Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

T mobile internet domowy opinie

naruto29 04 Paź 2017 12:54 1926 19
  • #1 04 Paź 2017 12:54
    naruto29
    Poziom 7  

    Witam,
    jestem zainteresowany internetem domowym od t mobile ten w ofercie 20mb/s lub 60mb/s nielimitowany
    Czy ktoś z Was miał juz przyjemność obcować z tym internetem?
    Czy jest naprawde tak dobry aby zastąpić nam internet od innych firm typu Netia czy Orange(światłowód)
    Czy są jakieś problemy z łączeniem i zrywami połączen poprzez podłączenie stałe lan i wifi?

    0 19
  • #2 04 Paź 2017 13:48
    nowakjac
    Poziom 11  

    Oferta T-mobile wypada dość korzystnie na tle konkurencji. Testowałem ten internet kilka dni i muszę powiedzieć, że działał dość dobrze. 50 Mbit'ów dało się uzyskać (a czasem nawet więcej) ale w godzinach wieczornych niestety transfer spadał dość drastycznie do 10, 5 a czasem 2 Mbit.
    Wiec wszystko zależy od obciążenia danego BTS'a. Oczywiście podczas testów miałem pełen zasięg LTE.

    1
  • #3 04 Paź 2017 13:56
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Pomocna lektura http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=10&t=45472 Jest 30 dni na testy więc można samemu sprawdzić jak to wygląda w konkretnej lokalizacji. wiele zależy od obciążenia sieci T-Mobile w danym rejonie i od tego jak wyglada na nim infrastruktura operatora.

    0
  • #4 04 Paź 2017 14:05
    Vytautas_YT
    Poziom 26  

    Kolego @naruto29, nie wiem do czego i w jakim stopniu wykorzystujesz łącze internetowe ale ja osobiście mając możliwość podłączenia do sieci światłowodowej nie zdecydował bym się na zmianę łącza na jakiekolwiek rozwiązania GSMowe. Dlaczego? Wszyscy tylko licytują się na 'Mbps', niestety nikt nie wspomina o 'ms'. Miałem okazję sprawdzić w kilku lokalizacjach połączenia LTE kilku operatorów, co z tego że dało się wykręcić ponad 20Mbps, ping w czasie wykorzystania łącza (nie musiało być maksymalne, chociaż przy tych połączeniach ciężko określić maks w danej chwili) do losowego adresu wzrastał do poziomu 400-500ms. Jak dla mnie odpada, fakt że można by wstawić router i przyciąć wykorzystanie łącza ale pytanie do jakich wartości ciąć skoro w zależności od pory dnia maksymalna możliwa przepustowość może być na różnych poziomach.

    0
  • #5 04 Paź 2017 15:33
    m.jastrzebski
    Poziom 35  

    naruto29 napisał:
    Witam,
    jestem zainteresowany internetem domowym od t mobile ten w ofercie 20mb/s lub 60mb/s nielimitowany
    Czy ktoś z Was miał juz przyjemność obcować z tym internetem?
    Czy jest naprawde tak dobry aby zastąpić nam internet od innych firm typu Netia czy Orange(światłowód)
    Czy są jakieś problemy z łączeniem i zrywami połączen poprzez podłączenie stałe lan i wifi?

    Zamieniać światłowód na LTE? Nie słuchaj reklam, tylko się zastanów.

    Pojedynczy światłowód od Ciebie do jakiegoś urządzenia operatora (Switcha, routera) jest w stanie zazwyczaj przesłać na wiele km 1Gbit/s.

    Od nadajnika LTE do WSZYSTKICH osób do niego podłączonych jest do podziału ~10x mniej.
    Wnioski wyciągnij sam.

    0
  • #6 13 Paź 2017 00:54
    taxy
    Poziom 9  

    Witam. Też jestem zainteresowany tematem domowego Internetu. Może podzielę się moimi doświadczeniami. Moim znajomym kończy się 2 letnia umowa z Polsatem i rozglądają się za innym dostawcą. Parę słów o LTE z Cyfrowego Polsatu, miałem okazję przez te 2 lata co jakiś czas przyjrzeć się jego działaniu. Ping ani razu nie przekroczył 60 ms, o różnych porach dnia. Transfer, tu już było różnie. Pobieranie najczęściej 10 - 20 Mb/s ale bywało też 2 Mb/s (rzadko). Chyba całkiem nieźle. Teraz testują dostęp poprzez UPC (światłowód dochodzi do piwnicy bloku + ok. 10 m kabla współosiowego. I co się okazuje? Jakość połączenia na poziomie lub gorzej od starego LTE. Ping w przybliżeniu od 15 do 100 ms, ale transfer bywa gorszy niż przez LTE, czasem 2 - 3 Mb/s nawet. Owszem, rzadko osiąga te 50 Mb/s, ale tylko rzadko (opcja Fiber Power 60 Mb/s). Nie będę już wspominał o perypetiach z BOK, pomocą techniczną. Ogólnie kształtuje się to na poziomie opisanym w serwisie opiniuj.pl.
    Sam natomiast jestem abonentem Vectry i o ile ich zdalna pomoc jest na poziomie całkiem podobnym jak w UPC, to na szczęścia jest lokalne biuro obsługi do którego można pójść i skutecznie wyegzekwować to i owo. Natomiast pod względem technicznym wszystko działa nienagannie.
    Kol. m.jastrzebski, Vytautas_YT - wybór wcale nie jest taki oczywisty, wziąwszy pod uwagę wszystkie czynniki. Tak, jak napisał kol. matek451: Testy!
    Pozdrawiam.

    0
  • #7 13 Paź 2017 09:25
    Vytautas_YT
    Poziom 26  

    Kolego @taxy, ja wiem że w różnych miejscach działa to różnie. A co do tego internetu Twoich znajomych od UPC to nie o takie łącze "światłowodowe" mi chodziło, w tym przypadku światłowód to infrastruktura operatora, Oni (jak piszesz) są podpięci koncentrykiem za jakąś rozdzielnicą, gdzie jak coś będzie skopane to będzie klops. Ja pisałem z myślą o sieciach światłowodowych typu FTTH, które są już dostępne nawet na wsiach :)

    0
  • #8 13 Paź 2017 09:33
    m.jastrzebski
    Poziom 35  

    taxy napisał:

    Kol. m.jastrzebski, Vytautas_YT - wybór wcale nie jest taki oczywisty, wziąwszy pod uwagę wszystkie czynniki. Tak, jak napisał kol. matek451: Testy!
    Pozdrawiam.

    WYbór jest oczywisty. Kabel. Zawsze.
    WIesz jak chcesz miec dobre połączenie na dzień czy miesiąc to bierz pan LTE po przetestowaniu któe chodzi obecnie u CIebie szybko.
    JAk chcesz miec docelowe łącze na lata albo masz spore zużycie danych, to bierz pan od operatora kablowego. Żadne LTE nie jest bez limitu, są albo limity danych albo limity prędkości.

    Różnica pomiędzy radiem a kablem jest zasadnicza. Bolączki któe opisywałeś w przypadku operatora kablowego DA się naprawić. Kwestia dobrej woli i chęci operatora, konfiguracji, zmiany sprzętu, wymiany kabla na lepszy itp.
    Takie bolączki w przypadku radio są nienaprawialne. Operator ma pozwolenia na używanie takiej a takiej częstototliwości i fizyki nie przeszkoczy - wiecej danych nie przepcha a jednocześnie nie ma żadnej kontroli ilu ludzi mu z danego nadajnika skorzysta.

    0
  • #9 13 Paź 2017 11:26
    taxy
    Poziom 9  

    Panowie, z technicznego punktu widzenia macie oczywiście rację. Sam jestem szczęśliwym posiadaczem dostępu po kablu, który działa nienagannie. Kiedy u moich znajomych pojawiła się możliwość dostępu do taniego internetu "Fiber Power" sam namówiłem ich do porzucenia dostępu przez radio. Narobiłem sobie kłopotów: dwoje starszych "nietechnicznych" osób, którym poprzez 2 lata dostęp przez radio działał bardzo dobrze w stosunku do ich potrzeb, teraz "wymiękają" w konfrontacji z chciwym korpo - z książętami z infolinii/pomocy technicznej - straszącymi opłatami za każdą wizytę technika - z resetującym się modemo-routerem kablowym - z fakturą na kwotę 160 zł (a miało być tylko 29), długo by wymieniać.
    Powtarzam: wybór wcale nie jest oczywisty.
    Wszystko jest względne. Zależy, co kto i do czego potrzebuje.
    I niestety, trzeba brać pod uwagę życiowe realia. W sytuacji braku np. wymienionej przez kolegę dobrej woli ze strony operatora trzeba rozważyć inne rozwiązania - wydaje się, że nie jest tak, że z radiem nie da się nic zrobić. Czytałem posty kol. matek451 i odniosłem wrażenie, że istnieją pewne możliwości.
    Technologia LTE i infrastruktura wciąż się rozwija. Na pytanie postawione przez kol. naruto29, odpowiedziałbym: poświęcić trochę czasu na testy.

