Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym?

viper111 08 Paź 2017 13:18 1314 23
  • #1 08 Paź 2017 13:18
    viper111
    Poziom 13  

    Mam Ursusa C330. Ursus długo stał na dworze (większość czasu z niezakrytym wydechem - mógł deszcz wpadać). Przyszedł czas fgo uruchomić, wlałem oleju i od ręki zapalił. Po kilkudziesięciu zapaleniach (na kilka minut za każdym razem) zaczął kopcić białym dymem i"pluć" olejem z wydechu.
    Olej sprawdziłem i jasny więc obstawiałem uszczelkę pod głowicą.
    Jak zdjąłem uszczelkę to nie było na niej widać pęknięcia. Spuszczam olej a tam sporo wody i olej w postaci prawie, że smoły, biały i gęsty :( Oleju było około 20 litrów ! ?

    Moje pytania:
    1. W głowicy widać, że jeden wydech cały zaolejony - pytanie czego to przyczyna?
    2. Olej w filtrze powietrza, jaka przyczyna?
    3. Jak się reguluje te długie popychacze olejowe tzn jak na nowo je ustawić z klawiaturą i jak sprawdzić czy są dobrze czy źle ustawione?
    4. Czy przy fabrycznie nowej głowicy z zaworami koniecznie trzebaby nową klawiaturę? Jak się reguluje (jakie nastawy) klawiatury?
    5. Głowica puszczała wodę zaślepionym korkiem - czy jest sens ją regenerować i uszczelniać zaślepkę?
    6. Jak odczyścić silnik wewnątrz z wody i starego oleju (super gęstego) bej jego wyjmowania, dodam, że miskę odkręciłem i zdjąłem. Jakim preparatem co skutecznie gęsty olej usuwa (poza ropą)?
    7. Jakie są momenty dokręcania głowicy i jaka kolejność śrub?
    8. Ile oleju mieści cały układ?

    Dodam, że samego silnika nie chce rozbierać. Wydaje mi się że najlepiej będzie zakupić nową głowice z zaworami (polski zamiennik nowy kosztuje 290 pln brutto). Wtryskiwacze były wymieniane i ustawiane 2 lata temu i bardzo mało pracowały (10-20 motogodzin).
    Jak widać jedna świeca żarowa nie grzeje (w ogóle bez świec - niepodłączone były - zapalił na dotyk).
    W cylindrach wyczuwalny nieduży próg.

    URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym?




    URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym?
    URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym?

    0 23
  • #2 08 Paź 2017 14:06
    PITERRR
    Poziom 35  

    Witam .Głowica do planowania i sprawdzenie prowadnic zaworów jaki luz. Co do wody na tłokach wybrać szmatkami, olej usunąć również a cały blok umyć środkami dostępnymi na rynku do mycia silników.

    0
  • #3 08 Paź 2017 14:55
    bearq
    Poziom 35  

    viper111 napisał:
    Moje pytania:
    1. W głowicy widać, że jeden wydech cały zaolejony - pytanie czego to przyczyna?
    2. Olej w filtrze powietrza, jaka przyczyna?
    3. Jak się reguluje te długie popychacze olejowe tzn jak na nowo je ustawić z klawiaturą i jak sprawdzić czy są dobrze czy źle ustawione?
    4. Czy przy fabrycznie nowej głowicy z zaworami koniecznie trzebaby nową klawiaturę? Jak się reguluje (jakie nastawy) klawiatury?
    5. Głowica puszczała wodę zaślepionym korkiem - czy jest sens ją regenerować i uszczelniać zaślepkę?
    6. Jak odczyścić silnik wewnątrz z wody i starego oleju (super gęstego) bej jego wyjmowania, dodam, że miskę odkręciłem i zdjąłem. Jakim preparatem co skutecznie gęsty olej usuwa (poza ropą)?
    7. Jakie są momenty dokręcania głowicy i jaka kolejność śrub?
    8. Ile oleju mieści cały układ?

    1. To pewnie woda zmieszana z sadzą skoro nalało się tyle wody.
    2. Przyczyna żadna, tam jest filtr mokry olejowy.
    3. Wkładasz się w blok i ustawiasz później luz zaworowy według instrukcji obsługi. Jest powszechnie dostępna a nowa w sklepie kosztuje 15 zł.
    4. Nie trzeba, wszystko zależy od wyrobienia klawiatury. Resztę znajdziesz w instrukcji...
    5. To brok, chroni częściowo przed rozsadzeniem głowicy/silnika przez mróz.
    Głowice lepiej jest zregenerować na dobrych częściach. Odpowiedni zakład zregeneruje wszystko i doprowadzi głowicę do ładu.
    6. Ropa i pędzelek lub ropownica i sprężarka. Wystrzegaj się myciem wodą.
    7. Instrukcja obsługi prawdę Ci powie ;)
    8. 6,2 litra oleju. Po myciu wlej superolu, jak wszystko będzie dobrze to spuść go po około 15 mth i wlej ponownie superolu. Po kolejnych około 20mth spuść go ponownie i wlej jakiś normalny olej.

