Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Lanos - Słabe ogrzewanie

05 Oct 2017 07:10 5091 32
  • Level 13  
    Witam, mam problem w lanosie 1.5 8v. Polega na tym że słabo grzeje w sensie że dam na ciepłe chwilę leci gorące i zaraz już letnie. Dam pokrętło na zimne chwilę czekam i znów dam na ciepłe i znów chwilę gorące powietrze przez chwilę. Auto posiada lpg. Parownik jest wpiety w szereg czyli dane są trojniki. Dodam że obydwa węże z nagrzewnicy są identycznie gorące. Co to może być ?? Padła nagrzewnica czy linka od sterowania bo podobno lubi padać linka i może nie otwiera na maxa. Dziękuję wszystkim za pomoc
  • Level 39  
    Albo linka,albo klapa.
  • Level 43  
    Witam .Sprawdzić te linki od sterowania nawiewu ale jeśli ta nagrzewnica jest od nowości to może mieć pozatykane żeberka i grzeje słabo mimo że wlot i wylot płynu chłodzącego na wężach jest gorący. Proponuje dostać się do nagrzewnicy i sprawdzić czy grzeje całą powierzchnią.
  • Level 28  
    pkpintercity wrote:
    Parownik jest wpiety w szereg czyli dane są trojniki
    Raczej równolegle. Według mnie mizerny przepływ przez nagrzewnicę co powoduje szybkie wystudzenie przez nawiew.Raczej nagrzewnica do wymiany bo czyszczenie z doświadczenia wiem daje mizerne i krótkie efekty.
  • Level 13  
    Dziś będę oglądał te linki . I co do wyciągania nagrzewnicy to myślę czy by nie spróbować wypisać węże z nagrzewnicy podłączyć no. Pompke z pralki kupić plukanke do chłodnic i plukac na różnych forach i na Youtube oglądałem filmiki podobno daje to bardzo dobre efekty bez ryzyka rozczelnienia układu bo najczęściej po takim zabiegu leci chłodnica.
  • Level 31  
    Na początek wężem i wodą z kranu spróbuj ją przedmuchać kilkanaście razy w jedna i drugą stronę.
  • Level 42  
    Rozrysuj jak masz podpięty parownik i tą nieszczęsną ogrzewnice. Bo jak nie masz wpięte szeregowo oba to możesz mieć problem z grzaniem skoro przez ogrzewnice nie ma przepływu cieczy.

    Masz jakiś wskaźnik temperatury na zegarach? Nie spada za mocno podczas ogrzewania?
  • Level 41  
    Nagrzewnica do wymiany....
    Chwilę grzeje póki wiatr jej nie schłodzi.
  • Level 13  
    Dodam jeszcze że wraz ze wzrostem obrotów silnika leci coraz to cieplejsze powietrze a na postoju stygnie.nie właśnie temperaturę trzyma idealnie ciągle nic nie spada. Ale przepływ powinien być ok. Jeżeli oba węże są gorące. Jeżeli chodzi o podłączenie pracownika to wygląda to tak że wąż który wchodzi to parownika jest wpiety w nagrzewnice za pomocą trojnika ibwyjscir tak samo wychodzi waz z nagrzewnicy i tam jest dany trójnik który łączy się z parownikiem.
  • Level 10  
    Nie wiadomo tak naprawdę jak wpięty jest ten reduktor od LPG. Bo może tworzy się jakiś wajpas. Powiedz jeszcze czy taka sytuacja zaistniała po zamontowaniu LPG? czy dopiero po jakimś czasie. Nagrzewnice warto przepłukać.. nie zaszkodzi to jej a może jedynie pomóc.. jak koledzy wskazują może po latach stać się nie drożna.. zakamieniona.. a tym samym mniej sprawna.. szczególnie gdy były wcześniej jakieś ubytki płynu i dolewne na "szybko" była zwykła woda.

    A samochód ci się nie grzeje przypadkiem? w sensie silnik? bo może pompa wody nie dawać już rady. Termostat wykluczam bo miałbyś stale równą niską temperaturę na wyjściu, a twierdzisz że jest ciepłe powietrze które szybko stygnie.
  • Level 35  
    Zrób prosty test:
    -dwie deseczki
    -zacisk stolarski.
    Na wężu który zasila wodą parownik załóż z ww. elementów klamerkę. Wąż ściśnij dość mocno ale nie na tyle żeby zablokować przepływ. Jeśli ogrzewanie się pojawi to należały zdławić przepływ przez parownik lub połączyć: silnik, parownik, nagrzewnica szeregowo ( obecnie masz połączenie równoległe).
  • Level 13  
    mixer2001 wrote:
    Nie wiadomo tak naprawdę jak wpięty jest ten reduktor od LPG. Bo może tworzy się jakiś wajpas. Powiedz jeszcze czy taka sytuacja zaistniała po zamontowaniu LPG? czy dopiero po jakimś czasie. Nagrzewnice warto przepłukać.. nie zaszkodzi to jej a może jedynie pomóc.. jak koledzy wskazują może po latach stać się nie drożna.. zakamieniona.. a tym samym mniej sprawna.. szczególnie gdy były wcześniej jakieś ubytki płynu i dolewne na "szybko" była zwykła woda.