    0
  • #10 12 Gru 2017 15:35
    jajacek100
    Poziom 10  

    Wykupione 60Mbps , szybkość download nie przekracza 8Mbps , upload jak przekroczy 1Mbps to cud .... kicha na maksa , i nie podniecać się okresem testowym ( bo w tym czasie śmigało idealnie - bez zastrzeżeń , jak się skończy okres testowy i podpiszecie cyrograf - wtedy powodzenia ... )

    0
  • #11 12 Gru 2017 15:58
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    W jakiej lokalizacji takie prędkości ? Jakie parametry sygnału LTE, jak daleko do BTS-a i w jakiej technologii LTE/3G i na jakim paśmie/agregacji? Jaki sprzęt, ustawienia na nim, antena zewnętrzna? Niski UL jest dowodem na kiepskie parametry sygnału.

    0
  • #12 12 Gru 2017 16:27
    jajacek100
    Poziom 10  

    matek451 napisał:
    W jakiej lokalizacji takie prędkości ? Jakie parametry sygnału LTE, jak daleko do BTS-a i w jakiej technologii LTE/3G i na jakim paśmie/agregacji? Jaki sprzęt, ustawienia na nim, antena zewnętrzna? Niski UL jest dowodem na kiepskie parametry sygnału.


    Warszawa Sadyba LTE , jakieś 800m do BTSa żadnych przeszkód po drodze , dwie lub trzy kreski na routerze , ale to akurat jest nie ważne . W okresie testowym down ponad 40Mbps , up poniżej 12 Mbps nie spadał , ping poniżej 20 . Jak tylko miesięczny okres testowy się skończył i podpisałem cyrograf , wszystko siadło , z dnia na dzień ...

    0
  • #13 12 Gru 2017 16:57
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Akurat parametry sygnału oraz pasmo z którego korzystałeś jest bardzo ważne, widać że wydajesz opinie na temat o którym nie masz pojęcia. W tej okolicy T-Mobile ma kilka BTS-ów z własnym LTE2600, dwa z LTE800 oraz korzysta tez z LTE1800netWorks na kilku. dostępna agregacja pasm LTE-A na nich. Routery B525, B528 czy B529 maja możliwość wyboru konkretnych pasm LTE czy agregacji dwóch pasm LTE-A. W zależności od pasma, agregacji i obciążenia BTS-a zależą prędkości ale niski UL jest z reguły powodem kiepskiego sygnału. należało przetestować LTe2600, LTE1800, LTe800 oraz agregację LTE2600+1800, LTE2600+800 i LTE1800+800. Sprawdzić na każdym parametry sygnału, prędkości DL/UL oraz CID BTS-a z którym się łączyłeś. Wybiera się optymalne , najmniej obciążone pasmo LT, LTE-A a w celu zapewnienia prawidłowych parametrów sygnału konkretna antenę. Jesli stacje bazowe są na różnych kierunkach to za pomocą anteny kierunkowej można wymusić połączenie z najmniej obciążonym, trzeba się też liczyć z przyrostem klientów na BTS-ie i spadkiem prędkości. parametry sygnału w kreskach to żaden argument.

    0
  • #14 12 Gru 2017 17:06
    jajacek100
    Poziom 10  

    matek451 napisał:
    Akurat parametry sygnału oraz pasmo z którego korzystałeś jest bardzo ważne, widać że wydajesz opinie na temat o którym nie masz pojęcia. W tej okolicy T-Mobile ma kilka BTS-ów z własnym LTE2600, dwa z LTE800 oraz korzysta tez z LTE1800netWorks na kilku. dostępna agregacja pasm LTE-A na nich. Routery B525, B528 czy B529 maja możliwość wyboru konkretnych pasm LTE czy agregacji dwóch pasm LTE-A. W zależności od pasma, agregacji i obciążenia BTS-a zależą prędkości ale niski UL jest z reguły powodem kiepskiego sygnału. należało przetestować LTe2600, LTE1800, LTe800 oraz agregację LTE2600+1800, LTE2600+800 i LTE1800+800. Sprawdzić na każdym parametry sygnału, prędkości DL/UL oraz CID BTS-a z którym się łączyłeś. Wybiera się optymalne , najmniej obciążone pasmo LT, LTE-A a w celu zapewnienia prawidłowych parametrów sygnału konkretna antenę. Jesli stacje bazowe są na różnych kierunkach to za pomocą anteny kierunkowej można wymusić połączenie z najmniej obciążonym, trzeba się też liczyć z przyrostem klientów na BTS-ie i spadkiem prędkości. parametry sygnału w kreskach to żaden argument.

    To jakim cudem w okresie testowym działało idealnie ??? A może się przeprowadziłem ??? BTSy przenieśli ? ?? Router nie zmienił położenia ... a menu routera to sobie mogę co najwyżej wybrać LTE , 3G , 2G albo auto , to co sobie potestuję ? Sam nie masz pojecia czym ludzie dysponują , a proponujesz szeroko zakrojone testy ...

    0
  • #15 12 Gru 2017 17:13
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    A skąd wiesz w jakim paśmie i z którym BTS-em się łączył wcześniej a z którym teraz ? Jeśli wokół jest kilka BTS-ów to często zdarza się ze modem "skacze" po nich. Oczywiście nie można wykluczyć że na BTS-ie wzrósł ruch sieciowy i skutkuje to przeciążeniem ale wtedy jest niski SINR oraz DL<UL. Poza tym skąd wiesz że łączyłeś się z tym BTS-em odległym o 800m, znasz jego eNB, CID, zidentyfikowałeś go i pasmo LTE z niego? Który to BTS według ciebie?

    0
  • #16 12 Gru 2017 17:20
    jajacek100
    Poziom 10  

    A dlaczego jak okres testowy się skończył i podpisałem cyrograf , wszystko siadło , z dnia na dzień ???

    0
  • #17 12 Gru 2017 17:33
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Doszukujesz się teorii spiskowych, umowę podpisałeś od razu. Operator nie gwarantuje prędkości a te zależą od wielu czynników, min od pasma LTE, parametrów sygnału i obciążenia sektora na BTS-ie z którego korzystałeś/korzystasz. W okolicy jest kilka BTS-ów, na Jałtańskiej 1 czy Mangalia 4 z kompletem KLTE2600, LTE800 i LTE1800 oraz ich agregacją. W T-Mobile w Warszawie LTE2600 ma silny priorytet i często trzyma się tego pasma mimo kiepskich parametrów sygnału . Dlatego istotne jest sprawdzenie i wymuszenie pasm LTE po kolei i ich agregacji i wybór optymalnego. Są do tego narzędzia ale niestety wiedza 99% użytkowników na to nie pozwala, co gorsza nie mają co liczyć na pomoc ze strony konsultantów operatora. Oni też nie maja pojęcia o własnej sieci.

    0
  • #18 12 Gru 2017 22:02
    marx232
    Poziom 13  

    Mają taki bałagan w tej firmie że szkoda gadać. Internet na test w październiku, opłata na fakturze naliczona poprawnie, w połowie okresu prędkość zwiększona. Następny miesiąc na fakturach kwoty 170 i 140 pln z groszem za internet, w tym miesiącu naliczona znowu opłata abonamentowa. Raty za sprzęt 4 czyli 80pln. Jakieś 500pln mi wyszedł miesiąc, na maile z BOK nie odpisują, mam czasu wisieć na infolinii, ale chyba nie będzie wyjścia.
    Co do prędkości ok, niskie pingi, lejków nie zauważyłem.

    0
  • #19 12 Gru 2017 22:09
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Bałagan z platforma bilingową , fakturami, żenująca obsługa BOK to w T-mobile norma od lat. Nic z tym nie zrobili , niestety ale sa daleko w tyle . W przeciwieństwie do rozbudowy sieci i infrastruktury. Teraz na dodatek zaproponowali sensowną ofertę internetową. Bez poprawy w innych dziedzinach trudno jednak zawojować rynek Oferta ma 3 m-ce więc niewiele i nadal trzeba się jej przyglądać.

    0
  • #20 15 Gru 2017 13:13
    gtae
    Poziom 9  

    Biorąc kabel (dajmy na to Neo z Oranż) podłączasz i działa, a jak nie działa to zgłaszasz usterkę (wiem, że z tymi reklamacjami też to tak różnie bywa, ale można przyjąć, że na ogół naprawiają).

    Biorąc LTE jesteś skazany na szereg czynników i trochę zostawiony samemu sobie. Dzisiaj działa super, jutro nadajnik zostanie obciążony przez kilku agresywnych użytkowników i już działa inaczej. Trzeba biegać z routerem, w wielu wypadkach zrobić instalację antenową na zewnątrz, konfigurować pasma na routerze czy zmienić sam router na lepszy...itd.

    To powinien być wybór świadomy...konsekwencji. Nie jest jednak wykluczone, że LTE będzie działał super, przez cały okres umowy :)

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo