Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat ibiza III 6l 2005r. brak ogrzewania w kabinie

12 Paź 2017 22:38 2349 28
  • Poziom 4  
    Seat ibiza III 1.9 tdi mam problem z ogrzewaniem. Cały czas leci zimne powietrze, wskazówka temp paliwa szaleje. Po 15 km nie ruszyla z miejsca, po zamknięciu nawiewow na chwile byla przy 90, później trochę polatała i znów na najniższym. Przy wymianie termostatu z układu wyleciało tylko ok litra płynu ( tydzien wcześniej wymieniony rozrząd, uzupełniony płyn). Wymiana termostatu nie pomogła. Co to moze być? Dodam ze rurka co idzie do nagrzewnicy jest ciepła.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    mala007 napisał:
    Dodam ze rurka co idzie do nagrzewnicy jest ciepła.

    Powrotna też jest ciepła?.
    mala007 napisał:
    Wymiana termostatu nie pomogła.

    Dalej wskazówka szaleje?.
  • Poziom 4  
    Powrotna nie jest ciepla. Po wymianie dzisiaj termostatu wskazówka nie szalala, silnik osiągnął temp ok 90 ale powietrze dalej zimne.
    A płyn w sumie możliwe bo po kupieniu samochodu byl ale bylo mało wiec został dolany, niby tez różowy taki jak byl wcześniej ale czy taki sam pod względem właściwości nie wiem.
  • Poziom 28  
    Zdemontuj przewody od nagrzewnicy i przedmuchaj nagrzewnice sprężonym powietrzem,
    czasami pomaga.
  • Poziom 4  
    Nagrzewnica jednak nie była wyciągana (nikomu nie chce sie za to zabierać) i czyszczona, wczoraj samochód grzał normalnie, dzisiaj grzał tylko przy wyższych obrotach i dużych prędkościach. Chyba jednak trzeba zajrzeć co się dzieje w tej nagrzewnicy.
  • Poziom 31  
    mala007 napisał:
    Nagrzewnica jednak nie była wyciągana (nikomu nie chce sie za to zabierać)
    moto-kord napisał:
    Zdemontuj przewody od nagrzewnicy i przedmuchaj nagrzewnice sprężonym powietrzem

    Rozumiesz co tu jest napisane? Nie wyciągasz nagrzewnicy tylko odpinasz przewody w komorze silnika i dmuchasz sprężarką raz w jedną raz drugą. Potem sprężarkę zamieniasz na wąż z bieżącą wodą i robisz analogicznie. Na koniec dmuchasz powietrzem żeby pozbyć się wody. Jak jest ogrzewanie na wysokich obrotach to to ostatni moment na uratowanie nagrzewnicy bez konieczności demontażu. Ten sam syf jest w chłodnicy więc ją też przepłukaj.
  • Poziom 28  
    mala007 napisał:
    A płyn w sumie możliwe bo po kupieniu samochodu byl ale bylo mało wiec został dolany

    Ile zostało dolane płynu?.
  • Poziom 4  
    Płynu bylo dolewane prawie litr odrazu po kupieniu. Dwa tyg później robiony byl rozrząd i lany nowy płyn, później były znowu dolewki bo w zbiorniczku wcale nie bylo płynu a przy wymianie termostatu zlało sie tez cos kolo litra. Teraz jest znowu nowy płyn ale powoli tez gdzieś znika.
    I rozumiem co tam jest napisane...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Coś za duże te ubytki. Węże nie twarde?
  • Poziom 4  
    Nie są, wcześniej jak były pstrzone uginały się. A płyn trzy razy uciekł tak ze nic nie bylo w zbiorniczku. No i przy termostacie chyba więcej powinno się zlac niż litr
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Uszczelka pod głowicą to może być problemem
  • Poziom 28  
    mala007 napisał:
    tydzien wcześniej wymieniony rozrząd

    Kompletny z pompą wody?
  • Poziom 4  
    Tak, wymieniony razem z pompą.
    A co do uszczelki pod głowicą to jak patrzyłam inne objawy jakie mogą byc to u mnie nic więcej nie występuje.
  • Poziom 31  
    Brak ogrzewania twarde węże , ubytek płynu to już wystarczy by myśleć o uszczelce pod głowicą :D
  • Poziom 4  
    Ale ja napisałam że nie sš twarde 😜 brak ogrzewania jest no ale nie całkowity bo ogólnie grzeje delikatnie a przy większej prędkoœci mocniej
  • Poziom 31  
    mala007 napisał:
    I rozumiem co tam jest napisane...

    Więc czemu piszesz o wyciąganiu nagrzewnicy gdy nic takiego nie padło?
    Obejrzyj dokładnie komorę silnika, w miejscu wycieku powinno być widać nalot w kolorze płynu. Sprawdź czy dywaniki z przodu nie są mokre, zdarza się że cieknie z nagrzewnicy.
    Szyby Ci nie parują? Podczas wymiany termostatu spuszczany był cały płyn czy po prostu odkręcona obudowa termostatu i przez nią wyciedł tylko litr płynu a reszta została w układzie?
    Jak nic nie znajdziesz to dobrze byłoby wykonać test na spaliny w płynie chłodniczym żeby definitywnie wykluczyć UPG.
  • Poziom 4  
    Napisalam o wyciąganiu nagrzewnicy bo taka rozmowę miałam, ze jakby czyszczenie nie pomogło to zajrzeć tam. Ale sorki bo to nie była rozmowa na forum. Moje niedopatrzenie.
    Dywaniki sa suche, wykladzina tez.
    Szyby nie paruja. A przy wymianie termostatu poszło to tylko z tego plastiku ale od razu po wymianie jak byl płyn wlewany to weszły 4 l. Nie wiem czy tak powinno być.
  • Poziom 28  
    mala007 napisał:
    weszły 4 l. Nie wiem czy tak powinno być

    Na pusty układ wchodzi 5l.1l mógł zostać w wężach,chłodnicy.Musisz zlokalizować
    ubytek płynu.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    mala007 napisał:
    Szyby nie paruja. A przy wymianie termostatu poszło to tylko z tego plastiku ale od razu po wymianie jak byl płyn wlewany to weszły 4 l. Nie wiem czy tak powinno być.

    Zdecydowanie za dużo, sprawdź jeszcze czy nie masz masła pod korkami oleju lub w płynu chłodniczego ale jeśli nie widać wycieków pod maską to zdecydowałbym się na Twoim miejscu na test na spaliny w układzie chłodniczym. I postaraj się obejrzeć wszystko pod maską, tyle płynu nie może ginąć bez śladu, czy to zacieków czy dymu z wydechu. PS nie ma sensu oglądać nagrzewnicy. Jak ktoś się bierze za wyciąganie deski żeby się do niej dostać to od razu ma przygotowaną drugą na wymianę :)
  • Poziom 31  
    mala007 napisał:
    jak byl płyn wlewany to weszły 4 l
    To prawie tyle co w całym układzie Jak nie wycieka nie ma śladów to pewnie mam rację .
  • Poziom 4  
    Nagrzewnica przepłukana, przedmuchana. Czy pomogło okaże się jutro. Ale bylo sporo brudu.
    Olej i płyn w normalnym stanie, nie ma żadnych oczek czy konsystencji innej niż zawsze. Na zakretce od płynu nie ma osadow.
  • Poziom 4  
    Jednak dzisiaj wyszło. Uszczelka pod głowica. Płyn zaczął bardzo szybko znikac.
  • Poziom 31  
    Jak masz zaprzyjaźniony warsztat to koszta może nie będą tragiczne , pamiętaj o planowaniu głowicy/szczelności . I nie daj się naciągnąć na zawyżone koszta :D
    Pozdrawiam .
  • Poziom 4  
    Jakie mniej więcej mogą byc koszta? Mi powiedział ze zależy w jakim stanie bd głowica moze być ok tysiąca albo mniej. W środę dopiero zabierze sie za samochód.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Uszczelka , planowanie głowicy , opcjonalnie sprawdzenie głowicy ( Twoja decyzja będzie zła - robota od nowa ) i do tego robocizna ew. nowe śruby i tam inne dodatki . U mnie koszt materiałów ( uszczelka zobacz ceny ) i planowania ( samo planowanie 50pln ale po znajomości ze sprawdzeniem 250 pln to już inny warsztat ) reszta to moja robota :D
    mala007 napisał:
    moze być ok tysiąca albo mniej


    Jest to z materiałem cena w miarę rób wszystko by było mniej :D

    Pozdrawiam powodzenia napisz jak śmiga po wymianie .
  • Poziom 4  
    Nareszcie po wymianie uszczelki i naprawieniu głowicy zaczęło normalnie grzać w samochodzie. Niestety wszystko wyniosło mnie półtora tysiąca ale został wymieniony też wał rozrządu. Mam nadzieje że narazie koniec napraw ?
  • Poziom 28  
    mala007 napisał:
    zaczęło normalnie grzać w samochodzie.

    To zima Ci nie groźna. :sm9:
    Pozdrawiam.
  • Poziom 4  
    Dzięki wszystkim za pomoc, teraz po dłuższym czasie jeżdżenia stwierdzam, że ibiza œmiga konkretnie i oczywiœcie grzeje 😁