Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw 1.9TDI - 110KM AHF silnik

01 Paź 2017 13:52 1611 19
  • Poziom 6  
    Witam
    1.9 TDI 110KM AHF
    Mam problem ze spalaniem oleju silnikowego ok300ml/1000km (im bardziej ostrzejsza jazda tym większe zużycie). Auto kopci na niebiesko przy mocnym dodaniu gazu na gorącym silniku (czuć olej spalany). Wygląda to podobnie jak na filmie https://www.youtube.com/watch?v=oairKFp_vpo (film nie jest mojego autorstwa). Dodatkowym skutkiem jest jak wiadomo - przeładowania turbiny. Do tej pory sprawdziłem:
    -turbo strona gorąca sucha, intercooler suchy bez oleju, po przy gazowaniu zero oleju w rurach (sprawdzane na rozpiętych wężach), aczkolwiek jakiś luz promieniowy jak i osiowy na wirniku jest.
    - ciśnienie sprężania na ciepłym 32.5 -34 bar na zimnym ok 1 bar mniej na każdym
    - odma opięta od dolotu.
    Pytanie brzmi czy są to tylko uszczelniacze na zaworach czy to na bank pierścienie. Jest jeszcze jakaś metoda diagnozy bez ściągania głowicy, ktoś ma doświadczenie z tymi silnikami? Z góry dzięki za pomoc.
  • Poziom 19  
    Raczej uszczelniacze zaworów , luz na pierścieniach sprawdzisz jak wykręcisz świece żarowe - wlejesz po 50 gr nafty i sprawdzisz czy zejdzie do miski czy wypłynie z gniazd od świec tyle samo .
  • Poziom 18  
    gerryy napisał:
    Pytanie brzmi czy są to tylko uszczelniacze na zaworach czy to na bank pierścienie. Jest jeszcze jakaś metoda diagnozy bez ściągania głowicy, ktoś ma doświadczenie z tymi silnikami? Z góry dzięki za pomoc.

    Wykręć świece żarowe i sprawdź ciśnienie na tłokach, potem wlej trochę oleju i ponownie sprawdź ciśnienie, jeżeli różnica ciśnień będzie niewielka to pierścienie są ok.
  • Poziom 6  
    Co do podejrzeń do uszczelnień zaworowych czy w przypadku ich uszkodzenia nie powinno pojawić się poranne dymienie po zapaleniu (u mnie nie dymi ) oraz ciśnienie na zimnym wzrosło by do góry (samochód stał ok 12h) ponieważ olej ścieknie do cylindra i uszczelni pierścienie.
    Próbę olejową wykonam w weekend.
    Czy mógłby się ktoś odnieść do wyników pomiarów ciśnienia które podałem wyżej. Czy przy zużytych pierścieniach może wystąpić takie ciśnienie? Czy jest to skutek doszczelniania oleju? Czy przez zużyte uszczelniacze może połykać tyle oleju?
  • Poziom 11  
    Witam.
    Masz uszkodzone zapewne pierścienie zgarnijące tłoka. Te od kompresji są pewnie ok. Jeżeli chodzi o uszczelniacze to na zimnym miał byś też kopcenie. Zgarniajacy potrafią się zapiec i nie są sprężyste dlatego puszczają olej. Jak olej jest gesty (zimny) jest lekka szczelność, po rozgrzaniu niestety już nie trzyma. W sumie bez rozebrania silnika to trochę wróżenie z fusów. Zdejmij głowicę i zobacz co sie dzieje. Niestety aby zweryfikować stan trzeba też dół silnika rozebrać.
  • Poziom 6  
    Zalałem na zimnym silniku ok 2ml oleju - ciśnienie 34bar (bez oleju 31.5).
    Czy wymiana samych pierścieni da rezultat czy lepiej szukać sprawnego silnika ? Próbować wymienić uszczelniacze na zaworach?
  • Poziom 25  
    Załóż dobre pierścienie wymień uszczelniacze i po problemie a używany silnik to loteria możesz utopić czas i pieniądze.
  • Poziom 18  
    gerryy napisał:
    Czy wymiana samych pierścieni da rezultat czy lepiej szukać sprawnego silnika ? Próbować wymienić uszczelniacze na zaworach?

