Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford/Focus/MK2 1.8 tdci 115 km - wysokie ciśnienie paliwa,nierówna praca

10 Paź 2017 23:00 3309 2
  • Poziom 1  
    Witam.
    Jestem posiadaczem focusa mk2 1.8 tdci 115 k m z 2006 r. Od dłuższego czasu borykam się z szarpaniem silnika na biegu jałowym. Silnik pracuje nierówno i telepie całą budą . Podejrzenie wpadło na wtryskiwacze. Zgodnie zaleceniem pojechałem do zakładu,wtryski sprawdzone na stole,wynik bardzo dobry,wtryski sprawne . Co jakiś czas zapalała się kontrolka czerwonego kółka zębatego z wykrzyknikiem w środku. Po podłączeniu pod komputer wyskoczyły błędy:
    P0090 - nieciągły
    P0001 - Stały

    Oba dotyczyły regulatora ciśnienia paliwa. Zalecenie. Wymiana elektrozaworu znajdującego się na pompie. Elektrozawór wymieniony. Błąd się nie powtórzył(przez 2 miesiące) ale budą nadal szarpie. Po jakimś czasie przy ruszaniu z jedynki poczułem chwilowe przerywanie (tracił moc) ,przez sekundę odgłos terkotania spod maski a następnie wywalało błąd dotyczący regulatora ciśnienia paliwa . Podejrzenie pompa:/ Sprawdziliśmy ciśnienie i tutaj szok. Skakało nawet do 450 barów..woow. WTF? Zakupiłem używaną ,sprawną pompę. Po wymianie poprawa tylko w kwestii przerywania. Przestało wywalać błąd ale ciśnienie dochodzi do 400 bar...Podmieniony został czujnik ciśnienia paliwa,ale niestety to nie to. Sprawdzona została kompresja i wszędzie po 26 barów(dobrze). 4 razy wypadły mi zapinki od przewodów przelewowych powrotnych. Wiadomo czym to pachnie..zalany silnik :/. Powyżej 1 k obrotów silnik pracuje idealne. Panowie ratujcie. Czy to mogą być przewody powrotów? Tam jest ponoć jakaś kulka która się powinna otwierać?Filtr paliwa wymieniony(czyściutki )Jak będą jakieś pomysły to czekam na info. 4 mechaników nie potrafiło sobie z tym poradzić.. Liczę na moc tego forum.

    Pozdrawiam wszystkich!!!
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 11  
    Uszkodzony zawór na powrocie paliwa lub zatkany powrót.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 20  
    Podobne objawy może powodować też zawór EGR to wredne paskudztwo potrafi tak namieszać i nie pokazać błędu a ecu stara się korygować dawki paliwa do sytuacji i wali błędami w postaci ciśnienia paliwa , sprawdź zawór EGR czy czysty i nie zacina się .