    A samochód ci się nie grzeje przypadkiem? w sensie silnik? bo może pompa wody nie dawać już rady. Termostat wykluczam bo miałbyś stale równą niską temperaturę na wyjściu, a twierdzisz że jest ciepłe powietrze które szybko stygnie.




    Gaz od kupna tego auta. Silnik się nie grzeje wszystko jest ok temperaturę trzyma równo. I dziwna sprawa jest podczas długiego postoju jak odpalam to strasznie taki suchy pisk idzie przez chwilę zastanawiam się czy to nie pompa wody umiera ???
    Termostat wymieniony na nowy bo była robiona głowica. Przed wymiana termostatu było identycznie.
  • Level 43  
    To jak pompa wody siada to od razu radze zrobić sobie wymianę rozrządu.
  • Level 13  
    Tylko zaś rozmkina jaka pompe kupić bo kurczę na alledrogo patrząc niektóre mają mniej tych Śmigiel . No pompa firmy hempu ma tylko 6 koparek inne 10.
  • Level 43  
    Jakie koparki :) Ty masz kupić cały zestaw do Lanosa 1.5.8V bo do 16V jest inna pompa. Taka jest u ciebie w silniku.Lanos - Słabe ogrzewanie A kiedy rozrząd wymieniał kolega?
  • Level 13  
    No najciekawsze w tym wszystkim że w zeszycie od poprzedniego właściciela pisze że 3tys km temu. Starszy gościu miał te auto. Ale patrząc poziom niektórych napraw masakra jakie były robione. Np. Wymienial pompe paliwa to nie dość że nie dokrecili ten pompy na tym kolnierzu to lala się benzyna to ulamali wtyczke plus to że ciągle jak jak jadę autem to poziom paliwa paliwa spada do zera a jak postoi auto noc to pokazuje normalnie
  • Level 43  
    Sprawdź lepiej bo różnie bywa czasami tylko pasek zmieniają a reszty nie a jak masz zamiar pompę wymieniać to wymień cały komplet rozrządu .(pasek i napinacz).
  • Level 13  
    Faktycznie sprawdziłem zapisy w zeszycie od poprzedniego właściciela jest zmianka że wymieniony pasek i uszczelniona pompa wody czyli umiera pompa wody ciekawe czy po wymianie się polepszy
  • Level 28  
    Pompa jak siada to raczej cieknie a nie pogarsza się obieg wody. Musiało bu połamać pióra. To raczej nie jest przyczyną twojego problemu. Skieruj się raczej na nagrzewnicę.
  • Level 28  
    A to ciekawe bo reduktor się wpina równolegle a nie w szereg. Po za tym w centralnym ogrzewaniu też grzałby tylko jeden grzejnik a pozostałe nie?Silnik ma taką wydajność cieplną że rozgrzeje wszystko.Najprawdopodobniej zamulona nagrzewnica.
  • Level 43  
    @pkpintercity Zamieść fotografię połączenia tych trójników od parownika do nagrzewnicy.
  • Level 13  
    Lanos - Słabe ogrzewanieLanos - Słabe ogrzewanie



    Tak to wygląda
    1 zdjęcie to chyba powrót
    2 zdjecie wejście do parownika i nagrzewnicy
  • Level 28  
    Jest jak ma być. Weź się w końcu za nagrzewnicę bo ten tasiemiec się nie skończy.
  • Level 13  
    To jak wkoncu ma być??? Szeregowo czy równolegle ????
  • Level 43  
    Dobrze jest zajmij się ta nagrzewnicą .Wymień ją lub płukanie ale nie wiadomo czy nie jest zakamieniona.
  • Level 13  
    Ok. Jak najlepiej te płukanie zrobić wężem ogrodowy czy lepiej garnek postawić na kuchenkę tak z 10litrow kupić płyn do płukania pompka z pralki jakieś sito zrobić i plukac w dwie strony ???
  • Level 28  
    Płukaj z której strony ci pasuje byle był jakikolwiek przepływ. Postępuj zgodnie z instrukcją na środku do płukania. Ale z doświadczenia wiem że to niewiele daje. Ale spróbować można. Najlepsze efekty przyniesie wymiana.
  • Level 35  
    Nie wiem dla czego tak się upieracie na połączenie równoległe.
    W moim nie młodym samochodzie również miałem ten sam problem. Nagrzewnica płukana różną chemią czterokrotnie. Przepływ przez nią idealny. Podłączona bez parownika dawała parzące powietrze ze środkowego nadmuchu przy około pięciu stopniach na dworze. Wpięcie parownika równolegle zaburzało pracę nagrzewnicy do tego stopnia że nadmuch dawał około dwudziestu pięciu stopni. Rozkręciłem wszystko i podłączyłem szeregowo. W samochodzie ciepło i z gazem nie ma problemów.
    Płukanie zacznij od zwykłego węża. Jak zobaczysz że woda swobodnie przepływa to chemia nie wiele pomoże.
  • Level 28  
    Wpina się równolegle ponieważ wpięcie w szereg może w skrajnym przypadku doprowadzić do zamarzniecia redaktora. Nie będę tłumaczył w jakim bo tego można się domyśleć. A w przypadku zamulonej nagrzewnicy to już na pewno.