Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat '94-brak napięcia na pompie paliwa

06 Sie 2005 14:02 7440 31
  • Poziom 20  
    Witam

    Mam problem z Passatem
    Dziwnie sie zachowuje.
    MA 2 sygnały jeden sygnał to trąbka z kierownicy a drugi to przez przekaźnik w module schowanym bardzo głeboko

    Jak podam 12V na bezpiecznik nr 18 (to jest pompa) wtedy samochód odpala, póżniej przegazuje to przełaczy sie na gaz i jest ok ale do następnego odpalenia

    czy Samochód może mieć odcięcie pompy paliwowej? ale nie widze dodatkowej centralki - chyba ze jest to w jakimś komplecie.

    Zauwazyłem też ze jak zamykam kluczykiem centralny zamek to szyba sie otwiera i zamyka jak przytrzymam kluczyk

    Prosze o jakie kolwiek sugestie

    Yahoo
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 23  
    Jak przytrzymasz kluczyk powinno domknąc szybę. U mnie domyka szyberdach. Dlaczego otwiera i zamyka? Może z alarmu podłączone masz domykanie i tu jest coś nie tak.

    Nie wiem jak jest w innych, ale w motorze 2E po włączeniu zapłony wyraznie słychac pompke w zbiorniku.
    Podłącz cokolwiek VAGopodobne i w opcji, silnik, test wyjść jest pompa paliwa. W ten sposób łatwiej coś pomierzyć. Nie wydaje mi się żeby ktos odcinał pompe - po co ? Ważne tylko zeby nie dopuscic do suszy w zbiorniku :)
  • Poziom 20  
    Zastanawiam sie jak jest zrobione

    Gdy montuje sie gaz i przejscie z bezyny na gaz jest przez zwiekszenie obrotów co wtedy się dzieje z pompa paliwa - tez chodzi czy jest odcięta

    Yahoo
  • Poziom 23  
    Pompa działa cały czas. Tak samo jakby był zasilany benzyną. Tylko wtryski sa odcinane przy gazie.

    A jaki motor masz w tym pasku (litery w numerze silnika) ?
  • Poziom 20  
    nie mam tego samochodu przy sobie-uruchomiłem go awaryjnie przez podanie +12 na bezpiecznik i facet pojechał do domu
    MA być w poniedzialek - wtedy bede go grzebał a teraz sie tak wypytuje

    Tak sie zastanaiam czy ta pompa musi cały czas chodzić przecież jest nie potrzebna

    Yahoo
  • Poziom 23  
    W fabrycznym układzie chodzi, więc nic nie przeszkadza aby chodziła przy gazie. Niepotrzebne dodatkowe przewody, przekażnik - nie lubie tego. Nastepny punkt do ewentualnej awarii :) Poza tym wydaje mi sie że przy przejściu z gazu na benzynę była by zwłoka zanim paliwo osiągnie odpowiednie ciśnienie.
  • Poziom 20  
    Masz racje

    w jakgorszym razie zrobie mu przekażnik czasowy po przekręceniu kluczykiem wtedy bedzie palił mu na bezynie - tylko nie wiem dlaczego niechce chodzić normalnie

    Jak powinno być podłaczone prawidłowo

    + po stacyjce idzie na przekaźnik - czy odrazu do pompy (oczywiście przez bezpiecznik)

    Yahoo
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 11  
    pompa paliwa nie powinna pracowac jezeli samochod chodzi na gazie, oczywiscie rozruch powinien odbywac sie na benzynie a pozniej dopiero przechodzi na gaz, jezeli auto pracuje na gazie powinny w tym czasie byc odłączone wtryskiwacze, w przeciwnym razie za jakis czas mogą się pozapiekac... (jaki tam jest silnik?)
  • Poziom 20  
    jutro kolo południa bede wszystko wiedział

    Mam pytanie do osób montujących gaz
    jak oni to robia z tą pompą?

    yahoo
  • Poziom 23  
    Cytat:
    jezeli auto pracuje na gazie powinny w tym czasie byc odłączone wtryskiwacze, w przeciwnym razie za jakis czas mogą się pozapiekac...

    w przeciwnym razie auto nie pojedzie - otrzyma i gaz i benzynę ;)
  • Poziom 20  
    no to juz nie wiem
    jak naprawde powinno być po przełaczeniu samochodu na gaz

    Może mi ktos to łopatologicznie wyjaśnic albo podesłac jakiś schemat montażu gazu by to prześledzić??


