Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Coupe GK 2.0 16V CVVT 105kW G4GC 161tys.km - brak mocy i brak bledow.

02 Paź 2017 01:51 1728 2
  • Poziom 5  
    Witam wszystkich, przybywam z problemem, ktorego sam nie potrafie rozwiazac po prostu nie wiem gdzie szukac juz winnego, winnych niestety. Auto marki Hyundai, model Coupe GK 2.0 16V CVVT 105kW G4GC 161tys.km 2005r. Otoz auto stracilo mi na mocy odczuwalne jest duzo slabsze przyspieszenie bez roznicy czy silnik jest zimny czy rozgrzany w calym zakresie obrotow... jakby stracil z ~40Nm i ~30 koni seria powinna miec 143km/6000 i 186Nm/4500. Co sie stalo lekko mi sie silnik przegzal i rozszczelnila mi sie chlodnica ale wskazowka nie poszla wysoko

    Z zaobserwowanych symptomow mam:

    - Auto nie szarpie, plynnie przyspiesza.
    - Temperatura rosnie i po 3.5 kilometra osiaga ~87 stopni utrzymuje sie i jest stabilna.
    - Lekko ucieka mi plyn chlodniczy ale nie chlodnica jest to ilosc 100ml plynu na 100km. Sprawdzilem plynem reagujacym na obecnosc CO2 w ukladzie chlodzenia i po 25minutach pracy na rozgrzanym silniku i jalowych obrotach nie zareagowal).
    - Spradzona kompresja 13 barow na kazdym cylndrze.
    - Spalanie oleju 5W40 Valvoline 250ml na 1000km.
    - Utrudnione odpalenie silnika po rozgrzaniu (rozgrzany silnik gasze dwa razy i za trzecim trzeba krecic rozrusznikiem z 2-3 sekundy dluzej).
    - Wydaje mi sie, ze podczas hamowania silnikiem z gorki slysz jakby zawory (moze sie lancuch spinajacy dwa walki rozciagnal).
    - Auto po rozgrzaniu leciutko dymi
    - Brak oleju w cieczy chodzacej
    - Wydaje mi sie tez brak wody w oleju.
    - Uklad dolotowy drozny filtr nowy
    -Koncowka wydechu osmolona na czarno mokrym nalotem.
    - Cisnienie paliwa jest ksiazkowe na jalowych i przy 4000 obr.
    - Uklad ladowania akumulatora sprawdzony multimetrem pod obciazeniem jest 13.8V, akumulator trzyma napiecie jest zdrowy.
    - Auto nie wyrzuca check engine (udalo mi sie podpiac telefonem przez ELM327: pierwsza sonda regulacyjna pracuje na jalowych 0.115-0.685 druga trzyma napiecie 0.6V na rozgrzanym. Dotryski benzyny dlugoterminowe sa ustawione -3.9 a krotkoterminowe -1.6 po dodaniu gazu ida na 4.5.
    - Juz z tlumika srodkowego slychac, ze cos jest nie tak... dzwiek nie jest rasowy jak wczesniej tylko jest bzeczenie zamiast gluchy lekki bas.

    Hyundai Coupe GK 2.0 16V CVVT 105kW G4GC 161tys.km - brak mocy i brak bledow. Hyundai Coupe GK 2.0 16V CVVT 105kW G4GC 161tys.km - brak mocy i brak bledow.

    Wydaje mi sie, ze albo zmienil sie luz zaworowy (i az tak obcial osiagi ?) albo ktorys z czujnikow szlag zaczyna trafiac ale dziala jeszcze w zakresie, i komputer nie melduje bledu np. czujnik temp. cieczy albo czunik polozenia walka lub walu chyba, ze jeszcze czujnik splania detonacyjnego.
    Jest jeszcze jeden symptom auto jak stoje w miejscu i przygazuje to przy 2500 chodzi jakby mialo juz z 3500obr. co najmniej.

    Moze ktos ma jakis pomysl czy cos jeszcze powinienm sprawdzic. Moze pekla glowica ? i po zagrzaniu robi sie nieszczelnosc ale to nie tlumaczy spadku mocy czyz nie, hmm ? No chyba, ze sie tak zagrzal sie cos z pierscieniami stalo (albo gorzej pekl blok), jutro jak znajde pomoc to moze zrobie probe olejowo ehhhh :/ musze miec te auto sprawne przed zima bo nie dam sobie rady. No chyba ze lepiej jest je sprzedac ale szkod mi bo zrobilem kompletny rozrzad i wszystkie plyny, olej, klime i filtry.
    Ja juz zaczynam sie intresowac jak sprawdzic te czujniki (mam manual ~ 1500 stron tyle, ze nie wiem czego szukac) a w miedzy czasie moze ktos napisze co jak ten temat ugryzc.
  • Poziom 5  
    Czy potrzebuje do tego jakis specialny sprzet i musze oddac auto do warsztatu czy moge to samemu sprawdzic ? Pytam bo czytalem, ze niby tylko salony dysponuja przyzadem do pomiaru cisnienia w wydechu. Wczoraj za to czytalem ze podobno trzeba wkrecic manometr zamiast sondy lambda, uruchomic silnik i jak cisnienie bedzie wieksze niz 0.3 bar to wydech jest przytkalny hmm...