    Nie ja bym nie ruszał pierścieni bo ciśnienie jest nie najgorsze. Spróbuj z tymi uszczelniaczami.
  • Poziom 28  
    Po zdemontowaniu głowicy sprawdź prowadnice zaworowe, jeśli będą miały zbyt duży
    wymiana uszczelniaczy niewiele pomoże.I tak jak napisał wyżej kol.jarek225 pierścieni
    też bym nie ruszał.
  • Poziom 25  
    Ja zrobiłem sporo kapitalek i nikt nie ma problemu.A dla czego miałby nie ruszać pierścieni ?
  • Moderator Samochody
    sulof1601 napisał:
    Ja zrobiłem sporo kapitalek i nikt nie ma problemu.A dla czego miałby nie ruszać pierścieni ?


    Nie ruszy pierścieni to lepiej w ogóle nie ruszać.. choć by w ogóle nie było uszczelniaczy to by brał mniej oleju.
  • Poziom 25  
    Oczywiście lepiej bym tego nie ujął jak kolega szymitsu21.To jak wymienić klocek hamulcowy z jednej strony,a rzadko się zdarza żeby przy takiej ilości spalonego oleju i sprawnej turbinie pierścienie były sprawne.
  • Poziom 6  
    szymitsu21 napisał:
    sulof1601 napisał:
    Ja zrobiłem sporo kapitalek i nikt nie ma problemu.A dla czego miałby nie ruszać pierścieni ?


    Nie ruszy pierścieni to lepiej w ogóle nie ruszać.. choć by w ogóle nie było uszczelniaczy to by brał mniej oleju.


    I ten fakt, że tyle oleju przez uszkodzone uszczelniacze nie spaliłby podsumowuje wszystko. Najciekawsze jest to, że samochód ma naprawdę nie wiele przebiegu jak na ten silnik, nie więcej niż 300 tys, nie mam pojęcia co ktoś zrobił z tym silnikiem, mam go od 1.5 roku.

    robokop napisał:
    ....Sama wymiana pierścieni zawsze pogarsza sprawę - nie odzyskasz pasowania tłok/pierścień - kanał zawsze zmienia przekrój, uzupełniając ubytek metalu nagarem (stąd często pojawiające się zjawisko "brania oleju" po montażu LPG), dodatkowo docierając się do nie idealnie okrągłego przekroju cylindra dodatkowo wdziera go. Przy remoncie średnim, powinno obrabiać się na nowo rowki w tłoku na nadwymiar i stosować grubsze pierścienie. Ew. wymieniać kpl. tłok/pierścienie - pozostanie kwestia dotarcia do cylindra. A i zapomniałem jeszcze o czymś bardzo ważnym - próg g ładzi cylindra. Nowy górny pierścień zawsze będzie w niego stukał.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3381317.html
    Trochę poczytałem i ten wpis nie podniósł mnie na duchu. No nic wszystko okaże się po pomiarze owalu cylindra. Na razie temat zostawiam i zbieram środki bo temat nie będzie drobnostką.
  • Poziom 16  
    Ja mam w leonie 1.9tdi asv też mi brał olej i to po 0,5L na 1000km kopcił niewiarygodnie. Okazało się że prowadnice zaworowe były już mocno zużyte.Oczywiście jak już zrzuciliśmy głowice to i pierścienie na tłokach wymieniłem na nowe. Jak na razie 30tkm po robocie nic oleju nie bierze. Zobaczymy jak długo. Ale warto było koszt dużo mniejszy niż kupno niewiadomego silnika.
  • Poziom 25  
    Z całym szacunkiem dla kolegi robokop,wydaje mi się że w tym przypadku podchodzisz za bardzo technicznie do problemu bo wiadomo że wszystkie podzespoły silnika się zużywają ale jest bardzo wiele przypadków dobrze wykonanego remontu kapitalnego bez zagłębienia się w mikronowe zużycia.Znam to z własnego doświadczenia jak również kolegów po fachu oczywiście nie podwarzam Twojego doświadczenia i jak najbardziej zasadnej myśli technicznej.
  • Poziom 11  
    Ogólnie rzecz biorąc dopóki nie zdejmie głowicy niewiele będzie wiadomo. A przyczyn brania oleju może być wiele. Jedne wynikają z normalnego zużycia, inne z usterek i niewłaściwej eksploatacji.
    W 1.9tdi jak do tej pory natrafiłem na następujące:
    1. Pierścienie zgarniajacy zapieczony od niskiej jakości oleju i rzadko zmienianego. (Zalecany olej syntetyczny spełniający normy 505.00 lub 506.00).
    2. Uszczelniacze zaworowe.
    3. Wpadł kawałek świecy żarowej do cylindra, co spowodowało zarys gładzi cylindra i uszkodzenie tłoka - mimo tego silnik pracował, a kompresja nie spadła dość znacznie.
    4. Stopiona górną część tłoka prawdopodobnie z powodu lejacych wtryskiwaczy (do tego też chiptuning byl).
    5. Uszkodzony sworzeń tłoka (poprzednio robiony szlif wału po panewce) niestety ktoś nie sprawdził luzów sworzni. W tym przypadku również osiowosc tulei cylindra była kiepska.
    6. Stopiona górną część tłoka - zassanie oleju poprzez dolot(turbosprężarka lub odma) i samozaplon.
    7. Uszczelka głowicy i mikropekniecia w głowicy. Ale wtedy zazwyczaj olej jest też w zbiorniczku płynu chlodzacego.
    8. Inne nieszczelności skutkujace podniesieniem ciśnienia w silniku np przedostajaca sie kompresja itp. Olej wtedy jest zasypany poprzez odpowietrzanie (tzw. odma) tj idzie dolotem.

    Nie wiem czy wyczerpalem temat.
    Jeżeli chodzi o naprawę to jeżeli są to tylko pierścienie i np uszczelniacze zaworowe. Można rozważać Remont.
    Ale jeżeli dochodzi tulejowanie silnika,, tłoki, korby, panewki, szlif i osiowanie wału to często taka naprawa jest ekonomicznie nieuzasadniona. Bo niestety mały błąd przy tzw. remoncie kapitalnym i mamy kupę kasy w błoto. Biorąc pod uwagę cenę używanego sprawnego silnika (1200-3000pln) to naprawa pkt. 3-6 jest nieopłacalna.
  • Poziom 6  
    Witam
    Po zebraniu sił i funduszy rozebrałem silnik. Po wyciągnięciu tłoków okazało się, że pierścienie olejowe nie "sprężynowały", dopiero za pomocą śrubokręta powróciły do stanu swobodnego (mam nadzieje że to była główna przyczyna) .

    Mam jeszcze pytanie o panewki korbowodowe czy do 110KM AHF ASV można założyć od 90KM ALH AGR ??
  • Poziom 11  
    Std powinny być takie same. Najpierw weź wymiar, później dobieraj.
  • Poziom 6  
    Witam
    udało mi się ustalić -panewka górna w 110KM ma inny materiał.

    Mam jeszcze jedno pytanie o max wymiar wysunięcia zaworu ponad płaszczyznę głowicy ??? , pytam o to bo oddałem do zakładu zajmującego się regeneracją głowi. Wymienili zawory i prowadnice oraz planowali płaszczyznę, natomiast chciałbym mieć pewność że dobrze z frezowali gniazda o ile to robili. Oczywiście do doboru uszczelki będzie wykonany pomiar wysunięcia tłoka ponad płaszczyznę górną bloku, natomiast kontrolnie sprawdziłbym jeszcze to wysunięcia zaworów abym szybko się nie zdziwił po odpaleniu silnika. Z góry dzięki za pomoc.