Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik 3F zasilanie falownkiem 1F

InstalacjeTV 03 Oct 2017 21:38 2544 16
  • #1
    InstalacjeTV
    Level 11  
    Witam...

    Posiadam taki oto silnik:
    Silnik 3F zasilanie falownkiem 1F

    Wychodzą z niego tylko 3 kable oraz na obudowie nie mam napisane 220/380V tylko samo 380V.

    Czy da się podpiąć do niego falownik jednofazowy, który na wyjściu daje 3x230V?
    W innym silniku miałem napisane 220/380V podpiąłem go w trójkąt i wszystko super działa, ale tam miałem 6 wyprowadzeń :(

    Jak się sprawa ma w tym przypadku?
    Proszę o pomoc.
  • #2
    Rezystor240
    Level 41  
    To silnik małej mocy zaledwie 1100W.
    Fabrycznie podłączony w gwiazdę, wszystkie silniki małej mocy są tak podłączane.
    Zasilanie międzyfazowe 380V.
    Podłączasz przewody z silnika do falownika, i powinno działać.

    Moderated By radsat:

    Następnym razem będę zmuszony dać ostrzeżenie!
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #3
    InstalacjeTV
    Level 11  
    Tak wiem, 1.1 kW dla mnie wystarczający :)
    Niestety w gwiazdę nie zasilę go z falownika 1F ponieważ musi być spięty w trójkąt :(
  • #5
    Rezystor240
    Level 41  
    Wojciech. wrote:
    Rezystor240 wrote:
    Podłączasz przewody z silnika do falownika, i powinno działać.


    Skoro pracuje w gwiezdzie na 380V to jak chcesz podłączyć falownik 3x230?


    Zwiększone napięcie nie robi różnicy, (o jedyne 20V)
    Kiedyś wszystkie urządzenia 3F były zasilana napięciem międzyfazowym 380V.
    Dziś napięcie między fazowe wynosi 400V,a silniki pracują 'normalnie'

    Moderated By radsat:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Udzielam ostrzeżenia.

  • #6
    InstalacjeTV
    Level 11  
    Rezystor240 ja się nie znam na tym, ale to co Ty wypisujesz to w ogóle dla mnie jakieś głupoty!

    Jakie 20V???!

    Zasilam go napięciem 3x230V - czytaj DWIEŚCIE TRZYDZIEŚCI

    NIE 380V - czytaj trzysta osiemdziesiąt :)
  • #7
    Rezystor240
    Level 41  
    Międzyfazowe dla 230V jest 400V (obecnie)
    Dla 220V międzyfazowe to 380V (kiedyś)

    Dodano po 2 [minuty]:

    InstalacjeTV wrote:
    Rezystor240 ja się nie znam na tym, ale to co Ty wypisujesz to w ogóle dla mnie jakieś głupoty!


    Jeśli tak uważasz, to moja pomoc w kierunku Twej osoby się zakończyła.
  • #8
    Ryszard49
    Level 37  
    Rezystor240, musisz się trochę jeszcze pouczyć, nie udzielaj błędnych porad. Obejrzyj sobie ten filmik:
    Link
  • #10
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Rezystor240 wrote:
    Podłączasz przewody z silnika do falownika, i powinno działać.
    Pewny jesteś ?? :D
    Rezystor240 wrote:
    Zwiększone napięcie nie robi różnicy, (o jedyne 20V) :D
    Kiedyś wszystkie urządzenia 3F były zasilana napięciem międzyfazowym 380V.
    Dziś napięcie między fazowe wynosi 400V,a silniki pracują 'normalnie'
    Przestań bredzić i szerzyć tu herezje techniczne!

    @InstalacjeTV Przy odpowiednim ustawieniu falownika, ten silnik może pracować, ale z 40% niższą mocą. Co on ma napędzać ? Oraz typ falownika poproszę.
  • #11
    InstalacjeTV
    Level 11  
    Krzysztofie odpuściłem temat.
    Zakupiłem inny silnik :)
  • #12
    arelektroda
    Level 22  
    InstalacjeTV wrote:
    Witam...

    Posiadam taki oto silnik:
    Silnik 3F zasilanie falownkiem 1F

    Wychodzą z niego tylko 3 kable oraz na obudowie nie mam napisane 220/380V tylko samo 380V.

    Czy da się podpiąć do niego falownik jednofazowy, który na wyjściu daje 3x230V?
    W innym silniku miałem napisane 220/380V podpiąłem go w trójkąt i wszystko super działa, ale tam miałem 6 wyprowadzeń :(

    Jak się sprawa ma w tym przypadku?
    Proszę o pomoc.


    Nie "kable" tylko przewody.
    Twój silnik z powodzeniem może być zasilony falownikiem 3x230 ale nie uzyskasz jego pełnej mocy (a może taka niepełna moc wystarczy dla realizacji Twojego celu?)
    Nie podałeś mocy Twojego falownika a także mocy jakiej oczekujesz od silnika stąd wypowiedzi niektórych kolegów są delikatnie mówiąc niestosowne.
    Załączony film instruktażowy także zawiera nieścisłości (chociażby stwierdzenie, że "wszystkie silniki trójfazowe mają sześć wyprowadzeń") ale jego autora z tego powodu nie potępiam.
    Dokształcanie zazwyczaj powinniśmy rozpocząć od siebie.
  • #13
    romulus73
    Level 26  
    Niekoniecznie , jeżeli ma falownik LG to może sterować wektorowo, wszystkie LG mają sterowanie skalarne i wektorowe dzięki temu uzyska moment silnika przy niższym napięciu. W dodatku przy sterowaniu wektorowym w LG falownik sam robi auto-tuning. Nie wiem dlaczego chcecie sterować U/F skoro algorytmy są słabsze.
  • #14
    arelektroda
    Level 22  
    romulus73 wrote:
    uzyska moment silnika przy niższym napięciu
    Moment tak ale to nie to samo co moc.
  • #15
    romulus73
    Level 26  
    Zgadza się ale, z niskich obrotów wystartuje. Moment ciągnie Moc daje dynamikę.Skoro U/F nie daje pełnego momentu przy sterowaniu skalarnym poślizg jest dużo większy jak przy sterowaniu wektorowym dlatego momentem podciągnie przy niższym napięciu U/F- napięcie - częstotliwości, mniejsze napięcie mniejsza siłe przyciągania rotora. Dlatego zrobiono sterowanie wektorowe. Zgadza się kolega. Jak w silniku Diesel duży moment przy małych obrotach.
  • #16
    arelektroda
    Level 22  
    romulus73 wrote:
    Jak w silniku Diesel
    Silnik diesla to nie nazwa własna i piszemy małą literą a Autora tematu charakterystyka pracy tego typu silnika raczej nie interesuje bo w żaden sposób nie rozwiązuje Jego problemu.
  • #17
    romulus73
    Level 26  
    Cyba nie zrozumiałeś odpowiedzi. Słowo kluczowe sterowanie Wektorowe,
    Nie rozumiesz jak działa przemiennik jedynym ograniczeniem w sterowaniu silnika jest jego zasilanie nie wytworzy większego napięcia.
    Ale nikt nie napisał że nie możesz robić innych rzeczy.
    Podłączyłem silnik 3x230 z falownika 3x400 podobno miał się od razu spalić Falownim LG LS100 sprężarka tłokowa 5,5KW ale wszyscy myśleli że będzie pracował na 400V ja skonfigurowałem go na 300V dla 72Hz działa od roku. Słowa Diesel użyłem jako nazwiska twórcy od którego pochodzi potoczna nazwa silnika.