Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

URSUS 2812 (MF235) - Pytanie o czujnik ciśnienia (oleju ?)

samuray76 02 Paź 2017 12:45 918 6
  • #1 02 Paź 2017 12:45
    samuray76
    Poziom 3  

    Witam,
    robiłem porządek z instalacją elektryczną ciągnika jak w temacie.
    Okazało się, że jest obejście na czujniku oleju (wkręcanego pionowo w korpus przed skrzynią biegów, taki na dwa piny), który był pominięty.
    Postanowiłem z tym zrobić porządek, ale się nie udało chyba :-(

    Stary czujnik NIE przewodził prądu w pozycji normalnej, natomiast jak się wcisnęło bolec, to przewodził. Ponieważ ten bolec był trochę wytarty więc uznałem, że czujnik jest może zużyty i wymieniłem na nowy - jak myślałem identyczny... okazuje się jednak, że ten drugi w pozycji normalnej przewodzi , a naciskając kulkę NIE przewodzi.

    Ciągnik normalnie pracował, ale w pewnym momencie zgasł i musiałem ten czujnik znowu obejść.

    Mam pytanie o działanie tego czujnika, jak on powinien pracować ?

    Dodam, że jest on oryginalnie wpięty szeregowo między stacyjkę i rozrusznik, kolor przewodu żółty.

    Pzdr.

    0 6
  • #3 02 Paź 2017 17:45
    samuray76
    Poziom 3  

    Dzięki za naprowadzenie, być może jest to włącznik wstecznego biegu...
    Zacząłem szukać i na pewno nie jest to czujnik ciśnienia oleju ;-)
    Część ta ma oznaczenie nr 963417M2
    i wygląda jak na tym zdjęciu:
    URSUS 2812 (MF235) - Pytanie o czujnik ciśnienia (oleju ?)
    Czujnik ten jest opisany jako:
    -Włącznik bezpieczeństwa rozrusznika
    -Czujnik sprzęgła
    -Wyłącznik bezpieczeństwa blokady rozrusznika
    -Włącznik bezpieczeństwa blokady ruchu

    Na pewno jest wpięty oryginalnie w obwód PLUSa z rozrusznikiem, dodatkowo ten bolec jest częścią mechaniczną, a nie żadnym czujnikiem ciśnienia, ale przed czym dokładnie ten czujnik ma chronić to nie wiem...

    Może sprzęgło ma być wciśnięte podczas uruchamiania ? Takie zabezpieczenie ?
    Albo reduktor ma być w położeniu środkowym, bo pamiętam, że tak chyba było na początku ? No nie wiem co jeszcze...

    Aha, ten nowy czujnik ma troszeczkę inną budowę, zamiast bolca jest kulka jak łożysko, dodatkowo przewodzi prąd na odwrót niż oryginał.

    0
  • #4 02 Paź 2017 19:33
    hevet2
    Poziom 23  

    PITERRR napisał:
    Witam. A nie pomyliłeś czujnik oleju z włącznikiem wstecznego biegu? Bo czujnik ciśnienia oleju ma zawsze jeden przewód do podpięcia .

    Jest to tzw.czujnik luzu a nie wstecznego biegu, nie wiesz o czym mówisz nie pisz nic.

    0
  • #5 02 Paź 2017 20:53
    FAB 2002
    Poziom 16  

    Ten łącznik ma za zadanie odłączyć obwód rozruchu silnika kiedy jest włączony bieg w skrzyni biegów. Niejeden użytkownik został przejechany przez własny ciągnik, gdy uruchamiał go, stojąc na zewnątrz kabiny - przed tylnym kołem.

    0
  • #6 03 Paź 2017 01:10
    Mad Max
    Poziom 23  

    Ani czujnik luzu,ani biegu :-) Czujnik neutralnej pozycji reduktora.

    0
  • #7 03 Paź 2017 17:12
    samuray76
    Poziom 3  

    Dziękuję za odpowiedzi :-)

    0