Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przyczepa ZPC Świdnik - Właściwy dobór łożysk piasty

cns80 03 Oct 2017 10:51 2637 13
  • #1
    cns80
    Level 10  
    Witam
    Zacząłem remont przyczepki po domorosłych "fachowcach" takich jak ja :) ale najwyraźniej niezbyt przykładających się do swojej pracy. Rozebrałem piastę i łożyska na czopie wahacza ponieważ koła w przyczepie latały po kilka milimetrów w każdą stronę a nakrętka piasty była dokręcona do końca gwintu.
    Po rozebraniu wszystkiego z piasty wyjąłem dwa łożyska CBK171 (fiat 126p) o wymiarach 26x52x15 oraz tuleję rozprężną jak na rysunku, resztki jakiegoś uszczelniacza od strony wahacza (być może był też drugi od czoła) i podkładkę jak na rysunku.
    Patrząc na to co zastałem wydaje mi się że łożyska powinny być grubsze (tylko o ile ?). Suma grubości obu łożysk i tulei rozprężnej jest zdecydowanie niższa niż długość czopa do gwintu. W części czopa zaznaczonej na rysunku jako A było brudno, ale po oczyszczeniu wygląda to tak jakby coś tam wcześniej (przed ingerencją fachowców) pracowało. Być może jakiś simmering lub łożysko. Nie jestem też przekonany co do montażu uszczelniacza pracującego poniżej części A czopa ponieważ przy dokręcaniu zostanie on zniszczony, ale być może się mylę bo nie mam w tym doświadczenia.
    Wymiary na rysunku pochodzą z pomiaru suwmiarką i mogą być lekko niedokładne, ale dołożyłem najwyższej staranności żeby przedstawić mój problem.



    I teraz zwracam się do was z prośbą o pomoc w doborze właściwych simmeringów, łożysk czy uszczelniaczy tak aby ta piasta znowu działała poprawnie.

    Przyczepa ZPC Świdnik - Właściwy dobór łożysk piasty
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    cns80
    Level 10  
    Fakt.
    Źle narysowałem kreskę. Wymiar 70 mm powinien być od gwintu do końca bez części A. Dzięki za zainteresowanie i wychwycenie błędu.

    A masz pomysł na te łożyska ?
    Ja tak sobie myślę że może to wewnętrzne łożysko było prawidłowe tylko łożysko zewnętrzne jest za cienkie ?
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    cns80
    Level 10  
    To by się zgadzało. Co prawda jest podkładka ale mniejsza o wymiarach jak na rysunku.
    Ale nadal suma grubości łożysk i tulei rozprężnej jest mniejsza niż długość czopa do gwintu bez części A. Czyli chyba któreś łożysko jest niewłaściwe ?

    Art.B wrote:
    Na części A czopa ma pracować simmering 38x52x7. Zakładasz go po osadzeniu wewn. łożyska piasty.
    Ale jak ? On ma średnicę wewnętrzną 38 a łożysko wewnętrzne ma średnicę zewnętrzną 52. Po założeniu łożyska na część 26x15,2 (z rysunku) to simmering mi już po nim nie przejdzie. Czy dobrze rozumuję ?
  • Helpful post
    #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    cns80
    Level 10  
    Teraz rozumiem.
    Pozostał tylko wymiar łożysk.
    I znalezienie tej dodatkowej podkładki, bo google nic nie podpowiada :(
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    cns80
    Level 10  
    Znalazłem jeszcze taki rysunek:

    Przyczepa ZPC Świdnik - Właściwy dobór łożysk piasty

    I pytanie: Czy element numer 6 "pierścień dystansowy" jest mi potrzebny ?
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    cns80
    Level 10  
    Tych dystansów 6 nigdzie w sprzedaży nie widzę. Da się to zastąpić czymś rozsądnym i dostępnym ?
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    cns80
    Level 10  
    No właśnie te zestawy widziałem i one nie mają tej drugiej tulejki.
    Ale wczoraj udało mi się dobrać wszystko w jednym sklepie :)
    Dziękuję bardzo za pomoc.