej 13,9 V (niedoładowanie),
    - spływ mas spowodowany napięciem ładowania powyżej 14,5 V – dla instalacji 12 V (przeładowanie).
    - głębokie rozładowanie akumulatora poniżej napięcia 8 V, natomiast dla akumulatorów AGM i Marine&MultiFit max rozładowanie to 12,3 V;
    b. akumulatory, których powodem niesprawności jest tylko stan niedoładowania/rozładowania wynikający z niewłaściwej eksploatacji;


    Na co więc miał by się powoływać podczas ew reklamacji?
    Z tego co wiem, uwzględniają tylko nieszczelność obudowy na zgrzewie górnej pokrywy i przerwanie obwodu na łączeniach mostków. Nie mam pewności, czy zaakceptują zawarcie celi, ale prawdziwe zwarcie, nie jej zniszczenie mrozem.
  • Poziom 9  
    Witam,
    Odłączyłem radio i zrobiłem pomiary po około 1,5 dnia :
    - pobór prądu na postoju 0mA (wskazanie 0,00 przy pokrętle na mierniku ustawionym na 10) Czy to możliwe?
    - napięcie akumulatora 11,5V
    Teraz mam zamiar porządnie naładować akumulator prostownikiem i sprawdzić czy auto odpala po 7 dniach postoju
    Sprawdzę też napięcie akumulatora po naładowaniu i po 1,5 dnia postoju
  • Poziom 32  
    jefrey137261 napisał:

    - pobór prądu na postoju 0mA (wskazanie 0,00 przy pokrętle na mierniku ustawionym na 10) Czy to możliwe?
    - napięcie akumulatora 11,5V

    Masz ddp akumulator.
  • Poziom 32  
    40mA to jest około 1Ah na dobę. Przez tydzień to 7Ah. Akumulator powinien to przetrzymać.
  • Poziom 9  
    Witam,
    Pożyczyłem prostownik, wyjąłem akumulator i powędrowałem ze wszystkim do piwnicy, dodam jeszcze że mieszkam w bloku Podłączyłem prostownik z akumulatorem, wpiąłem się w gniazdo żarówki przez "złodziejkę" a tu niespodzianka - napięcie jest przez ok. 2 sek i wyłącza się na 45 sek, po czym ponownie się włącza itd. Co to może być? Czy jest to zabezpieczenie przed większym poborem niż np. żarówka?
  • Poziom 9  
    Bóg jedyny wie, w zeszłym roku ładowałem i napięcie było cały czas
  • Poziom 9  
    Akumulator ładowałem 13 godzin Napięcie po naładowaniu 12,8V Jak oceniacie stan tego akumulatora?
  • Poziom 43  
    jefrey137261 napisał:
    Akumulator ładowałem 13 godzin Napięcie po naładowaniu 12,8V Jak oceniacie stan tego akumulatora?

    Nijak, od tego są inne pomiary.
  • Poziom 9  
    Witam,
    A jak zrobić stosowne pomiary?
  • Poziom 28  
    Obciążyć akumulator np żarówką 55W I zanotować napięcie po minucie. Następnie podłączyć tester z obciążeniem 100A i po 10s zmierzyć napięcie. Wyniki postawić do wzoru Rw= (U2-U1)/(I2-I1). Nominalnie w nowym powinno być ok 22mOh, 44mOh 50% zużycia.
  • Poziom 32  
    Te Twoje gusła...
    Bo ja bym zmierzył napięcie po 10 nieudanych próbach rozruchu. I tyle.
    Wiesz co to są nieudane próby rozruchu?