Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 308 2007r 1.6 hdi - wymiana bsi

Siekier81 12 Paź 2017 12:41 534 18
  • #1 12 Paź 2017 12:41
    Siekier81
    Poziom 17  

    Witam.Mam pytanie jak dobrać się do pamięci eeprom w module bsi valeo o nr 9663798180 w peugeot 308.Ztego co się orientuję to siedzi tam motorola ale jest między dwiema płytami sterownika.Żeby się do niej dostać trzeba te płytki rozdzielić.Próbowałem rozlutować je na łączeniach ale nie ma szans.Są lutowane po dwóch stronach.Może ma ktoś jakiś patent na to.Generalnie chcę przelutować eeprom z oryginalnego bsi do drugiego używanego.

    0 18
  • #2 12 Paź 2017 13:35
    adam7009
    Poziom 38  

    Można to zrobić po punktach,tzn. odczytać ,zapisać eeprom.
    Podmiana eeprom nic Ci nie da przecież.

    0
  • #3 12 Paź 2017 14:06
    bodzio012
    Poziom 31  

    W 308 były tylko male kości typu 95128 itp
    I tak jak kolega napisał po pkt.

    0
  • #4 12 Paź 2017 15:23
    Siekier81
    Poziom 17  

    domyślałem się że w grę będzie wchodził programator. Chcę uniknąć programowania ,myślałem że z przelutowaniem będzie szybciej.A jak możecie to uświadomcie mnie czemu sama podmiana 95128 nie wystarczy?Chodzi jeszcze o flash.No i jak rozumiem nie ma opcji rozłączenia płyt sterownika?

    0
  • #5 12 Paź 2017 17:47
    adam7009
    Poziom 38  

    Możliwość rozdzielenia płyt oczywiście jest ,Tylko kto wyważa otwarte drzwi?

    0
  • #6 12 Paź 2017 21:43
    Siekier81
    Poziom 17  

    więc jak przeprogramuję pamięć eeprom 95128 ze starego bsi na nowy to co jeszcze będzie mnie czekało aby to wszystko ruszyło.Zastanawiam się co z przebiegiem i pilotem od centralnego.Dodam że auto odpala na starym bsi bez problemu(wsad ok).

    0
  • #7 12 Paź 2017 21:49
    adam7009
    Poziom 38  

    Jak Ci to ruszy w ten sposób to zacznij grać w totka ,bo będziesz miał dużo szczęścia.

    0
  • #8 12 Paź 2017 23:10
    Siekier81
    Poziom 17  

    pewnie się konkretów nie dowiem.Czekam na jakieś konkretne podpowiedzi a nie o totolotku.

    0
  • #9 13 Paź 2017 06:22
    melas
    Poziom 25  

    Robisz wsad na virgin programem np. NEO8. Dalej po podłączeniu bsi w aucie resztę programowania robisz Diagbox. Czyli wpisujesz vin i pin taki jaki był w starym, no i lecisz konfiguracje całego auta. Powodzenia.

    0
  • #10 13 Paź 2017 10:28
    adam7009
    Poziom 38  

    Siekier81 napisał:
    pewnie się konkretów nie dowiem.Czekam na jakieś konkretne podpowiedzi a nie o totolotku.

    bardzo konkretne info przecież,że w ten sposób nic nie zdziałasz.Zaoszczędziło Ci czasu ,rozrywania płyty ,być może uszkodzenia itd....A Jak zrobić masz wyżej.Nawet nie pomyślałem ,że możesz nie wiedzieć biorąc się za robotę.

    0
  • #11 13 Paź 2017 10:35
    Siekier81
    Poziom 17  

    Teraz pytanie jakie mi się nasuwa to czy diagboxem ryżowym zrobie kodowanie w bsi bo gdzieś czytałem że podczas tej procedury robi fleszowanie bsi chyba on line.No i jeszcze pytanie czy jest jakaś ściągawka co do wyposażenia pojazdu konfiguracji modułów obecnych w pojeździe.

    0
  • #12 13 Paź 2017 11:07
    adam7009
    Poziom 38  

    ściągawkę to sobie teraz zrób ze starego spisz ,wydrukuj itp...,no chyba że masz dostep online to po nr. dam

    0
  • #13 13 Paź 2017 14:13
    Jamrug
    Poziom 14  

    Czemu koledze utrudniacie? Przecież tam jest 95128 tak jak wyżej kolega bodzio012 pisze.
    Owszem bezpieczniej zgrać starą kość i zaprogramować nową bo gdyby coś nie wyszło można wrzucić stare BSI .
    Jeśli chodzi o rozlutowanie tego BSI to po co robić to lutownicą są inne sposoby, trochę brutalne ale skuteczne :)

    0
  • #14 13 Paź 2017 17:44
    adam7009
    Poziom 38  

    Jak utrudniacie?,przecież jest prawie na 100% pewne ,ze jak przełoży pamieć to nie odpali co gorsza mu się wysypie zawartość i nie będzie do czego wracać,nie odpali ani na nowym ,ani na starym.

    0
  • #15 15 Paź 2017 23:20
    Siekier81
    Poziom 17  

    witam.Temat z tym autem odpuściłem bo nie jest to taki prosty temat jakby się mogło wydawać.Po pierwsze nawet po odczytaniu wsadu nie mam czym zrobić na virgin ani nie wiem w którym miejscu jest pin.A program neo8 jak narazie dla mnie nie do przełknięcia 1600 pln.Rozrywanie płyt sterownika wiąże się z uszkodzeniem sterownika i tak naprawdę nic nie daje skoro przelutowanie 95128 nie załatwi sprawy.Zastanawiam się tak na marginesie ile kosztuje zrobienie przez kogoś wsadu na virgin i podanie kodu pin aby ruszyć dalej z diagboxem.

    0
  • #17 16 Paź 2017 09:52
    Siekier81
    Poziom 17  

    z oryginałem jest taki problem że cały czas bsi widzi otwarte drzwi kierowcy i nie działa centralny zamek(głupieje).Zamek drzwi wymieniony instalacja sprawdzona dogłębnie a nawet zamieniłem kable od krancówek drzwi przy bsi (zamieniłem drzwi lewe z prawymi)a lewe drzwi cały czas widzi otwarte.Reset bsi nic nie pomaga.Została wymiana BSI.

    0
  • #18 17 Paź 2017 07:29
    melas
    Poziom 25  

    Ano niestety trza zainwestować w sprzęt. Niema tam w pobliżu elektryka co by to ogarnął, sam nie dasz rady. A i bsi nie trzeba rozwalac do odczytu.

    0
  • #19 17 Paź 2017 07:31
    melas
    Poziom 25  

    Ano niestety trza zainwestować w sprzęt. Niema tam w pobliżu elektryka co by to ogarnął, sam nie dasz rady. A i bsi nie trzeba rozwalac do odczytu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ano niestety trza zainwestować w sprzęt. Niema tam w pobliżu elektryka co by to ogarnął, sam nie dasz rady. A i bsi nie trzeba rozwalac do odczytu.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo