Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] URSUS 2812 (MF235) - Pytanie o czujnik ciśnienia (oleju ?)

02 Paź 2017 12:45 1371 11
  • Poziom 3  
    Witam,
    robiłem porządek z instalacją elektryczną ciągnika jak w temacie.
    Okazało się, że jest obejście na czujniku oleju (wkręcanego pionowo w korpus przed skrzynią biegów, taki na dwa piny), który był pominięty.
    Postanowiłem z tym zrobić porządek, ale się nie udało chyba :-(

    Stary czujnik NIE przewodził prądu w pozycji normalnej, natomiast jak się wcisnęło bolec, to przewodził. Ponieważ ten bolec był trochę wytarty więc uznałem, że czujnik jest może zużyty i wymieniłem na nowy - jak myślałem identyczny... okazuje się jednak, że ten drugi w pozycji normalnej przewodzi , a naciskając kulkę NIE przewodzi.

    Ciągnik normalnie pracował, ale w pewnym momencie zgasł i musiałem ten czujnik znowu obejść.

    Mam pytanie o działanie tego czujnika, jak on powinien pracować ?

    Dodam, że jest on oryginalnie wpięty szeregowo między stacyjkę i rozrusznik, kolor przewodu żółty.

    Pzdr.
  • Poziom 43  
    Witam. A nie pomyliłeś czujnik oleju. Bo czujnik ciśnienia oleju ma zawsze jeden przewód do podpięcia .
  • Poziom 3  
    Dzięki za naprowadzenie, być może jest to włącznik wstecznego biegu...
    Zacząłem szukać i na pewno nie jest to czujnik ciśnienia oleju ;-)
    Część ta ma oznaczenie nr 963417M2
    i wygląda jak na tym zdjęciu:
    URSUS 2812 (MF235) - Pytanie o czujnik ciśnienia (oleju ?)
    Czujnik ten jest opisany jako:
    -Włącznik bezpieczeństwa rozrusznika
    -Czujnik sprzęgła
    -Wyłącznik bezpieczeństwa blokady rozrusznika
    -Włącznik bezpieczeństwa blokady ruchu

    Na pewno jest wpięty oryginalnie w obwód PLUSa z rozrusznikiem, dodatkowo ten bolec jest częścią mechaniczną, a nie żadnym czujnikiem ciśnienia, ale przed czym dokładnie ten czujnik ma chronić to nie wiem...

    Może sprzęgło ma być wciśnięte podczas uruchamiania ? Takie zabezpieczenie ?
    Albo reduktor ma być w położeniu środkowym, bo pamiętam, że tak chyba było na początku ? No nie wiem co jeszcze...

    Aha, ten nowy czujnik ma troszeczkę inną budowę, zamiast bolca jest kulka jak łożysko, dodatkowo przewodzi prąd na odwrót niż oryginał.
  • Poziom 28  
    PITERRR napisał:
    Witam. A nie pomyliłeś czujnik oleju z włącznikiem wstecznego biegu? Bo czujnik ciśnienia oleju ma zawsze jeden przewód do podpięcia .

    Jest to tzw.czujnik luzu a nie wstecznego biegu, nie wiesz o czym mówisz nie pisz nic.
  • Poziom 17  
    Ten łącznik ma za zadanie odłączyć obwód rozruchu silnika kiedy jest włączony bieg w skrzyni biegów. Niejeden użytkownik został przejechany przez własny ciągnik, gdy uruchamiał go, stojąc na zewnątrz kabiny - przed tylnym kołem.
  • Poziom 23  
    Ani czujnik luzu,ani biegu :-) Czujnik neutralnej pozycji reduktora.
  • Poziom 3  
    Dziękuję za odpowiedzi :-)
  • Poziom 2  
    Witam, odgrzewane trochę temat. Zakładam nową instalację i nie wiem w którym miejscu przy rozruszniku podłączyć przewód od tego wyłącznika bezpieczeństwa. Czy trzeba go połączyć z przewodem od rozruchu, czy powinien być podłączony do jakiejś innej śrubki? Będę wdzięczny za pomoc!
  • Poziom 28  
    Wyłącznik ten jest na przewodzie jak piszesz od "rozruchu", pomiędzy stacyjką a rozrusznikiem. Skoro zakładasz nową instalację to powinna ona mieć wyprowadzone dwa przewody (w koszulce) zakończone wsuwkami do podłączenia czujnika (chyba, że "robisz" instalację sam).
  • Poziom 2  
    Dzięki za odpowiedź! Mam gotową instalację i sprawa wygląda tak że jeden gruby przewód idzie ze stacyjki do rozrusznika (czyli tak jak pisałem przewód "rozruchu" ) i drugi cienki ze stacyjki do tego wyłącznika i dalej z wyłącznika w kierunku rozrusznika (tak jak piszesz do wyłącznika dochodzą dwa zarobione przewody na wsuwki). I teraz pytanie jak przy rozruszniku podłączyć przewód z wyłącznika? Połączyć go bezpośrednio z grubym przewodem "rozruchu"? Tak bym to widział ale pewności nie mam...
  • Poziom 28  
    Ten "grubszy" przewód o którym piszesz (pewnie ma oczko na końcu) podłączasz do śruby na elektromagnesie tam gdzie dochodzi prąd z akumulatora (całkiem gruby kabel) i zasila on stacyjkę i bezpieczniki. Przewód cienki przechodzący przez "czujnik" podłączasz do maleńkiej śrubki przy elektromagnesie (ewentualnie może tam być wsuwka).