    Yahoo
  • Poziom 20  
    Witam
    mam juz samochód - jest to passat '94 silnki 2litry i do tego nr silnika zaczynający sie na 2E.....

    Doszedłem ze jest tam założony fabryczny alarm-tylko nie wiem gdzie go szukać-rozbebłałem wszystko

    Mam pytanko Jeśli ktoś ma książke serwisową - moze tam sa opisane przekaźniki- który jest od którego-ze schematu widac ze jest przekaźnik ale nie wiem który to jest

    Prosze o jakie kolwiek sugestie

    Yahooooooo
  • Poziom 20  
    Dzięki za rozpiskę
    Jutro rano sprawdze

    Pozdrawiam
    Yahoooooo
  • Poziom 1  
    Witam.
    Mam podobny problem z Passatem 1,8 94r i ani ja ani mechanicy nie potafia sobie z tym poradzic.Autko nie jest przerobione na gaz jezdzi na bezynie lecz po czasie gasnie czy to w czasie jazdy czy tez na postoju.Kiedy pojechałem do mechanika kazałmi wymienic zapłon i cewke tak tez zrobilem ale to nic nie dalo.Autko bylo diagnozowane przez komputer i okazalo sie ze wszystko jest ok.Problem wystepuje nadal. Drugi
    mechanik stwierdzil ze to pompa paliwa.Tym razem bylem ostrozniejszy i niewymienialem jej,a zaobserwowalem ze załancza sie, i po pewnym czasie wyłancza.Cos wyłancza jej napiecie.Samochod ma firmowy alarm i wydaje mi sie ze niema immobilajzera. Bardzo prosze o pomoc jesli ktos z was wie co to moze byc i gdzie szukać usterki.
  • Poziom 23  
    Po włączeniu zapłonu silnik pompy pracuje tylko na chwilę. Motor 2E, auto sprawne. Potwierdza się to co pisze JAFO .
  • Poziom 34  
    Sterownik silnika steruje masą przekażnika pompy paliwa po stronie niskoprądowej. po przekręceniu kluczyka podaje na chwilę masę i pompa pracuje jeżeli nie nastąpi rozruch silnika ( brak impulsów z układu zapłonowego ) masa jest odcinana i pompa zatrzymuje się. We wszystkich nowszych samochodach po stronie niskoprądowej przekaźnika zamontowany jest wyłącznik bezwładnościowy odcinający dopływ paliwa w czasie kolizji. Sprawa dodatkowego przekaźnika pompy była wielokrotnie wałkowana na forum, logiczne wniski z tej dyskusji są takie, że montaż takiego przekaźnika ma same plusy.
  • Poziom 23  
    Cytat:
    logiczne wniski z tej dyskusji są takie, że montaż takiego przekaźnika ma same plusy
    Masz na mysli dodatkowy przekażnik odcinający pompę podczas pracy na gazie ? Mozesz mi przybliżyc konkretnie te plusy. Dla motora 2E :)
  • Poziom 34  
    Sory nie zwróciłem uwagi że wałkujecie KE Jetronica.
    A na marginesie co stoi na przeszkodze żeby i w tym systemie pompę wyłączyć , przecież jak przełączysz na gaz to już na nim jedziesz dopuki silnika nie zgasisz.
    W układzie pozostaje i tak bęzyna więc regulator dawki się nie zatrze. Ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy to ok3 atm. więc paliwo przeznie nie pocieknie. popraw mnie jeśli się mylę.
  • Poziom 23  
    Nie twierdzę że się mylisz - nie jestem expertem samochodowym ;) Ja uważam że nic nie zyskamy przy odłączeniu pompy. No chyba że ktos lubi wysuszyć zbiornik do zera - wtedy uszkodzi pompę. A nie lubię dodatkowych i zbędnych kabelków, przekażników itp w układzie istotnym dla pracy auta. Znam co najmniej kilka aut (w tym dwa z silnikeim 2E) w których pompa nie jest na pewno odcinana i gonia sobie bez problemu.
    Być może przy innych układach zasilania jest to wskazane. Ja znam jako tako tylko ten :)

    A co tam u autora postu ? Znalazłeś uszkodzenie ?
  • Poziom 20  
    Nestety jeszcze go nie opanowałem
    dołożyłem przełacznik na odpalanie samochodu
    Myślałem o tym żeby zrobić jakąś czasówkę po przekręceniu kluczyka

    cały czas mnie męczy sprawa tego czujnika ciśnienia paliwa-czy czasem on nie daje jekkiejś informacji by pompa była wyłaczona
    nie wiem gdzie go szukać

    Yahooo
  • Poziom 25  
    No to tylko schemat i od tyłu (od pompy) jedziemy czytając, co mamy po drodze.
    Nie twierdzę, że musi być ten czujnik, bo nie sprawdzałem. Może być inaczej, ale zawsze od tego jest schemat.
  • Poziom 10  
    Witam! Może fachowcem nie jestem, ale też jeżdze Passatem.
    Jeśli cos to pomoże to sprawdziłbym właśnie ten immobilizer.
    Przecież on ma za zadanie odcinać pompe paliwa, i pewnie jakieś jeszcze układy. Wystarczy wyciagnąć pluskwe z kluczyka i efekty mamy jak na dłoni (o ile oczywiście auto jest wyposażone w takowe ustroistwo).
    Możnaby sprawdzić pętle indukcyjną w okolicy stacyjki, lub poprostu sprawdzić działanie całego układu immobilizera.

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Witam.
    Mam podobny problem z Golfem 96 rok.
    Raz jest a raz brak napięcia sterującego ( wychodzącego z komputera) przekaźnikiem pompy paliwa. Podłaczyłem sie przez OBD i komputer nie pokazuje żadnych błędów.
    Ktoś wie, jak sprawdzić immobilizer?
    Może tu szukać przyczyny? Może są jeszcze jakieś czujniki wpływające na odcięcie pompy paliwa?
    Można ten przekaźnik awaryjnie załączyć na krótko (przez podanie masy) i czy nie grozi to jakimiś dalszymi uszkodzeniami?
    W zimie bez paliwa to będzie totalna porażka.
    Dziękuję kolegom za wszelką pomoc.
  • Poziom 14  
    macie racje i wpełni z wami sie zgadam miałem tak samo w swoim pasku:)
  • Poziom 21  
    przy pracy silnika na gazie nie powinno się odpinać pompki paliwa paliwo przepływające przez układ chłodzi wtryski i niepozwala się im zapiekać ale w zbiorniku powinno być trochę więcej niż 5 litrów paliwa
  • Poziom 22  
    1. Te passaty są opcjonalnie wyposażane w autoalarmy (schemat powinien być dostępny na elektrodzie), 2. pompa po przełączeniu na gaz powinna pracować- na logikę kończy się gaz podczas jazdy, przełączamy na benz a tu szarpnięcie zanim zaskoczy pompa. 3 sprawdź czy w ogóle jest napięcie na przekażniku od pompy. Sprawdź też stacyjkę i kostki.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Jak robią centralki do gazu to nie myślą bo powinno byc wyjście dodatkowe na pompke paliwa i przy przełączaniu z gazu na benzyne zwłoka przełaczenia w której pompka ma czas na stworzenie ciśnienia bo po co ma non stop chodzić na gazie i sie zużywać? A zapieczenie wtrysków nie nastąpi jak by się zapalało na benzynie przez kilka minut. Właśnie sam próbuje zrobic
    taką centralkę na procku. Jak mi wyjdzie to umieszcze.
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Pompa paliwa powinna działać cały czas - chłodzenie wtryskiwaczy. Jedynym problemem w tym przypadku jest pilnowanie, aby nie pracowała na sucho - czyli zawsze musi być trochę paliwa w zbiorniku. Tak więc z uwagi na ten prosty fakt bezsensem jest stosowanie dodatkowych układów odłączających pompę. Warto zastanowić się czy oszczędzać jeden element układu kosztem drugiego.... ? a gdyby auto jeździło tylko na benzynie to pompa i tak cały czas musiałaby pracować :)