Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

w jaki sposób administrator osiedla może zarządzać pilotami do szlabanu

piotr majchrowicz 02 Oct 2017 21:04 3345 21
Optex
  • #1
    piotr majchrowicz
    Level 6  
    Spółdzielnia mieszkaniowa ma problem z brakiem ewidencji pilotów do szlabanów na swoich osiedlach. Każdy mieszkaniec dostał pilota do szlabanu. Pozostałe piloty można było dokupić u wykonawcy. W tej chwili Spółdzielnia chce mieć program do zarządzania pilotami z pozycji przeglądarki internetowej. Celem jest ograniczenie nieautoryzowanego dopisywania/dorabiania pilotów do szlabanów. Czy ktoś ma jakiś pomysł, doświadczenie?
  • Optex
  • #2
    matik185
    Level 15  
    Podstawowe pytanie - jaki napęd przy szlabanie ?
  • #3
    piotr majchrowicz
    Level 6  
    szlabany Nice Will 4; elektromechzniczny
  • #4
    sosarek

    Level 43  
    piotr majchrowicz wrote:
    Spółdzielnia chce mieć program do zarządzania pilotami z pozycji przeglądarki internetowej.

    Ciekawi mnie na czym miało by to polegać, jaką mieć funkcjonalność itp.
  • Optex
  • #5
    piotr majchrowicz
    Level 6  
    szlabany elektromechaniczne Nice Will 4 oraz MBar 3

    Dodano po 5 [minuty]:

    Spółdzielnia chce mieć :
    - kontrolę nad tym czy nikt nie dopisał kolejnego pilota bez wiedzy
    - kontrolę nad ilością pojazdów na parkingu osiedlowym - funkcja Anti-passback (jeden samochód na parkingu to więcej nie wjedzie na danego pilota)
  • #6
    gkwiatkowski
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    piotr majchrowicz wrote:
    Spółdzielnia mieszkaniowa ma problem z brakiem ewidencji pilotów do szlabanów na swoich osiedlach. Każdy mieszkaniec dostał pilota do szlabanu. Pozostałe piloty można było dokupić u wykonawcy. W tej chwili Spółdzielnia chce mieć program do zarządzania pilotami z pozycji przeglądarki internetowej. Celem jest ograniczenie nieautoryzowanego dopisywania/dorabiania pilotów do szlabanów. Czy ktoś ma jakiś pomysł, doświadczenie?


    Trzeba zrobić System Kontroli Dostępu, ale zamiast czytników RFID podłączyć odbiorniki pilotów z interfejsem Wiegand. Zarządzanie uprawnieniami pilotów wygląda tak samo jak dla kart RFID, każdy pilot w systemie wygląda jak unikalna karta.
    Odbiorniki i piloty produkuje firma Corral: odbiornik Radio Net.
    http://corral.pl/kontrola-dostepu-sklep/urzadzenia-sieciowe

    SKD może być dowolny: własny Corrala, Roger, KaDe, Kantech czy co tam kto preferuje do montażu.

    Wyjście przekaźnikowe kontrolera SKD podłącza się nie do elektrozaczepu czy zwory, ale do wejścia OPEN centralki sterującej szlabanem. Jak nie ma wolnych kabli do centralki szlabanu, to można posłużyć się radiolinią ELMESA:

    http://www.elmes.pl/pl/produkty/radiopowiadomienie-czterokanalowe-o-zasiegu-do-500-metrow

    Albo analogiczny zestaw z oferty Gorke.

    Roger RACS 5 chyba nie wystawia serwera WWW do zarządzania. Nie wiem, bo jeszcze nie montowałem.
    Na pewno Kantech Entra Pass ma dostęp do zarządzania uprawnieniami przez WWW.

    Dodano po 22 [minuty]:

    piotr majchrowicz wrote:
    Spółdzielnia chce mieć :
    - kontrolę nad tym czy nikt nie dopisał kolejnego pilota bez wiedzy
    - kontrolę nad ilością pojazdów na parkingu osiedlowym - funkcja Anti-passback (jeden samochód na parkingu to więcej nie wjedzie na danego pilota)


    Anti-passback komplikuje sprawę, ponieważ w przypadku pilotów nie wiadomo z której strony szlabanu jest użytkownik. Przed szlabanami z każdej strony trzeba zamontować coś, co wykryje obecność samochodu. Mogą to być bariery podczerwieni (jak te do zabezpieczania bram) albo pętla indukcyjna ukryta pod jezdnią FAAC lub Came.

    Albo zamiast pilotów, to otwierać szlaban kartami RFID, tylko wtedy trzeba znaleźć miejsce na zamontowanie czytników: słupki, murek itp.
    Można też zastosować karty RFID UHF, które są czytane z kilku metrów.

    W mojej opinii Anti-passback na osiedlu mieszkaniowym jest nieprzydatny i utrudniający życie mieszkańcom, ale jeśli klient sobie wyraźnie życzy, to można montować.
  • #7
    piotr majchrowicz
    Level 6  
    dzięki za informacje. Sprawdzę to rozwiązanie. Nie znam Programu EntraPass CORPORATE ale zapoznam się z nim
  • #9
    TvWidget
    Level 36  
    gkwiatkowski wrote:
    Anti-passback komplikuje sprawę, ponieważ w przypadku pilotów nie wiadomo z której strony szlabanu jest użytkownik. Przed szlabanami z każdej strony trzeba zamontować coś, co wykryje obecność samochodu. Mogą to być bariery podczerwieni (jak te do zabezpieczania bram) albo pętla indukcyjna ukryta pod jezdnią FAAC lub Came.

    Trzeba stwierdzić, że przed szlabanem znajduje się samochód a nie "użytkownik". Pojedyncza bariera podczerwieni nie pozwoli na takie rozróżnienie.
  • #10
    gkwiatkowski
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    TvWidget wrote:
    gkwiatkowski wrote:
    Anti-passback komplikuje sprawę, ponieważ w przypadku pilotów nie wiadomo z której strony szlabanu jest użytkownik. Przed szlabanami z każdej strony trzeba zamontować coś, co wykryje obecność samochodu. Mogą to być bariery podczerwieni (jak te do zabezpieczania bram) albo pętla indukcyjna ukryta pod jezdnią FAAC lub Came.

    Trzeba stwierdzić, że przed szlabanem znajduje się samochód a nie "użytkownik". Pojedyncza bariera podczerwieni nie pozwoli na takie rozróżnienie.

    Przecież napisałem o wykrywaniu samochodu. :)
    Od pomysłowości instalatora i budżetu inwestora zależy czy będzie jedna bariera czy kilka.
  • #11
    piotr majchrowicz
    Level 6  
    Dziękuję za zainteresowanie tematem.
    Jednak temat nie jest załatwiony.
    Lokatorzy mają konkretny typ pilotów - Nice SMILO SM2; konkretne szlabany Will 4 i MBar3.
    wg informacji od przedstawiciela Nice takiego programu nie ma.
    Proponowane przez Was rozwiązania wymagają wymiany sprzętu a tutaj chodzi o znalezienie rozwiązania (program do zarządzania pilotami z pozycji przeglądarki internetowej+ograniczenie nieautoryzowanego dopisywania/dorabiania pilotów do szlabanów) przy zachowaniu tego co mają.
    Programy Kantech, IronWave pozwalają zarządzać pilotami ale konkretnymi proponowanymi przez te firmy. Nie zarządzają Nice.
    Pytanie: Jak zweryfikować aktualnych właścicieli pilotów i jak ograniczyć nieautoryzowane dopisywanie pilotów? - proszę o podpowiedź.
    Pytanie: Czy jest program do zarządzania szlabanami, który można zaadaptować do pilotów Nice? proszę o pomoc
  • #12
    gkwiatkowski
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    piotr majchrowicz wrote:
    i jak ograniczyć nieautoryzowane dopisywanie pilotów? - proszę o podpowiedź.

    Wyłączyć w odbiorniki zdalne programowanie pilotów i schować odbiornik do skrzynki zamykane na klucz. Jeśli skrzynka będzie metalowa, to wyprowadzić antenkę na zewnątrz.

    Dodano po 2 [minuty]:

    piotr majchrowicz wrote:
    Lokatorzy mają konkretny typ pilotów - Nice SMILO SM2; konkretne szlabany Will 4 i MBar3.
    wg informacji od przedstawiciela Nice takiego programu nie ma.
    Proponowane przez Was rozwiązania wymagają wymiany sprzętu a tutaj chodzi o znalezienie rozwiązania (program do zarządzania pilotami z pozycji przeglądarki internetowej+ograniczenie nieautoryzowanego dopisywania/dorabiania pilotów do szlabanów) przy zachowaniu tego co mają.


    Nie napisałeś tego wcześniej, że muszą pozostać stare piloty.
  • #13
    Marek J.
    Moderator of Property Security
    piotr majchrowicz wrote:
    Jak zweryfikować aktualnych właścicieli pilotów i jak ograniczyć nieautoryzowane dopisywanie pilotów? - proszę o podpowiedź.
    Pytanie: Czy jest program do zarządzania szlabanami, który można zaadaptować do pilotów Nice? proszę o pomoc

    Na obecnym systemie nic nie zrobisz niestety. Jeżeli nie chcesz wymieniać radiolinii i pilotów to pozostaje tylko dołożenie innego sprzętu. Mam na myśli kamerki LPR / ANPR ...
  • #15
    PROXIMA sj

    Radio controllers specialist
    Witam,
    Dziękuję koledze gkwiatkowskiemu za pomysł wykorzystania naszego odbiornika ONW.
    Odbiornik ONW może po odebraniu pilota systemu SMILO i tylko SMILO wysłać po Wiegadzie serial odebranego pilota SMILO.

    My nie mamy programu na PC do zarządzania pilotami odebranymi po Wiegandzie, ale mój mądrzejszy kolega który chciałby zachować anonimowość proponuje dołączenie kontrolera Rogera obsługującego kodowanie Wieganda np PR402...
    http://www.roger.pl/pl/kontrola-dostepu/syste...rolery-dostepu/pr402dr-kontroler-dostepu.html

    Pozdrawiam
    PROXIMILIAN
  • #16
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Pewną protezą (do zastosowania lokalnego) - byłoby użycie programatora O-Box z programem Opera. Funkcjonalność we współpracy z pilotami Smilo byłaby ograniczona - ale wg. opisu zestaw ogarnąłby katalogowania pilotów SM2/4 Smilo.
    Przy wymianie odbiorników szlabanowych na te z systemu ONE (np OXI lub kablowy OX2 - multisystemowe - obsługują wszystkie systemy Nice) - można też (ręcznie lub także w/w programatorem) zablokować nieautoryzowane dopisywanie nadajników sposobem pilot od pilota (tylko dobrze by było zapytać w Nice czy ta funkcja odbiornika jest do wyłączenia jeśli współpracuje on z pilotami Smilo).
    Odbiorniki Smilo (SMXIS) nie mają możliwości zablokowania dopisywania zdalnego. Podpinając odbiornik kablem bezpośrednio do programatora SMU lub wpięciu do O-Boxa można uzyskać wyłącznie namiastkę katalogowania pilotów (przy SMU - kartka i długopis, przy O-Box - zapis w kompie).
    Podobną funkcjonalność (edycja lokalna pilotów oraz blokada PIN) mają odbiorniki DTM serii Multi (współpraca ze Smilo) - oraz w wersji Multi Rival 4K i Multi Max dodatkowo komunikacja kompem przez USB (edycja pilotów).

    No ale wszystkie w/w to nie przez sieć - tylko spacer do każdego szlabanu...

    No i system kontroli obecności auta z funkcjonalnością anti-passback - prosto i łatwo właściwie się nie da. Odpadają wszelkie pętle indukcyjne lub bariery optyczne - takie coś zawsze można oszukać (identyfikacja tylko sztuki auta jest zawodna - wystarczy poczekać na czyjś wyjazd i użyć swojego pilota od zewnątrz bramy - i kałabania gotowa...) . Pozostają systemy w 100% rozpoznające konkretne auto i stronę jego wjazdu - biletowe, czytniki rejestracji lub RFID zdalne z kierunkowym odbiornikiem ( RFID z kartą lub klawiaturki z PIN konkretnej osoby też da się ogłupić, ale przy aktywnym zainteresowaniu mieszkańca) - i to oznacza wyposażenie osiedla w praktycznie nowy system - w którym obecne Smilo pełniłoby tylko funkcję awaryjno-pomocniczą.
  • #17
    gkwiatkowski
    CCTV and Stationary Alarms specialist
    PROXIMA sj wrote:
    Witam,
    Dziękuję koledze gkwiatkowskiemu za pomysł wykorzystania naszego odbiornika ONW.
    Odbiornik ONW może po odebraniu pilota systemu SMILO i tylko SMILO wysłać po Wiegadzie serial odebranego pilota SMILO.

    My nie mamy programu na PC do zarządzania pilotami odebranymi po Wiegandzie, ale mój mądrzejszy kolega który chciałby zachować anonimowość proponuje dołączenie kontrolera Rogera obsługującego kodowanie Wieganda np PR402...
    http://www.roger.pl/pl/kontrola-dostepu/syste...rolery-dostepu/pr402dr-kontroler-dostepu.html

    Pozdrawiam
    PROXIMILIAN


    Roger jest chyba najtańszą opcją kontroli dostępu. Jednak ich soft nie ma obsługi przez WWW, co chciał autor wątku. Znany mi soft do kontrolerów z dostępem przez WWW to EntraPass Kantecha, ale w tym przypadku to będzie armata na komara. No i cena o wiele wyższa.

    Dodano po 1 [minuty]:

    PROXIMA sj wrote:
    Dziękuję koledze gkwiatkowskiemu za pomysł wykorzystania naszego odbiornika ONW.

    Ależ proszę bardzo. :)
  • #18
    Marek J.
    Moderator of Property Security
    gkwiatkowski wrote:
    Roger jest chyba najtańszą opcją kontroli dostępu. Jednak ich soft nie ma obsługi przez WWW, co chciał autor wątku.

