Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi colt czc - Nie działa dach

01 Paź 2017 18:10 2181 17
  • Poziom 7  
    Witam, przymierzam się do kupna colta cabrio, ale jest w nim problem z dachem, a mianowicie nie otwiera się, po otworzeniu samochodu wydaje sygnał dźwiękowy (piszczenie z przerwami), tak przez 5 min, po przekręceniu kluczyka od nowa zaczyna piszczeć, dach nie reaguje na żadne przyciski. Spotkał się ktoś z takim problemem, co może być uszkodzone i czy będzie to kosztowna naprawa? :)
  • Poziom 7  
    PITERRR napisał:
    Witam .Alarm pewnie ma do likwidacji lub naprawy i instalacja sterowania dachem do sprawdzenia. Co do kosztów to rożne ceny mają w warsztatach trudno powiedzieć.

    Alarm może blokować dach? Rozumiem że samemu tego raczej nie da się naprawić
  • Poziom 7  
    Schematu nie mam, chyba że będzie gdzieś dostępny w internecie.
    Co do elektroniki to aż tak zielony nie jestem i coś bym mógł przelutować w sterowniku itp. jeżeli znalazłbym części
  • Poziom 7  
    PITERRR napisał:
    To szukać schematu elektryki tego Colta.

    Ok, będę szukał może znajdę. Dzięki za zainteresowanie tematem ;)
  • Poziom 41  
    Nie bierz tego jak nie działa,części zamiennych jak co nie znajdziesz.Dokumentacja zapewne też.A serwisie poczekasz tygodniami i wartość naprawy przekroczy wartość auta.
  • Poziom 7  
    Ireneo napisał:
    Nie bierz tego jak nie działa,części zamiennych jak co nie znajdziesz.Dokumentacja zapewne też.A serwisie poczekasz tygodniami i wartość naprawy przekroczy wartość auta.

    Właśnie nic o tym modelu nie ma i też ciężko coś kupić, tak myślałem żeby się nie wkopać na minę z tym autem. Jutro przemyślę temat i zobacze jeszcze inne auta
  • Poziom 41  
    Mina to jest z tym dachem.Na palcach jednej ręki myślę szukać takich w Polsce,więc części do dachu zapomnij a i wiedza naszego ASO może też niemile zaskoczyć.
  • Poziom 7  
    Ireneo napisał:
    Mina to jest z tym dachem.Na palcach jednej ręki myślę szukać takich w Polsce,więc części do dachu zapomnij a i wiedza naszego ASO może też niemile zaskoczyć.

    Dokładnie dlatego raczej odpuszczę, lepiej będzie kupić 206 cc i wszystko sprawne. Auto dla kobiety
  • Poziom 7  
    Witam ponownie, jednak się przekonałem do tego colta bo nie było żadnego innego wyboru a cena też była dobra :D Problem z dachem jest taki że szyby idą w dół klapa się odbezpiecza i na tym koniec zaraz zaczyna piszczeć. Nie podnosi klapy do góry, jak puszczam i przyciskam przycisk to coś mieli w zamku klapy bagażnika. Wciskam drugi przycisk do zamknięcia dachu to słychać że pompa hydrauliki się włącza i dociąga aż do momentu dwóch piknięc sygnalizujących że dach został zamknięty. Wychodzi na to że pompa nie chce ruszyć do dalszej procedury otwarcia dachu, a w drugą stronę działa. Dostałem się do sterownika, instalacji, pompy itp. W czym może tkwić problem? Dodam że wszystkie mikrostyki sprawdziłem i działają.
  • Poziom 19  
    Taki samochód widziałem jedyny raz na oczy kiedy byłem na szkoleniu w Warszawie kiedy nowe Colty wchodziły do sprzedaży i wśród nich był także CZC. Generalnie należało by podpiąć się testerem fabrycznym, czyli MUT III ponieważ system zamykania dachu w tym samochodzie ma dość rozbudowaną samo diagnozę, samych parametrów bieżących do kontroli otwierania/zamykania jest bodajże kilkadziesiąt.
    Do przeprowadzenia awaryjne, czyli ręczne otwieranie i zamykanie dachu aby wyeliminować problem w mechanice, procedury niestety nie powiem bo jej nie pamiętam, była dość upierdliwa i skomplikowana. Pamiętam natomiast że do zwolnienia zatrzasków/zabezpieczeń mechanizmu dachu znajdujących się po bokach siedziska tylnej kanapy pomocne były laski popychaczy z Poloneza :) Na początek należy przyjąć dwie koncepcje:
    - samochód po wypadku z uszkodzonym mechanizmem dachu
    - uszkodzony mechanizm z powodu zbyt dużego bagażu w bagażniku i uszkodzenia/odkształcenia lub zniszczenia mechanizmów dachu podczas jego zamykania
    CZC powstał we współpracy z Pinifariną.
    Zacznij od tego chrobotania/przeskakiwania o którym piszesz. Jeżeli tylna klapa nie osiągnie określonego położenia do dalsza procedura zostaje wstrzymana.
  • Poziom 7  
    andexp napisał:
    Taki samochód widziałem jedyny raz na oczy kiedy byłem na szkoleniu w Warszawie kiedy nowe Colty wchodziły do sprzedaży i wśród nich był także CZC. Generalnie należało by podpiąć się testerem fabrycznym, czyli MUT III ponieważ system zamykania dachu w tym samochodzie ma dość rozbudowaną samo diagnozę, samych parametrów bieżących do kontroli otwierania/zamykania jest bodajże kilkadziesiąt.
    Do przeprowadzenia awaryjne, czyli ręczne otwieranie i zamykanie dachu aby wyeliminować problem w mechanice, procedury niestety nie powiem bo jej nie pamiętam, była dość upierdliwa i skomplikowana. Pamiętam natomiast że do zwolnienia zatrzasków/zabezpieczeń mechanizmu dachu znajdujących się po bokach siedziska tylnej kanapy pomocne były laski popychaczy z Poloneza :) Na początek należy przyjąć dwie koncepcje:
    - samochód po wypadku z uszkodzonym mechanizmem dachu
    - uszkodzony mechanizm z powodu zbyt dużego bagażu w bagażniku i uszkodzenia/odkształcenia lub zniszczenia mechanizmów dachu podczas jego zamykania
    CZC powstał we współpracy z Pinifariną.
    Zacznij od tego chrobotania/przeskakiwania o którym piszesz. Jeżeli tylna klapa nie osiągnie określonego położenia do dalsza procedura zostaje wstrzymana.


