Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 8L 1.6 BFQ - Przegrzewający się samochód po wymianie wentylatora

MrDoimer 11 Paź 2017 20:53 342 12
  • #1 11 Paź 2017 20:53
    MrDoimer
    Poziom 38  

    Witam, od paru dni posiadam Audi A3 8L 1.6 BFQ 2002r.
    Jechałem autem do pracy i wskaźnik temp. pokazał 100-110°C. Po włączeniu ogrzewania na max. spadło na 90°C. I tak kilkukrotnie sprawdzałem z włączonym i wyłączonym ogrzewaniem i dalej to samo. Również po ustawieniu temp. na 18°C przy maksymalnym nawiewie i też pomału temp. zaczynała spadać do 90°C. Górny wąż od chłodnicy jest gorący, a dolny zimny. Najpierw wymieniłem wentylator ponieważ nie działał, kilka dni było ok, a teraz wentylator (oba) działa, ale dalej jest to samo. Oba czujniki (przy termostacie, 4 pin) były sprawdzane i są ok. Trzeci czujnik w chłodnicy też powinien być ok bo wentylatory się załączały. Otwierałem naczynko wyrównawcze, płyn czysty, nie bombluje, nie gotuje się.

    Czy to nie jest przypadkiem termostat? Jak nie, to co może być?

  • Fibaro
  • #2 11 Paź 2017 22:53
    jarek225
    Poziom 17  

    Spróbuj sprawdzić kierunek obrotów tego wentylatora,może ktoś już grzebał w nim i zamienił polaryzację
    Miałem kiedyś taką sytuację ,więc sprawdzić nie zaszkodzi, to nic nie kosztuje.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Proszę sobie darować żarty... 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Fibaro
  • #3 11 Paź 2017 23:01
    psilos1
    Poziom 29  

    Wymień termostat-kup wahlera inne niewiele tańsze sa do niczego

    Dodano po 1 [minuty]:

    jarek225 napisał:
    Spróbuj sprawdzić kierunek obrotów tego wentylatora,może ktoś już grzebał w nim i zamienił polaryzację
    Miałem kiedyś taką sytuację ,więc sprawdzić nie zaszkodzi, to nic nie kosztuje.

    W tym samochodzie przy wentylatorach sterowanych elektroniką nie ma takiej mozliwosc...

  • Fibaro
  • #4 12 Paź 2017 12:18
    MrDoimer
    Poziom 38  

    A ten silnik ma wymienny termostat czy trzeba cały z korpusem? Bo różnica w cenie jest kolosalna.

  • Pomocny post
    #5 12 Paź 2017 12:42
    psilos1
    Poziom 29  

    Tanio nie bedzie-jest razem z korpusem

  • #6 12 Paź 2017 13:01
    MrDoimer
    Poziom 38  

    Ok, dziś kupię i wymienię.
    Na razie dziękuję za odpowiedzi.

  • #7 12 Paź 2017 13:07
    Bieda z nędzą
    Poziom 28  

    Zaraz zaraz, w tym modelu termostat sterowany jest elektrycznie, może w tym kłopot?
    Na początek sprawdził bym grzałkę, około 14 om.

  • #8 12 Paź 2017 13:26
    psilos1
    Poziom 29  

    Z tego co pamietam w BFQ plastikowy korpus jest dwuczęściowy i mozna dokupic samą cześć z termostatem

  • #9 13 Paź 2017 18:55
    ADAMO66
    Poziom 10  

    Witam, mam taki sam problem, wymieniony termostat Mahle, napięcie jest na termostacie i dalej nie puszcza. Czy może jakoś się go adoptuje?

    Dodano po 4 [godziny] 23 [minuty]:

    Panowie mogę podzielić się z wami. Problem dotyczył gotującego płynu chłodniczego audi a3 8l 1,6 AVU z 2001 roku, oraz nie działających wentylatorów. Miałem taki problem, że nie otwierał się termostat, który jest sterowany elektrycznie. Wymieniony na nowy MAHLE. Dalej się nie otwierał. Dopiero po wymianie zielonego czujnika dwuobwodowego sytuacja wróciła do normy. Termostat jest sterowany napięciem 12 volt z EGR a masą steruje ECU poz. 116. Natomiast czujnik zielony sterowany z ecu napięciem ok 5 V. Wentylator duży oczywiście był spalony i został wymieniony. Piszę może komuś się przyda. Walczyłem dwa dni ale się udało. Pozdrawiam.

  • #10 19 Paź 2017 16:44
    MrDoimer
    Poziom 38  

    Witam,
    Problem dalej występuje.Wymienilem termostat (z korpusem) i przez 2 dni było ok.
    Temperatura na wskaźniku na desce pokazuje 90° gdzie po włożeniu termometru w zbiornik płynu chłodniczego pokazało 110°.

    MrDoimer napisał:
    Górny wąż od chłodnicy jest gorący, a dolny zimny.

    To dla mnie jest dziwne. Przy rozgrzanym samochodzie prawa strona chłodnicy (od strony dużego wentylatora) jest w miarę gorąca, a lewa strona jest tylko ciepła.
    Dodam, że jak włączam klimatyzację to zaskakują oba wentylatory.
    Podejrzewam, że może chłodnica jest zasyfiona, ale jutro wymienię czujnik od chłodnicy.
    Co jeszcze może być?

    Dodano po 33 [sekundy]:

    ADAMO66 napisał:
    Dopiero po wymianie zielonego czujnika dwuobwodowego sytuacja wróciła do normy.

    Ten czujnik również wymieniłem na nowy.

  • #11 20 Paź 2017 08:06
    ADAMO66
    Poziom 10  

    Witam. Termostat wg czujnika otwiera się u mnie przy 111 stopniach (vag com) tak ma być. Wskaźnik w liczniku pokazuje 90 stopni i jest oki.

  • #13 20 Paź 2017 16:32
    ADAMO66
    Poziom 10  

    Cłodnica w początkowym okresie jest cieplejsza w okolicy węża i jak po otwarciu termostatu jak zacznie krążyć płyn cała robi się ciepła.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME