Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf III - Wiązka silnika swap TDI PD - kilka pytań

04 Paź 2017 15:38 1113 2
  • Poziom 6  
    Miałem mały fuck'up przy upalaniu i spaliłem trochę wiązki silnika w samochodzie, nic wielkiego się nie stało, ale postanowiłem wyjąć całość z samochodu w celu zrobienia jej od nowa z pewnymi modyfikacjami oraz rozkodowania krok po kroku co z czym. Stara wiązka z tego co widzę była zrobiona "na sztukę" aby działało co zawsze mnie drażniło, ale nie było okazji się do tego zebrać.

    1. Hamulec, sprzęgło

    Piny 65,66 są połączone wspólnie do plusa za przekaźnikiem 219, natomiast pin 32 podłączony jest do masy, jakiś skrót?

    2. Przekaźnik nr. 1?

    Nie bardzo wiem jaką rolę on pełni, ale jest na lini razem z przekaźnikami 103 (świece) i 219 oraz stanowi "obiejście" dla tego właśnie przekaźnika. Wygląda to tak że z nóżki 87 wychodzi przewód który w dalszym ciągu jest rozdzielony (w miejscu ??? na foto 1) i rozchodzi się dalej do przekaźnika 103, przepływomierza oraz do -no właśnie- wiązki już za przekaźnikiem 219. Przebieg zaznaczony na foto 2 zaczynając od przekaźnika 219, połączenie z zasilaniem ECU ,dalej po drodze zabezpieczenie bezpiecznikiem 20A i rozgałęzienie do pozostałych czujników. Natomiast z przekaźnika 1 "na skróty" leci przewód do rozgałęziania?
    Przekaźnik sterowany jest pinem nr 4 z kostki G2 skrzynki bezpieczników oraz ma podłączenie nóżką 86 do jakieś wiązki - niestety nie wiem jakiej zaznaczone na foto 3.

    FOTO 1
    VW Golf III - Wiązka silnika swap TDI PD - kilka pytań

    FOTO 2
    VW Golf III - Wiązka silnika swap TDI PD - kilka pytań

    FOTO 3
    VW Golf III - Wiązka silnika swap TDI PD - kilka pytań
    VW Golf III - Wiązka silnika swap TDI PD - kilka pytań

    3. Czujnik temperatury wody, ciśnienie oleju

    Temperatura wody jest rozdzielona na 2 czujniki jeden standardowo 4 pinowy z tyłu silnika z sygnałem dla ECU (piny 104 i 112) masa no i zegary (wolny) oraz drugim czujnikiem 2 pinowym na wężu z dużego obiegu(foto), który jest podłączony do kości G2, pin 3 (temp. cieczy) oraz co ciekawe z pinem 10 (ciśnienie oleju)?? Nie wiem ogólnie po co jest ten czujnik? Wolałbym na G2/3 podłączyć wolny obecnie przewód o którym mowa powyżej.
    Natomiast nie wiem co zrobić z tym G2/10 ona ma być gdzieś podłączony? G2/11(również ciśnienie oleju) jest normalnie podłączony do czujnika oleju 1 pinowego

    VW Golf III - Wiązka silnika swap TDI PD - kilka pytań

    Będę wdzięczny za jakieś wskazówki
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 6  
    Rocznik jest 95' tyle że nie TDI, a oryginalnie jest 1.8 Pb ADZ automat (teraz manual) a i nie jest to Golf tylko Passat, zawsze podaje jako Golf, bo technologia ta sama, ale model bardziej rozpoznawalny i zawsze więcej info można uzyskać.