Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 2002r. ASZ 130km 1.9 Tiptronic - wyrzuca biegi

08 Paź 2017 07:44 1377 8
  • Poziom 5  
    Witam. Mam znowu problem z moim Golfem i nie wiem czy to koniecznie będzie skrzynia biegów, tak wiec proszę o jakieś wskazówki od czego w ogóle zacząć, bo jak wiadomo ciężko o uczciwych magików od skrzyń automatycznych. Objawy były takie, że skrzynia ogólnie potrafiła na początku szarpać na niskich biegach, np. po podjechaniu pod skrzyżowanie po wciśnięciu hamulca auto jakby chciało dalej jechać i po próbie szybkiego ruszenia potrafiła szarpnąć na pierwszym biegu czasem to się trafiało na drugim biegu ze dało się odczuć szarpnięcie... Ale to był dopiero początek problemów gdyż zacząłem wtedy oszczędzać to auto i delikatnie z gazem jeżdżąc pojawił się drugi błąd a mianowicie kiedyś mnie ktoś wkurzył na drodze chciałem depnąć jadąc na czwartym biegu a tu obroty poszły do 2 tys. i wyrzuca bieg obroty skaczą auto nie przyspiesza odpuszczę gaz bieg wskakuje z powrotem i tak można się bawić jadąc na autostradzie na 5biegu np 140km/h widzisz górkę a auto już zwalnia zwolni do 90 próba dodania gazu wyrzuca bieg. Zaobserwowałem również ze za szybko moim zdaniem wrzuca 4 i potem od razu 5 bieg co skutkuje jeszcze większymi utrudnieniami. Zastanawiam się czy np. zawory podciśnienia mogą mieć aż taki wpływ na takie zachowanie skrzyni. Moim zdaniem jak na doładowany silnik 1.9 tdi troszkę za wolno się wkręca powinien się szybciej wkręcać, nie widzę różnicy po zdjęciu wężyka z zaworu egr. Turbinę słychać że gwiżdże od samego dołu obrotów przy 2 tys. cichnie i później przy ok 3.5tys znowu ją słychać. Z góry dziękuję!
    Dodano po 4 [godziny] 27 [minuty]:
    Zapomniałem napisać, że na pierwszych trzech biegach raczej to nie występuje na trzecim biegu wystapiło to może dwa razy ale trzeba naprawdę ostro wcisnąć gaz i mowie by uniknąć głupich komentarzy wiem to nie chodzi o redukowanie biegu tylko ewidentnie wyrzuca bieg i po powróceniu obrotów silnika do obrotów skrzyni zaczyna auto dalej jechać byłem już u jednego mechanika który stwierdził że jest czujnik położenia wału w silniku i czujnik położenia kola w skrzyni auto potrzymał moje miesiąc zażyczył sobie za naprawę 2 tys. mówiąc ze kosz jest do wymiany olej itp dodatkowo. Zgodziłem się lecz gdy przyjechałem w dzień odbioru auta widzę ze auta nawet nie było ruszone mówi że pokaże które części są wymienione tylko żebym wrócił za godzinę i auto będzie sprawne. Oczywiście zabrałem auto natychmiast.
  • Poziom 5  
    Wyskakuje błąd na komputerze: Błąd 028C. Zamówiłem już czujnik G68. Czy ktoś ma pojęcie gdzie on się w ogóle znajduje?
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Błąd 028C (Hex) to odpowiednik błędu 0652 (Vag) jest paskudny. Według tego błędu to:
    - Poziom płynu w automatycznej skrzyni biegów jest nieprawidłowy.
    - Czujnik prędkości (G68) jest zabrudzony lub uszkodzony.
    - Koło pulsacyjne czujnika (G68) jest zabrudzone lub nieprawidłowo zainstalowane.
    - Przekładnia czujnika prędkości (G38) jest zabrudzona lub uszkodzona.
    - Koło pulsacyjne czujnika (G38) jest zabrudzone lub nieprawidłowo zainstalowane.
    - Przełącznik wielofunkcyjny (F125) uszkodzony (ale nie wykryty).
    - Usterka sprzęgła lub zawór TCC.
    - Usterka pompy automatycznej skrzyni biegów.
    Jeżeli chcesz wymienić czujnik G68 to muszę Cię zmartwić, należy skrzynkę wymontować z pojazdu, "rozpołowić" ją i tam w środku siedzi ten czujnik. Niestety taka jest paskudna ta skrzynka (Jatco JF506E).
  • Poziom 5  
    Wydałem właśnie 220 euro na wymianę oleju a teraz zapłaciłem z góry za czujnik 75 euro z nadzieją, że jest on po prostu na wierzchu... Masakra dosłownie a golf jak tylko ma 4 lub 5 bieg to już nie chce jechać od razu się ślizga... w Niemczech już grosza na to nie wydam bo się nie opłaca... No to mam problem... Szkoda ze wcześniej nie napisałem tutaj...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zapaliła mi się kontrolka oleju i nie jest to od silnika bo olej w silniku jest... Gdy wymieniałem było w skrzyni około 10 litrów. To chyba troszkę za dużo?

    Dodano po 4 [minuty]:

    A może ktoś by się podjął naprawy tego, bo złodzieje sami się ogłaszają w sieci już za regeneracje jednego zaworka który blokował 3 bieg zapłaciłem 2400zł we Wrocławiu po czasie zorientowałem się jak gościu mnie okradł...

    Dodano po 16 [godziny] 38 [minuty]:

    Naprawiałem skrzynię w firmie Syltom we Wrocławiu... Firma Krzak za regenerację zaworka od trzeciego biegu wzięli 2500 zł i nie chcieli bym był przy naprawie oszuści. Minęło półtora roku i ten problem znowu się pojawia... Doszły do tego inne, no ale liczy się fakt ze zregenerowany zawór i tak nie funkcjonował płynnie jak powinien.
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Golf 2002r. ASZ 130km 1.9 Tiptronic - wyrzuca biegi
    Skrzynia biegów nie ma kontrolki oleju na pulpicie. Stan oleju czy też jego ciśnienie w skrzyni nie jest informowane żadną kontrolką. Elektrozaworu od trzeciego biegu nie regeneruje się, montuje się nowy (ok. 380 zł.)
  • Poziom 5  
    Co zaobserwowalem skrzynia wrzuca bieg w momencie gdy obroty silnika sa za wysokie co sprawia duze stykniecie... bede musial wymienic ta skrzynie jaka jest roznica miedzy skrzynia o oznaczeniu fyp a gny obie skrzynie tak samo wygladaja i sa od silnika asz.
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Nie ma różnicy. Obie skrzynie były montowane do Golfa 1.9 TDI (131 KM) z lat 2002 - 2004 i współpracowały z silnikiem ASZ.
  • Poziom 5  
    Tak ale czy komputer bedzie wspolpracowal bez problemu i teraz jeszcze jedno czy np jak skrzynie mi przysla hydrokinetyczne sprzeglo bedzie osobno... i czy moge tak poprostu dolac oleju gdyz w tej skrzyni co mam wymienilem olej tydzien temu i kosztowalo mbie to 200e i najprosciej w swiecie mnie teraz na to nie stac bo skrzynia tez gny kosztowala 540e tak wiec chcialbym ja zamienic i bede to robil sam i zleje nowy olej ze skrzyni uszkodzonej jak to najlepiej ogarnac? Wiem ze to troche wiocha ale od poltora roku jestem po wypadku i nie pracuje dlatego to moze wygladac troche na dziadowanie ale tak to bywa w zyciu... nie chcialbym tez uszkodzic drugiej skrzyni zapowietrzajac ja czy cos w tym stylu...i jeszcze na koniec czy te skrzynie roznia sie przelozeniem? Czy raczej nie? Bo skrzynia FYP Nie byla zadowalajaca nie bylo to to czego oczekiwalem w sumie liczylem ze to bedzie sie imalo do skrzyni szesciobiegowej w manualu ale jednak te biegi sa krótsze.
  • Poziom 5  
    Mam pare pytan otóż probowalem sam wymienic ta skrzynie i teraz bardzo tego zaluje nie przemyslalem tego i co sie stalo zblokowalo mi caly wal gdyz najpierw konwenter przykrecilem do walu zamiast najpierw wpasowac do skrzyni, moge prosic o jakies wskazowki jak to teraz spasowac czy wystarczy rozchylic jedynie skrzynie z blokiem i ten konwenter probowac ustawic czy musze skrzynie wyjac znowu i precyzyjnie spasowac konwenter. Czytalem duzo na ten temam a zero tak waznych szczegolow jesli chodzi o wymiane skrzyni
    ... w ogole czy nie jest za pozno czasem czy nie rozwalilem skrzyni w ten sposob?