Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Quad Bashan 250 - Brak iskry, brak napięcie na przewodach z cewki, proszę o radę

djspeedii 10 Paź 2017 23:44 3666 19
  • #1 10 Paź 2017 23:44
    djspeedii
    Poziom 8  

    Witam,
    mam bardzo poważny problem z zakupionym bashan 250 który był w częściach osobno silnik, instalacja poucinana. W miarę wszystko podłączyłem ale nie mam iskry , tym samym silnik nie odpala.
    Postanowiłem jeszcze raz od początku wszytko połączyć , zaczynając od połączeniu na krótko rozrusznika. Rozrusznik kręci, więc postanowiłem połączyć kable wychodzące z silnika z modułem . Z silnika wychodzi 5 kabli: 3 żółte - podejrzewam że to są kable od cewek , tylko dlaczego 3 kable i to tego samego koloru.
    Do tego wychodzą jeszcze kabel zielony i niebieski . Kabel zielony i niebieski to pewnie impulsator zielony do masy a niebieski do modułu ( moje pytanie jeśli kręcę rozrusznikiem , nic innego nie jest podłączone tylko zielony do masy czy na niebieskim kablu powinny pojawiać się jakieś wartości - u mnie brak )
    Wracając do 3 kabli żółtych - próbuje ustalić który kabel jest od cewki zapłonowej ( kręcę rozrusznikiem , żadne kable nie są podłączone tylko rozrusznik na krótko no i masa do obudowy , czy na którymś z kabli powinno pojawić się jakiekolwiek napięcie ( miernik nie pokazuje nic )

    Czy jest możliwość ze cały iskrownik jest zepsuty , wszystkie cewki i impulsator ? Czy jednak coś nie tak sprawdzam ? Może za słaba masa gdzie podać masę .
    Proszę o pomoc
    Dziękuję i pozdrawiam wszystkich [/b]

    0 19
  • #2 10 Paź 2017 23:59
    RafalGT2
    Poziom 20  

    wyglada na to że masz zapłon DC CDI czyli 3 zółte kable to kable do świateł i ładowania aku, reszte dobrze podłączasz, wiec potrzebujesz zapewne modułu DC CDi któy musi być zasilany z akumulatora a dla pewności podaj rezystancje przewodow iskrownika wzgledem masy wtedy upewnimy sie bo kolory ktos mogł zmienić

    0
  • #3 11 Paź 2017 16:16
    djspeedii
    Poziom 8  

    Rezystancję przewodów podam popołudniu, jak będę w domu.

    Moduł mam taki sam jak na zdjęciu Quad Bashan 250 - Brak iskry, brak napięcie na przewodach z cewki, proszę o radę - teraz pytanie jak sprawdzić czy to jest moduł DC- CDI .
    Przeszukałem google jednak nie znalazłem odpowiedzi, obrazka jaki posiadam moduł . Różnie piszą na internecie odnośnie modułów jedni sprzedają DC CDI, który wygląda to taki sam jak mój inni DC - CDI opisują taki złoty moduł .

    Pomimo zapłonu DC CDI czy na tych 3 przewodach podczas kręcenia rozrusznikiem nie powinienem mieć jakiegoś napięcia, bo skoro to cewki do zasilania świateł i lądowania aku to powinny wytwarzać prąd. Chyba że źle je mierzę . ( czerwony z miernika do jednego z kabla żółtego , czarny z miernika do masy akumulatora, miernik ustawiony V 20 ). Nic innego nie jest podłączone , tylko masa i plus bezpośrednio na rozrusznik .

    Dodano po 7 [godziny] 43 [minuty]:

    Rezystancja iskrownika czyli przewodów zielony i niebieski 146,3 Ω
    Dodatkowo sprawdziłem te trzy żółte przewody podłączając pod dwa żółte miernik pokazuje 1,9Ω ( czy ta wartość coś mówi ?)

    1
  • #4 11 Paź 2017 18:04
    web69
    Poziom 27  

    Trzy żółte kable, końcówki alternatora 3f. Normalne motocyklowe rozwiązanie, zapłon musi być TCI, albo DC CDI.

    1
  • #5 11 Paź 2017 21:14
    djspeedii
    Poziom 8  

    Czy można prosić o dokładniejsze wytłumaczenia takiego połączenia.
    Do quada nie dostałem żadnego alternatora nic takiego nie było, i szczerze powiem nie widziałem nigdzie quada z alternatorem.
    Czy można prosić jakiś link z sklepu ewentualnie foto zapłonu DC CDI który będzie pasował.

    Czy nie było by prostszym rozwiązaniem kupienie nowego iskrownika zwykłego z cewką. W kupie kabli jakie dostałem jest wyżej wspomniany moduł, oraz regulator.

    1
  • #6 11 Paź 2017 22:54
    web69
    Poziom 27  

    Nie gniewaj się, ale nie rozumiesz najprostszych zagadnień budowy instalacji motocyklowej... Każdy quad ma alternator, 1f lub 3f, Twój ma TRZY FAZY. Po co chcesz kupować moduł, napisałeś że masz takowy i regulator?

    1
  • #7 12 Paź 2017 07:53
    djspeedii
    Poziom 8  

    Nie gniewam się wręcz przeciwnie dziękuję bardzo za rady . Niestety instalację od quada widzę pierwszy raz, a że kupiłem totalnie rozwaloną maszynę muszę się z tym jakoś uporać (błąd przy zakupie miało być wszystko tylko połączyć kostki, a okazało się wszystko poucinane i do tego jeszcze braki zarówno w instalacji jak i ogólnie w podzespołach).

