Witam,
Kupiłem Aurisa 2010' z uszkodzonym silnikiem (poważne uszkodzenie mechaniczne) kwalifikujące blok silnika do wymiany.
Zakupiłem używany silnik z podobnego okresu czasu (2012' pochodzący z yarisa z UK) oba na takich samych wtryskach Boscha
Z tego co udało mi się dowiedzieć to powinienem wtryski adaptować z tego co wiem wpisuję się numery z obudowy wtryskiwacza do ECU.
Zakładam że numer kryje w sobie informacje o danych kalibracyjnych wtryskiwacza.
Czy jest możliwe zrobienie tej czynności za pomocą jakiegoś popularnego interfejsu do OBD/OBDII + aplikacji czy wymagana jest specjalistyczna aplikacja którą posiada wyłącznie serwis lub "wtajemniczeni" którzy świadczą usługi komercyjnie i dzielić wiedzą/aplikacjami się nie zamierzają.
Na chwilę obecną samochód jeździ, ma skasowane wszelkie błędy i nie zgłasza nowych.
Jedyne co mnie zastanawia to spore zużycie paliwa które raportowane jest na wyświetlaczu.
Samochód nie zrobił zbyt wielu km (może kilkaset?) i nie miał możliwości wypalenia DPF-a w warunkach szybkiej jazdy na autostradzie.
Kupiłem Aurisa 2010' z uszkodzonym silnikiem (poważne uszkodzenie mechaniczne) kwalifikujące blok silnika do wymiany.
Zakupiłem używany silnik z podobnego okresu czasu (2012' pochodzący z yarisa z UK) oba na takich samych wtryskach Boscha
Z tego co udało mi się dowiedzieć to powinienem wtryski adaptować z tego co wiem wpisuję się numery z obudowy wtryskiwacza do ECU.
Zakładam że numer kryje w sobie informacje o danych kalibracyjnych wtryskiwacza.
Czy jest możliwe zrobienie tej czynności za pomocą jakiegoś popularnego interfejsu do OBD/OBDII + aplikacji czy wymagana jest specjalistyczna aplikacja którą posiada wyłącznie serwis lub "wtajemniczeni" którzy świadczą usługi komercyjnie i dzielić wiedzą/aplikacjami się nie zamierzają.
Na chwilę obecną samochód jeździ, ma skasowane wszelkie błędy i nie zgłasza nowych.
Jedyne co mnie zastanawia to spore zużycie paliwa które raportowane jest na wyświetlaczu.
Samochód nie zrobił zbyt wielu km (może kilkaset?) i nie miał możliwości wypalenia DPF-a w warunkach szybkiej jazdy na autostradzie.