Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio 4 Grandtour - Renault Clio 4 grandtour nie odpalił z przycisku STAR

10 Paź 2017 17:36 1386 4
  • Poziom 2  
    Przygoda w nocy przy opadach deszczu. W Renault Clio 4 Grandtour, wkładam kartę , zapalają się wszystkie kontrolki po czym gasną , samochód gotowy do odpalenia. Naciskam START , cichy stuk , zapalają się wszystkie kontrolki, na komputerze wyświetla się naprzemiennie komunikat, Uszkodzony układ hamowania, Sprawdź ABS, Wyjmij kartę. Po wyjęciu karty nic się nie zmienia. Dopiero wszystko gaśnie po otwarciu drzwi. Odłączam akumulator. Resetuje się odbiornik radiowy. Po włożeniu karty zapalają się wszystkie kontrolki i pokazują się w dalszym ciągu w/w komunikaty. Naciśnięcie w tym momencie START gasi całą tablicę, cisza, puszczenie przycisku START wszystkie wskaźniki ponownie zapalają się z w/w komunikatami. Zgaszenie wskaźników dopiero po otwarciu drzwi.
    WKŁADAM KARTĘ , WSKAŹNIKI PALĄ SIĘ , KOMUNIKATY JAK WYŻEJ. ROZPĘDZAM SAMOCHÓD DO 30 KM/GODZ. WRZUCAM TRÓJKĘ , PUSZCZAM POWOLI SPRZĘGŁO , SAMOCHÓD ODPALA. Po wyłączeniu silnika, samochód odpala z przyciski START bez problemów. Program diagnostyczny pokazuje brak jakichkolwiek usterek. Co mogło być przyczyną takiego zachowania.
  • Poziom 17  
    A nie rozladowal Ci się przypadkiem akumulator? Może za mało prądu było, aby zakręcić rozrusznikiem. Albo za małe napięcie dochodziło na zacisk "50"
  • Poziom 2  
    Niby akumulator ma piąty rok ( od nowości jak kupiłem samochód), ma wskaźnik naładowania który świeci na zielono
  • Poziom 36  
    Objawy wskazują na uszkodzony akumulator. Może być zwarcie/uszkodzenie jednej z cel akumulatora, które objawiło się przez chwilę, ale za moment będzie stałe.
  • Poziom 2  
    Akumulator 50Ah/420A przetestowałem testerem- wskazał 90% naładowania , prąd 390A , wskaźnik naładowania był zielony. Podłączyłem akumulator pod awaryjne zasilanie pompy centralnego ogrzewania. Pracował tylko 30 minut. Nowy akumulator 50Ah/420A pracował 7 godzin.
    Akumulator w clio 4 pracował 4,5 lata bez żadnej obsługi. Wniosek , że w tym samochodzie może nie być ostrzeżenia o kiepskim akumulatorze w postaci powolnego kręcenia rozrusznikiem.