    Wracając do tematu może opiszę jak to podłączyłem według schematów z internetu :
    Quad Bashan 250 - Brak iskry, brak napięcie na przewodach z cewki, proszę o radę .

    Prosił by o opis jak mam podłączyć te 3 żółte kable od silniki oraz jeden czerwony od modułu, ten drugi wolny wiem że służy do gaszenia.

    0
  • #8 12 Paź 2017 16:42
    RafalGT2
    Poziom 20  

    A my prosili byśmy o pomiar rezystancji wzgledem masy przewodów od zapłonu skad mamy wiedzieć czy 3 żółte sa oryginalne moze miały inne kolory bez pomiarów nikt nie jest wróżka i temat robi sie bez sensu

    1
  • #9 12 Paź 2017 23:21
    djspeedii
    Poziom 8  

    Rezystancja na przewodach żółtych 0Ω

    0
  • #10 12 Paź 2017 23:32
    web69
    Poziom 27  

    Czerwony z modułu zapłonowego do +12V po stacyjce (zasilanie układu zapłonowego). 3 żółte z silnika podłącz do regulatora (regulator powinien mieć 5 styków/przewodów, 3 fazy, + i -) To co już podłączyłeś jest OK. Daj foto regulatora.

    0
  • #11 13 Paź 2017 08:03
    djspeedii
    Poziom 8  

    Podłączyłem tak jak kolega wyżej opisuję niestety bez żółtych przewodów regulator mam 4 pinowy Quad Bashan 250 - Brak iskry, brak napięcie na przewodach z cewki, proszę o radę
    ( jak dobrze rozumiem bez tych 3 żółtych też silnik powinien odpalić), niestety nadal nie mam iskry na przewodzie który idzie od cewki zapłonowej. Pomierzę popołudniu rezystancję poszczególnych modułów i napiszę jakie mają wartości.

    Wracając do pytanie z pierwszego postu, jeśli kręcę rozrusznikiem czy na tych 3 żółtych przewodach nie powinno być napięcie które będzie ładowało aku i zasilało światła. Miernik wskazuje 0, czyli strator do wymiany ?

    0
  • #12 17 Paź 2017 19:49
    dakoslav10
    Poziom 3  

    Witam
    Nie wiem czy już dałeś rady z tą instalacją ale mam pytanie czy ściągnąłeś sobie do niego serwisówkę , wprawdzie ja działam z Kymco ale również swego czasu miałem kłopoty z instalacją elektryczną (miałem prawie zjaraną wiązkę) i właśnie z pomocą tejże serwisówki dałem rady , oczywiście trochę to trwało
    Pozdrawiam

    0
  • #13 18 Paź 2017 07:32
    djspeedii
    Poziom 8  

    Niestety rady nie dałem, quad pojechał do fachowca , bo ile się można męczyć .
    Schematów instalacji miałem wiele ale żadne, po jego zastosowaniu nie przywrócił iskry.

    Temat zamykam iskra znaleziona zakupiony nowy iskrownik oraz moduł zapłonowy.
    Poprzedni iskrownik był na prąd stały wymagał innego modułu, jednak zdecydowałem się zmienić iskrownik.
    Pozdrawiam

    0
  • #14 06 Lis 2017 07:42
    djspeedii
    Poziom 8  

    W quadzie w miarę wszystko zrobione, niestety napotkałem kolejną zagadkę brak ładowania.

    Został zakupiony nowy iskrownik 8 cewkowy z cewka ładowania kondensatora w module zapłonowym ( kolor czerwono czarny)
    Kolejne dwa przewody żółty i różowy podłączone do regulatora , prąd na wyjściu z regulatora w granicach 12.8 - 13.0 DCV
    Prąd zmienny mierzony na cewkach ładowania
    pomiar napięcia różowy/masa wartości w granicach 5 V~ przy dużych obrotach uzyskuje wartość około 10 V~
    pomiar napięcia żółty/masa wartości w granicach 7 V~ przy dużych obrotach uzyskuje wartość około 12 V~
    rezystancja cewki ładowania, miernik uniwersalny ustawiony na 200Ω, przewody żółty do różowego, wartość 1.9 - 2 Ω.

    Pytanie czyżby nowy iskrownik a już padły cewki albo od nowości były uszkodzone. Co radzicie , kupić nowy ? Czy ewentualnie cos jeszcze może być nie tak ?

    Z góry dzięki za odpowiedź.

    0
  • #15 08 Lis 2017 02:30
    RafalGT2
    Poziom 20  

    Pomiar napiecia miedzy zółtym i różowym być może sa tam cewki bezmasowe.

    1
  • #16 08 Lis 2017 20:55
    djspeedii
    Poziom 8  

    Pomiar napięcia różowy/żółty wartości w granicach 5 V~ przy dużych obrotach uzyskuje wartość około 10 V~

    0
  • #18 09 Lis 2017 14:26
    djspeedii
    Poziom 8  

    web69 napisał:
    Z regulatorem, czy bez?
    - Przewody odłączone od regulatora( mierzone na przewodach, które bezpośrednio wychodzą z iskrownika.

    1
  • #19 27 Gru 2017 13:36
    bashan250michal
    Poziom 5  

    ile płaciłeś za fachowca

    0
  • #20 06 Paź 2018 20:47
    djspeedii
    Poziom 8  

    Wymiana iskrownika na nowy quad odpala , natomiast pozostał problem z ładowaniem

    0
  Szukaj w 5mln produktów