Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C3 1.4HDi - nie odpala - nie kręci rozrusznikiem

Cezarcio 06 Oct 2017 16:36 21165 22
  • #1
    Cezarcio
    Level 10  
    Witam.
    Zaczęło się od tego, że któregoś dnia auto nie odpaliło za pierwszym razem - nie zakręcił rozrusznik. W ciągu trzech dni doszło do tego, że kręcił za 30-tym razem.
    Na ekranie "antipollution fault". Jak zapalił, to jechał normalnie. Potem zaczął
    również gasnąć podczas jazdy, do tego nie można odpalić z rozrusznika. Jakoś
    dotelepałem się do serwisu, gdzie zrobiono diagnostykę.
    Generalnie błędów brak - tak powiedział diagnosta. Dostałem wydruk z komputera.
    Widać tam trzy błędy:
    odczyt pamięci błędów : EDC16DV4_E4
    Kalkulator: wewnętrzna usterka kalkulatora Błąd sporadyczny miejscowy
    Kalkulator: wewnętrzna usterka kalkulatora Błąd sporadyczny miejscowy
    obwód przekaźnika zasilania układu wtrysku(1 stopień): Otwarcie zbyt szybkie
    albo przekaźnik wciąż sklejony
    Co ciekawe w serwisie auto paliło za każdym razem i chodziło jak zegarek.
    Dojechałem do domu i po godzinie już nie zdołałem odpalić. Nie pali wcale.
    Do tego dochodzi włączający się tryb "economy mode". Po podładowaniu akumulatora
    tryb economy znika. Akumulator zdrowy, nowy, ma 12,78V. Kilka żarówek H4 pali bez problemu.
    Przekaźniki w chwili rozruchu cykają. Sprawdziłem masy i zasilanie ECU - jest ok.
    ECU to Bosch EDC16C34.
    BSM 9664997880.
    Rok produkcji 2009, wersja exclusive, VIN VF7FC8HZC9A105803
    Bezpiecznik F8 w BSM jest ok.
    Teraz moje pytanie:
    chcę sprawdzić rozrusznik - czy przewód sterujący elektromagnesem wysterowuje się
    podając masę czy plus ? Gdzie dokładnie jest drugi koniec tego przewodu - która wtyczka i który pin ?
    Citroen C3 1.4HDi - nie odpala - nie kręci rozrusznikiem
    Jeśli ktoś ma, to poproszę o kawałek schematu do tego auta z widocznym obwodem uruchamiania
    rozrusznika. Wybudowanie rozrusznika zostawiam na koniec, po wykonaniu pełnej diagnostyki.
    Jeśli błąd przekaźnika wtrysku jest ważny, to poproszę też o ten fragment schematu
    oraz lokalizację tego przekaźnika, wtyczki i piny.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    stalin2
    Level 13  
    + steruje rozrusznikiem .
    Regeneracja rozrusznika powinna pomóc , sprawdź przekaźnik sterujący elektromagnesem od rozrusznika w skrzynce bezpieczników - po prostu go powąchaj czy śmierdzi spaleniznom .

    Ja kupiłem rozrusznik za 100 zł i podmieniłem


    Moderated By T5:

    Usterka rozrusznika nie zgasi auta podczas jazdy.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.

  • #3
    Bieda z nędzą
    Level 34  
    stalin2 wrote:
    - po prostu go powąchaj czy śmierdzi spaleniznom .


    Dobry kawał dobry! Uśmiałem się do łez. Co za głupki to udzielają rad.




    Moderated By T5:

    3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

  • Relpol przekaźniki
  • #5
    Bieda z nędzą
    Level 34  
    Jamrug wrote:
    musisz rozebrać cały moduł. l

    I o to chodzi, moduł zalany jest gumą. Poza tym są tam dwie płytki. Ale da się to obejść, obciąć dwa kable, przekaźnik zewnętrzny i jest ok.
  • #8
    Cezarcio
    Level 10  
    Dziś miałem nieco czasu i sprawdziłem rozrusznik.
    Niestety działa doskonale - kręci jak wściekły.
    Mimo to brak możliwości uruchomienia silnika.
    W powietrzu wyrzucanym z rury wydechowej brak oznak
    paliwa. Układ paliwa nie zapowietrzony, filtr paliwa nowy.
    Komunikacja międzymodułowa jest bo gdy przekręcam kluczyk do
    pozycji w której zapalają się kontrolki, po chwili gasną wszystkie poza
    akumulatorem i silniczkiem.
    Ponawiam prośbę o schemat.
  • #10
    Cezarcio
    Level 10  
    Tak, przekaźnik cyka, ale tylko gdy nie załączy się tryb "Econo mode".
    Styki ECU są w idealnym stanie.
    W ogóle wszystkie kable i styki wyglądają tak jak po wyjściu z fabryki.
  • #11
    ptr92
    Level 18  
    T5 wrote:
    Po co to rozbierać, moduł z używki kosztuje mniej niż paczka fajek.


    Coraz droższe są te używane BCMy. Dzisiaj zamawiałem z oznaczeniem L04-00 i ostatecznie zdecydowałem się na nowy, a z tego względu, że na allegro najtańsza używka 578zł plus paczka. A nowy oryginał można już dostać poniżej 1tyś.
  • #13
    melas
    Level 30  
    Wtyczka 6-pinowa szara najgrubszy przewód pin nr6 bodajże sterowanie elektromagnesem, najlepiej wstawić dodatkowy zewnętrzny przekaźnik jeśli rozrusznik ok. Problemy z odpalaniem niestety podgląd parametrów podczas rozruchu, jeśli błędów nie łapie.
  • #14
    Cezarcio
    Level 10  
    Niestety wymiana BSM nie pomogła - problem ten sam, choć nie mam jak skasować błędu.
    Czy jeśli wyświetla się błąd "antipollution fault" i usterka zostanie usunięta, a błędu
    nie skasowałem, to nie da się odpalić silnika ?
    Czy też gdyby było wszystko OK to silnik odpali mimo błędu komputera ?

    Może znacie jakiegoś dobrego speca od diagnostyki citroena w okolicach Grodziska Mazowieckiego ?
  • #16
    Cezarcio
    Level 10  
    Dziś kolejna porcja pomiarów i już wiem, że:
    - brak komunikacji z ECU
    - zmierzone napięcie akumulatora pokazywane przez BSI (po zapłonie) to 0,2V gdy na interfejsie diagnostycznym było ok. 13V
    - inne moduły komunikują się z BSI i można je odczytywać

    a) Czy pomiarem napięcia zajmuje się ECU, a z powodu braku komunikacji pokazuje się jakaś minimalna wartość ?

    b) Jak sprawdzić czy ECU działa poza samochodem ?

    c) Czy można wymusić zasilanie i masę i gdy CAN zagada to znaczy, że
    ECU żyje ?

    Ten wątek przypomina mój problem : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2712291.html
    Niestety ja mam ECU BOSCH'a i nie wiem, czy schemat będzie pasował :(
  • #18
    Cezarcio
    Level 10  
    Kolejne pomiary i już wiem, że ECU nie działa.
    Nie można odczytać pamięci flash procesora.

    Stąd prośba czy ma ktoś może oryginalny wsad flash do takiego auta ?
    Dane auta we wcześniejszych postach.
    ECU Bosch 9664843480.
    Ogólnie ma być citroen C3 II 1,4HDi z 2009r. bez dpf.
    Wersja exclusive z tempomatem.
  • #19
    melas
    Level 30  
    Jak już tak daleko żeś poleciał to kup kompa przerzucić eep. Po sprawie
  • #20
    Cezarcio
    Level 10  
    Tak zrobiłem, czekam na przesyłkę, ale ....
    Okazuje się, że zgodność większości numerów na komputerze wcale nie gwarantuje tego, że
    będzie on pasował do danego silnika.
    Powinien być znany numer VIN dawcy, a z tym w większości przypadków ciężko.
    Przełożenie samego eeproma bez przegrania map to spore ryzyko.
    W trakcie poszukiwań znalazłem komputery ECU zgodne z moją numeracją, a okazało się, że
    były np. od Peugeota 207 1,6 HDi.
    Jest to inny silnik, więc takie ECU pomimo zgodności numerowej się nie nadaje.

    Stąd moja prośba o oryginalny wsad do flasha.
  • #21
    Cezarcio
    Level 10  
    Mam już nowy komputer ze starym eepromem.
    Komunikacja po CAN jest jak należy.
    Można się skomunikować z ECU przez złącze diagnostyczne.
    W czasie pracy zero błędów na ECU.
    Silnik odpala, ale tylko poprzez wysterowanie plusem rozrusznika.

    W dalszym ciągu brak sterowania rozrusznikiem oraz brak wzbudzenia
    dla alternatora. Jest zasilanie pompy wtrysku. Prawie natychmiast wskakuje
    economy mode. W którym miejscu i po jakim bezpieczniku następuje
    pomiar napięcia akumulatora ?

    Ma ktoś schemat zasilań tych sekcji z BSI i BSM ? Jeśli tak, to poproszę.
  • #23
    Cezarcio
    Level 10  
    Samochód już jeździ.
    Winny okazał się tylko komputer silnika ECU.
    Jego wymiana załatwiła sprawę. Troszkę problemu było z
    BSM, inny numer i okazało się, że nie działa rozruch i ładowanie.
    Powrót do oryginalnego BSM rozwiązał sprawę.
    Wygląda na to, że wbrew internetowym opiniom, iż BSM'y o numerach
    9664997880 R09 oraz 9667199780 R09 są zamienne, to TAK NIE JEST.

    Pozdrawiam
    ps. obyło się bez holowania i fachowców, a
    o tych dziś trudno