    Na twoim miejscu wyciągnął bym jeszcze tłoki skoro masz zdjętą miskę i górę.

    PITERRR napisał:
    Głowica do planowania i sprawdzenie szczelności wymiana uszczelniaczy pod zaworami.

    Uszczelniacze pod zaworami? A gdzie one się znajdują?

    0
  • #5 08 Paź 2017 18:19
    viper111
    Poziom 13  

    Wyjęcie tłoków niby prosta sprawa, dół silnika odkryty. Czy sugerujesz wymianę pierścieni tłoków?
    Tylko jeśli zmieniać pierścienie na tłokach to zaraz pojawi się zapytanie czy panewek nie wymieniać i czy tulei cylindrów nie wymieniać...?

    0
  • #6 08 Paź 2017 18:49
    bearq
    Poziom 35  

    Pytanie zasadnicze to po co robisz ten ciągnik? Będziesz go używał w gospodarstwie, remontował, jeździł kilka razy w roku czy sprzedawał?
    Od tego należy zacząć i rozważyć co ewentualnie w nim robić.

    0
  • #7 08 Paź 2017 18:53
    viper111
    Poziom 13  

    Naprawiam zasadniczo do sprzedaży. Ciągnik został mi na gospodarce po ojcu. Chciałem nim kilka rzeczy dokończyć (lekka praca) i sprzedać.
    Stąd nie chcę pakować się w duże, drogie remonty.

    0
  • #8 08 Paź 2017 19:42
    bearq
    Poziom 35  

    Jak nie ma bardzo progów to wyciągnij i tłoki, wtedy wszystko dokładnie wymyjesz z brudu, wrzucasz nowe pierścienie, ewentualnie nowe panewki jak nie ma tragedii na wale i składasz. Nie pieniądze i nie robota bo raptem kilka śrub a ustrzeżesz się przed ewentualnym problemem z zapieczonymi pierścieniami.

    0
  • #9 08 Paź 2017 20:53
    viper111
    Poziom 13  

    bearq napisał:
    Jak nie ma bardzo progów

    Hmm a jak to ocenić ? Wg mojego rozeznania to ma nieduże progi ... ale to wg mnie :)

    Odnośnie pierścieni na tłoki - czy wystarczy wymienić na nominał czy jednak na inne, większe (o ile występują)?

    Z panewkami ta sama kwestia, nie wiadomo czy nominał czy inny rozmiar.

    0
  • #10 08 Paź 2017 21:02
    bearq
    Poziom 35  

    Domowymi warunkami "na palca", jeśli w miarę odpalił i chodził to pomiń temat.
    Pierścienie nominalne, już od dawna nie praktykuje się montażu nad wymiarów.
    Jeśli chodzi o panewki to po ich wyjęciu na stronie zewnętrznej będziesz miał opisane który to szlif na zasadzie 0,25 lub 0,50 itp.

    0
  • #11 08 Paź 2017 21:05
    viper111
    Poziom 13  

    nasu napisał:
    Obstawiam jeszcze uszczelnienie tulei w bloku oringi z racji wieku i wody


    Mógłbyś doprecyzować o których tulejach wspominasz?

    0
  • #12 08 Paź 2017 21:08
    bearq
    Poziom 35  

    Chodzi o tuleje silnikowe czyli te w których chodzi tłok. Są one wymienialne i po zewnętrznej stronie posiadają odpowiednie uszczelniacze które zabezpieczają przed dostaniem się wody do oleju. Z racji wieku, kamienia i korozji lubią tamtędy przepuszczać wodę.

    0
  • #13 08 Paź 2017 21:31
    viper111
    Poziom 13  

    A ok. Ale te tuleje zapewne są mocno zapieczone a tym samym pewnie trzeba prasy żeby je wyjąć a jak wspominałem nie chciałbym całego silnika wyjmować....

    0
  • #14 08 Paź 2017 22:48
    bearq
    Poziom 35  

    Nie potrzeba prasy tylko ściągacza. Jak nie chcesz rozbierać to zaryzykuj i składaj go tak.

