Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

corsa b 10xe - Błąd P1502 po wymianie immo.

05 Paź 2017 17:38 3156 31
  • Poziom 14  
    Witam.
    Ostatnio w mojej corsie padł komputer (nie można było się z nim połączyć przez obd2, auto nie odpalało). Wymieniłem cały zestaw z innej corsy b 1.0 - ecu, pętle immobilizera i chip w kluczyku. Z nowym komputerem udało się połączyć bez problemu - komputer widzi immobilizer, immobilizer wykrywa kluczyk.
    Niestety auto dalej nie odpala i za każdym razem po próby odpalenia w pamięci ecu pojawia się kod błędu p1502.
    Z tego co udało mi się sprawdzić to na pompę paliwa podawane jest napięcie gdy przekręcę stacyjkę w pozycje zapłon.
    Czy ktoś mógłby nakierować mnie gdzie szukać przyczyny problemu ?

    Edit:
    Check nie miga, jeżeli jest taka potrzeba to mogę zrobić screeny z ABCom'a - wystarczy napisać co sprawdzić.
  • Poziom 43  
    Coś z immo nie tak
  • Poziom 14  
    Fakt - błąd jest od immobilizera, jednak immo wykrywa kluczyk, a ecu wykrywa immo.
    Screeny z ABCom'a:
    corsa b 10xe - Błąd P1502 po wymianie immo.corsa b 10xe - Błąd P1502 po wymianie immo.corsa b 10xe - Błąd P1502 po wymianie immo.corsa b 10xe - Błąd P1502 po wymianie immo.corsa b 10xe - Błąd P1502 po wymianie immo.corsa b 10xe - Błąd P1502 po wymianie immo.corsa b 10xe - Błąd P1502 po wymianie immo.corsa b 10xe - Błąd P1502 po wymianie immo.corsa b 10xe - Błąd P1502 po wymianie immo.corsa b 10xe - Błąd P1502 po wymianie immo.

    ps. Po wymianie ecu vin z ecu nie zgadza sie z vin nadwozia - będzie z tego problem przy przeglądzie ?
  • Poziom 31  
    Jakieś błędy w immo? Chyba problem jest w kluczyku.
  • Poziom 14  
    Sygnał z immo jest odbierany przy próbie odpalenia auta(przy "kręceniu silnikiem" transponder key status zmienia się na ok.
    Kluczyk jak widac na screenach jest rozpoznawany przez immobilizer.
    Jeden użytkownik sugerował na PW aby sprawdzić czujnik położenia wału - czy to nie jest przypadkiem ostatnia pozycja z ostatniego screena ? Jeśli tak to podczas "kręcenia" silnikiem parametr tej pozycji zmienia się naprzemian acvive - inactive.
    Na PW padła też sugestia że akumulator jest rozładowany. Niestety aku nie jest rozładowany. 2 dni temu ładował się przez noc podpięty do prostownika.
  • Poziom 31  
    tangofox napisał:
    Jeden użytkownik sugerował na PW aby sprawdzić czujnik położenia wału - czy to nie jest przypadkiem ostatnia pozycja z ostatniego screena ? Jeśli tak to podczas "kręcenia" silnikiem parametr tej pozycji zmienia się naprzemian acvive - inactive.

    Dobry trop. Podmień czujnik, jeśli nie pomoże to sprawdź przewody do ecu i sprawdź ustawienie rozrządu.
  • Poziom 14  
    A czy ktoś z was ma opis złącz ecu ? Chodzi mi o to który przewód jest przypisany do danego pinu.

    Edit:
    Czujnik położenia wału bosch, delphi,febi czy swag ??
    hella i innych 200+ pln nawet nie biorę pod uwage.
  • Poziom 31  
    corsa b 10xe - Błąd P1502 po wymianie immo.
    Co jest czym dojdź sobie po symbolach i ilości pinów, nie mam opisów.
  • Poziom 15  
    tangofox napisał:
    A czy ktoś z was ma opis złącz ecu ? Chodzi mi o to który przewód jest przypisany do danego pinu.

    Edit:
    Czujnik położenia wału bosch, delphi,febi czy swag ??
    hella i innych 200+ pln nawet nie biorę pod uwage.

    Tylko ori czujnik choć może być używany ale ori.
  • Poziom 30  
    Sprawdź czy jest iskra. Jak będzie iskra to podaj trochę paliwa do kolektora ssącego i sprawdź czy silnik się odezwie.
    Jak auto ma obrotomierz to sprawdź czy podnosi się wskazówka w czasie kręcenia.
  • Poziom 43  
    Czujnik podejdzie każdy tam jest indukcyjny.
  • Poziom 14  
    Co do sprawdzenia czy jest iska, to nie bardzo wiem jak to wykonać profesjonalnie.
    Narazie zrobiłem tak:
    Podpiołem się multimetrem pomiędzy piny 4/5/6 wtyczki cewki zapłonowej a masę.
    Jako że mój miernik nie posiada funkcji pomiaru częstotliwości to ustawiłem go na pomiar napięcia DC (z tego co wyczytałem to cewka sterowana jest przez wyjścia typu OC) - podczas "kręcenia" na każdym z pinó napięcie ulegało zmianom więc "jakiś" sygnał jest podawany na cewkę. btw zasilanie do cewki też dociera.

    Dzisiaj gdy montowałem do środka kanapę postanowiłem spróbować odpalić auto (czujnika jeszce nie wymieniłem - czekam na niego). Corsa zaczeła zachowywać się tak jak powinna przy błędzie p1502- check engine zaczoł migać (wcześniej palił się światłem ciągłym).

    Powoli zastanawiam się czy jest jeszcze sens brnąć w to dalej.
    ps. Paliwo jest podawane do silnika.
  • Poziom 14  
    Megawe napisał:
    Jak auto ma obrotomierz to sprawdź czy podnosi się wskazówka w czasie kręcenia.

    Obrotomierz nie podnosi się podczas kręcenia (abcom pokazywal 300-400obr).
    Nie miałem jak wejść pod auto więc zmierzyłem czujnik położenia wału poprzez wtyczkę ecy (piny a22 i a32) - wyszła przerwa. Czekam na nowy czujnik.

    Chciałbym jeszcze sprawdzić przewody od immo, ale nie mogę na schmatach znaleść do czego są one podpięte bezpośrednio.
  • Poziom 14  
    Czujnik położenia wału wymieniony na nowy - sprawny (mierzyłem przed montażem).
    Tak btw to dostęp do tego czujnika jest mega niewygodny.
    Auto nadal nie odpala.
    Nadal widnieje błąd P1502 - brak sygnału immobilizera.

    Ecu widzi pętle immo(która jest zaprogramowana w ecu) , immobilizer podaje następujące błędy:
    11,12,18:
    11 - Transponder Key Problem.
    12 - Wrong Transponder Key.
    18 - Engine Check Light Circuit.

    Dodam że po wsadzeniu kluczyka do stacyjki immobilizer rozpoznaje kluczyk jako key 2.

    Naprawde nie mam już pomysłu na to dlaczego to nie chce odpalić.
  • Poziom 31  
    Sprawdź rozrząd bo bardzo możliwe że przeskoczył a problem z brakiem diagnostyki odkryłeś przypadkiem i nie ma on zwiazku z działaniem poprzedniego komputera. Sygnał na cewkę możesz sprawdzić diodą z rezystorem ale jeśli podaje paliwo tzn kluczuje wtryskiwacze to nie będzie problem immo.
  • Poziom 38  
    Masz w parametrach,że transponder NIEWAŻNY!!!.to co szukać dalej
    (trzecie zdjęcie)
  • Poziom 30  
    JAk rozrusznik kręci 400 obr/min to sprawdź cisnienie na cylindrach.
  • Moderator Samochody
    adam7009 napisał:
    Masz w parametrach,że transponder NIEWAŻNY!!!.to co szukać dalej
    (trzecie zdjęcie)



    Tj kolega powiedział.. synchro
  • Poziom 14  
    Rozumiem że w tym przypadku potrzebny będzie security code do ecu + nowy transponder ?
  • Poziom 30  
    W starszych oplach było tak, że jak był problem z immo to nie kręcił rozrusznik.
    Czy w tym też tak jest to nie wiem ale warto to sprawdzić.
  • Poziom 38  
    Megawe napisał:
    W starszych oplach było tak, że jak był problem z immo to nie kręcił rozrusznik.
    mów w jakich ?,bo ta corsa to już jedna ze starszych.
  • Poziom 14  
    Próbowałem zaprogramować nowy transponder klucza jednak nie powiodło mi się.

    Po podaniu security code udało się wyczyścić poprzednio zapisane klucze, jednak gdy chciałem zaprogramować nowy klucz to dostałem tylko powiadomienie o udanym programowaniu - lista kluczy nadal pusta a transponder nie jest wykrywany przez immo.
    zakupiony transponder to pcf7935 od nxp
  • Poziom 14  
    Kupiony jako nowy - nie kodowany.
    Na paragon.
  • Poziom 38  
    jako ID40,czy ID33 ?
    rok tej corsy?tzn tej co klamoty z niej założyłeś.
  • Poziom 14  
    Jakie id ? Te transpondery typu ID40,ID33 itp to coś zupełnie innego niż mam ja(one są chyba do corsy C ale tego nie jestem pewien).

    IDXX - Przeźroczysta podłużna pastylka co może wypaść bez rozkładania kluczyka.
    PCF7935 - Czarna trapezowa obudowa z żywicy - zupełnie jak układ scalony - żeby to wymienić trzeba rozłożyć kluczyk na kawałki.

    Kwestia wymiany gratów odpadła corsa jest teraz wyposażona w te które miała fabrycznie - wymiana okazała się całkowicie zbędna a za brak komunikacji z ecu odpowiadał wadliwy kabel diagnostyczny.

    Jak już pisałem problem nie leży w jakiejś "niekompatybilności elementów" gdyż wszystko jest poprawnie wykrywane.
    Obecnie problemem jest "nieprogramowanie" nowego transpondera przez immobilizer.

    Zgrałem nawet EEPROM z immo - jak znajde chwilę to dodam go w załączniku- może to komuś pomoże.
  • Poziom 38  
    tangofox napisał:
    Jakie id ? Te transpondery typu ID40,ID33 itp to coś zupełnie innego niż mam ja(one są chyba do corsy C ale tego nie jestem pewien).

    IDXX - Przeźroczysta podłużna pastylka co może wypaść bez rozkładania kluczyka.
    PCF7935 - Czarna trapezowa obudowa z żywicy - zupełnie jak układ scalony - żeby to wymienić trzeba rozłożyć kluczyk na kawałki.
    nie masz wiedzy wiec nie pogadamy,zostaje Ci tylko celować aż trafisz.
    a jak byś chciał skorzystać z czyjeś pomocy to można transponder z pliku zrobić...
  • Poziom 31  
    Ten sam błąd jest obecnie na dwóch różnych zestawach startowych?
  • Poziom 14  
    Tak.
    Z tym że w orginalnym immobilzerze dzisiaj usunołem zapisane transpondery, a nowego nie mogę zaprogramować.
    Do swojego zestawu mam security-key.
    Do drugiego zestawu mam tylko zaprogramowany transponder.
  • Poziom 31  
    I jesteś przekonany, że jest to problem z immo a nie przykładowo rozrząd pękł? Przecież to się kupy nie trzyma, żeby oba zestawy były uszkodzone w ten sam sposób, radzę Ci, zmierz sprężanie.