Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Kia Magentis 2,0 benzyna+LPG - kontrolka check- wypadający zapłon -2 cylinder

nataliiaa 08 Oct 2017 14:27 5208 9
  • #1
    nataliiaa
    Level 6  
    Dzien dobry Wszystkim,
    jestem kobietą, więc proszę o wyrozumiałość ;)
    Kia Magentis benzyna 2.0 + LPG, 2006r.
    Na przeglądzie rejestracyjnym mechanik zauważył przeciekającą miskę olejową. W miedzyczasie, gdy czekałam na sprowadzenie miski zapaliła się kontrolka check. Komputer zdiagnozował wypadający zapłon na drugim cylindrze.
    Elektryk sprawdził "na oko" świece, podmienił cewki, skasował błąd i kazał jeździć dalej. kontrolka ponownie zapaliła się po ok. 100km, jazda głownie po mieście, na niedużych odległościach.
    Przy kolejnym podpięciu do komputera pojawił się ten sam błąd, również na 2 cylidnrze, więc cewki zostały wykluczone.
    Następnie miałam pojechać do serwisu instalacji gazowych, tam wymieniono filtr, zrobiono regulację oraz sprawdzono wtryskiwacz gazu(?) - był ok. Wtryskiwacz był sprawdzony od razu po jeździe, czyli na rozgrzanym silniku(?). Przy regulacji gazu, był skasowany błąd i jechałam na samej benzynie i także kontrolka się zapaliła. Więc odrzucono instalację gazową jako przyczynę. Zdarzyło się przed sprawdzeniem instalacji gazowej, że nie załączył mi się gaz i jechalam na benzynie, na 3 lata problem z 4x się pojawił. Ostatnio również, już po wymianie filtra i sprawdzeniu instalacji.
    Elektryk następnie sprawdził szczelność - bodajże przewodów i tu jest ok oraz sprawdził ciśnienie w cylindrach i na 2 jest mniejsze niż na pozostałych. Diagnoza - zawory do wymiany.
    Kontrolka wczesniej zapalała się co jakiś czas i gasła. Teraz, albo się pali ciągle, albo miga. Nie wiem, czy to może mieć związek, ale kontrolka air bag zapaliła się kilka razy, błąd teżbył kasowany i znowu się zapaliła.
    Auto nie szarpie, jedynie trochę zamula, choć wydaje mi się, że mulilo od 3lata, czyli tyle ile nim jeżdżę.
    Czy jeszcze coś można sprawdzić nim się rozbierze silnik? czy jeszcze jakaś drobna inna przyczyna może być niż sam silnik? na forum przeczytałam o próbie olejowej- czy ją też powinnam wykonać?
    Z góry dziękuję za pomoc :)
  • #2
    moto-kord
    Level 28  
    Witaj możesz wykonać próbę olejową,po takiej próbie mechanik może wykluczyć zużycie
    pierścieni tłokowych.
  • #3
    nataliiaa
    Level 6  
    moto-kord wrote:
    Witaj możesz wykonać próbę olejową,po takiej próbie mechanik może wykluczyć zużycie
    pierścieni tłokowych.


    czyli wtedy, jakie opcje zostana?
    muszę znać precyzyjną usterkę, gdyż wg mechanika zawory to koszt 2-3tys, ale przy zdjęciu głowicy, może się okazać, że może być coś jeszcze i wtedy to już koszt naprawy będzie ok. 4tys. Więc zastanawiam się, czy w ogóle jest sens naprawy auta. z drugiej strony jest to tak rzadkospotykane auto, że może być problem ze sprzedażą w takim stanie.
    gdzie znaleźć kogo, kto typowo zajmuję się silnikami, głowicami?- wrocław
  • Helpful post
    #4
    citromaniak
    Level 22  
    To zalezy jak bardzo beda sie róznic cisnienia na poszczególnych cylindrach .Jak bedzie powyzej 1,5 bara róznicy to mozna mówic o zuzyciu tego cylindra jak mniej to wymien swiece na nowe oraz ta fajkocewke badz cewke i kable wysokiego napiecia zalezy co tam jest w tym silniku.Bład ten oznacza słaby zapłon w tym cylindrze spowodowany słabą iskra badz małą kompresja.A silnik nie kuleje troszke na wolnych obrotach?
  • #5
    nataliiaa
    Level 6  
    citromaniak wrote:
    To zalezy jak bardzo beda sie róznic cisnienia na poszczególnych cylindrach .Jak bedzie powyzej 1,5 bara róznicy to mozna mówic o zuzyciu tego cylindra jak mniej to wymien swiece na nowe oraz ta fajkocewke badz cewke i kable wysokiego napiecia zalezy co tam jest w tym silniku.Bład ten oznacza słaby zapłon w tym cylindrze spowodowany słabą iskra badz małą kompresja.A silnik nie kuleje troszke na wolnych obrotach?


    kurczę nie pamietam, jaka różnica była;/ nie kuleje
  • #7
    nataliiaa
    Level 6  
    citromaniak wrote:
    W ostatecznosci wlej ceramizer podobno cos tam pomaga .


    dziekuje, też o nim czytałam
  • #8
    moto-kord
    Level 28  
    Ciśnienie sprężania
    Normalny 12.83 (bar)
    Minimum 11.35 (bar)
    Odległość pomiędzy cylindrami w przekładni różnicowej 1.0 (bar)
    Ceramizer możesz wlać nie zaszkodzi.
  • #9
    grala1
    VAG group specialist
    Znaleźć mechanika który sprawdzi szczelność zaworów poprzez podanie sprężonego powietrza przez otwór świecy.
    Będziesz wiedziała czy to zawory i jeżeli tak to czy ssące czy wydechowe.
  • #10
    nataliiaa
    Level 6  
    cisnienie w cylindrach:
    1- 11atmosfer
    2-5 atmosfer
    3-10,5 at
    4- 10,5 at.
    z proby olejowej wyszlo, że to pierścienie.
    wlałam ceramizer wg instrukcji, przejechalam 20km i kontrolka zgasła...