Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Almera - Nie chce przyjąć adaptacji przepustnicy.

10 Paź 2017 20:14 1875 12
  • Poziom 33  
    Przepustnica w środku był istny gnój, wyczyszczona do białości. Wolne obroty utrzymują się na 1300 obr/min.
    Podpinam tester, funkcja "wyuczanie biegu jałowego", silnik ładnie spuszcza obroty na 800 obr/min, ale tester nie wywala komunikatu "learned". Zawsze to robił bez pudła. Teraz trzyma funkcję uczenia nawet przez 5 minut, jak wyłączę silnik to pokazuje komunikat "incomplete".
    Co mnie jedynie dziwi-przeważnie podczas uczenia (jak pamiętam) obroty podnosiły się i spadały, niemal do takiego etapu, że aż silnik prawie gasł, tu tego nie ma.
    Nie mogę zrobić znanego myku polegającego na zapaleniu silnika i dopchnięciu przepustnicy paluchem na 10 sekund, bo silnik i tak gaśnie z powodu braku wskazania przepływu powietrza.
    Moje podejrzenie jest takie, że sterownik za bardzo nadpisał sobie pamięć adaptacyjną biegu jałowego i teraz nie może jej ustawić na ustawienie bazowe.
    Coś podobnego jak było w skodach felicia.
    Poradzi ktoś coś mądrego?
    W parametrach jedyne co mnie niepokoi to przepływ powietrza. Popuszczę jutro MAF i trochę go skręcę w lufce, niech przez kanał pomiarowy przepływa tyle cugu,byle pokazywał na wolnych ile powinien.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 33  
    Połączenia czego? Na gaz reaguje, pozycję swobodną widzi poprawnie; ON/OFF
    Aha, zapomniałem, w tym modelu jest throttle by wire.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 33  
    Nie sądzisz, że gdyby jakieś były to bym się nimi nie zajął nim zacznę wóz doprowadzać do prządku?
    Tak, jest jeden w funkcji "read trouble codes"
    Brzmi on " No error code".
    Jak wspomniałem jedyne do czego bym się dowalił to przepływ powietrza, bo to wskazanie (w idiotycznej jak dla mnie wartości gm/s) nie pasuje mi do silnika o tej pojemności i dla tej prędkości obrotowej.
    Radź pan Panie Premierze, jak żyć?
    Dobrze, a teraz konkrety, a nie banialuki z for fascynatów marki.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Mam jeden tester który nie kończy procedury, bo tak się zepsuł. Ale tu to raczej wina przepustnicy, uszkodzona mechanicznie. Ewentualnie obce powietrze.
  • Poziom 33  
    Kurczę, zawsze tester mi to robił. Robię to i Carman Scan Lite, i Launchem, nawet próbowałem Autobossem, choć szczerze nie znoszę tego sprzętu.
    Lewego powietrza nie ma, sprawdziłem metodą petową. Dziś ustawiłem wolne obroty na 1000 , ale funkcją ustawiania kąta zapłonu. Po tym samochód wydaje mi się trochę za tępy, ale jeździ nim kobieta bez zacięcia do rajdów...
  • Poziom 33  
    Ustawione, taki fajny programik i normalny interfejs linii K, nawet do VW za 30 zł na allegro i poszło!
    Program wykasował całą zawartość pamięci adaptacyjnej i ustawił bieg jałowy.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    MAF na biegu jałowym ma 4,3 g/s przy sprawnym silniku.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Bieda z nędzą napisał:
    Ustawione, taki fajny programik i normalny interfejs linii K, nawet do VW za 30 zł na allegro i poszło!

    Ten sam co do Renówek :D Krzyczą o nim, że to zabawka a on ze sterami robi co chce :D
  • Poziom 33  
    Stanisław Chwalisz napisał:
    MAF na biegu jałowym ma 4,3 g/s przy sprawnym silniku.

    Wiesz co piszesz?
    milejow napisał:

    Ten sam co do Renówek :D Krzyczą o nim, że to zabawka a on ze sterami robi co chce :D

    A skąd.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Bieda z nędzą napisał:
    A skąd.

    Napiszesz co to takiego?
  • Poziom 33  
    Program napisany przez uczestnika mojego forum samochodowego. Robi bez pudła adaptację przepustnic w Nissanach Almera/Primera/Quasquai.