    Dzięki za odpowiedź.
    Mianowicie wczoraj rozebrałem zamek tylnej klapy i było w nim uszkodzone serwo do otwierania, nie wracało się z powrotem. Rozebrałem je, była zepsuta sprężynka taka jak w zegarku "nakręcana", naprawiłem, serwo wychodzi i się cofa. Przy zamku też jest mikrostyk taki sam jak wszędzie, który zapewne jest częścią dachu, wcisnięty jest kiedy serwo zamyka bagażnik a rozwarty kiedy otwiera.
    Później na początek odłączyłem akumulator na pare minut, podłączyłem i próbowałem otworzyć dach, więc wciskam przycisk otwierania dachu, szyby lecą w dół, później puszczają zamki w klapie i jest cisza kilka sekund później zaczyna piszczeć i na tym koniec, jedynie mogę dociągnąć klapę drugim przyciskiem od zamykania. Po prostu nie startuje pompa aby podnieść klapę i schować dach. Myślałem nad sterownikiem może uszkodzony jest. Podpięcie pod komputer pokaże jakiś błąd?
    Auto jest bezwypadkowe, wszystko z mechanizmami wygląda w porządku.
    Może są gdzieś jeszcze jakieś czujniki które nie domagają. Nie mam pojęcia, to moje pierwsze cabrio w domu i tak próbuję wszystko przepatrzeć na ile się znam.
    Dodam, że napięcie na pompę idzie tylko wtedy jak trzeba dociągnąć klapę drugim przyciskiem, przy rozkładaniu nie pokazuje się napięcie. Jedynie cały czas jest na niej 4V.
    Przychodzą do niej 4 kabelki, 2 grubsze czyli zasilanie i masa, 2 cieńsze zielone
  • Poziom 19  
    Sprawdzałem i Autodata schematów do CZC nie ma, ja też nie posiadam do niego serwisówki. Wszystko co wiedziałem o CZC napisałem w poście poprzednim. Spróbuj uderzyć do ASO i pogadać jak człowiek z człowiekiem, najlepiej z kierownikiem serwisu. Nawet jeśli nie będą chcieli wziąć go na warsztat to może poratują Ciebie dokumentacją, to tylko jedna płyta CD. Każdy serwis posiada płyty z dokumentacją do starszych modeli, pytanie tylko czy ktoś o tym jeszcze pamięta. Musiał je kupić bo tak zażyczyli sobie Japończycy i każde ASO dostało paczkę z kilkudziesięcioma płytami i zgrabnym stojakiem oraz fakturą VAT.
    Możesz jeszcze spróbować na forach rosyjskich lub na Mitsumaniaki.
  • Poziom 7  
    Ok, dzięki za pomoc, niedługo jadę podłaczyć auto pod komputer może coś wyjdzie.
    Najgorsze jest to że u mnie nigdzie nie ma serwisu mitsubishi
    Powalczę z tym jeszcze może się uda, a jak nie to będę szukał ASO

    Dodano po 4 [godziny] 47 [minuty]:

    Problem rozwiązany, przecięte były przewody które idą w koszulce wiązki od dachu. Odpowiadały za 2 mikrostyki w zamku bagażnika + tak jak wcześniej naprawiłem serwo zamka i teraz wszystko śmiga :D
  • Poziom 2  
    Witam
    Minęło już trochę czasu od ostatniej wiadomości ale może ktoś odpowie
    Kupiłem colta czc lecz nie otwiera się dach.
    był uszkodzony napęd tylnej szyby naprawiłem podłączyłem pod komputer przyuczyłem cykl otwierania szyb i tu koniec
    kiedy chce otworzyć dach przyciskiem nic się nie dzieje jedynie piszczy jeden raz przez 3 sekundy, przycisk zamykania piszczy krótko trzy razy
    Na początku miał 15 błędów został tylko jeden B2864 PWR.Striker HALLSNS:SHT To GND prawdopodobnie oznacza zwarcie do masy tylko gdzie?
    Może ktoś coś Pozdrawiam