    0
  • #15 09 Paź 2017 07:54
    nasu
    Poziom 19  

    Ciągnik pali dobrze, głowica wygląda dobrze. Aby sprawdzić zawory nalewasz nafty w w kanały wydechowe i ssące i patrzysz czy cieknie Jak nie to OK.
    Teraz pytanie skąd woda w oleju? Przypuszczam, że tuleje jednak trzeba wyjąć i uszczelnić
    Progi w niczym nie przeszkadzają jak dziura okrągła, może pierścienie szczególnie pierwszy ma zbyt duży luz w rowku
    Jeśli tak to można przetoczyć rowek w tłoku na 3+0.05 mm i założyć od zetora chromowany tylko górną krawędź fazować bo o próg się połamie.
    Koszt uszczelki oringi pierścienie tokarz robota. Dla siebie i na sprzedaż powinno być.

    0
  • #16 09 Paź 2017 14:37
    borovit
    Poziom 7  

    Witam wielkiej filozofii nie ma w wyciąganiu tulei i tak jak piszą koledzy wymienić pierścienie i oringi na tulejach o podkładki miedziane a woda w bloku to nie koniecznie woda z deszczu ,mój stoi na dworzu i nie przykryty wydech i nie mam tam wody. Pozdrawiam

    0
  • #17 09 Paź 2017 15:19
    bearq
    Poziom 35  

    Pewnie dlatego że ma dziurę u dołu kolektora/tłumika. Jak Ci napada to dość że woda idzie do oleju to jeszcze przy próbie uruchomienia można uszkodzić silnik, często o przekręceniu go nie ma mowy.

    0
  • #19 09 Paź 2017 17:54
    viper111
    Poziom 13  

    A co sądzicie o nowej polskiej głowicy zamiast regenerować?
    http://allegro.pl/glowica-silnika-z-zaworami-ursus-c330-kompletna-i6619885547.html

    Dają gwarancję 24 miesiące i produkt polski nie chiński więc jakość powinna być ok?
    Szlifowanie z gniazdami zaworów itp. to minimum 200 pln więc nie wiem czy jest sens się w to bawić? Co nowa to nowa jednak :)?

    Dodano po 1 [minuty]:

    nasu napisał:
    może palony na sucho


    Co masz na myśli?

    0
  • #21 10 Paź 2017 14:32
    borovit
    Poziom 7  

    Po co chcesz kupić drugą głowice starą splanuj dotrzyj zawory i nowa uszczelka i do przodu, a u mnie woda na zimę spuszczana i dziadek przy dużych mrozach leje ciepłą wodę i lepiej odpala. Tak jak koledzy tu mówią zrób i będzie dobrze.

    Dodano po 5 [minuty]:

    A i jeszcze jedno przyglądałem się zdjęciu gdzie masz olej zmieszany z wodą ja tak miałem jak nie spuściłem wody w zimę i pękł blok i broki w głowicy też wystrzeliły więc podobny objaw masz ale mogły ci też broki nie trzymać ja chyba z 6 wbijałem i puszczały więc dałem do tokarza i nowe broki dorobił i jest ok.

    0
  • #22 10 Paź 2017 19:15
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    KOlego żeby stwierdzić oringi na tulejach trzeba ściągnąć misę olejową i nalać wody na tuleje jak będzie kapać to wyciągaj tuleje.

    I tak masz mise do wymycia ropą po tym syfie i cały dół.

    0
  • #23 10 Paź 2017 21:29
    viper111
    Poziom 13  

    Sprawa z wymiana tłoków i tulei chyba się wyjaśniła. Jeden tłok w bardzo kiepskim stanie, drugi znacznie lepszy.
    Pytanie jak demontuje się te tuleje cylindrów? Czy lekko można próbować od dołu wybijać czy jak?
    Panewki w przyzwoitym stanie, wartości nominalne więc i takie zakupię.
    Natomiast chyba nie ma wyjścia i trzeba taki zestaw naprawczy założyć http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-silnika-ursus-c330-102mm-i6310005925.html

    URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym? URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym?

    Natomiast zauważyłem pęknięcie bloku między cylindrami (zdjęcie poniżej). Ma to znaczenie?
    URSUS C330 (1978 rok) - Wymiana głowicy? Olej w kolektorze wydechowym?

    0
  • #24 10 Paź 2017 21:50
    bearq
    Poziom 35  

    Silnik został zatarty, to jak on chodził dalej tylko pogorszyło jego stan. Widać po korbowodzie że obróciło w nim panewkę, zapewne bez szlifu wału i kapitalnego remontu się nie obędzie. Tulei nie wybijesz młotkiem, należy je wyciągnąć ściągaczem, zapraszam do przeczytania instrukcji obsługi gdzie jest to wyjaśnione.
    Pęknięcie pomiędzy tulejami to skutek zamrożenia bloku, bardzo możliwe że pęknięcie jest na tyle rozległe że nie nadaje się ten silnik do remontu.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo