Witam.
Zaczęło się od tego, że któregoś dnia auto nie odpaliło za pierwszym razem - nie zakręcił rozrusznik. W ciągu trzech dni doszło do tego, że kręcił za 30-tym razem.
Na ekranie "antipollution fault". Jak zapalił, to jechał normalnie. Potem zaczął
również gasnąć podczas jazdy, do tego nie można odpalić z rozrusznika. Jakoś
dotelepałem się do serwisu, gdzie zrobiono diagnostykę.
Generalnie błędów brak - tak powiedział diagnosta. Dostałem wydruk z komputera.
Widać tam trzy błędy:
odczyt pamięci błędów : EDC16DV4_E4
Kalkulator: wewnętrzna usterka kalkulatora Błąd sporadyczny miejscowy
Kalkulator: wewnętrzna usterka kalkulatora Błąd sporadyczny miejscowy
obwód przekaźnika zasilania układu wtrysku(1 stopień): Otwarcie zbyt szybkie
albo przekaźnik wciąż sklejony
Co ciekawe w serwisie auto paliło za każdym razem i chodziło jak zegarek.
Dojechałem do domu i po godzinie już nie zdołałem odpalić. Nie pali wcale.
Do tego dochodzi włączający się tryb "economy mode". Po podładowaniu akumulatora
tryb economy znika. Akumulator zdrowy, nowy, ma 12,78V. Kilka żarówek H4 pali bez problemu.
Przekaźniki w chwili rozruchu cykają. Sprawdziłem masy i zasilanie ECU - jest ok.
ECU to Bosch EDC16C34.
BSM 9664997880.
Rok produkcji 2009, wersja exclusive, VIN VF7FC8HZC9A105803
Bezpiecznik F8 w BSM jest ok.
Teraz moje pytanie:
chcę sprawdzić rozrusznik - czy przewód sterujący elektromagnesem wysterowuje się
podając masę czy plus ? Gdzie dokładnie jest drugi koniec tego przewodu - która wtyczka i który pin ?
Jeśli ktoś ma, to poproszę o kawałek schematu do tego auta z widocznym obwodem uruchamiania
rozrusznika. Wybudowanie rozrusznika zostawiam na koniec, po wykonaniu pełnej diagnostyki.
Jeśli błąd przekaźnika wtrysku jest ważny, to poproszę też o ten fragment schematu
oraz lokalizację tego przekaźnika, wtyczki i piny.
Zaczęło się od tego, że któregoś dnia auto nie odpaliło za pierwszym razem - nie zakręcił rozrusznik. W ciągu trzech dni doszło do tego, że kręcił za 30-tym razem.
Na ekranie "antipollution fault". Jak zapalił, to jechał normalnie. Potem zaczął
również gasnąć podczas jazdy, do tego nie można odpalić z rozrusznika. Jakoś
dotelepałem się do serwisu, gdzie zrobiono diagnostykę.
Generalnie błędów brak - tak powiedział diagnosta. Dostałem wydruk z komputera.
Widać tam trzy błędy:
odczyt pamięci błędów : EDC16DV4_E4
Kalkulator: wewnętrzna usterka kalkulatora Błąd sporadyczny miejscowy
Kalkulator: wewnętrzna usterka kalkulatora Błąd sporadyczny miejscowy
obwód przekaźnika zasilania układu wtrysku(1 stopień): Otwarcie zbyt szybkie
albo przekaźnik wciąż sklejony
Co ciekawe w serwisie auto paliło za każdym razem i chodziło jak zegarek.
Dojechałem do domu i po godzinie już nie zdołałem odpalić. Nie pali wcale.
Do tego dochodzi włączający się tryb "economy mode". Po podładowaniu akumulatora
tryb economy znika. Akumulator zdrowy, nowy, ma 12,78V. Kilka żarówek H4 pali bez problemu.
Przekaźniki w chwili rozruchu cykają. Sprawdziłem masy i zasilanie ECU - jest ok.
ECU to Bosch EDC16C34.
BSM 9664997880.
Rok produkcji 2009, wersja exclusive, VIN VF7FC8HZC9A105803
Bezpiecznik F8 w BSM jest ok.
Teraz moje pytanie:
chcę sprawdzić rozrusznik - czy przewód sterujący elektromagnesem wysterowuje się
podając masę czy plus ? Gdzie dokładnie jest drugi koniec tego przewodu - która wtyczka i który pin ?

Jeśli ktoś ma, to poproszę o kawałek schematu do tego auta z widocznym obwodem uruchamiania
rozrusznika. Wybudowanie rozrusznika zostawiam na koniec, po wykonaniu pełnej diagnostyki.
Jeśli błąd przekaźnika wtrysku jest ważny, to poproszę też o ten fragment schematu
oraz lokalizację tego przekaźnika, wtyczki i piny.