    Wystarczy mały lokalny komputer np. Gigabyte GB-BACE-3160 +modem GSM+program TeamViewer i można zarządzać z dowolnego miejsca na świecie...

    w jaki sposób administrator osiedla może zarządzać pilotami do szlabanu
  • #19
    piotr majchrowicz
    Level 6  
    czytam wszystkie uwagi i w firmie sprawdzamy i analizujemy. Dziękuję wszystkim, że podpowiadają rozwiazania

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przy ONW trzeba by było zadać pytanie do działu technicznego proximy co wystawia nadajnik na wiegandzie po odebraniu nie zarejestrowanego pilota - piloty smilo. Nam nie jest potrzebna rejestracja pilota w ONW tylko indywidualny kod odczytanego pilota aby mozna bylo go przypisac do uzytkownika w systemie skd ,to system skd bedzie sterowal szlabanem,a administrator nadawal odpowiednie uprawnienia.
    W skrócie odbiornik ma zawsze odczytac kod pilota i wystawic na wiegand np 26bit

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tak zgadza się ale pilota do odbiornika ONW trzeba dodać ręcznie wiec koło nam się zamyka, a nie o to chyba chodzi aby znow generowac koszty w celu wyslania instalatora aby dodal pilota do odbiornika przy szlabanie. Pozatym roger sie do tego nie nadaje, tak jest tani,wymaga dodatkowo konwertera lan,routera z internetem , publicznego asresu ip, komputera u klienta ,kazda zmiana uzytkownika unieruchamia system na czas programowania...Takich odbiornikow jak onw jest wiecej na rynku ...dodatkowo sprawa byla by prostrza gdyby mozna bylo zczytac obecne piloty(a mozna programatorem zalezy od zastosowanego radia) i wgrac do nowego onw ale onw nie ma takiej mozliwosci...
  • #20
    PROXIMA sj

    Radio controllers specialist
    Witam,
    Witam, w tej chwili ONW może pracować jako odbiornik lub nadajnik Wieganda.
    Nas interesuje tryb nadajnika Wieganda.
    W tej chwili ONW pracujący jako nadajnik, wysyła Wiegandem wszystkie odebrane seriale niezarejestrowanych i zarejestrowanych pilotów HCS.
    Dodatkowo, zarejestrowane piloty zmieniają stan wewnętrznego przekaźnika.

    To rozwiązanie ma bezpieczeństwo kodu stałego, ponieważ można oszukać system używając pilota HCS dowolnego systemu z tym samym serialem co pilot obiektu.
    Porzednia, sczelna wersja ONW nadawała Wiegandem tylko zarejestrowane w nadajniku piloty, ale odbiorcy (UK) nie chcieli rejestrować pilotów w nadajniku ONW, stąd zmiana i nadawane są wszystkie odebrane rozkazy pilotów HCS.

    Problem z pełną szczelnością polega na tym że w transmisji zmiennej analizuje się dwie rzeczy:
    sprawdza się czy część zmienna zakodowana jest właściwym 64 bitowym kluczem,
    oraz sprawdza się czy 16 bitowy licznik w 32 bitowej zakodowanej części transmisji jest nieznacznie wyższy, niż, wykorzystany ostatnio do np otwarcia bramy.

    Nadajnik ONW mógłby badać czy klucz odebranej transmisji jest kluczem SMILO i tylko takie transmisje wysyłać Wiegandem.
    To jednak nie zabezpiecza też przed wykorzystaniem sklonowanej transmisji działającego pilota np. naszym pilotem superCLONER.
    Dzieje się tak dlatego że nie rejestrując pilota, nie analizujemy licznika emisji.

    Można by pewnie zapisywać automatycznie i standardowo analizować każdy odebrany serial pilota Smilo, ale uczciwie to tylko pierwsze odebrane 999 pilotów.
    Są też inne opcje, ale nie chcę zanudzać...
    pozdrawiam
    PROXIMILIAN
  • #21
    MULTITECHAM
    Level 13  
    Witam , z tego co wyczytałem to proponowałbym system dwóch czytników MIFIRE o odpowiednim zasięgu z tagami w formie naklejek na szybe auta , jest firma w Gliwicach która posiada kompletne rozwiazanie wraz z oprogramowaniem i to załatwia sprawę kompleksowo.
  • #22
    Interesant
    Level 34  
    Witam. W formie ciekawostki powiem że widziałem taki system, gdzie kody pilota były przypisane w sposób logiczny. Logika polegała na tym że do numeru lokalu przypisane były po trzy piloty np. lokal 12 - główny pilot i dwa dodatkowe 112 i 212. Logiczne numery wyświetlają się u "stróża" który zarazem jest konserwatorem systemu i prowadzącym pobliski sklep z elektroniką na warszawskiej Pradze.