Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel astra 2.0 DTL zawór podciśnienia

malimaro 01 Oct 2017 15:59 3240 14
Tespol
  • #1
    malimaro
    Level 5  
    Witam, sprawdzałem zawór podciśnienia doładowania turbiny, podłaczyłem na krótko 12 v i był cały czas otwarty, nie było różnicy czy pod zasilaniem czy też bez. Moje pytanie czy powinien się zamykać ? Dwa czy podobne zaworki od klap wirowych i egr to to samo ? Z wyglądu i sposobie działania wyglądają na takie same.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Tespol
  • #2
    mod22
    Level 28  
    Bo ten zawór nie jest sterowany stałym napięciem.
  • #3
    malimaro
    Level 5  
    Jak to mięs jest stałym napięciem ??
  • #4
    mod22
    Level 28  
    Jest sterowany przez PWM. Oscyloskop do wtyczki i będziesz wszystko widział.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jest sterowany przez PWM. Oscyloskop do wtyczki i będziesz wszystko widział.
    A co to jest "mięs"?
  • #5
    malimaro
    Level 5  
    No ale bez zasilania między vac a out powinno być zamknięte a tu jest otwarte, więc samo to mówi że zawór jest uszkodzony
  • Tespol
  • #7
    malimaro
    Level 5  
    Wie ktoś może czy ten zawor z Opla 2.2 DTL będzie pasował do 2.0 DTL ?
  • #9
    malimaro
    Level 5  
    No bo widzę u nas takie nowe 200 zł a na chińskim aliexpress 80 zł no to jest różnica
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    Tylko oryginalne chodza poprawnie
  • Helpful post
    #12
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Źle to sprawdzasz. Musisz mieć podłączony jakiś siłownik podciśnieniowy pod wyjście. Pod VAC podłączasz źródło podciśnienia, w tym celu dobrze spełnia zadanie sprężarka wyjęta z lodówki. Pod tak działającą instalację podłączasz 12V do cewki elektrozaworu i wówczas obserwujesz czy siłownik się wciąga i puszcza. Elektrozawór jest tak zbudowany że między VAC a OUT jest "przelot", dopiero zamknięcie dopływu powietrza na OUT powoduje prawidłową pracę elektrozaworu w postaci pobierania powietrza z króćca dolnego (AIR). Podobno te elektrozawory ulegają wewnętrznemu zabrudzeniu, pomaga wówczas rozebranie i czyszczenie (patrz tutoriale użytkownika "dziadek13"). Ja się spotkałem z problemem zalewania wodą elektrozaworu od turbiny po wjechaniu w kałużę, w tym przypadku pomogło pociągnięcie dłuższego wężyka od filterka (na króćcu AIR) i schowanie w miejscu osłoniętym przed możliwością zalania wodą. Myślę że nawet dobrym pomysłem byłoby zamknięcie układu - pobieranie powietrza z filtra powietrza. Pompy podciśnieniowe w tych silnikach konstrukcyjnie to jest kpina, celowo zbudowane aby się szybko zużyły. Elektrozaworów jest chyba 3 rodzaje, ale w zasadzie różnica polega na tym, że są elektrozawory z króćcami 5 mm oraz elektrozawory z króćcami 6 mm.
  • #13
    malimaro
    Level 5  
    znalazłem te tutoriale na zafiraklub pl :) ładnie jest wszystko opisane dzieki!!

    Dodano po 3 [godziny] 3 [minuty]:

    Dodano po 25 [minuty]:

    No i wszystko na temat. Zawory są rozbierane, cała naprawa opiera się na wymianie uszczelki, można ją zastąpić silikonem, do tańca jak wyschnie wystarczy podciąć na równi
  • #14
    malimaro
    Level 5  
    Elektro zawory sprawne, zamieniłem dla pewności nawet Turbo, jednak powyżej 3000 obr. wpada w tryb awaryjny, Gruszka od Turbo sprawna, vacum zasysa, teraz pytanie czy może to być wina tego czujnika ciśnienia który jest przykrecony do tej pokrywy kolektora ssącego ? Czy może jest tak że przy tych obrotach vacum nie domaga ?