Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra 2.0 DTL zawór podciśnienia

01 Paź 2017 15:59 1449 14
  • Poziom 10  
    Witam, sprawdzałem zawór podciśnienia doładowania turbiny, podłaczyłem na krótko 12 v i był cały czas otwarty, nie było różnicy czy pod zasilaniem czy też bez. Moje pytanie czy powinien się zamykać ? Dwa czy podobne zaworki od klap wirowych i egr to to samo ? Z wyglądu i sposobie działania wyglądają na takie same.
  • Poziom 28  
    Bo ten zawór nie jest sterowany stałym napięciem.
  • Poziom 10  
    Jak to mięs jest stałym napięciem ??
  • Poziom 28  
    Jest sterowany przez PWM. Oscyloskop do wtyczki i będziesz wszystko widział.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jest sterowany przez PWM. Oscyloskop do wtyczki i będziesz wszystko widział.
    A co to jest "mięs"?
  • Poziom 10  
    No ale bez zasilania między vac a out powinno być zamknięte a tu jest otwarte, więc samo to mówi że zawór jest uszkodzony
  • Poziom 43  
    Wszystkie 4 zawory są takie same , wieć je podmień jak nie masz pojęcia i mierników.
  • Poziom 10  
    Wie ktoś może czy ten zawor z Opla 2.2 DTL będzie pasował do 2.0 DTL ?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Tak będzie.
  • Poziom 10  
    No bo widzę u nas takie nowe 200 zł a na chińskim aliexpress 80 zł no to jest różnica
  • Poziom 43  
    malimaro napisał:
    No bo widzę u nas takie nowe 200 zł

    Taki co pochodzi dłużej niż pół roku to 380zł.
  • Poziom 43  
    Tylko oryginalne chodza poprawnie
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Źle to sprawdzasz. Musisz mieć podłączony jakiś siłownik podciśnieniowy pod wyjście. Pod VAC podłączasz źródło podciśnienia, w tym celu dobrze spełnia zadanie sprężarka wyjęta z lodówki. Pod tak działającą instalację podłączasz 12V do cewki elektrozaworu i wówczas obserwujesz czy siłownik się wciąga i puszcza. Elektrozawór jest tak zbudowany że między VAC a OUT jest "przelot", dopiero zamknięcie dopływu powietrza na OUT powoduje prawidłową pracę elektrozaworu w postaci pobierania powietrza z króćca dolnego (AIR). Podobno te elektrozawory ulegają wewnętrznemu zabrudzeniu, pomaga wówczas rozebranie i czyszczenie (patrz tutoriale użytkownika "dziadek13"). Ja się spotkałem z problemem zalewania wodą elektrozaworu od turbiny po wjechaniu w kałużę, w tym przypadku pomogło pociągnięcie dłuższego wężyka od filterka (na króćcu AIR) i schowanie w miejscu osłoniętym przed możliwością zalania wodą. Myślę że nawet dobrym pomysłem byłoby zamknięcie układu - pobieranie powietrza z filtra powietrza. Pompy podciśnieniowe w tych silnikach konstrukcyjnie to jest kpina, celowo zbudowane aby się szybko zużyły. Elektrozaworów jest chyba 3 rodzaje, ale w zasadzie różnica polega na tym, że są elektrozawory z króćcami 5 mm oraz elektrozawory z króćcami 6 mm.
  • Poziom 10  
    znalazłem te tutoriale na zafiraklub pl :) ładnie jest wszystko opisane dzieki!!

    Dodano po 3 [godziny] 3 [minuty]:

    Dodano po 25 [minuty]:

    No i wszystko na temat. Zawory są rozbierane, cała naprawa opiera się na wymianie uszczelki, można ją zastąpić silikonem, do tańca jak wyschnie wystarczy podciąć na równi
  • Poziom 10  
    Elektro zawory sprawne, zamieniłem dla pewności nawet Turbo, jednak powyżej 3000 obr. wpada w tryb awaryjny, Gruszka od Turbo sprawna, vacum zasysa, teraz pytanie czy może to być wina tego czujnika ciśnienia który jest przykrecony do tej pokrywy kolektora ssącego ? Czy może jest tak że przy tych obrotach vacum nie domaga ?