Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F sedan classic r99 - Kody błedy

DamN98 01 Paź 2017 15:06 330 23
  • #1 01 Paź 2017 15:06
    DamN98
    Poziom 4  

    Witam posiadam Opla Astra f 1999r 1.4i Pb+lpg mam problem ponieważ gdy jadę samochodem i chce naprzykład ruszyć szybko z miejsca samochód pierw muli a po tym przyspiesza sytuacja jest nawet taka ze pod górkę ciągnie jak muł. Podczas jazdy ostatnio wyskoczył check engine po tym zgasł zaś się zapalił i tak w kółko postanowiłem sprawdzić błędy metoda spinaczową nr błedów to "85" i "13". Kable paluch świecę były wymieniane silniczek krokowy czyszczony sonda lambda wymieniona panowie gdzie szukać rozwiązania ?. A podobnie jest na benzynie jak i na gazie lewego powietrza raczej nie ma. Raz nie chciał odpalić mechanik scholował samochód rozebrał wszystko złozył i mu zapalił.

  • Pomocny post
    #2 01 Paź 2017 16:30
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Co do 13,to przerwa w obwodzie,gdzieś uszkodzone przewody,lub luźne wtyczki. Kod 85-Błedny sygnał imobilisera.Miganie kontrolki silnika zawsze wskazuje na usterkę w układzie imo.

  • #3 01 Paź 2017 16:52
    DamN98
    Poziom 4  

    Okej dzięki co do błedów a jak je usunę to wróca one czy jak?. A wiesz dlaczego auto może tak mulić ? bo to robi się dosyć denerwujace

  • #4 01 Paź 2017 16:55
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Jeżeli usuniesz usterkę ,to błędy dadzą się skasować. Mulić może przez błąd jeden.

  • #5 01 Paź 2017 17:00
    DamN98
    Poziom 4  

    W sumie przed tymi checkami nic mi nie wyskakiwało i nie sprawdzałem a auto muli od 3 msc. Mozliwe ze jezdziłem przez 3 miesiące z taką usterka i przez to mogło mulić albo może ?

  • #7 01 Paź 2017 18:31
    MEVEX1
    Poziom 8  

    Silnik nierównomiernie przyspiesza (dziura w przyspieszaniu).
    Silnik nierównomiernie przyspiesza (dziura w przyspieszaniu).

    Akumulator - test startu

    Sprawdzić układ paliwowy.

    Sprawdzić podciśnienie rury zasysającej/i tzw fałszywe powietrze

    Sprawdzić instalację zapłonową

    Sprawdzić regulację sondy lambda.

    Sprawdzić miernik ilości powietrza/mas powietrza

    Sprawdzić układ wydechowy pod kątem nieszczelności. Test katalizatora

  • #8 01 Paź 2017 18:38
    DamN98
    Poziom 4  

    Muli zawsze na pb i lpg. test lewego powietrza robiłem uklad wydechowy szczelny przepustnicy nie patrzalem. Aku mam nowy a sonda byla sprawdzana jest okej

  • #9 01 Paź 2017 18:47
    MEVEX1
    Poziom 8  

    sonda lambda (Przykład negatywny)

    Symptomy usterki:
    - Dziura przy przyspieszaniu.
    - Przerwa zapłonu przy przyspieszaniu
    - Praca skokowa silnika na biegu jałowym
    - Silnik przerywa przy stałej prędkości
    - Wysokie zużycie paliwa
    - Katalizator śmierdzi
    - Kontrola spalin niezaliczona.
    Przyczyny:
    - Zwarcie wysokoohmowe na masę lub na plus w sondzie lambda na skutek przeniknięcia wody.
    - Złe połączenia przewodów sondy lambda (błąd masy!)
    - Napięcie sondy lambda zbyt niskie na skutek zużycia, zanieczyszczenia.
    Lecz ostatni przypadek z identycznymi objawami uleczyła wymiana przepustnicy, koszt używki 80pln

  • #10 01 Paź 2017 18:49
    DamN98
    Poziom 4  

    Jutro postaram się rozkręcić przepustnice i przeczyscic

  • #11 01 Paź 2017 19:02
    MEVEX1
    Poziom 8  

    Przy tych objawach jak piszesz ważniejsze niż czyszczenie jest sprawdzenie szczelności przepustnica-kolektor oraz czujnik położenia przepustnicy, oczywiście jak ją wyjmiesz to ją wyczyść, w tym czasie zdejmij klemę aku, a następnie po naprawie zrób 40-50 km na samej benzynie, oczywiście jak wszystko będzie ok po odpaleniu auta po czyszczeni przepustnicy, równa praca na biegu jałowym.

  • #12 01 Paź 2017 19:03
    DamN98
    Poziom 4  

    Kiedyś przyłożyłem reke do przypusnicy i auto odrazu zgasło

  • #13 01 Paź 2017 19:19
    MEVEX1
    Poziom 8  

    To o niczym nie świadczy.
    Wpływ lewego powietrza w stosunku do odczytów przepływki, nie musi być słyszalny. Często diagnoza z kompem zajmuje kilka godzin.
    Zły odczyt powietrza zasysanego objawia się;
    Symptomy usterki:
    - Dziura przy przyspieszaniu.
    - Przerwa zapłonu przy przyspieszaniu
    - Praca skokowa silnika na biegu jałowym
    - Silnik przerywa przy stałej prędkości
    Przyczyny:
    - Zabrudzony miernik przepływu/ilości powietrza
    - Uszkodzony miernik przepływu/ilości powietrza
    - Uszkodzone połączenia przewodów
    - Obcy przedmiot w systemie zasysającym.



    Moderowany przez T5:

    Jak Kolega wskaże przepływomierz w silniku z tematu ostrzeżenie zdejmę.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #14 01 Paź 2017 19:51
    DamN98
    Poziom 4  

    Pierw przeczyszczę przepustnice jak to nic nie da to wtedy będę co innego próbował jutro dam znać

  • #15 01 Paź 2017 20:14
    enhanced
    Poziom 32  

    A jaką masz instalację gazową? Jaki komputer? Ile na reduktorze przejechane? Filtry wymieniane? Jaki reduktor? Masz "silniczek krokowy" na wężu od gazu czy śrube?

    Dobrze było by się podpiąć pod komputer i podejrzeć jak działa sonda i inne rzeczy (znaczy jak je widzi komputer).

    Przy hamowaniu na świtłach nie spadają za nisko obroty na lpg? Ogólnie poza przymulaniem nie ma nic niepokojącego?

  • #16 01 Paź 2017 20:22
    Bieda z nędzą
    Poziom 28  

    DamN98 napisał:
    Pierw przeczyszcze przepustnice

    A jak to C14NZ to po co ją czyścić?

  • #17 01 Paź 2017 21:18
    MEVEX1
    Poziom 8  

    Jeśli możesz to podaj vin. na pw to sprawdzę co to za silnik.

  • #18 01 Paź 2017 21:48
    DamN98
    Poziom 4  

    proszę vin:w0l0mff19yg011850. Silnik krokowy na wężu filtry od gazu były też nie dawno wymieniane.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Po za przymulaniem nie ma nic innego. silnik na biegu jałowym wydaje się ze pracuje równo "nie mam obrotomierza"

  • #19 01 Paź 2017 22:01
    ociz
    Moderator Samochody

    Po VIN silnik to X14NZ. Zresztą wiadomo od pierwszego postu po 2-cyfowych kodach błędów. Jakby miał 16V to by takich nie miał.

  • #20 01 Paź 2017 22:03
    DamN98
    Poziom 4  

    więc może jutro pierw zacznę od tej nieszczęsnej przepustnicy ?. Nie wiem kiedy była ostatni raz temu czyszczona bo auto kupiłem 2 lata temu.
    A i dodam że poprzedni właściciel ogólnie to nie dbał o ten samochód.

  • #21 01 Paź 2017 22:09
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie. Nie słuchaj rad żadnych teoretyków "mechatroników".
    Podpowiedź masz w drugim poście, 85 to immobilizer, 13 to pewnie wina instalacji gazowej.

  • #22 01 Paź 2017 22:20
    DamN98
    Poziom 4  

    ociz napisał:
    Nie. Nie słuchaj rad żadnych teoretyków "mechatroników".
    Podpowiedź masz w drugim poście, 85 to immobilizer, 13 to pewnie wina instalacji gazowej.




    to co radzisz zrobić ?

  • #23 01 Paź 2017 23:02
    MEVEX1
    Poziom 8  

    No tak ale co ma immo podczas pracy silnika, przecież już jest odblokowane, co najwyżej może zgłosić błąd lecz silnikiem podczas pracy nie steruje.

    Dodano po 29 [minuty]:

    Poszperałem trochę w dokumentacjach no i powodem twoich kłopotów jest kod-13 sonda lambda brak sygnału.
    Jeśli potrzebujesz dokładniejszej instrukcji naprawy wtrysku multec bo taki tam masz to pisz na pw. Szkoda że fachowcy od tematu nie pomogą. A teoretyk znalazł.

  • #24 02 Paź 2017 08:01
    Bieda z nędzą
    Poziom 28  

    DamN98 napisał:



    to co radzisz zrobić ?

    Zaciągnąć samochód do mechanika.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME