Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento 900 - Seicento 900 -odłączenie dodatkowegoIMO

09 Paź 2017 22:49 930 4
  • Poziom 3  
    Dzień dobry
    Mam dodatkowe IMO w sejczu (taka pastylka)
    Dziś padło gniazdo i nic już nie czyta.
    Rozumiem, że na forum publicznym nikt nie opisze demontażu zabezpieczenia więc tego nie oczekuje, chciałbym się tylko dowiedzieć
    Ile obwodów te układy odcinają, czy zawsze jeden, czy możliwe że kilka?
    Czy znajdę gdzieś schemat do sterownika? Wiem gdzie "cyka" przekaźnik jak przykładałem pastylkę i mam pomysł gdzie go szukać.
    Zakładam, że po prawidłowym odczytaniu IMO dawał jednym z kabli wychodzących ze sterownika +/- na jakiś przekaźnik otwierający/zamykający obwód.
    Nie chciałbym się bawić w zdejmowanie deski i szukanie oraz przywracanie do stany fabrycznego, zadowolę się zmostkowaniem odpowiedniego kabla z masą lub plusem - którego ? i ilu ?

    Z góry dzięki za pomoc, jutro zaczynam walczyć.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Musisz odnaleźć centralkę dokładanego odcięcia zapłonu,będą tam zapewne same czarne
    przewody,poszukaj przeciętych oryginalnych przewodów połączonych z czarnymi.Mostkuj
    tylko przecięte.Przeważnie odcinana była pompa paliwowa przewody znajdują się
    przy lewym słupku. Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 3  
    Na 100% nie kręci rozrusznik, a pompa nie wiem ale się okaże...
    Jest możliwość, że odcięli dwa obwody ?
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Ariel N. napisał:
    Jest możliwość, że odcięli dwa obwody ?

    Immobilizery z pastylką Dallas zazwyczaj odcinały 2 lub 3 obwody.

    Poniżej schemat Immobilizera firmy Meta System:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=13511468#13511468
    ...a tutaj temat o Silicon Smart Key:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9781509#9781509
    Popularne były jeszcze Proxima Dallas DP2, CEL, i inne
  • Poziom 3  
    Dziękuję za pomoc.
    IMO odcinało pompę paliwa (zielono żółty w słupku) i rozrusznik w stacyjce. Sama kontrolka IMO była za lewym głośnikiem.

    Odnalazłem miejsca gdzie fabryczna instalacja była przecięta i zmostkowalem oraz zaizolowałem.
    Następnie poprzecinalem resztę przewodów od IMO (byly wpiete w instalację - pewnie zasilanie itp, nie wnikałem)

    Jako ciekawostkę dodam, że auto odpalało bezpośrednio na gazie.
    Wystarczy przełączyć przycisk lpg w odpala nie awaryjne i zmostkować mała śrubke na rozruszniku z plusem w akumulatorze (kablem rozruchowy np.)
    Oczywiście kluczyk w stacyjce musi być przekrecony tak aby dmuchawa i światła działały (na zapłon)