Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Omega B 2.0 16v DTI - Wężyki podciśnienia i brak mocy

12 Oct 2017 17:01 9567 16
  • Level 5  
    Witam.
    Od jakiś czas temu zakupiłem omege B, jak się okazało miała ona uszkodzoną pompę Wtryskowa.
    Błędy które miało auto przed naprawą pompy to:
    p1630 - usterka komunikacji nr 1
    - nie ciągłe
    p1631 - pompa wtryskowa
    -nie prawidłowe działanie
    -nieciagle
    p1125 -zawór regilacji ciśnienia doładowania
    - obwód przerwany
    - nieciagle
    p1110-zmienny dolot powietrza/ zmienne zawirowanie
    -obwód przerwany
    - nieciagle

    Po naprawie pompy zmiana na lepsze, silnik pracuję równo Ładnie brzmi ale błędy są:
    p1220
    p1125
    p0400 wszystkie trzy związane z usterka komunikacji nr.1 bądz nr 2.B
    Bardzo mnie zastanawia czy przewody podciśnienia są dobrze podłączone dodaje Zdjęcie
    Opel Omega B 2.0 16v DTI - Wężyki podciśnienia i brak mocy
    auto zachowuje się jak by nie miało turbiny, porostu nie czuć przyspieszenia a turbine słychać
    Wąż idący od intelcoolera pod egr po dodaniu gazu i jednoczesnemu ściśnięciu go zasysa go (waż nie robi się sztywny )
  • Level 43  
    Na zaworach masz opisane:
    -vac- podciśniene
    -atm -powietrze otoczenia
    -out -wyjście na siownik pneumatyczny.
    Który zawór gdzie idzie sprawdz odpinając wtyk i odczytując błąd.
    CZęsto padaja pompy vac i pomaga to : Opel Omega B 2.0 16v DTI - Wężyki podciśnienia i brak mocy
    odpinasz podciśnienie sterujące zaworami od pompy. Montujesz ten zawór zwrotny zamiast istniejącego na przewodzie serwa i zasilasz zawory z małego króćca. Węże daj wszystkie nowe.
  • Level 43  
    Masz mieć wszędzie na vac podciśnienie. Czyli na 3 króćcach. I 3 wężyki do siłowników. Sprawdz przynajmniej wężykiem i ustami szczelność membran siłowników.
  • Level 5  
    Zrobiłem porządek z węzykami, kupiłem gumowe węże, jakaś różnica nie wielka jest.
    Podłączyłem komputer i zastanawia mnie ten wykres.



    Link

    z czym to się wiąże?
  • Level 43  
    Po odpaleniu grucha od turbo zostaje wciągnięta na max?
  • Level 5  
    Nie, zostaje w położeniu poczatkowym.
  • Level 43  
    No to zawór ,podciśnienie lub nieszczelna grucha. Nie bedzie mocy póki nie wciągnie.
    p1125 sie kłania
  • Level 5  
    W jaki sposób mogę to zweryfikować?
    Mogę zaciągnąć gruchę np. Szczykawka?
  • Level 43  
    Podłącz przewód vac pod gruchę. Powinno wciągnąc na max. Ale masz błąd elektryczny zaworu. Podmień np. z zaworem klap kolektora to jest to samo. Można sprawdzić oczywiście też aktuator Strzykawką.
  • Level 5  
    Podłączając strzykawkę do gruszki pracuje, jak powinna, natomiast w wezykach jest bardzo słabe ciśnienie, takie ledwo dmuchawa i ledwo ssie, wężyki wyglądają okej, gdy przy odpalonym silniku naciagnie się gruszkę wąż idący od intercoolera do erg robi się sztywny jak powinien
  • Level 43  
    Jewasky wrote:
    ledwo ssie
    nieszczelność (rurki lub zawór)lub pompa vac
  • Level 5  
    A idzie jakiś ominąć pompę vac bo rurki posprawdzane i jest okej
  • Level 43  
    Post nr.2 się kłania. Zawory po kolei odłączyć trzeba od vac może któryś puszcza
  • Level 5  
    Zauważyłem że mam podpięty do szarego elektrozaworu czarna wtyczkę natomiast do czarnego szara to może powodować jakiś problem?
  • Level 43  
    Pisałem odpinaj i odczytuj błędy celem identyfikacji
  • Level 5  
    andrzej20001 wrote:
    Na zaworach masz opisane:
    -vac- podciśniene
    -atm -powietrze otoczenia
    -out -wyjście na siownik pneumatyczny.
    Który zawór gdzie idzie sprawdz odpinając wtyk i odczytując błąd.
    CZęsto padaja pompy vac i pomaga to : Opel Omega B 2.0 16v DTI - Wężyki podciśnienia i brak mocy
    odpinasz podciśnienie sterujące zaworami od pompy. Montujesz ten zawór zwrotny zamiast istniejącego na przewodzie serwa i zasilasz zawory z małego króćca. Węże daj wszystkie nowe.


    Kolego to jest zwykły zawór zwrotny? Gdzie dokładnie się go montuje?