Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lancia Phedra 2.0 16v 2003 B+G - Świeci się kontrolka stop i ręcznego

04 Paź 2017 20:07 951 6
  • Poziom 5  
    Witam

    Jestem nowa i jeśli w złym dziale to proszę o przeniesienie.

    Posiadamy Phedrę 2003 rocznik, 2.0 B+G, automat. Od jakiegoś czasu (nie wiem czy ma to związek, ale kilka dni po naprawie skrzyni biegów) zaczęła się palić kontrolka stop oraz kontrolka ręcznego (na kierownicy) podczas jazdy. Dodatkowo pipczy co jakiś czas i zaraz po tym na wyświetlaczu komputera pokładowego wyskakuje komunikat: zaciągnięty hamulec ręczny.

    Wymieniliśmy klocki, wymieniliśmy płyn hamulcowy, niestety nie przyniosło to efektu. Program diagnostyczny tylko raz nam pokazał błąd (mapsensora), obecnie nie pokazuje błędów.

    Znajomy diagnosta ojca przyczepił się do czujnika ABS lub do pompy ABS (szczerze mówiąc wątpimy w ten ABS - nie wyskakuje błąd ABS).

    Pomoże ktoś?
  • Spec Overclocking
    A czy poziom płynu hamulcowego jest w normie?
    Ja bym obstawiał czujnik ręcznego.
  • Poziom 5  
    Poziom płynu w normie, klocki zmienione. Nie jestem pewna czy auto jest wyposażone w czujnik ręcznego
  • Poziom 35  
    Musi być pod dźwignią, inaczej by się nie zapalała kontrolka zaciągniętego ręcznego.
    Lancia Phedra 2.0 16v 2003 B+G - Świeci się kontrolka stop i ręcznego

    Element nr 9
  • Poziom 5  
    A wiecie może jak można sprawdzić czy po zmianie klocków i zmianie płynu dobrze odpowietrzyliśmy układ hamulcowy?
  • Poziom 5  
    Pojawiły się zmiany. Kontrolki STOP i (!) zaczynają co jakiś czas same gasnąć (wtenczas pipczenie też znikało). W niedzielę zrobiliśmy sporą trasę (Wrocław-Wolsztyn-Wrocław) kontrolki nie zapaliły się ani razu i nie zapiszczało ani razu. Zaczynam się zastanawiać czy klocki które zamontowaliśmy nie były "za grube" i nie musiały się "dotrzeć".
  • Poziom 5  
    Witam
    Temat będzie można chyba zamknąć. Dziękuję wszystkim za pomoc i podpowiedzi. Napiszę co pomogło naszemu autku, może się przyda innym.

    Odpowiedzialne za pokładowe wyskakiwanie awarii systemu ESP/ASR, awarii systemu ABS, oraz awarii skrzyni były dwa przednie czujniki ABS.

    Odpowiedzialny za to że auto zdechło i nie chciało odpalić był czujnik halla (czujnik położenia wału korbowego)

    I w końcu problem z tematu, czyli STOP (!) i pipczenie (aż trudno było w to uwierzyć), za to odpowiedzialny był moduł BSM (zwykła płytka z bezpiecznikami)

    Lancia Phedra 2.0 16v 2003 B+G - Świeci się kontrolka stop i ręcznego