witam mam problem z wspomaganiem . po diagnostyce komputerowej problem z brakiem informacji o zapalonym silniku pompa nie dostaje sygnalu. wiem ze to 9pin i ktory kabel ale nie wiemy gdzie on od pompy idzie i szukam pomocy na forum , moze ktos posiada schemat elektryczny
na drugim obrazku obok skrzynki z bezpiecznikami jest metalowa skrzyneczka i myslelismy ze to jest komputer. a w tej skrzynce z bezpiecznikami tak wyglądało po wiazce kabli ze to tam idzie ten kabel od pompy
Nie do końca rozumiem , to znaleźliście ten przewód czy nie ? Jeśli chodzi o komputer czy jak kto woli ECU czy kalkulator wtrysku to masz na ostatnim zdjęciu z trzema wtyczkami.
wiazka kabli co idzie od pompy wyglada ze idzie do skrzynki w komorze silnika i tam szukalismy kabla z 9pinu. dzieki Panu teraz zajrzymy do skrzynki w aucie za kablem. Po podpieciu na chwile na krotko z akumulatora do kabla z 9 pinu pompa wlacza sie caly czas , dzis raz wogole sie nie wlaczyla ale po zgaszeniu i odpaleniu zalaczyla sie
koledzy doradzcie czy moge dac inny sygnal o zalaczonym silniku niz ten z BSI?? elektryk twierdzi se wina jest bo BSI ze nie wysyla sygnalu, jak damy na kabel chwilowe zasilanie z akumulatora to pompa wlacza sie i dziala pare dni
Witam panowie, mam podobny problem w peugeocie 206 1.6 hdi 2004 rok, nie działa wspomaganie, tzn działa dopiero po przejechaniu kilku metrów. Jest brak napięcia na pinie 9 w kostce pompy. Było kilka tematów związanych z brakiem napięcia na tym pinie, ale nikt nie pochwalił się rozwiązaniem. Diagnostyka nic nie dała, brak błędów, sprawdzane planetem, bezpieczniki oczywiście też sprawdzone. Czy w 206 sygnał do pinu 9 idzie z BSM czy z BSI? czy wiecie może która kostka?
czy to może być uszkodzona sama pompa? czy zasilanie na pinie9 powinno pojawić się niezależnie od pompy? na odłączonej wtyczce z pompy?
Witam
Jak w temacie...
Peugeot 307 2.0 HDi 90km 2003r bez ESP
Problemem jest brak sygnału z BSI (czarna kostka, pin 12)
PP2000 brak komunikacji z pompą i czujnikiem kąta skrętu, zwarcie S1 S2
Pół auta rozebrane, kabelek po kabelku sprawdzony, bezpieczniki też...
Jeśli komuś to pomorze podrzucam schematy
Zapomniałem dodać, że czujnik kąta skrętu został wymieniono (dawca- jeżdżący Anglik na części), zero zmian, wspomagania brak... Ręce opadają...
Kurcze... Bo teraz mam mętlik w głowie...
Auto z Polski, historia pewna, nigdy w nim ESP nie było, nigdy nic w nim dłubane też nie było. Schemat jest dla wersji bez ESP... Wychodzi na to, że komunikacja pompa - bsi idzie przez kolumnę kierownicy (przewody w aucie też tak idą i identycznie ze schematem opisane). Na tych przewodach nich się nie dzieje, są zdrowe (odłączone wszystkie kostki, podany prąd sprawdzane pod kątem przejścia, jak i przebicia...) Problemem jest brak sygnału z bsi do pompy... Wcześniej wszystko działało. Pompa też przekładana była,a nawet moja założona do innej 307'ki była i działa... Na forach pełno wątków o braku sygnału z bsi, ale rozwiązania nie znalazłem Już nawet zastanawiałem się nad opcją jak podał kolega wcześniej, czyli podać sygnał z innego miejsca tyle, że to nie po mojemu
Co do samej obecności czujnika skrętu, pamiętajmy, że to peugeot... Nie wszystkie 307 z ESP mają wyłącznik na środkowej konsoli i to po orginalne
Problem rozwiązany. Uszkodzony przewód przy pompie ABS łączący się z pompą wspomagania. Wygląda na to, że to pompa wysyła sygnał do bsi... Ale nie chciało mi się tego sprawdzać. PP2000 zero błędów, no i najważniejsze: POKAZUJE WARTOŚCI Z CZUJNIKA KĄTA SKRĘTU! To tyle w temacie braku takowego czujnika w aucie bez ESP. Jest działa i dziękuję.
kolego u ciebie pompa zalączala sie wogóle ? u mnie po przejechaniu ok 2 m , tylu mechaników i żaden nie wie co może być, wymiana pompy pomogła na 2 tygodnie i od nowa
Na początku przerywała tzn, po odpaleniu wspomagania nie było, po przejechaniu na wstecznym z maksymalnie skręconą kierownicą w lewo lub prawo metra-dwóch dopiero ją załączała. Po miesiącu zero reakcji.
Wrzuciłem schematy, sprawdź dokładnie kable. Ja trochę auta rozebrałem, wyjęte przewody z peszli, na odłączonych kostkach przykładanie napięcia i sprawdzanie miernikiem z drugiej strony oraz po innych pinach, czy przebicia/zwarcia nie ma. Znalazłem u siebie winowajcę. A i jeszcze jedno z bsi nie miałem sygnału, pojawił się dopiero gdy przewód 6739w ABS - wspomaganie był cały.
Jeszcze jedno. Czy jest ESP? Jeśli tak podeślę inny schemat do wersji z ESP.
kolego wyśli schemat do esp, u mnie po ruszeniu i przejechaniu kawałka włącza sie dopiero, gdzie ten kabelek dokLadnie jest??? może u mnie to samo bedzie
Adam Szczecin - mam pytanie ,ponieważ ostatnio borykam sie z podobnym problemem w peugeot 308 -wyskakuje mi komunikat "power steering faulty" i wspomaganie raz działa raz nie - nie mam pojęcia od czego to jest zależne ,Ty coś wypominasz o wymianie kabla ABS i zastanawiam sie tylko czy to chodzi o kabel od ABS bo co on niby ma wspólnego z układem wspomagania ?? a może ma, nie znam się dlatego pytam .będę wdzięczny za pomoc .
Witam,
u mnie w 307 lift wspomaganie się rozłączało w trakcie jazdy po chwili wracało i tak coraz częściej aż przestawało działać już po uruchomieniu silnika - sprawdziłem wszystko i okazało się, że problem był w przeciekaniu płynu z pompy wspomagania przez wtyk i przewód zasilający (między rdzeniem przewodu a koszulką) który idzie z pompy do skrzynki bezpieczników Maxi 70A- proponuję tam zajrzeć i zobaczyć czy jest tam płyn wspomagania i sprawdzić stan nóżek bezpiecznika (wszystko wyczyścić, umyć z płynu i najlepiej wymienić bezpiecznik ( nóżka może być utleniona, a nawet upalona) i będzie działać do następnego razu.
Pompa do naprawy.W gnieździe zasilającym może być tylko smar.
Oczywiście, że do naprawy - ciekawe jaki jest koszt usunięcia takiej usterki.
Ten przeciek jest minimalny (może kilka, max kilkanaście kropli), a po przetarciu ręcznikiem papierowym gniazda bezpiecznika oraz wymianie bezpiecznika u mnie działało bezawaryjnie przez ponad rok i jak zaczęło przerywać to znowu czyszczenie tym razem dokładne i wymiana bezpiecznika - działa ponad 1,5 roku.