Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alfa romeo 1.6 120km TS rok 99 - Wysokie obroty na biegu jałowym

32Arczi 02 Paź 2017 22:22 423 16
  • #1 02 Paź 2017 22:22
    32Arczi
    Poziom 4  

    Witam prosze o pomoc kupiłem alfe romeo 1.6 120km ts. Rok 1999 .Po przejechaniu 200km wygasiłem auto po uruchomieniu obroty silnika nie chcą spaść utrzymują się na 3tyś .Pojechałem do mechanika na komputer zero błędów i rozłożył ręce i nie wiem co dalej

    0 16
  • #2 02 Paź 2017 23:11
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    Kłamiesz, nie byłeś u mechanika.

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji, nie rozwiązują problemu użytkownika.

    1
  • #3 03 Paź 2017 19:35
    32Arczi
    Poziom 4  

    Dlaczego pan tak sądzi że kłamie mechanik sprawdził na komputerze zero błędów wymienił część która jest odpowiedzialna za niskie obroty znajduje się ona przy przepustnicy nic się nie zmieniło stwierdził że nie ma czasu więc odebrałem auto a nie mam tyle pieniędzy żeby oddać 18 letnie auto do serwisu więc prosze o pomoc

    0
  • #4 03 Paź 2017 19:54
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    A sprawdzał skąd te obroty są? Czy nie uchylona przepustnica, czy nie ma przecieku powietrza?

    0
  • #5 03 Paź 2017 19:59
    32Arczi
    Poziom 4  

    Z tego co mówił to wymienił tylko tą część .Dziś kupiłem płyn w spreyu do czyszczenia przepustnic odkręciłem wąż powietrza i sikałem ale nic nie pomogło .Z tego co zauważyłem to przepustnica jest nie do końca zamknięta delikatnie jak by była otwarta

    0
  • #6 03 Paź 2017 20:29
    helmud7543
    Poziom 42  

    Co do tego mechanika, to ironia nie była potrzebna, ale fakt że treść trafna - może to po prostu handlarz z testerem - tacy to tylko check engine potrafią wyłączyć i to nie w każdym aucie. Błędy pewnie są a jak nie ma błędów to się sprawdza live data. Albo jest dziura w dolocie, albo coś nie tak z przepustnicą zobacz jak się zachowuje po odpaleniu), jej sterowaniem lub wiązką (tam chyba nie ma osobnego zaworu wolnych obrotów).

    0
  • #7 03 Paź 2017 20:34
    32Arczi
    Poziom 4  

    U mnie jest jeszcze na linke

    0
  • #8 03 Paź 2017 20:40
    helmud7543
    Poziom 42  

    Co nie zmienia faktu, że ECU silnika otwiera ją bodajże silnikiem krokowym dla utrzymania wolnych obrotów (a Ty wciskając pedał, otwierasz ją jeszcze bardziej). To że przepustnica jest na linkę nie oznacza, że to tylko prosty, mechaniczny układ nie współpracujący z resztą elementów sterowania silnikiem.

    0
  • #9 03 Paź 2017 20:55
    32Arczi
    Poziom 4  

    Czy by mógł pan mi objaśnić jak mam sprawdzić te sterowanie i o co chodzi z tą wiązkom

    0
  • Pomocny post
    #10 03 Paź 2017 21:19
    helmud7543
    Poziom 42  

    Czy da się odłączyć przewód wlotowy powietrza, tak żeby zobaczyć pracę przepustnicy po uruchomieniu silnika? Wiązka - myślałem skrótowo - styki i przewody, może coś nie łączy - w samej przepustnicy albo kable pęknięte. A może jest gdzieś dziura. Nie wiadomo, trzeba szukać.

    0
  • #11 03 Paź 2017 21:24
    32Arczi
    Poziom 4  

    Ok w sobote będe patrzył bo mam wolne napisze co i jak dziękuje za podpowiedz

    0
  • #12 03 Paź 2017 21:54
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    helmud7543 napisał:
    Co do tego mechanika, to ironia nie była potrzebna, ale fakt że treść trafna

    On nie był u mechanika. Nie. On był u wymieniacza części i podpinacza pod tester. Tyle.
    To tak samo, jak sa lekarze i wypisywacze recept; informatycy i formatownicy dysków.

    0
  • #13 03 Paź 2017 22:08
    helmud7543
    Poziom 42  

    Ja się zastanawiam czy nie po prostu u handlarza (nieraz mają tablice Mechanika pojazdowa) a jak pojedziesz to pewnie i z wymianą żarówki mieliby problem. Kiedyś też mi się check świecił a oni nie znaleźli żadnych błędów (a błędy były i to sporo - wypadające zapłony 3 cylinder, bank pierwszy - za uboga mieszanka, błąd przepływu masy powietrza). A na zewnątrz auta na handel :-)
    A przez formatowaczy dysków to ja nie mam zleceń, czasem mi się tylko trafi poprawiać po nich, to się zarobi, szczególnie na odzyskiwaniu danych.
    Po gazownikach też znajomym poprawiałem strojenie, bo im się ciągle mapy paliwa rozjeżdżały.
    Po elektrykach poprawiałem instalację (np: użycie przewodu telefonicznego zamiast prądowego - to już prosiło się o pożar i prawie do niego doszlo, podłączenie żyrandolu szeregowo).
    Polska 21. wieku...

    0
  • #14 03 Paź 2017 22:14
    32Arczi
    Poziom 4  

    To ja chyba faktycznie nie byłem u mechanika ale szyld mechanika pojazdowa na puł płotu wywieszona

    0
  • #15 03 Paź 2017 22:19
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    Musisz zobaczyć czy przepustnica jest zamknięta. Aby silnik miał obroty musi mieć skądś powietrze.

    0
  • #16 04 Paź 2017 19:43
    32Arczi
    Poziom 4  

    Ok w sobote będe patrzył bo mam wolne dziękuje za podpowiedz napisze co wyszło

    0
  • #17 07 Paź 2017 20:29
    32Arczi
    Poziom 4  

    Dziś wyczyściłem przepustnice całą wykręciłem wymieniłem termostat po złożeniu obroty spadły do 1000 tylko zauważyłem że spadają tak jak by z opużnieniem ale na biegu jałowym jest ok

    0